Hozzászólások száma: 40
Ugrás a hírhez Oldalszám: 2
Témakörök > Droszt Híradó > Taxis Aranybányák Budapesten A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
kezdő13 2015.10.22. 01:55:06 / # 341098
avatar
Gondolkodjunk már egy kicsit! Taxisként nem fuvarozhat az üres idejében uberes csöveseket, hiszen akkor a hivatalos taxijával nem az előírt hatósági áron fuvarozna és ezért ha pechje van egyből jól meg is basznák!! Magyarul, búcsúzhatna az engedélyétől.
zenitó 2015.10.22. 01:00:31 / # 341097
avatar
Igen,igazad van.überes árral dolgoztunk hosszú évekig.Ebbe aztán bele is pusztultunk. Sokan szó szerint is,de a többség anyagilag.Nem kívánjuk vissza azt az időszakot még egy-egy fuvar kedvéért sem.
holló 2015.10.21. 23:20:14 / # 341093
avatar
Kellemetlen valamilyen újdonságot olvasni és erről gondolkozni? A taxirendelet előtt az árverseny hatására hasonló áron dolgoztak a taxisok, mint most az Uber. Nem volt az még olyan régen. Zavar, ha valakiben felmerül a kérdés, hogy miért állnak akár órákig a drosztokon a taxisok újságot olvasva és erre szeretne megoldást találni? Kézenfekvő megoldásnak tűnik, hogy az utálkozás helyett, ami az Uberrel szemben megy alkalmazkodni is lehetne a megváltozott körülményekhez és üres időkben taxisként legálisan néhány Uber fuvart is elvállalni. Főleg, ha ott van épp a közelben. Így az illegális Uber sofőrök elől is elvinnétek a munkát és nem érné meg nekik ezzel foglalkozni. Mindig valamilyen pozitív eszme mellett érdemes harcolni, sosem valami negatív ellen. 
Kovács Zoltán 2015.10.21. 21:47:48 / # 341090
avatar
Tamás! Könyörgök Neked, hogy a "Nézzünk női melleket" rovatba tegyél fel minden nap néhány új képet, és akkor talán újra bele-bele olvasok az újságodba! Ott talán nem futok bele valamilyen madárba! Értesíts!!!
holló 2015.10.21. 20:41:42 / # 341089
avatar
Rendben, köszi! Nem lesz gond, nem vagyok sértődős. Aki lehülyézi a másikat saját magáról állít ki bizonyítványt.   
Mi lenne, ha a taxisok beregisztrálnának az Uber-re? Hiszen ők minden képesítésnek és feltételnek a birtokában vannak, hogy személyszállítást végezzenek. Akkor tennék szabaddá magukat az Uber számára, amikor épp nincs utasuk és üresjáratban várakoznak. Kevesebb pénzért ugyan, de bármi jobb annál, minthogy csak ülnek és várják a jószerencsét. Elvileg van ennek jogi akadálya?
tomajer 2015.10.21. 19:30:15 / # 341080
Gyaníthatóan igen.  Itt mi mindannyian hozzá tudnánk a témához szólni

Minden szakmának megvannak a hátulütői, rejtelmei ...  amiket csak menet közben tudsz megtapasztalni.   Persze te jól indultál.  Mire kiolvasod a hallotaxit, már nagyjából képben leszel.
Csak ne sértődj meg ha lehülyéznek......  vannak akik nem tolerálják a kezdők kvázi "hülye kérdéseit" :-P
holló 2015.10.21. 13:05:16 / # 341072
avatar
Örülök, hogy bemutatkoztál. Én Holló vagyok és szeretném feltérképezni, hogy a főváros mely pontjain lehet taxisként megfelelő mennyiségű és minőségű fuvarhoz jutni. Milyen meggondolás szerint foglalják le és sajátítják ki egyes taxis cégek a legsűrűbb utaskibocsájtó helyszíneket. Milyen más lehetőségei vannak a többi taxisnak, ha munkaidejük alatt szeretnének sűrű fuvarhoz jutni? Elszomorító ugyanis, hogy a legtöbben hosszú órákat ülnek az autójukban várakozással töltve. Ez kiesett, holt idő számukra. Ezalatt az idő alatt munkában vannak ugyan, de pénzt nem keresnek. Hozzá tudsz ehhez a témához érdemben szólni?
volántaxis 2015.10.21. 02:08:44 / # 341055
avatar
Troll!
Vin 2015.10.21. 00:27:17 / # 341053
avatar
Este 8 után menj oda személyesen érdeklődni a Deák templom droszthoz!
holló 2015.10.20. 19:18:06 / Módosítva / # 341041
avatar

Mielőtt ellaposodna a topic folytatnám a következő Aranybánya típus bemutatásával, ami nem más, mint a belvárosi szállodák. Ebből is a nagyobbak. 

