Hozzászólások száma: 299
Ugrás a hírhez Oldalszám: 15
Témakörök > Hírek fórumai > TAXIS BLOKÁD 1990. Október 25. A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2010.10.25. 21:08:24 / # 58850
Árdekes kísérlet, kíváncsi leszek mi sül ki belőle: [b][font size=4][url=http://index.hu/belfold/2010/10/25/husz_eve_volt_a_taxisblokad/?rnd=715]Élje át újra a taxisblokádot! Percről percre[/url][/font][/b]

Csumi 2010.10.25. 17:12:24 / # 58849
avatar
Így igaz!!!!!! Ő volt a 258-as Betty!!! És először csak spontán "összeröffentünk" az integetőn, majd jött egy lassító felvonulás a városban,...stb, stb.. NO SZDSZ!!!!!
Csumi 2010.10.25. 17:04:43 / # 58848
avatar
"..Talán sokkal valószínűbb, hogy azt a blokádot a taxisok csinálták és a politika csak meglovagolta, mintsem hogy bábok lettünk volna." Ez abszolút így volt!!!! Mindíg hányok, mikor okosok (akiknek közük nem volt az egészhez) SZDSZ.t kiáltanak a blokádra! Közük nem volt hozzá! ...csak ki akarták használni, látva, hogy nagy iránta a szimpátia. (akkor is, ha egyeseknek nem is tetszett...)
hobbytaxis 2010.10.25. 16:01:21 / # 58847
avatar
Sajnos abból a sztárjkból is kimarattam, pon Szocsiba nyaraltunk. Az vót az utolsó csereüdülési program.

hiénakutya 2010.10.25. 15:17:49 / # 58846
Nagyon jó hely volt amúgy! Kár érte. :-(
hiénakutya 2010.10.25. 15:16:34 / # 58845
Volt egy DAC, de azt nem használták, mert annyira szar volt. Nyeklett össze-vissza az alváza a hatalmas puttony miatt.
nuova 2010.10.25. 15:15:46 / # 58844
avatar
Nagy kár! :-)
hiénakutya 2010.10.25. 15:14:22 / # 58843
Már hogyne lenne! Csak azt nem rakom föl. :-Dp
Rocktaxi 2010.10.25. 15:10:36 / # 58842
Hotel Petőfi? :-))
nuova 2010.10.25. 15:04:18 / # 58841
avatar
Szerintem a rádiós kocsi (aminek HM volt a rendszáma) nem Csepel volt. De erre nem innék mérget.
nuova 2010.10.25. 15:03:14 / # 58840
avatar
Ez az egyenruha a válasz a második kérdésemre? Nincs olyan kép, amelyiken benne van a tulajdonosa?
nuova 2010.10.25. 15:02:04 / # 58839
avatar
Nálunk volt platós is, Istenem, de sokat utaztam vele, még a legnagyobb télben is. :-)
hiénakutya 2010.10.25. 14:52:08 / # 58826
Csepel? Kettő is volt, egy rádiós- és egy műhelykocsi. Az M-zároltak közt is volt egy. Egyszer tartottak valami riadót, egyetlen jármű indult be, a velem egyidős Csepel. Igaz, ennek az volt az oka, hogy a többi szét volt lopva. Az M-zároltakból pótolták az alkatrészt a hsználatban lévőkhöz. A Csepelből nem kellett senkinek, semmi.
tomajer 2010.10.25. 14:25:38 / # 58798

nuova 2010.10.25. 14:23:07 / # 58796
avatar
Szerintem akkor még Csepelek is voltak a futottak még kategóriában. Hol voltál katona?

