VI. MERCEDES-BENZ CLASSIC CSILLAGTÚRA

2011.05.21.

Az autózás 125 éves jubileumának tiszteletére több, mint hetvenöt Mercedes-Benz oldtimer kel útra Budapest és Kecskemét között.
A Mercedes-Benz magyarországi vezérképviselete - Eger, Pécs, Szeged, Zalaegerszeg és Szombathely után - idén az Alföldre vezeti a túrázókat.

A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra résztvevői a két nap alatt itiner segítségével mintegy 350 km-t és néhány ügyességi feladatot maguk mögött tudva futnak be szombat délután Kecskemét főterére.


A különleges oldtimerek mellett az autózás mérföldköveivel is találkozhatnak az érdeklődők, de minden kétséget kizárva az idei esemény díszvendég a világ első autója, a Benz-Patentwagen lesz!



EREDMÉNYEK:


A VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra egyes versenynapjainak eredményeit a két  linkre kattintva töltheti le PDF formátumban.

Az első versenynap

A fenti linkre kattintva letöltheti az első versenynap eredményeit

A második versenynap

A fenti linkre kattintva letöltheti a második versenynap eredményeit
(Versenynapon belüli részeredményeket nem áll módunkban rendelkezésre bocsátani.)

Képgaléria, az első versenynap Széchenyi téri befutójáról

 

Ízelítő a VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra nevezett járműveiből.

Autók a '30-as évekből (5 db)

Jelen pillanatban a VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra legidősebb autója ez az 1933-ban gyártott Mercedes-Benz Nürburg 500.

Ebből a nyitott tetejű, oldalablak nélküli túrakocsi változatból jelenleg mindössze 2 darab ismert: ezen kívül a másik az amerangi múzeumban található. A 2,5 tonnás Nürburg 500 8 hengeres 100 LE-s motorjával 110 km/h végsebességre volt képes. A kocsiban már akkor 5 előre+1 hátrameneti fokozatú váltó volt.

A korábbi W15-ös, "kocka" 170-es utóda, 1936-ban a berlini Autókiállításon mutatták be.

A 170-est egy megbízható és gazdaságos mindennapi autónak tervezték, tömegtermelésre, elődjéhez képest műszakilag kevésbé igényes, de esztétikusabb kivitelben. A B Cabrio valamivel több, mint 8000 példányban készült, egy a korábbiakhoz képest újszerű tetőkonstrukcióval.

A korábbi W15-ös, "kocka" 170-es utóda, 1936-ban a berlini Autókiállításon mutatták be.

A 170-est egy megbízható és gazdaságos mindennapi autónak tervezték, tömegtermelésre, elődjéhez képest műszakilag kevésbé igényes, de esztétikusabb kivitelben. Ez a típus volt az alapja a háborús időszak katonai járműveinek és a II. Vh. utáni években az újrakezdődő Mercedes személyautógyártásnak. Ez a cabrio változat 1991-ben vásárolt, 8 évig tartott a felújítás. Minden sajátkezűleg készült el, sok egyedi kézimunkával. Egy körömnyi színmintából lett az egykori színe összehozva.

A korábbi W15-ös, "kocka" 170-es utóda, 1936-ban a berlini Autókiállításon mutatták be.

A 170-est egy megbízható és gazdaságos mindennapi autónak tervezték, tömegtermelésre, elődjéhez képest műszakilag kevésbé igényes, de esztétikusabb kivitelben. Ez a típus volt az alapja a háborús időszak katonai járműveinek és a II. Vh. utáni években az újrakezdődő Mercedes személyautógyártásnak. Ezt az autót 1938-ban Bécsben adták át, 1958 óta biztosan Magyarországon van.

A 290-es utódaként 1937 és 42 között gyártott 320-as először 3200 majd, 1938 őszétől 3400 cm3-es motorral gyártott típust a híres 540K kistestvérének is nevezhetnénk.

