Hozzászólások száma: 490
Ugrás a hírhez Oldalszám: 25
Témakörök > Hírek fórumai > Mindenki készül a BKV-sztrájkra A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Apuka 2008.08.15. 02:26:04 / # 14524
BKV az Utas szemszögéből Idézet: Ibigoo · http://ibigoo.blogol.hu 2007.09.08. 12:23:56 "és csak EGY volt, aki előzékeny, megértő és megfelelően empatikus volt!" Aki szintén megsértette a szabályokat azzal, h két megálló között tett ki titeket :) egyenpólós 2007.09.08. 12:33:12 ezeknek fizetésemelést? képesítés semmi? figyeljétek meg, a buszvezetőket már annyira lenézik az emberek, mint a vasutasokat... csak így tovább... posy 2007.09.08. 12:56:30 Nézzétek. Én pl. próbálok alapvetően úgy viszonyulni a járművezetőkhöz, hogy... na, szóval ugyanolyan embernek nézni őket, mint én vagy más. Ám sajnos a viselkedésük nem egyedi. Volt egy barátom, aki villamosvezetőként dolgozott - fiatal srác - és az ő szájából hangzott el a következő mondat (télen): "Minek kapcsoljam be a fűtést az utastérben? Kit érdekel a hülye utas?" (bkv-figyelő)

kámbi078 2008.08.14. 12:08:38 / # 14523
avatar
A tavaszi sztrájkokat követően megkötött megállapodás pontjai alapján jelenleg is folynak a tárgyalások különböző témakörökben a Munkáltató és a Szakszervezetek között. Munkabizottságok Jelenleg egy közös munkacsoport keretében a BKV eddigi működési tapasztalatait vizsgáljuk. Szakszervezeti oldalról igazgatóságonként, területenként összegyűjtjük és jelezzük azokat a problé-mákat, amelyek zavarokat, nehézségeket okoznak a szervezet működésében. Ezek feltárása után megtesszük azokat a javaslatainkat, amelyek szerintünk egy hatékonyabb működést eredményeznének. Egy másik közös munkacsoportban a BKV rövid, közép és hosszú távú stratégiájának kidolgozását tartalmazó anyag készítése folyik. A Metró KDSZ folyamatosan részt vesz mindkét bizottság munkájában. Kollektív Szerződés A BKV Zrt. vezetése csak úgy volt hajlandó 2009. december végéig meghosszabbítani a Kollektív Szerződést, ha néhány pont-jának közös felülvizsgálatára hajlandóak a Szakszervezetek. A Munkáltató módosításai két részre bonthatók. Az egyik rész csupán arról szól, hogy az időközben történt törvényi változásokat átvezetnék a KSz-be. A másik rész viszont a szociális tételeket érintené, amelyek együttesen hozzávetőleg 3 milliárd forintos juttatást tartalmaznak. (Legnagyobb részét a havi és év végi tikettek, a nyugdíjpénztári és egészség-pénztári hozzájárulások teszik ki.) A Munkáltató a tárgyalásokon javaslatokat fog tenni a jelenlegi juttatások helyett valamilyen cafeteria rendszer bevezeté-sére, valamint az önkéntes egészség-pénztári és nyugdíjpénztári hozzájáru-lásának bizonyos mértékű korlátozására. Természetesen a Kollektív Szerződést egyoldalúan módosítani nem lehet, a változtatáshoz a KSZ aláíró Szakszer-vezetek beleegyezése szükséges. A szakszervezeti oldal nem hajlandó olyan módosításokra, amely a munkavállalókat hátrányosan érintené. A munkáltató ezután fogja ismertetni konkrét elképze-léseit, erről részletesebb információt most még nem tudunk. A megállapodásban rögzített határidők Szeptember végén, a határidők lejártával derül ki, hogy a tavasszal kötött megállapodás pontjai teljesülnek, vagy sem. A Főváros vezetésének is addigra kell letennie az asztalra a BKV finanszírozására készített forgatókönyvét. Ezek ismeretében lesz eldönthető, hogy valóban teljesültek-e a megállapodás-ban rögzített követeléseink. A friss információk a Metró KDSZ következő Hírleveleiben továbbra is olvashatók lesznek. .