A belvárosi szállodákban sok gazdag külföldi vendég éjszakázik, akiknek nem jelent gondot akár teljes itt tartózkodásuk ideje alatt taxival közlekedni. A szállók bejárata előtt sűrűn akad fuvar napközben is. Egy részüket úgy tűnik kisajátította az Elit taxi, amelynek érdekes módon feketén hagyott autói is dolgozhatnak. Az Elit taxi jelenség nem annyira markáns és konkurenciát nem tűrő, mint a Max Taxi a Széchenyi téren, de azért a szálló előtt csak ők parkolhatnak, az onnan kiérkező vendégeket ők viszik el. Minden belvárosi szálloda előtt ők a kizárólagos szolgáltatók vagy akad olyan, amelyik előtt szabadon lehet utast felvenni bárkinek?

tomajer 2015.10.20. 13:11:50 / # 341026
Ezt a kérdést, meghagyom az éjszakásoknak :-P
holló 2015.10.20. 12:20:34 / # 341025
avatar

Köszönöm a válaszokat! 

Következő Aranybánya a Széchenyi téren lévő taxiállomás. 

Érdekes módon napközben az áll oda, aki akar. Vegyesen látni ott többféle céghez tartozó autót szépen nyugalomban. 

Csütörtök, péntek és szombat éjjel azonban megjelenik a MaxTaxi és senki más nem mer odamenni még a környékére sem. Van ott néhány szórakozóhely egymás mellet és éjfél körül hatalmas pörgés alakul ki. A reptér ehhez képest kutyafüle ebben az időszakban. A MaxTaxi alkalmazottai sorba állítják az utasokat és 5 másodpercenként indulnak az utassal megtömött autók. Gyakori, hogy jelentős sorban állás is kialakul, közben buzgón írják a rendszámokat, hogy ki hányszor állt be a sorba. 

A Széchenyi tér drosztja a MaxTaxi tulajdona? Hogyan érték el, hogy csak ők állhassanak oda? Napközben miért lehet ott bárki, éjjel meg csak ők?

tomajer 2015.10.20. 09:16:21 / # 341023
Perszehogy számolják....

Ha valaki nem csatlakozik ...  (mezítlábas a mi nyelvünkön)  annál valamivel több "arany" marad ...  de jóval keményebben kell bányásznia.  Nehezebb feltételekkel, már szinte kimerült, meddő bányákból.
Vagy odaverexi magát valamelyik még jól tejelő aranybányához..  és szép lassan azt is kizsigerelik.
Én nem merülnék el a mezítlábas élet rejtelmeiben. (szinte mindig céges voltam)
Van neki romantikája, mint a magányos hős a westernfilmekben.  A magam ura vagyok, nekem aztán nem szólhat be senki.
Van aki alkalmas rá, van aki nem.
holló 2015.10.20. 08:15:12 / # 341021
avatar

Számolják a fuvarokat a reptéren? Azt is számolják, hogy melyik autó hány fuvart bonyolított le?

Mi a helyzet akkor, ha valaki nem csatlakozik egyetlen fuvarszervezőhöz sem, hanem szabadúszóként taxizik?

Ebben az esetben a bányásznál marad az arany?

tomajer 2015.10.20. 06:55:31 / # 341019

Aranybánya egész Budapest!

