2018-as év Budapesti Taxisok Fuzionális Társaságának Etikai Szabályzata

2007.05.02.

A jövőnk!?
Ma, miután magamba zuhantam, leültem egy kicsit és végiggondoltam az elmúlt 15 évet, amit ezen a pályán töltöttem. Látom a „fejlődést”, érzem mi vár ránk. Majd gondoltam egyet és gyorsan megfogalmaztam egy képzeletbeli jövő etikai szabályzatát.

 

Előre szeretném leszögezni, hogy amennyiben ezt átveszi valamelyik cég, akkor a szerzői jogdíjra igényt tartok!:-)



Budapesti Taxisok EB szabályzata!

Érvényes 2018. Szeptember 1-től visszavonásig!!!

I.) A munkavégzés szabályai

1.1 A gépkocsi

A gépkocsik kategória besorolás alá esnek. /A, B, C, D, E, F kategória/.

A gépkocsi vásárlásnál kötelező figyelembe venni, az utas kényelmét, még annak kárára is, ha a vezetőoldali ülés kisebb helyet foglal el! Jelentősen befolyásolhatja az Etikai Bizottság (továbbiakban EB) kategóriára vonatkozó döntését, ha az autóból történő ki és –beszállás kényelmesen, a legkisebb akadállyal történhet meg.

A gépkocsi színe az egységes padlizsán lila szín lehet csak. Amennyiben a gépkocsi színe ettől eltér, a Budapesti Taxisok Fuzionális Társaságának (továbbiakban BTFT) fényezőműhelyében lehet a megfelelő színre fújatni 178.200 Ft. + Áfáért!
A gépkocsiban és annak 100 méteres vonzáskörzetében dohányozni TILOS!!!


1.2 A gépkocsiban elhelyezhető tárgyak

Kizárólag csak a munkavégzéshez szükséges felszerelést lehet az autóban elhelyezni! TV, vagy bármilyen műsorszóró berendezés használata szigorúan tilos! Újságot csak a csomagtartóban lehet elhelyezni, és olvasni csak a fuvarra várakozás közben lehet!
Az újságot úgy kell megválasztani, hogy abban nem szerepelhet önálló vélemény kialakulását előidézhető cikk, esetleg fotográfia.

1.3 Felségjelzések, reklámanyagok

A cégnél fuvart teljesítő gépkocsikon csak a szerződésben foglalt matricák, reklámanyagok, neon reklámok és a 2 méter X 3 méteres tetőcsomagtartón elhelyezett hirdetőtábla lehet!!!
A gépkocsivezetők (továbbiakban munkások) a ruházatukon, esetleges karórájukon semmilyen reklámanyagot, feliratot nem viselhetnek!

1.4 Technikai feltételek

Minden gépkocsihoz a BTFT árul URH készüléket (325.000+Áfa), amit a munkásnak havonta ellenőrzésre be kell hozni a szervizünkbe. Az ellenőrzés díja 7.600 Ft. + Áfa!
A készülék 20 napos garanciával rendelkezik, amennyiben ezek után meghibásodik minden költség a munkást terheli!

II. A Gépkocsivezető

1.1 Személyi feltételek, okmányok

Minden munkásnak 170 és 180 cm közötti magassággal kell rendelkeznie, súlyhatár 85kg, ez alól kivételek az EB tagok! Kötelező munkavégzés előtt a BTFT által üzemeltetett közfürdőben lemosakodni (Belépő ára 1600 Ft.+Áfa) és az itt kapott igazoló cédulával EB tagnál jelentkezni!

1.2 Öltözködési, megjelenési előírások

Minden gépkocsivezető köteles a BTFT által varrt-szőtt öltönyt viselni. Az ing hagyományos, kalocsai mintás, állig gombolhatós lehet csak. Cipő zárt (nem kopogós!!!), a zokni pamut, színe: fehér!

III. A rádió-forgalmazás és címfelvétel rendje

1.1 Éterfegyelem

Az URH készülék munkavégzésre, az utasok kiszolgálására szolgáló készülék. Magánbeszélgetés, köszöngetés, esetleg kritikai észrevétel hangoztatása az URH készüléken SZIGORÚAN TILOS!!!...még kikapcsolt állapotban is!

2.1 A diszpécser megszólítására azonnal jelentkezni kell, ez alól kivétel, ha orvosi igazolása van a munkásnak, hogy épp kórházban tartózkodott és ezen belül is altatásban részesült! A diszpécser megszólítása:

Nőnemű diszpécser esetében : Őnagysága
Hímnemű diszpécser esetében: Méltóságos uram

Más munkásokról történő beszámoló alatt, a munkás megnevezése a kódja!!! Tilos nevet használni, mint például: Béla, Zoli, Kálmán

A diszpécser esetleges szóbani utasítására a következő válasz adható:

1, Értettem, teljesítem
2, Mélységesen sajnálom, de kérem megismételni, majd ezek után az 1-es pont lép életbe!