kámbi078 2008.07.07. 11:40:49 / # 14522
avatar
A napokban találtuk a metrókocsiban kiplakátolva:

kámbi078 2008.07.04. 17:18:40 / # 14521
avatar
Dancs,Somodi,Aba.
kámbi078 2008.07.04. 17:17:54 / # 14520
avatar
Dancs Gábor

kámbi078 2008.07.04. 17:16:04 / # 14519
avatar
Somodi László

kámbi078 2008.07.04. 17:13:55 / # 14518
avatar
Kocsis István

kámbi078 2008.07.04. 17:11:47 / # 14517
avatar
Kérésed parancs ! Látom vetted a lapot. Közülük 3-mal szimpatizálok valamelyest,belőlük kettőt kirugtak !!!
Bao, a FŐNÖK! 2008.07.03. 22:14:04 / # 14512
avatar
Van még pár közpénzből lett milliomosról képed? :)

kámbi078 2008.07.03. 22:08:14 / # 14511
avatar
Devecz Miklós

kámbi078 2008.07.03. 19:20:54 / # 14516
avatar
Aba Botond

kámbi078 2008.07.03. 19:10:33 / # 14515
avatar
Regőczi Miklós

kámbi078 2008.07.03. 19:08:33 / # 14514
avatar
Balogh Zsolt

kámbi078 2008.07.03. 18:58:13 / # 14513
avatar
Ki vezetné a BKV-t, és hova? Index - ugyelet@mail.index..hu | 2008. 07. 03., 00:43 | Frissítve: 13 órája Lejárt hétfőn a BKV vezérigazgatói posztjára kiírt pályázat beadási határideje. Eddig 14 pályázat érkezett, de postán még kaphatnak párat. De az is lehet, hogy eredménytelen lesz a tender. Városházi forrásaink közül többen megerősítették: Hagyó Miklós környezetében a pályázat eredménytelenné nyilvánítása és a mai „interregnum” fenntartása is cél lehet. Kik az esélyesek szerintünk? A BKV vezérigazatójáról a pályázati kiírás szerint egy háromtagú bizottság állít fel sorrendet a jelentkezők között. A bizottség tagja Somlyódi Csaba, MSZP, a Gazdasági Bizottság elnöke, fővárosi képviselő, Tóthfalusi György, SZDSZ, a BKV Igazgatóságának elnöke, volt fővárosi képviselő és Kerényi László Sándor a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztályának vezetője. A kialakult sorrend alapján azonban már a főváros gazdasági bizottsága dönt – a fővárosi képviselőkből álló bizottság pedig elvileg akár figyelmen kívül is hagyhatja a pályázatot értékelő bizottság döntését. A gazdasági bizottság ebben a ciklusban alakult, az ellenzék által sokszor támadott „szuperbizottság”, mely az összes fővárosi cég tulajdonosaként jár el: kirúg és kinevez vezérigazgatókat, dönt a fizetésükről és számos más, nem kevésbé fontos gazdasági kérdésről. A Fővárosi Közgyűlés koalíciós többsége azért adta át ezen jogokat a 13 fős bizottságnak, mert a közgyűlésben mindössze egyfős többség itt - a bizottsági helyek ügyes elosztása nyomán - 3 fős. Míg a Közgyűlésben 34:33 a kormánypárti és ellenzéki képviselők aránya, addig a tulajdonosi döntéseket hozó Gazdasági Bizottságban az arány 8:5. Nézzük, kik pályáznak szerintünk. Balogh Zsolt Jelenlegi munkakör: megbízott vezérigazgató, BKV Zrt. A BKV megbízott vezérigazgatója alig egy éve dolgozik a BKV-nál, az Akácfa utca történetének egyik leggyorsabb karrierjét tudja maga mögött. Baloghot Antal Attila hozta, és beruházási irodavezetőből néhány hónap alatt műszaki vezérigazgató-helyettes, majd Antal távozása alatt megbízott vezérigazgató lett. A távközlési területről, majd a II. kerületi önkormányzattól érkezett Balogh Zsolt neve a botrányos tanácsadói szerződések , a használtbusz-tender előkészítése körül és számos más, az elmúlt hónapban kipattant botrányban felmerült. A szükséges felsőfokú végzettség hiányában a pályázat eredménytelenségében érdekelt Balogh Zsolt a használt buszok áráról tett ominózus elszólásával vált először híressé. Vezérigazgatósága alatt többször ignorálta a felügyelőbizottság határozatait, például azt is, amely a használtbusz-tender miatt Regőczi Miklós kommunikációs vezérigazgató-helyettes menesztésére (lefokozására) is alapot adott. Kirúgta viszont Somodi Lászlót, a cégvezetés egyetlen szakemberét, aki most bíróságon vesz elégtételt . Műszaki vezérigazgató-helyettessége kudarcnak nevezhető: a BKV felügyelőbizottsága épp múlt pénteken hívta fel a figyelmet a BKV járműveinek drámai műszaki állapotára. Regőczi Miklós Jelenlegi munkakör: kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettes, BKV Zrt. Az MSZP-SZDSZ volt székesfehérvári képviselője és Warvasovszky Tihamér szocialista székesfehérvári polgármester volt kampányfőnöke, illetve számos kisebb-nagyobb cég tulajdonosa. A korábban sokak szerint vezérigazgatói ambíciókat dédelgető vezérigazgató-helyettes a pályázati kiírás több pontjának nem felel meg, Balogh bukása és a pályázat eredménytelensége esetén azonban lehet még esélye. Regőczi Antal Attilával érkezett a BKV vezetésébe, azonban Hagyó Miklóssal ápolt bensőséges baráti kapcsolatai miatt mindig is nagyobb befolyásúnak tartották a vezérigazgatónál. A BKV körüli botrányok Magyarország egyik legtöbbet megjelenő kommunikációs közszereplőjévé tették, ami már a politikusoknak is szemet szúrt, ezért néhány hónapja már csak háttérből irányítja a BKV kommunikációját. Kommunikációs tevékenységének csúcspontja a használtbusz-tender ügyében tett naponta ellentétes nyilatkozatai voltak, melyek közül a legelhíresültebb, „Antal Attila fia nem állt alkalmazásban” mottójú TV2-nek adott nyilatkozata. A használtbusz-tender nyomán a BKV felügyelőbizottsága elmarasztalta a cég kommunikációját és személyi konzekvenciák levonását kérte, Regőczi azonban még mindig a helyén van. Az éjszakai járatokra érvényes és a VEKE által élesen támadott drágább éjszakai jegy bevezetése, az SMS-jegy kudarca, az új 30 napos bérlet bevezetése körüli botrányok és a pénztáraknál kígyózó sorokból kerekedett balhé szintén mind Regőczi nevéhez köthetők. Tanácsadói szerződései nagy vihart kavartak. Ingatlanügyletei, a kocsiszínek FB által elutasított eladása és három, a BKV által alapított kft.-ben (reklám, biztonsági és ingatlangazdálkodási cégek) betöltött ügyvezetői posztja miatt szintén érték támadások. Aba Botond Jelenlegi munkakör: személyközlekedési igazgató, Regionális Közlekedésszervező Iroda A BKV-t 1993-tól 2006 végéig vezető Aba Botond ma a partvonalról, a lényegében kiszervezett minisztériumi főosztálynak tekinthető Regionális Közlekedésszervezési Iroda (RKI) éléről figyeli a BKV-nál zajló eseményeket. Joggal lehet büszke magára: a sokat támadott és valóban sokat is hibázó Aba idején negyedannyi botrány és működési zavar nem volt a BKV körül, mint napjainkban. Az Aba-féle BKV működéséről szóló cikksorozatunknál jobban ma sem tudnánk leírni a BKV akkori működését: kiskirályságok hálójában vergődő, pazarló, de legalább a sok évtizedes változatlanság során kialakult működő rutinok alapján eldöcögő cég volt a BKV. Aba Botond tizenhárom éve alatt összesen nem rúgtak ki a BKV-tól annyi vezetőt, mint az elmúlt egy évben. Noha közvetlen alárendeltjeit eltávolították a cégtől, az alatta szolgált „második vonal”-ból még nagyon sokan vezető beosztást töltenek be. Technikailag tehát képes akár azonnal átvenni a cég vezetését. Aba mindent tud a BKV és a 4-es metró beruházás viselt dolgairól, ezek az információk pedig igen értékesek. Évtizedek alatt felhalmozott kapcsolati tőkéjét nem szabad lebecsülni, idén a MÁV-Start Zrt. felügyelőbizottságának elnöke lett, azaz megkezdte a visszakapaszkodást. Értesüléseink szerint tanult a leváltása körüli helyzetből, és intenzíven próbálja megszerezni a jobboldali ellenzék támogatását is, miközben igen jó kapcsolatokat ápol a „régi” fővárosi szocialistákkal. Esélyeit rontja, hogy Demszky Gáborral nagyon megromlott a viszonya; a főpolgármester a 2006-os nyerési esélyeit erősen veszélyeztető Combino-botrányt még mindig nem felejtette el neki. Aba a szakszervezetek támogatását is könnyen megszerezné: vezetése idején nem voltak jellemzőek a sztrájkok, a BKV dolgozók Regőcziék által sokat támadott bőséges juttatási csomagját Aba idején tudták kiharcolni. Devecz Miklós Jelenlegi munkakör: álláskereső A vezetői pályafutását a Flextronics vezérigazgatójaként kezdő Devecz Miklós szakmai pályafutását a MÁV személyszállítási igazgatójaként alapozta meg, de onnan eltávolították . Pályafutását a 4-es metró számos állomását és az M0-s