Hozzászólások száma: 27
Ugrás a hírhez Oldalszám: 2
Témakörök > Hírek fórumai > Az a szépséges múltunk A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2015.12.04. 16:25:14 / # 341754


Az első világháborútól a Rákosi-korszakig

Taxi 1915-ben
Taxisok és taxik a dombóvári vasútállomás előtt (1931)
Fiat taxik Kékestetőn, a Mátrai Magyar (Királyi) Gyógyintézetnél (ma Mátrai Gyógyintézet) 1932-ben
Taxi a mátraházai Pagoda Hotelnél (1934)
Kerepesi út, a Keleti pályaudvar érkezési oldala, háttérben a Park hotel (1937)
Taxi várakozik egy Alagút utcai taxiállomáson (1941)
Mercedes taxi az Alagút utcában, jobbra a Pauler utca torkolata (1941)
Szilágyi Erzsébet (Olasz) fasor, taxiállomás a Fogaskerekű végállomásával szemben (1941)
Magotax típusú taxi (1946)
Skoda 1102-es típusú taxi a Thököly út - Stefánia (Vorosilov) út kereszteződésében (1950)
Teréz (Lenin) körút - Király (Majakovszkij) utca sarok. Renault Juvaquatre típusú taxi (1950)

A Kádár-korszaktól a rendszerváltásig

Volga taxi a Ferenciek terén (Felszabadulás tér) a Szabad sajtó út felé nézve. Háttérben az épülő Erzsébet híd (1964)
Moszkvics taxi Miskolcon. Pozsonyi utca, szemben a Szentpéteri kapui toronyház (1965)
Volga taxi Kecskeméten (Leninváros, Szabó Kálmán utca) 1966-ban
Krisztina körút a Vérmezőnél. Déli pályaudvar, háttérben az Alkotás utca házai (1967)
Warszawa típusú taxi a Rákóczi út - Nagykörút kereszteződésében, háttérben a Corvin Áruház (1968)
Taxi várakozik a szolnoki Vosztok (Tallinn) lakótelepen, Vöröscsillag (Városmajor) úti buszvégállomásnál
Egy taxis pihen Polski Fiatjában (1971)
Pétervárad utca 2., a XIV. Kerületi Tanács (ma Zuglói Polgármesteri Hivatal) előtt készült a felvétel (1972)
Lada taxi áll Böszörményi úton (az Ugocsa utca sarkától a Nagyenyed utca felé nézve) 1977-ben
Könyves Kálmán körút, a Főtaxi telephelye (1979)
Dacia taxi Flórián térnél, épül az Árpád híd lehajtója (1984)
Wartburg taxi a Baross térnél (1990)
Dacia taxik a Baross térnél (1990)

pupák 2011.04.04. 10:31:45 / # 33978
avatar
szépséges múltról jut eszembe pár telefonszám, akár kvízjátéknak is. Nyereményt nem tudok adni, Google-t használni nem ér:) 294-000, 533-633, 555-000. A 666-666-ot és a 222-222-t direkt nem kérdezem, mert az túl könnyű:)

pupák 2011.04.04. 09:48:32 / # 33977
avatar
Angyalka Budaligetre, Horgász Rákoscsabára, Kati Budakeszire, hogy csak a zsírosabbjait említsem... aztán a Marquard bácsi eladta az egész céget a Ringier bácsinak és vége lett minden jóságnak:( A lapzártát előbbre hozták és minden dolgozó mehetett haza BKV-val.
pupák 2011.04.04. 09:44:47 / # 33976
avatar
Bizony-bizony:) A nemzetközi távbeszélő, amit presztízs-kérdés volt felvenni, aztán ha nem sikerült másnap irány az URH szerviz:) A Móricz BKV meg a Szabihegyről felvéve az igazi:)
rosszqtya 2011.04.03. 20:26:40 / # 33966
avatar
a német-józsef távbeszélőre gondolsz? ;))) de azért a móricz BKV se volt rossz!! ;)))