Csak az arany, sosem marad a bányásznál :-(

kezdő13 2015.10.19. 22:55:57 / # 341016
avatar
Minden repteres idiótáról beszéltem, ez az összeg csak az, amit a Főtaxi felé beköhögnek egyesek havonta. A tagdíj és a reptéri leadó együttesen. A droid ezen kívül még fizet heti 50-60 ezret a gazdájának az autóért.
Én egyébként úgy tudom, hogy fuvaronként 600 ft üti az Airport Zrt. markát. Javítson ki valaki, ha rosszul tudom.
holló 2015.10.19. 21:40:15 / # 341014
avatar
Most a droidokról beszélsz, akiknek nincs saját autójuk, csak alkalmazottként dolgoznak taxisofőrként vagy azok a taxisok fizetnek 300 - 400 ezer leadót, akik saját autóval rendelkeznek és a reptéren dolgoznak?
Feltehetően a Főtaxi és a repteret üzemeltető cég között létrejött egy szerződés, amelyben a Főtaxinak fizetnie kell a reptér számára egy bizonyos összeget havonta azért, hogy ő lehet ott a kizárólagos szolgáltató. Nem hiszem, hogy szimpátia alapon kapták meg. Pl.: a Főtaxi fizet monjuk havi 50 milliót a reptérnek, hogy csak ő küldhessen oda kocsikat?
A különböző cégekkel történő szerződéskötések is így lehetnek, hogy a fuvarszervező szerződés köt, fizet, cserébe az adott cég csak őket hívja, ha taxira van szüksége. Nem? A fizetendő összeg nyilván annak függvénye, hogy milyen sűrűn hívnak taxit.Ezek a szerződéses fizetési kötelezettségek biztosan nagy összegeket felemésztenek a fuvarszervezőknél. Minden cég azzal a fuvarszervezővel köt szerződést, aki többet fizet ezért. 
Ez az egész csak annyiból szomorú, hogy a nagy pénzek ott mozognak és oszlanak el a fuvarszervezők meg a szerződő partnerek között. Aki a munkát ténylegesen elvégzi, annak nem jut csak annyi, hogy éppen föl ne kopjon az álla a hónap végén. 
kezdő13 2015.10.19. 19:17:27 / Módosítva / # 341012
avatar
Nem mehet mindenki autómatikusan oda, csak azok a marhák, akik hajlandóak dupla kaúciót befizetni indulásra /200 ezret, mellyel folyamatosan zsarolni lehet őket/, illetve minden egyes fuvar után leadót fizetni, azaz közel havi 300-400 ezer forintot becsengetni a pénztárba. És erre még büszkék is az idióta birkái, hova tovább lenézik a városi taxist, mert ők akkora királyok, hogy rohangásznak a sok bankkártyás csicskával befelé a reptérről. Igaz, hogy aki jól dolgozik a városban büdös, mocskos készpénzes fuvarokból sokkal többet tud keresni, de ez őket nem érdekli. Sötét állatok. Könyörögnek a rádión a városban szabad autóért, ezek a marhák meg szünetre rakva magukat rohannak vissza a madáretetőbe, mert olyan jó leadót fizetni. ))
Valóban aranybánya, de a Főtaxinak, nem pedig a sok droidnak a reptéren.
Amúgy milyen rezsije is van egy telefon központnak, bocsánat fuvarszervezőnek? Szeretném, ha valaki leírná ide részletesen, mert nekem az a sanda gyanúm, hogy az a megközelítőleg 140 millió, amit belapátolnak közel 1000-en havonta, igen csak nagyrészben a tulajdonosi zsebekben landol.
holló 2015.10.19. 18:23:58 / Módosítva / # 341010
avatar

A legnagyobb Aranybánya a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér II. terminálja, ahol a Főtaxi jelenleg monopol helyzetben van. Ez azt jelenti, hogy aki a Főtaxihoz igazol az mehet a reptérre és sokkal több munkára, jobb fuvarra számíthat, mint aki más taxitársaság égisze alatt dolgozik?

A Főtaxinál ezért magasabb a rezsi? Többet kell leadni a fuvarszervezőnek?

Temérdek taxi várakozik a reptéren alul a Főtaxi parkolójában, ránézésre lehet vagy 200 autó is. 

Ők sorban állnak? Milyen sűrűn kerül sorra egy-egy autó?

holló 2015.10.19. 18:18:32 / # 341009
avatar
A taxirendeleteknek hála Budapesten érzékelhető mértékben csökkent a taxisok száma az elmúlt évben, de még mindig túl sok taxi fut a főváros utcáin ahhoz, hogy mindenkinek jusson elegendő utas. Mi mindenen múlik az, hogy kinek hány utas jut, mennyit tud dolgozni ebben a szakmában?

Oldalszám: 2