északi hídját is építő kivitelező cégnél, a Hídépítőnél folytatta, a nemrégiben történt tulajdonosváltás után azonban a vezérigazató-helyettest menesztették a kivitelezőcégnél. A MÁV-nál Devecz nevéhez köthető a keleti országrészben máig működő, Svájcban kitalált ütemes menetrend bevezetése, ami nemcsak járatsűrítést, hanem kiszámítható vonatközlekedést is jelentett. Az Index információi szerint beadja a pályázatot a BKV vezérigazgatói székére, amit szakmai értékelés alapján lenne is esélye elnyerni. Politikai kapcsolatrendszere nem igazán ismert, a MÁV-nál SZDSZ-esnek tartották, azonban ez sohasem igazolódott be. Bizonyos azonban, hogy főleg a MÁV-hoz kötődő MSZP-s körök nagyon nem szeretik. A budapesti politikában személye jórészt ismeretlen. Futó Sándor Jelenlegi munkakör: Tóthfalusi György igazgatósági elnök koordiánációs tanácsadója, az elektronikus jegyrendszer projektvezetője, BKV A BKV-nál néhány héttel ezelőtt feltűnt új arc mára a közlekedési cég egyik legbefolyásosabb embere. A bankvilágból érkező Futó Sándor Tóthfalusi György SZDSZ-es igazgatósági elnök tanácsadójaként kezdett, de gyorsan megkapta a BKV egyik régóta vergődő, de sokmilliárdos informatikai projektjét, és beköltözött Antal Attila vezérigazgató korábbi irodájának tárgyalójába. Futónak erős politikai hátszele van, szakmai ismeretei azonban nem túl mélyek. A már vele érintkezésbe került BKV-sok szerint a tömegközlekedést igazán nem ismeri, csak általános üzleti szemüvegen át nézi a közlekedési cég ügyeit – ez pedig a tapasztalatok alapján nem sok jót jelent. A szocialisták feltétlen támogatását nem élvezi: Balogh Pál szocialista képviselő legutóbb a felügyelőbizottság pénteki ülésén érdeklődött a vezérigazgató korábbi irodájának használata felől. Ha beadja a pályázatot, a három bíráló közül az egyik nagy valószínűséggel őt fogja az első helyre tenni. Futó akkor is befuthat, ha a pályázat eredménytelen. Napvilágot látott ugyanis az az elképzelés is, miszerint Futó és Tóthfalusi felosztanák egymás között a céget, Tóthfalusiból elnök-vezérigazgatót csinálnának, Futó pedig továbbra is nagy hatalmú tanácsadóként vinné az ügyeket. Ezt a forgatókönyvet több forrásunk is cáfolta, és a Hagyó-stáb lejáratási szándékának titulálta. Hatvani Szabó János Jelenlegi munkakör: saját tanácsadócég A 90-es években az Állami Vagyonügynökség (ÁVÜ) ügyvezető igazgatójaként tevékenykedő, és az állami privatizáció levezénylésében közreműködő Hatvani Szabó János az utóbbi években a háttérbe vonult. Több városházi forrásunk is megerősítette, hogy Hagyó Miklós elsőszámú bizalmasaként és üzleti partnereként Hatvani irányítja a BKV-nál zajló folyamatok tekintélyes részét. Az ő nevéhez kötik Gyarmati Zoltánt, a teherforgalmi behajtási díjakat szedő Parking Kft. igazgatóját és információink szerint Hatvani vitte a céghez a BKV szinte összes vezetőjét: Antal Attilát, Balogh Zsoltot és Regőczi Miklóst is. Bár nem valószínű, hogy a háttérből az első sorba lépjen, ha nem találnak megfelelő jelentkezőt, aki elvállalna a BKV vezetését, még ez sem kizárt. Kocsis István Jelenlegi munkakör: MÁV-Start igazgatósági elnök Kocsis karrierje a Budapesti Műszaki Egyetem pártbizottságának tagjaként indult, ahonnan Latorcai Jánossal való ismeretségének köszönhetően a KDNP-s politikus ipari minisztersége idején helyettes államtitkár volt. A privatizáció egyik vezéralakjaként később a Horn-kormány alatt az ÁPV vezérigazgató-helyettese, majd 1996-tól vezérigazgatója lett, ahol végrehajtóként irányította az állami vagyon eladását. Kocsis István írta alá a Tocsik Mártával kötött, később nagy botrányt kiváltott szerződést is. Jó kapcsolatot ápol Csányi Sándorral, aminek következtében 1997-ben az OTP igazgatótanácsának is tagja lett, 2001 óta pedig tulajdonostárs a Csányi Pincészetben. Kocsis két évvel az energetikai privatizáció lezárulta után került az RWE német energiaipari cég kötelékébe, az Orbán-kormány időszakát nagyrészt Németországban vészelte át. 2002-ben a második MSZP-SZDSZ kormány nevezte ki Kocsis Istvánt ismét fontos állami pozícióba: 2005-ig a Paksi Atomerőmű vezérigazgatója volt, vezetése alatt történt a 2003-as súlyos üzemzavar az atomerőmű kettes blokkjában. Kocsis később az Magyar Villamos Művek vezérigazgatója, a villamosmű vezetésében azonban számos alkalommal került konfliktusba Kóka János akkori gazdasági miniszterrel, az árampiaci liberalizáció miatt. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök végül idén mentette fel Kocsis Istvánt, majd a kisebbségi kormány felállása után került képbe Kocsis a közlekedési szektorban. A MÁV-Start igazgatósági elnöksége után sokan a BKV vezérigazgatói székébe leginkább esélyes jelentkezőnek tartják, bár akadnak ellenlábasai. A városházi információink szerint, bár Kocsis tűnik a legvalószínűbb befutónak, Hagyó Miklós köreinek nem tetszik Kocsis István kiszemelése. Közlekedési múlt híján a válságban lévő és szinte minden vezetői szinten szakemberhiánnyal küzdő BKV vezetése nagy kihívás lenne Kocsis számára. Kocsis hiú ember, nem szíveli, hogy pályáznia kell, jobban esne neki, ha személyes felkérés alapján, csak vele tárgyalnának. Éppen ezért a pályázat eredménytelensége esetén is esélyes. Somodi László Jelenlegi munkakör: munkanélküli Az összes jelölt közül talán ő ismeri a legjobban a BKV-t, hiszen tíz éven át dolgozott a budapesti közlekedésben, és Aba Botonddal ellentétben az elmúlt egy évet is belülről nézte végig. Somodi igazi közlekedésbarát, menetrendkészítőként kezdte pályafutását a BKV-nál, de buszt is vezetett hobbiból. Osztályvezetőként, majd a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának egyik vezetőjeként dolgozott, végül Antal Attila – sokak szerint a VEKE támogatását elnyerendő – nevezte ki a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettesi posztjára 2007 márciusában. Somodi rövid idő alatt a BKV legnagyobb igazgatóságának vezetője lett: hozzá tartozott az összes járművezető és forgalmi dolgozó. A botrányok 2007 őszéig kerülték el, amikor Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes politikai programmá emelte a járatritkítást és a paraméterkönyvben foglalt teljesítmény csökkentését. Az alapvetően Regőczi és Antal által képviselt programhoz eleinte Somodi is csatlakozott, bár egy idő után nagyon forróvá vált a talaj a vezérigazgató-helyettes körül. Somodi mindvégig próbálta szakmaiságát megőrizni, és bár végrehajtotta a különböző járatritkítási forgatókönyvekre vonatkozó megrendeléseket, igazán lelkes soha volt ezek iránt. Menesztését végül az okozta, hogy az egyik kereskedelmi híradóban „kizártnak” tartotta a járatritkítások bevezethetőségét, és szakemberek bevonásával egy új, utasközpontú paraméterkönyv előkészítését kezdte meg, amit végül 2008. augusztusában be is fognak vezetni. Somodi szakember, nem kötődik politikához, pártokhoz vagy pártemberekhez. Bár a szakmai szempontok miatt jó választás lenne, csak akkor nyerhet, ha Demszky Gábor úgy dönt, szakembert akar a cég élén látni, aki képes azonnal működtetni a vezetésében megroggyant céget, és ebbéli szándékával legyűri Hagyót. Somodi csak akkor felelhet meg a városvezetésnek, ha a BKV stabilizációja és a választásokig hátralévő időben botránymentes működése a cél. Ha nincs ilyen szándék, akkor egy szakember esélytelen. Sziráki Pál Jelenlegi munkakör: vezérigazgató, Jászkun Volán Zrt. A Jászkun Volán vezetője a Nógrád Volántól érkezett Antal Attila által megkezdett sorba illene. Sziráki Antal egyik fő tanácsadója volt a BKV-nál már eddig is, a közlekedési cég ügyeit belülről ismeri, és jó kapcsolatokat ápol az Antal Attilát hozó és Hagyó Miklóshoz köthető Hatvani Szabó Jánossal is. A buszos szakma minden trükkjét ismeri, nem okozna gondot neki egy jóval nagyobb buszflotta menedzselése sem. Rossz nyelvek szerint a Nógrád Volán talpraállítása is inkább a Volánosok között nagy befolyású Szirákinak köszönhető, mint Antal Attilának. A BKV teljesítményének 60 százalékát