A nagyobb motorhoz illesztett váltóban már akkor egy ötödik, "Schnellgang" kiegészítő fokozat is volt. Igazi kényelmes túrakocsi, sok hellyel, ugyanakkor sportos jellemzőkkel. Ez a kocsi a svájci nagykövetség autója volt, 60 évet állt egy garázsban. Az ilyen kétajtós változatból nagyon kevés készült. A kocsit a tulajdonos restaurálta.

A II. vh után előbb a 170V, majd a 170D típussal indult be újra az autógyártás a Daimler-Benz-nél.

Az első évben, 49-ben 907 db készült ebből a 170D-ből, amely gyakorlatilag azonos volt a 170V-vel, kivéve az igen egyszerű, de megbízható OM 636-os típusú dízelmotort. Ez a kocsi az 1971- ben forgatott "Egy óra múlva itt vagyok" c. filmben szerepelt.

Az 1949-53 között gyártott 170S a 170V továbbfejlesztett változata.

Kicsit nagyobb és modernizált karosszériával, korszerűbb első felfüggesztéssel és nagyobb motorteljesítménnyel, amely 52 lóerőt jelentett.

1951 áprilisában, a háború utáni első frankfurti nemzetközi autókiállításon mutatták be a W187-es 220-as modellt.

A 220-as az újonnan tervezett hathengeres, 80 lóerős hajtóművét kivéve a 170 S alapjain nyugodott, formai megjelenése is hasonló. Gyártása 1951-től 55-ig tartott, limuzin, coupé, valamint kétféle sportos cabrio változatban gurultak ki a gyárból.

A 170S 1952-53-ban gyártott dízel változata az OM 636-os előkamrás dízelmotorral.

A mindössze kétéves gyártási periódus alatt közel 13000 db készült ebből a modellből.

Ez az első 300 SL Gullwing vagy németül Flügeltürer, ami magyar gyűjteménybe került.

A kocsiból összesen 1400 db készült 1954-58 között. Az autót 1956 márciusában rendelte Prinz Franz-Ferdinand zu Isenburg-Birstein. Ő 1959-ben a legjobb barátjának, egy gumigyárosnak ajándékozta. 1959-től 2006-ig ennek az egy családnak a birtokában volt. A család 1985-től 1999-ig ideiglenesen Skót Auto-Motor Múzeumba helyezte el, melynek ez alatt az időszak alatt a fő nevezetessége volt. Ez az 50 éves autó teljesen eredeti állapotban van, soha nem volt fényezve, minden egyes porcikája eredeti, és mindössze 47600 km -t futott, ami nem több, mint évi 1000 km.

A 300 SL kistestvére, amelyet szintén 54-ben mutattak be New York-ban, fomailag a 300 SL-hez közelít, de technikájában elmarad attól.

Viszont könnyebben megfizethető volt, ennek köszönhetően 54 és 63 között több, mint 25.000 készült belőle.

Teljes restauráláson esett át 2008-2010 közöt, mindössze 800km-rel.

Tizedannyi készült belőle, de bő kétszer olyan erős, mint kistestvére, a 190 SL. A híres, sirályszárnyú kupé nyitott, ponyvatetős változata. Az ötvenes évek leggyorsabb szériaautója különleges, mélygrafitmetál fényezésű, eredeti piros színű bőr belsővel készült, a karosszéria nyitható elemei könnyűfémből készültek. A 215 lóerős veterán kuriózum mindössze 1858 példányban készült.

A 300 SL kistestvére, amelyet szintén 54-ben mutattak be New York-ban, fomailag a 300 SL-hez közelít, de technikájában elmarad attól.

Viszont könnyebben megfizethető volt, ennek köszönhetően 54 és 63 között több, mint 25.000 készült belőle.

A világ egyik leghíresebb sportkocsija a 300 SL, amelyet 2000-ben egy 50 autós szakemberből álló függtelen zsűri az évszázad sportkocsijának választott.