2.2 Reklamáció

1, Az utas megtalálására mindent el kell követni mielőtt reklamációval él a munkás!

a, Kaputelefonon felszólni
b, A lakóktól érdeklődni
c, Cím és név alapján a telefonos tudakozó felhívása
d, Népesség nyilvántartóval való kapcsolatfelvétel
e, Szócső használata

2, Mikor lehet reklamálni

A címfelvételtől eltelt 30. percben, amennyiben az 1-es pontban leírtakat teljesítette a munkás.

3, A reklamálás módja

Az URH készülék 67-es csatornáján egyszeri bejelzés, majd várakozás. A bejelzést 15 percenként lehet megismételni!

3.1 Beszélgető csatorna használata

A csatornán elhangzottak felvételre kerülnek, amit egy erre a célra fenntartott testület folyamatosan figyel!

A következő témákról lehet beszélgetni:

a, A cég pozitív megítélése
b, Az utasok dicsérete

IV. Rendelés

1.1 A diszpécser mondata után elsőként azok a munkások jelezhetnek, akik a VIP tagsággal rendelkeznek (havi plusz 30 ezer + Áfa tagdíj) és befizették már a 14. havi tagdíjat is! Amennyiben ilyen munkás nem jelez az első feldobásnál, úgy a további munkások jelezhetnek a mikrofonon található gomb egyszeri, óvatos lenyomásával!

2.1 Címreérkezés szabályai

Mielőtt a címre érkezik a munkás, kötelező mosolyt varázsolni az arcára! Szükségszerű a kapualjat, bejáratot, a lehető legközelebb megközelíteni, hogy a kedves utas minél kényelmesebb beszállása biztosítva legyen.

3.1/ XVI

Előrendelések

1.1
Minden olyan utast, aki telefonon előrendelést ad le, kötelessége minden munkásnak a legnagyobb tisztelettel és alázattal kezelni. A címkiadás a megrendelt idő előtt 7 órával történik. A munkásnak kötelező a címen tartózkodni végig, és 90 fokos szögben, mosollyal az arcán várakozni. A címet elhagyni TILOS!!!

V./ 882735/ LK / 34 / XXXDMIII

Általános magatartási szabályok

1. Utasokkal szembeni magatartás

Az utas fizet, igaza csak neki lehet, ez az első és a legfontosabb szabály!
1.1

A címreérkezés után amennyiben az utas már kint várakozik (ilyenkor a telefonos hibázott, mert nem ígért nagyobb idővallumot, hogy ne a kedves várjon a rideg utcán, hanem a munkás a száguldó forgalomban) ki kell szállni, köszönteni a munkaadónkat, az esetleges csomagot elvenni és az erre szolgáló helyen elhelyezni, miközben ajtót nyitunk és mély meghajlás mellett besegítjük a kedves megrendelőt.

Útközben beszélgetést kezdeményezni szigorúan tilos, ezzel elkerülve az esetleges véleménykülönbségeket! Amennyiben az utas kezd beszélgetést, a témájától eltérni nem szabad, az esetleges humoros megjegyzésein, nem hangosan, de nevetni KÖTELEZŐ!!!

VIIIIII/ 463 / KJHLL

Esetleges támadás esetén való viselkedés

Igyekezni kell minél hamarabb megsérülni, nehogy a kedves megrendelő az ütlegelés közben elfáradjon, esetleg megsérüljön. A munkásból kicseppenő vér nem szennyezheti be a támadója ruházatát, mert ezért azonnali kizárás jár!!!

A támadás után, amennyiben nem óhajtja az utas tovább igénybe venni a szolgáltatást, ki kell segíteni, majd egy törzsutas kedvezményes kártyával el kell látni!!! Abban az esetben, ha a munkás az ügyes és erős utas miatt olyan súlyosan sérül, hogy elájul, vagy meghal, akkor erről az általa előre megnevezett munkásoknak kell gondoskodniuk!

XXXXXXXXX/ 1

A Munkások jogai

Minden kritikai észrevételt, ami a cég előbbrejutását segítheti, szívesen veszünk. Ezt 8 példányos úgynevezett jelentési űrlapon teheti meg a munkás, maximum 25 szavas terjedelemben!

Minden kedves alkalmazottnak kívánunk jó munkát, és sikerekben gazdag évet!



Budapesti Taxisok Fuzionális Társaságának Etikai Bizottsága

Budapest 2018-08-02