kitevő kötöttpályás közlekedéssel kapcsolatban azonban nincs semmilyen tapasztalata. Jó cégvezetőnek tartják, azonban ilyen méretű céggel még nem volt dolga, az apparátussal könnyen úgy járhat, mint Antal Attila. Dancs Gábor Jelenlegi munkakör: a közösségi közlekedés tanácsnoka, Városháza Dancs Gábor maga jelentkezett be a vezérigazgatói posztra Antal Attila bukása után. A fiatal liberális politikus tagja a BKV felügyelőbizottságának, és jól ismeri a BKV-nál zajló eseményeket, a Városházán Hagyó Miklós egyik legfőbb ellenlábasának tartják. Dancs Demszky brüsszeli munkatársa volt rövid EP-képviselősége idején, majd a Főpolgármesteri Kabinetirodának volt helyettes vezetője. 2006-ban került be a Fővárosi Közgyűlésbe, tagja a közlekedési ügyekben illetékes városüzemeltetési és környezetgazdálkodási bizottságnak, és tagja a vezérigazgatói posztról döntő gazdasági bizottságnak is. A BKV-nál az elmúlt egy évben zajló folyamatokat számos esetben illette kritikával, és ő volt Regőczi Miklós "lefokozásának" egyik szószólója és kezdeményezője is, a gazdasági bizottságban javaslatára intette a tulajdonos "konzervatív kommunikációra" a közlekedési céget, persze hatástalanul. Dancs közlekedési tanácsnoksága inkább csak informális hatalmat jelent, minden közlekedéssel kapcsolatos hatáskört Hagyó Miklós tart magánál. Egy kivétel volt ez alól: 2008 tavaszán Hagyó Miklós látva a járatritkítási tervek elleni egységes fellépést és ellenállást, Dancs Gáborra ruházta a paraméterkönyvvel kapcsolatos egyeztetési feladatokat. A liberális tanácsnoknak több se kellett: még aznap délután sajtótájékoztatón állította le a járatritkítások előkészületeit. Demszky Gábor végül is mindkettejüket megrótta: Hagyó Miklóst azért, mert szabadulni akart a kínossá vált feladattól, amit egyébként csak magának köszönhetett; míg Dancs Gábort azért, mert azonnal leállította a járatritkítások előkészületeit. Sokak szerint Dancs lépése után nem tudott már helyreállni a folyamat, és ekkor vált végérvényessé, hogy Budapesten nincs támogatottsága a Hagyó Miklós által elképzelt drasztikus járatcsökkentésnek. Dancs vezérigazgatói ambicióit egy főpolgármesteri kabinetülésen Demszky Gábor letörte, ettől függetlenül előfordulhat, hogy a pályázat eredménytelensége esetén még előkerül a liberális politikus neve. Ugyanakkor a jogász végzettségű és ügyvédként is tevékenykedő Dancs Gábor ezt a kört nem nyerheti meg: végzettsége nem felel meg a jelenlegi pályázati kiírásnak. Antal Attila Jelenlegi munkakör: állás nélkül A BKV 2007-ben kinevezett és 2008-ban megbukott vezérigazgatója némi pihenés után akár vissza is térhet: a pályázati kiírásnak Antal mindenben megfelel. A Főtaxit irányító, majd az Est Taxit bukásba vezető, végül a Nógrád Volánt irányító Antal Attila ellentmondásos vezető volt a BKV-nál. Kétségtelen tény, hogy belefogott az Aba Botond alatt több mint egy évtizeden át szinte változatlan szervezet átalakításába, és próbálta viszonylag kiegyensúlyozottan irányítani a céget. Megtakarítási programja nem járt sikerrel: a 11 milliárd forintos megtakarításról a BKV felügyelőbizottsága mondta ki, hogy nem látja alátámasztottnak. Mindenkinek azonban nem tudott megfelelni: Hagyó Miklós kézivezérlése és az ajándékba kapott, kommunikációs hibákat sorra halmozó Regőczi Miklós tevékenysége feloldhatatlan ellentéteket hozott a szakszervezetekkel, a közvéleménnyel, az ellenzékkel, illetve a VEKE-vel is. A BKV nullszaldóssá tételének kudarcát követő járatritkítási botrányt Antal még talán túlélte volna, a 2,5 milliárd forint értékben megkötött tanácsadói szerződések és végül a fiát alkalmazó Alfabusz Kft.-re kiírt használtbusz-tender után azonban kénytelen volt lemondani. Egészségi állapota megromlott, hetekig kórházban is volt, azonban az elmúlt hónapokban volt ideje pihenni, és láthatta, hogy a BKV csak tovább romlott nélküle. Ha emiatt esetleg kedvet kapott a visszatéréshez, nem lesz könnyű megnyernie magának Demszky Gábor támogatását.