A roadster változat 1958-63 között, 1858 példányban készült. A 2996 cm3-es, hathengeres motor 260 km/h végsebességre gyorsította az autót. Ezt az 1959-es gyártású kocsit Rómában helyezték először forgalomba. A 60-as években a tulajdonos Kaliforniába vándorolt és az autót magával vitte. A második tulajdonos Németországba hozta 1982-ben gyűjtemény autóbérlet, ahol 3700 km-t futott.

Az amerikai formai divatirányzat jelent meg a Pontonkat leváltó új 111-es típuscsalád modelljein, amely az "S-osztály" egyik előfutára volt.

A hazai zsargonban "fecskefarkú"-ként ismert autók kisebbike a 2200-as motorral készült 220S, majd 220 SE volt, 1959-65 között. A képen látható kocsi dekorációja az Argentin Nagydíjon győztes Böhringer/Kaiser páros 617-es rajtszámú 300 SE-jére hasonlít.

A 300 SL kistestvére, amelyet szintén 54-ben mutattak be New York-ban.

Fomailag a 300 SL-hez közelít, de technikájában elmarad attól. Viszont könnyebben megfizethető volt, ennek köszönhetően 54 és 63 között több, mint 25.000 készült belőle.

Az injektoros ponton coupéból összesen 830 db készült.

Hathengeres soros motor, 2820 mm-es tengelytáv, 160 km/h végsebesség. Gazdag krómozás, gyönyörű faborítás, szép bőr belső jelentik az egyszerű külsejű ponton modell értékeit. A korábbi 220 S-t felváltó 220 SE 15 lóerővel erősebb volt, a korszerűbb keverékképzésnek köszönhetően pedig csökkent a fogyasztásuk.

A világ egyik leghíresebb sportkocsija a 300 SL, amelyet 2000-ben egy 50 autós szakemberből álló független zsűri az évszázad sportkocsijának választott.

A roadster változat 1958-63 között, 1858 példányban készült. A 2996 cm3-es, hathengeres motor 260 km/h végsebességre gyorsította az autót.

A 300 SL kistestvére, amelyet szintén 54-ben mutattak be New York-ban, fomailag a 300 SL-hez közelít, de technikájában elmarad attól.

Viszont könnyebben megfizethető volt, ennek köszönhetően 54 és 63 között több, mint 25.000 készült belőle. Ez a kocsi Magyarországon került forgalomba, eredeti állapotú.

A W120-as ún. Ponton Mercedesek önhordó karosszériával és már a Barényi féle biztonsági padlólemezzel készültek, amely jobb védelmet biztosított oldalütközés ellen, mint a korábbi alvázas konstrukciók.

A W120-as egyben a mai E-osztály alapköve, a 180-as típusok motorikusan többször megújulva 1953 és 62 között voltak gyártásban.

A 300 SL kistestvére, amelyet szintén 54-ben mutattak be New York-ban.

Fomailag a 300 SL-hez közelít, de technikájában elmarad attól. Viszont könnyebben megfizethető volt, ennek köszönhetően 54 és 63 között több, mint 25.000 készült belőle.

A W113-as a ma is futó SL család második tagja.

Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, 1966-ig gyártották. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.

Ez az 1962-ben gyártott Mercedes-Benz 190 (W110-es) a négyhengeres, Ponton-modelleket felváltó 190-esek egyike.

A 190-esek alkatrészeik és karosszériáik tekintetében nagymértékben hasonlítanak a felső kategóriás Mercedes-Benz típusokhoz, ezért ezeket az "egyenkarosszériás korszak" autóinak is nevezhetnénk. A különböző járműkategóriák hasonló karosszériájának oka a gazdaságosságban rejlik, amely magával vonta a költségtakarékos előállítást is. Természetesen a nagyobb helykínálat is igen nagy előnyt jelentett. Az itt látható MB 190-est 88 lóerő hajtja, akár 150 km/órás végsebességig

Az amerikai formai divatirányzat jelent meg a Pontonkat leváltó új 111-es típuscsalád modelljein, amely az "S-osztály" egyik előfutára volt.