hiénakutya 2010.10.25. 13:48:16 / # 58838
A falkatársak meg 50-100 márka között csináltak egy-egy repteret. Persze volt olyan, aki rosszfelé ment, beleszaladt a blokádolókba, akik fölismerték és sínautót csináltak a kocsijából. :-DDD Nagyon lehetett pénzt keresni, nekem meg a parkolóban rohadt a fölszerszámozott Ladám. Az ablakból nézegettem szegényt. :-/
tomajer 2010.10.25. 13:43:27 / # 58837
Végre egy életszagú írás:-) Most "végre" nagyon rácuppant a témára a média. Három tévét beszéltem le arról, hogy engem akarjanak vágóképnek használni...:-)
hiénakutya 2010.10.25. 13:34:41 / # 58836
Mán mostan ideje, hogy megírjam a memoárokat… :-DDD Éjfél magasságában csöngettek a gyengélkedőn. Mondom magamban, „mi a rák van, valakinek fáj a foga?”… Kibotorkálok, nyitom az ajtót, csörtet be az ügyeletes tiszt, majdnem fölborít. „Azonnal ki kell nyitni az M-raktárakat, elsősegélycsomagokat kell összeállítani a járműoszlopnak!” Fingom sem volt, miről beszél. Főnök – mondom - ez nem lesz jó. A raktárakon ajtó, vasrács, falakat. A raktárak kulcsa lepecsételt kazettában a lepecsételt páncélszekrényben, amely az irodában van. Az iroda kulcsa meg lent van maguknál, lepecsételt kazettában, a páncél kulcsával együtt. Ezen elgondolkozott, aztán elviharzott. Másnap bejött a segélyhelyparancsnok és összeállítottuk a csomagokat. Hogy tudjam, hány darab kell, lementem az udvarra megnézni, hogy hány jármű van. Volt ugye a Kraz, meg volt Ural, meg tán két Uaz, már nem emlékszem pontosan. Az alakulatnak volt egy Ifája is, de az nem volt a menetoszlopban, pedig kenyérszállításra az lett volna a legalkalmasabb. Viszont úgy emlékszem, volt egy Avia. Vannak helyzetek, mikor az ember nem vitatkozik arról, hogy egy nyitott platós, 30 tonnányi betont cipelő Kraz nem feltétlenül alkalmas kenyér szállítására… :-))) Később fölmentem a könyvemért a századszintre, mert megszoktam, hogy délután négykor vége a munkaidőnek, de közölték, hogy senki, sehova. A századszinteken a fegyverszobák ajtaja sarkig tárva volt, csak a vasrács volt bezárva, de nem volt lepecsételve. Baromi jó – gondoltam – a történelem megismétli önmagát. Apám beszopta '56-ot, pont akkor volt katona, én meg most ezt, itt. Ráadásul az Öreg is mentős volt. Igyekeztem összeszámolni, hogy hányan tudják rólam, hogy taxis vagyok, de aztán rájöttem, hogy az egész laktanya tudja, mert én akkor még büszke voltam a foglalkozásomra… A segélyhelyparancsnok elküldött a ruházati raktárba ágyneműért és közölte, hogy mostantól a hivatásos állomány is 24 órás szolgálatot lát el. Mindig lesz bent valaki mellettünk a gyengélkedőn is. Később próbáltam városit kérni a telefonra, hogy hazaszólhassak, de nem kaptam. Megfenyegettem a telefonközpontost, hogy ne is reménykedjen véradókártyában (=eltáv), erre kötélnek állt és megígérte, hogy éjjel ad vonalat pár percre, de eszembe se jusson belső dolgokról beszélni. Korábban akár órákat is beszélhettem, bármilyen napszakban. Aztán szóltak, hogy ki kell menni a mentővel. Kapok járműparancsnokot is, mert egyedül nem mehetek. Azt nem mondták, hogy az elhárítótiszt is jön, pedig Ő előbb a mentőnél volt, mint ahogy én odaértem. Ő diktálta az útvonalat. A hivatalos verzió az volt, hogy disznót fognak vágni és be kell hoznunk az állatorvost, aki történetesen azon a lakótelepen lakott, ahol az alakulat hivatásos állományának egy igen jelentős része… :-D Hogy ehhez miért kellett az elhárítótiszt, azt nem tudhatom. A mentőre még viszonylag könnyű volt ideológiát gyártani, mert ugye orvosért mentünk, orvos, mentő, ez nem olyan nagyon idegen két dolog... :-D Két különböző útvonalat használtunk oda és vissza, és végig a „kertek alatt” mentünk. Tiszta kamu volt az egész; simán csak felmértük, hogy melyek a járható útvonalak a laktanya és a hivatásosok lakhelye között, hogy be lehessen hozni Őket mozgósítás esetén. És tényleg: senki sem szólt hozzánk. Mindössze egy 190-es Mercire emlékszem, ami a laktanyával szemben állt és figyelte a mozgást, de az sem csinált semmit. Nagyjából egy hónapig szoptunk, nem volt sem eltáv, sem kimaradás. Csak percekre és csak éjszaka kaptam városit, és mindig ott kotlott valami HT nálunk. Aztán vége lett annak a készültségnek, amiről később, az azóta jobb létre szenderült Horváth Balázstól megtudtam, hogy nem is volt. :-D Szóval, remek volt. :-D Kösz fiúk! :-D

wanderer 2010.10.25. 13:15:33 / # 58835
avatar
Hosszú évek hallgatása után először a HunHírnek nyilatkozott az a hölgy, F. Zsoltné, akinek a fejéből tulajdonképpen kipattant a szikra, hogy tiltakozásul az addig soha nem látott mértékű áremelés ellen, mozgósítja a taxis munkatársait, hogy tüntessenek az akkor hatalmasnak tűnő megszorítás ellen. Elmondása szerint csak nevetett azokon a híradásokon, amelyekben az SZDSZ-t mint a sztrájk előkészítőjét és megszervezőjét állították be, hiszen ez nem volt más, mint pár, jövedelmét, megélhetését féltő ember spontán villámakciója, amire aztán vastagon ráült a politika. http://hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=34511

tomajer 2010.10.25. 13:05:02 / # 58834
Egy darabig csörlőzhettetek volna. És ahogy a hangulatra visszaemléxem, elég vicces fiúk voltak. Képzeld mire kihúzol egyet, szépen betolat a helyére egy másik:-)))
Oldalszám: 15