kámbi078 2008.07.01. 10:18:04 / # 14510
avatar
"Duplájára emelték a BKV megbízott vezérigazgatójának alapbérét. A döntésről a tulajdonos főváros képviselője, az önkormányzat gazdasági bizottsága nem tudott. Egyes vélemények szerint a lépés jogszerűtlen, mások szerint nem szerencsés. A BKV igazgatósága megemelte a megbízott vezérigazgató, Balogh Zsolt fizetését, így a cégvezető a volt vezérigazgató, Antal Attila fizetését veheti fel. A BKV sajtóosztályán megerősítették értesülésünket: a cég igazgatósága Balogh Zsolt alapbérét egy időre kiegészítette a korábbi vezérigazgató alapbérére. A megbízott vezérigazgató korábban havi 650-700 ezer forintos vezérigazgató-helyettesi alapfizetést kapott, most havi másfél millió forint jár neki. A helyettesi fizetés mellé korábban 300 százalékos prémium járt, míg Antal Attila 200 százalékos prémiumot kapott. Azt nem tudni, hogy Balogh Zsolt prémiuma a korábbi maradt-e, vagy lecsökkent. Ha nem változott, akkor Balogh Zsolt most jobban keres mint egykori főnöke." No Comment!
tomajer 2008.06.19. 23:45:44 / # 14509

kámbi078 2008.06.19. 22:12:51 / # 14508
avatar
A 2008. évi Paraméterkönyv két lépcsőben lesz bevezetve. Első lépcső 2008. augusztus 21. csütörtök. Második lépcső 2008. szeptember 6. szombat. Első lépcső: valamennyi ágazatban az iskolai időszakban alkalmazott hétköznapi menetrend lép életbe. A különbség annyi, hogy az összes HÉV vonalon, valamint az autóbusz –, trolibusz-, villamos ágazat egy részénél már az új menetrend lesz alkalmazva. Második lépcső: valamennyi Metró vonalon, valamint a többi ágazat még kimaradt vonalai is átállnak az új menetrendre. 1-es vonal MFAV Hétköznap napközben ritkább, délután sűrűbb a követés. Hétvégén egységes 3 perces követés. Üzemidő: a Deák Ferenc téri csatlakozás miatt maximum 15 perccel változik. 2-es vonal Kelet-nyugat Hétköznap napközben ritkább, délután sűrűbb a követés. Napközben a követés 5 perces. Hétvégén egységes 5 perces követés. Szombati és vasárnapi menetrend hasonló, az eltérés ott jelentkezik, hogy szombaton előbb kezdődik a vonatok sűrítése. Hangolva a 3-as vonallal. Üzemidő: a Deák Ferenc téri csatlakozás miatt maximum 15 perccel változik. 3-as vonal Észak-dél Hétköznap napközben ritkább, délután sűrűbb a követés. Napközben a követés 5 perces. Hétvégén egységes 5 perces követés. Szombati és vasárnapi menetrend hasonló, az eltérés ott jelentkezik, hogy szombaton előbb kezdődik a vonatok sűrítése. Hangolva a 2-es vonallal. Üzemidő: a Deák Ferenc téri csatlakozás miatt maximum 15 perccel változik. A három metróvonal menetrendje a Deák Ferenc térre lesz optimalizálva. Az átszállások szinkronizáltak. Este a legutolsó metrók bevárják egymást. Péntek délután valamennyi vonalon a csúcs korábbra téve az utazási igényekhez alkalmazkodva. Emiatt a délutáni rész menetrendje eltér a többi hétköznap délután menetrendjétől. Összesen 3 fő hétköznapi menetrend lesz: • iskolai • iskolaszüneti • decemberben a 2 ünnep közötti Ezen belül lesznek a pénteki menetrendek alkalmazva. Hétvégi menetrend hasonló, az eltérés ott jelentkezik, hogy szombaton előbb kezdődik a vonatok sűrítése. A csúcson kívüli 