A hazai zsargonban "fecskefarkú"-ként ismert autók 220 S típusa még karburátoros motorral készült.

A gazdagon krómozott "nagy fecskefarkú" volt a W112-es modell, kereskedelmi jelölése 300 SE, az S-osztály történelem másodiknak nevezhető tagja.

A hatalmas méretű autóban könnyűfém motorblokkot és légrugózást alkalmaztak. 1961-65 között a 300 SE-ből mindössze 5202 darab készült, nyújtott változatából a 300 SEL-ből pedig alig több, mint másfélezer.

A W113-as a ma is futó SL család második tagja.

Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, 1966-ig gyártották. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült. Az első Mo-on felújított autók egyike.

A kis "fecskefarkú", a W110-es második változata a 200-as, a fényszóró alá tett irányjelzővel és a C-oszlopon található krómszegélyű szellőzőnyílással.

A motor még karburátoros. Ezt az autót személyesen hoztam el az akkor 75 éves első tulajdonosától a franciaországi Bourge városából.

A W113-as a ma is futó SL család második tagja.

Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, 1966-ig gyártották. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.

A W113-as a ma is futó SL család második tagja.

Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, 1966-ig gyártották. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.

Az ezer arcát mutató Unimog járművek első olyan típusa a 404-es, amely széles alkalmazási körre készült.

Sok katonai és tűzoltókocsi készült, ami nem véletlen, mert a kiváló konstrukció nagy megbízhatósággal párosult.

Az S-osztály egyik elődje a 108-as széria, amelynek két gyártási időszaka volt.

Az első időszak rövid négy éve alatt a 250-es és 300-as modellekből kb. 135.000 db készült. Ez a 250 SE eredeti állapotú.

A 111-es család 200-as típusával megegyező változat volt a 230-as.

Kizárólag a motorja tért el attól, amely hathengeres, 2281 cm3-es, 120 lóerős volt. 1965-68 között több int 41000 példányban készült.

A W113-as a ma is futó SL család második tagja.

Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, 1966-ig gyártották. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.

A kis "fecskefarkú".

A W110-es második változata a 200-as, a fényszóró alá tett irányjelzővel és a C-oszlopon található krómszegélyű szellőzőnyílással. A motor még karburátoros. Ez a kocsi 1997-ben teljes felújításra került, azóta van ilyen állapotban.

A 200D a 200-assal megegyező kivitelű 110-es típus, kivéve a kis négyhengeres, 55 lóerős dízelmotort.

Igen népszerű, takarékos, ám nagy helyet kínáló családi autó volt. Ezt a kocsit az első tulajdonostól, Nemeskürty Istvántól vásároltam.

A 111-es család elegáns, de viszonylag kis példányszámban gyártott, így manapság már keresett cabriógenerációjához tartozik a 250 SE Cabriolet.

A 6200 darabot jelentő széria bő két évig, már befecskendezős, 6 hengeres soros motorral készült.

A fecskefarkú generáció cabrio változata, már lesimult hátsó élekkel, szélesebb és laposabb hűtőmaszkkal.

A hathengeres, befecskendezős motor közel 190 km/h-s sebességre tudta gyorsítani az autót. Ez a kocsi 68-as gyártású, 31 éve van a jelenlegi tulajdonos birtokában, gyönyörűen megkimélt állapotban.

A 108-as család második, 1968-72 közötti gyártási időszakában jelent meg a 280 SE, amely a korábbi 250-est váltotta fel.

A motortól eltekintve kivülről csak az eltérő hűtőrács utalt a második generációra. Ez az autó a Kanári szigetekről érkezett, második tulajdonosától.