Dodi 2011.04.03. 18:40:04 / # 33975
avatar
Kerepesi 29/b? Magyar Hírlap.Csekkes fuvar,egy éjszaka 8-10 rendelés a négy égtáj felé. A "salakról"nyomtuk vagy tucatnyian,minden éjjel. Nem volt egyszerű a kezelő dolga:))
turul 2011.04.03. 17:18:44 / # 33974
Helló Bao! Nem abból idéztem,de ez természetesen 1979-ben fordult elő. Abban az időben alig volt kint az éjszakában 4-500 taxi a volánnal együtt. Bizony előfordult az ilyen kiállás,de kérdezz meg néhány akkor már taxizó kollégát,talán megerősítik az ilyen eseteket. Persze mai szemmel nézve ez valóban meseszerű. Üdv.
Bao 2011.04.03. 10:54:03 / # 33965
avatar
A Honvéd együttes. Mentem egyszer onnan Hévizgyörkre. :)
tomajer 2011.04.03. 10:07:02 / # 33964
Meséljetek.... mi volt a 29.-ben?

pupák 2011.04.03. 09:39:42 / # 33973
avatar
A Kerepesi 29-re - sajnos - a nejem is már csak szép emlékekkel gondol... A legszebb korszakunk volt, és neki is a valaha volt legjobb munkahelye...
Bao 2011.04.02. 21:36:20 / # 33972
avatar
A taxismesék c. könyvből idéztél? :) Nekem sajna meseszerű... :(
turul 2011.04.02. 16:51:45 / # 33971
Bizony volt,amikor az őrs v térről mentem az akkor még működő olimpia szállóba a szabi hegyre.Én voltam az éppen szabad autó.Ja és persze órával.Ez nem is volt akkor kérdés. üdv. :)
Dodi 2011.04.02. 16:31:45 / # 33970
avatar
És a "Kerepesi 29" vagy a "Tőzsdepalota"? ?? :)) [b] [i] [font size=2]Az "álmodozás az élet megrontója, mely kancsalul festett egekbe néz". [/font] [/i] [/b] De tényleg szép idők voltak.
pupák 2011.04.01. 16:49:34 / # 33969
avatar
Nem tudom azoknak jobb-e akik már nem tudhatják mit jelent a "van a gar-ba swarc?" kifejezés és a BKV, meg a József-Bacsó sarok? Ők legalább nem tudják, hogy manapság mennyire pocsék élet ez a taxikázás. De mi meg legalább tudjuk, hogy nem akkor rontottuk el, amikor abban az időben belekezdtünk, mert az bizony szép egy világ volt...

pupák 2011.04.01. 16:44:52 / # 33968
avatar
Láttad-hallottad a filmben, amikor a kisasszony azt mondta a telefonban a Hármashatárhegy étteremnek, hogy a Délitől tud kocsit küldeni. És ez nem ám csak azt jelentette, hogy kicsit várni kell, hanem azt, hogy onnan órával mentünk a címre!
superbakker 2011.04.01. 14:10:12 / # 33967
avatar
Szívesebben lennék része annak a kornak...van egy jó ötletem mivel ma április elseje van álljunk ki úgy mint anno, a belvárosból felveszem urh-n a hármashatárhegyet és nyomom a gombot...lenne csodálkozás mikor beszállna a kedves utas.

turul 2011.03.22. 15:33:58 / # 33963
Üdv a csapatnak! Bizony én még az úgynevezett "Ciklopban" kezdtem 1975 ben.Ez a kertész u-i garage volt. Úgy örültem a ladámnak,mint az a bizonyos majom a ..... Persze akkor voltam 24 éves.A csajok szemében mi voltunk /taxisok / az ászok. Senki nem válogatott akkor,hogy dohányzó vagy nő sofőr vagy alacsony építésű autó stb.Simán elfért még a négy utas is a ladában.Az első rendszámom: JB 39-65. Ez egy rondazőld combi volt. 1979 től már a Priellében voltam. Az első urh-ás autóra itt ültem. Urh:2080.Ezt nem felejti el az ember. No jó munkát!

murinho 2011.03.22. 11:05:44 / # 33962
avatar
Jó volt látni, és egyben szomorú is.

jomeo! 2011.03.22. 02:42:18 / # 33960
avatar
Azért Raksányi Bácsi nagy szám lehetett, ahogy 1913-ban taxizik! Hogy járt akkor dolgozni? Gondolom, neki nem volt saját autója, tán volt lova?
Vazul 2011.03.22. 01:52:13 / # 33959
avatar
Ha figyelmesebben megtekinted, láthatod, hogy a zsigulinak több, mint 90 fokban nyílik a hátsó ajtaja, ezért kényelmesebb a beszállás, tehát mindjárt jobb a kedves utas első benyomása! Főleg, - ami a legfontosabb - ha kapott végre taxit! :-)
Oldalszám: 2