5 perces követések úgy működnek, hogy a Deák Ferenc térre közel egyszerre érkeznek valamennyi vonalon a személyszállító vonatok. Mire átérnek az átszálló utasok a másik vonalra, szinte azonnal jönni fog a vonat. A csúcson kívüli 10 perces követések úgy működnek, hogy a Deák Ferenc térre 5 perces eltéréssel érkeznek a 2-es és a 3-as vonalon a személyszállító vonatok. Mire átérnek az átszálló utasok a másik vonalra, szinte azonnal jönni fog a vonat. Ebben az esetben az 1-es vonal követése eltérhet a többi vonalétól, de szintén szinkronizált a Deák Ferenc téri átszállás. Nem lesz alkalmazva 10 percnél nagyobb követés egyetlen vonalon sem. A legutolsó vonatok szinkronizáltan megérkeznek a Deák Ferenc térre, és körülbelül 4,5 percet állni fognak, hogy az átszálló utasok átérjenek a másik vonalra (nagyjából 23.25-23.30 óra között). A felszíni közlekedés ehhez a metró menetrendhez fog alkalmazkodni, és csatlakozást biztosítani az utasoknak. A hangolt menetrend miatt fel kell vállalni, hogy némileg teljesítmény-többletet hoznak a menetrendekben tervezett újítások. Csepeli HÉV Keveset változik. Csúcsban 7-8 perces követés tervezve. A buszokat nehéz hangolni emiatt (ideális az 5-re és 10-re végződő követések). Szentendrei HÉV Békásmegyeri betétjárat hétköznap napközben kisegységgel (3 kocsis szerelvény) közlekedik, valamint hétvégén is. Reggeli csúcsban az útátjárók foglaltsága nehézséget fog okozni a környéken közlekedőknek. Gödöllői HÉV Gödöllőig 15 perces követési idővel lesz közlekedés. Megszűnik a kerepesi és mogyoródi betétjárat (ezek tulajdonképpen meghosszabbodnak Gödöllőig). Az útátjárók foglaltsága nagy gondot okoz a területen élőknek. Iskolaszünet: ritkítás lesz, de a külső szakaszok ütemezése nem változik. Kis- és nagyegységek aránya változik. Ráckevei HÉV A 12 és 36 perces követés jelenleg nem illeszthető a Volánbuszhoz. A kevesebb vonattal a férőhely nem fog változni (kisegység és nagyegység arányán változtatnak). Dunaharaszti betétjárat megszűnik, pontosabban Tökölről fognak ezek után indulni ezek a járatok a Vágóhíd felé. A csúcsidejű követés 15 perces lesz. Felvetések: Gulyás Attila a Metró KDSZ elnöke kérte, hogy a Deák Ferenc téren az utolsó metró 4,5 perces várakozásra kényszerülő utasait az állomási személyzet beszédszintetizátoron tájékoztathassa. Általános véleményként elhangzott, hogy a kétlépcsős menetrendi átállás az utasoknak gondot fog okozni. Míg az ágazat egy része már az új menetrend szerint fog közlekedni, addig a másik része a régi szerint. A csatlakozások ebben az időszakban nem lesznek szinkronizáltak, amit az utazóközönség nem biztos, hogy tolerálni fog. Ez a probléma különösen az aznapi utolsó járatoknál lesz kiélezett. A 2008. augusztus 21-i első lépcső időpontja elhibázottnak tűnik. Egynapos ünnep után (ahol az üzemidő vége is később lesz), kell visszaállni a maximális szerelvénykibocsátás biztosítására. A járműműszaki terület az erején felül kell, hogy teljesítsen.

kámbi078 2008.06.09. 19:56:06 / # 14507
avatar
Ezt megadom . :)))
kámbi078 2008.06.09. 15:02:42 / # 14505
avatar
4.
kámbi078 2008.06.09. 15:02:12 / # 14504
avatar
3.
Oldalszám: 25