A 280 SL a sirályszárnyú 300 SL-el megalapított, ma is futó SL család második, W113-as jelű típusa.

Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, majd 1966-tól gyártották az erősebb, 280-as változatot. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.

A művésznevén állólámpásként vagy per-nyolcas-ként (az 1968-as évi bevezetés miatt) ismert 114 típus coupé változatainak legnagyobb példányszámban gyártott típusa volt a 250 CE, több mint 21.000 db-ot adtak el belőle.

A coupé forma új és hamar igen népszerű lett, mert elődje, a W111-es nem rendelkezett ilyen karosszériaformával. Érdekesség, hogy a benzinbefecskendezős 2,5-ös motor csak a coupéváltozatba került. Ez a kocsi 1972 óta van Magyarországon van.

1965-1972-ig gyártották a W108/109-es szériát, összesen 383437db-ot.

Ez az autó amerikai kivitel, sárga pozíciólámpákkal, szélességjelzőkkel és a következő extrákkal: Becker rádió, 4 elektromos ablak, klíma, alufelni. Saját lábon érkezett a németországi tulajdonosától, majd közel 1 év munka után nemrég fejeződött be a felújítása.

A 280 SL a sirályszárnyú 300 SL-el megalapított, ma is futó SL család második, W113-as jelű típusa.

Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, majd 1966-tól gyártották az erősebb, 280-as változatot. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.

A 280 SL a sirályszárnyú 300 SL-el megalapított, ma is futó SL család második, W113-as jelű típusa.

Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, majd 1966-tól gyártották az erősebb, 280-as változatot. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.

A 280 SL a sirályszárnyú 300 SL-el megalapított, ma is futó SL család második, W113-as jelű típusa.

Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, majd 1966-tól gyártották az erősebb, 280-as változatot. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.

Amerikából importotált autó, de egy németországi barát segítségével vásárolta a tulajdonos feleségének 40. születésnapjára.

Évben és hónapban is megegyezik a feleség születésnapjával!

A zsargonban állólámpásnak nevezett 115-ös, 114-es modellek egyik coupé változata a 250 CE, hathengeres, befecskendezős, 150 lóerős motorral.

Ez az autó Dél-Franciaországból származó, restaurálatlan eredeti állapotú, Classic Data minősítése 2+. Egy tulajdonos használta 1970 és 2004 között, akinek halálát követően Németországba került. Németországban 2, a márka e típusának megszállott, tulajdonosa volt, majd ezt követően 2006. decemberben került mai tulajdonosához.

A W111-es második, a fecskefarkat elhagyó generációján belül, 1968-71 között készültek a 280 SE coupé és cabrio modellek, összesen alig több mint 5000 db.

Az egyik legszebb coupé-cabrio széria, gazdag krómozással, gyönyörű belsőkkel.

Ez a gyönyörű 107-es 2009-ben került gazdájához Svédországból.

Teljeskörű felújítason ment keresztül. Erdeti fekete belsővel rendelkezik. A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.

A 107-est 17 évig, ezen belül a 380-ast 5 évig gyártották. A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.

A 116-os S-osztály az egyik mérföldkő az aktív járműbiztonság terén, mert 1978-ban ebben a típusban jelent meg először a Bosch céggel közösen kifejlesztett blokkolásgátló, az ABS.

A 280 SE a legnagyobb példányszámban gyártott típus a családon belül, 8 év alatt több mint 150.000 db készült.

Az autó Svájcból származik és 1973.09.01-én lett üzembe helyezve, amikor a mostani tulajdonos az első napját töltötte a gimnáziumban.

Az autó eredeti állapotú, nem igényelt restaurálást, csak polírozást. A 104 ezer km mind a motoron, mind a karosszérián látszik.

A 115-ös típus, művésznevén az "állólámpás" 220-as benzines modellje a mindennapok kedvelt családi autója volt, 1967-73 között közel 130.000 példányban gyártották.

Négyhengeres, karburátoros motorja megfelelő karbantartás esetén elnyűhetetlen volt, 105 loerőt teljesített.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.

A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.

A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.

A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.

Az autó Berlinből származik, érkezésekor igen rossz állapotban volt.

A 70-es évek divatja szerint műanyag spoilerek borították. Amikor ezeket eltávolították, alatta sok helyen csak rozsdát találtak. Teljes felújításon nem esett át, mert erre még nem volt szükség. A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.

A 114-es típuscsalád Miesen cég által átépített 230.6.-osa

A Bayer AG. wuppertali gyáregységében az Üzemi Tűzoltóság betegszállító autója volt. 2006-ban vonták ki a forgalomból, addig mindössze 35 000 km-t futott. Berendezése eredeti, felszerelését utólag próbáljuk összeállítani...

2006-ban Csillagtúra győztes autó.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.

A 107-est 17 évig, ezen belül a 380-ast 5 évig gyártották. A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.

A 280-as, karburátoros motorral szerelt coupé a 114-es család gyártási időszakának második felében, 1971-76 között készült.

Az újonnan fejlesztett, kétvezérműtengelyes 2800-as motor egyben a következő S-osztály alapmotorjának bevezetését is jelentette. A 280-asokkal vezették be a szilánkmentesen törő első szélvédőt. Ez a kocsi amerikai kivitel ,"klub által felajánlott bérautó".

A 116-os S-osztály az egyik mérföldkő az aktív járműbiztonság terén, mert 1978-ban ebben a típusban jelent meg először a Bosch céggel közösen kifejlesztett blokkolásgátló, az ABS.

A 450 SEL-nek volt egy 6,3 literes motorral szerelt változata is. Ez a kocsi amerikai kivitel, gyári állapotú.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.

A C107-esek a fixtetős SLC coupék. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! Ez a 450SL is igen népszerű volt, 9 évig volt a kínálatban. A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.

A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.

A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott. Eza kocsi Kaliforniából származik, eredeti állapotú.

A 450 SLC a 107-es család coupéváltozatának igen kedvelt, ezért a legnagyobb darabszámban gyártott típusa volt, 1972-80 között gyártották.

Motorja megegyezett a korabeli S-osztály, a 116-os család 450 SE, SEL típusainak motorjával, amely bizony 18,5-19 litert elfogyaszt 100 km-en.

Az autó eredeti állapotban van nem restaurálták.

Németországban egy tulajdonosa volt, 65.000 km-t futott.

A 123-as típus gyártási palettájára 1977-ben vették fel az elegáns vonalvezetésű coupét, amelynek első típusa volt a 230 C, később CE, valamint a 280 CE.

A négyajtós kivitelhez képest 85 mm-rel rövidebb tengelytávú kocsi gazdag krómózást kapott. Ez az autó első tulajdonosától származik, 9 év állás után került hozzám, eredeti 77.000 km-el, automata kormányváltós kivitel.

A W123-as a legnagyobb darabszámban gyártott Mercedes személygépkocsi, 1975-86 között majd 2 millió 700.000 darab készült belőle.

Az első típus, amelyet a Mercedes-Benz limousine, coupé és kombi (T-modell) kivitelben kínált a vevőknek. A jármű teljesen eredeti állapotú, azon fényezés, kárpitozás, egyéb feljavító munkálatok nem történtek.

A 116-os S-osztály az egyik mérföldkő az aktív járműbiztonság terén, mert 1978-ban ebben a típusban jelent meg először a Bosch céggel közösen kifejlesztett blokkolásgátló, az ABS.

A 280 SE a legnagyobb példányszámban gyártott típus a családon belül, 8 év alatt több mint 150.000 db készült. Ez a kocsi egy svájci ügyvédé volt, majd egymást követően két barátomé. Milan brown színű, talán a Ronin című filmből lehet ismerős. Európai kivitel, a fényezést és kisebb javításokat eltekintve teljesen gyári állapotú. 2010 végén kapott muzeális minősítést.

1977-80 között alig több, mint 1500 db ilyen típusú kocsi készült.

Könnyített, alumíniumelmekkel épített karosszériája és sportos hajtáslánca, futóműve jó rallye-alapként szolgált, ezt 79-80 ban a gyári rallye csapat VB futamgyőzelmekre váltotta be. Fiva minősített autó.

A 116-os típuscsalád élete végén, 1978-80 között gyártották kimondottan az amerikai piacra a 300 SD típust a 617-es, öthengeres turbófeltöltéses dízelmotorral.

A típus feladata az amerikai piacon mérvadó un. "flottafogyasztás", azaz egy típuscsalád fogyasztási átlagának alacsonyabb szinten tartása volt. Jellegzetes energiaelnyelő lökhárítóval és az amerikai előírásoknak megfelelő kerek, kettős fényszórókkal szerelték.

A W126-os sokak szerint ma is a legszebb, legjobb S-osztály, elegáns vonalvezetése, széles motorválasztéka, gazdag felszereltsége meg is alapozza ezt.

Ez a 380 SE 1995-ben Svájcból került az országba. 2008-ban eredeti, gyári alkatrészekkel (motor, futómű, karosszéria) a tulajdonos újította fel.

Az autó 2008-as vásárlását követően teljes restauráláson esett át és 2011 márciusában lett kész.

Teljes mértékben a gyári állapot visszaállítása volt a cél úgy, hogy a lehető legtöbb eredeti részt őrizzük meg. A W123-as a legnagyobb darabszámban gyártott Mercedes személygépkocsi, 1975-86 között majd 2 millió 700.000 darab készült belőle. Az első típus, amelyet a Mercedes-Benz limousine, coupé és kombi (T-modell) kivitelben kínált a vevőknek.

Az 500 SLC a C107-es limitált szériája, 1980-81-ben alig több, mint 1000 db készült belőle.

Könnyűfém alkatrészekkel készült, a korábbi háromfokozatú automata váltót ebben a kocsiban négyfokozatúra cserélték le. A 80-as évek első felének leggyorsabb Mercedes személykocsija volt.

A W123-as a legnagyobb darabszámban gyártott Mercedes személygépkocsi, 1975-86 között majd 2 millió 700.000 darab készült belőle.

Az első típus, amelyet a Mercedes-Benz limousine, coupé és kombi (T-modell) kivitelben kínált a vevőknek. A kocsi szalon állapotú,csak nyáron használták.

A 123-as típuscsalád a legnagyobb példányszámban gyártott széria a Mercedes személyautók történetében.

Egyszerre volt kapható limousine, kombi és coupé változatban. Ma az utóbbiak, a coupék a legkeresettebbek elsősorban elegáns vonalvezetésük és a bőséges krómozásuk miatt.

A 460-as az 1979-től mind a mai napig gyártott G-osztály első típusa, amely az ausztriai Grazban készült.

A többségében katonai célra gyártott autók benzines változatainak nagyobbika volt a 280-as. Az autó közel 20 évig egy kézben volt Németországban, majd Mo-ra érkezve részleges restauráláson esett át.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.

A 107-est 17 évig, ezen belül a 380-ast 5 évig gyártották. A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.

A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.

A C107-esek a fixtetős SLC coupék. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. Ez a 300 SL a ciklus végén, 1985-89 között készült, csak nyitott változata volt.

Ez a 450SL is igen népszerű volt, 9 évig volt a kínálatban.

A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. Az autó Californiából jött az első tulajdonostól még restaurálás mentes. Az autó Kaliforniából jött az első tulajdonostól, még restaurálás mentes.

 

Képgaléria, az első versenynap Széchenyi téri befutójáról