Név
Becenév TGFSZ
Honlap www.tgfsz.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.11.10 13:07

Az az álláspontunk, hogy a Fővárosnak sem felhatalmazása, sem joga nincs a csendes címkiadás kötelezővé tételére. A Személyszállítási törvény 12.§ (6) bekezdése felhatalmazza a Fővárost, hogy - idézem- „A személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működése körében a helyi önkormányzat (4) bekezdés szerinti rendelete meghatározhatja a tevékenység folytatásához szükséges infokommunikációs eszközök alapvető műszaki sajátosságait,…” Ezen eszközök alapvető műszaki sajátosságai: maga a gép, a vas, és az annak KÖZVETLEN MŰKÖDÉSÉT LEHETŐVÉ TEVŐ, A MŰKÖDÉST VEZÉRLŐ programok összessége. Ilyenek. Operációs rendszer, driverek, hálózati eszközök és programok. Ahhoz, hogy milyen ALKALMAZÁS fusson rajta, az már nem tartozik ebbe a körbe. Az már logisztika. Érdekes lenne, ha mondjuk a Waberes's-nek megmondaná valaki, hogy melyik kamionját mikor, és hová küldje. Tehát nem arról van szó, hogy a TGFSZ akarja-e a csendest. Arról van szó, hogy ha nem tehet ilyet a Főváros, akkor nem is tegye meg. Egyébként a TGFSZ egyes tagjai támogatják, mások pedig ellenzik a "csendest". Gondolom ki-ki saját jól felfogott érdekei szerint. Nekem meggyőződésem, hogy - saját érdekeimtől függetlenül - ennek bevezetése nem időszerű, és több kárt okoz, mint hasznot. Ha van annyi fuvar, ami arányaiban (cím-létszám) ezt indokolná, akkor még támogatni is tudnám.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.11.10 12:40

"Hogy lehet egy napon említeni ezt a mütyürt .... egy tablettel, a 100%-osan drosztra kényszerített helyzetet azzal, hogy bárhol megállhatsz ahol szabályosan tudsz várakozni és lát a rendszer. (persze az időfaktort ebbe is bele kell(ene) tenni, de az még inkább az egyenlősdi felé visz... csak szólok:-)))" A droszthelyzetet remélem tisztáztuk. A bárhol megállhatsz helyzetet remélem tisztáztuk. Az időfaktort remélem tisztáztuk. Meg az egyenlősdit is. Maradt a mütyür. Ez egy erre a célra kifejlesztett mütyür. Van benne valami, amibe beégetik a programot. Mivel más dolog nincs benne, ezért sokkal megbízhatóbban működik, mint egy tabletta, vagy egy okostelefon. Nincsenek a háttérben futó valamik, amik össze tudnak akadni egymással, vagy valamikkel. Lehet, hogy a tabletta szebb, meg lehet használni másra is, de, hogy a mütyür ezerszer megbízhatóbb erre a célra (mert mi másra is kellene egy taxisnak), arra egészen nagy összegű fogadást mernék kötni. Minden szakértelmetlenségemnek ellenére is. De félreértés ne essék. Nem favorizálom a mütyürt. Csak próbáltam értelmezni ezt az egy napon említést.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.11.10 12:10

Jut eszembe. Nem állítanád helyre a regisztrációimat? Ha már kitörölted őket. Nem igazán szeretek ezzel a TGFSZ nickkel ... Meg aztán majd ezt is törlöd, mert nem arra használom, amire való.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.11.10 12:08

Az időfaktor a kiszámíthatóság felé viszi a dolgot.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.11.10 12:03

Nem nulla százalék a menet közbeni címfelvétel Napi 2-3 jön menet közben is. Nem véletlen, hogy vannak drosztok. Nem gondolom, hogy azok létjogosultságát, szükségességét ecsetelni kellene. Ha már fizetünk értük százmilliókat, akkor talán úgy kellene kialakítani, üzemeltetni, hogy az használható legyen. És nem a cégeknek kell bevállalni a drosztrendszer kiépítését. A cégek szakmai iránymutatása mellett a városnak kell megcsinálnia. Ha már kifizetjük azokat a százmilliókat. És nem azt csinálni, hogy rendelettel kötelezem a taxist a taxiállomásra beállásra, aztán cinikusan nem figyelembe venni a taxiállomásokat a címkiadásnál. A kiemelt megrendelők számára kialakított sorokba, vagy a közelükben lévő taxiállomásokra beálló taxisokra nem tolhat címet a rendszer. Csak ha ők vannak a legközelebb. Ez azért vicc. Rossz vicc. Egy érdekesség a taxiállomásokkal kapcsolatban. Elhangzott egy olyan javaslat a legutóbbi megbeszélésen az egyik fuvarközvetítőtől, hogy csak az taxizhasson, aki valamelyik fuvarközvetítővel szerződésben van. Hogy jön ez a taxiállomásokhoz? Mert a mezítlábasoknak gyakorlatilag az az egyetlen esélyük. Egy jól kiépített taxiállomás hálózat. Még a 70-es évek Fötaxis rendszerében URH-val együtt is szívesen beálltam a drosztra, mert utasok beültek, és nem zavartak el a "kollégáim". Nem hiszem, hogy elvből drosztellenes lenne itt bárki is. Én sem. Ami most van a városban drosztügyben, ezt gyűlöli minden jobb érzésű taxis. Én is. Az sem véletlen, hogy azt a javaslatot tettük, mely szerint a körzethatáron belül szabályosan várakozó taxit vegye figyelembe a rendszer. Nem csupán a taxiállomásra bejelentkezetteket. Azért, hogy ha nem akar, akkor ne kelljen fölösleges kilométereket megtennie a taxiállomásig, hogy aztán visszaküldjék a kiindulási pontjára. Ettől még menet közben is kaphat fuvart. Több lehetősége is lehetne rá.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.11.10 11:27

Remélem, nem tendenciózus elfelejtésre gondolsz. Ne keverjük a rendszert a technikával. A technika a rendszer része, nem pedig maga a rendszer. A cél Bécsben (!) évtizedekkel ezelőtt az volt, hogy a jelentkező fuvarigényt gyorsabban ki tudja szolgálni. Az akkor 1000 taxissal dolgozó VÖT taxinál voltunk 1985-ben. Havonta kb. 200.000 rendelést kellett kiadni, ami a fóniás módszerrel egyre nehezebb volt. Akkoriban ott már olyan számítógépes technika volt, amit Magyarországon el sem tudtunk képzelni. Ezt hozták össze egy olyan technikai megoldással, hogy az URH készülékeket kiegészítették egy bejelentkező rendszerrel (billentyűzet), ami a számítógépre továbbította a taxi adatait. Ezt a gép kezelte, és a megfelelő logisztikával kiadta a fuvart a taxiknak. A taxiállomásra bejelentkezett taxik közül a legrégebben várakozó kapta a fuvart. Ha nem volt bejelentkezett taxi, akkor URH-n adták ki a fuvart. Német nyelvterületen van egy mondás. Leben und leben lassen. Élni, és élni hagyni. Vagyis legyünk tekintettel egymásra, egymás érdekeire, tartsuk tiszteletben egymást, egymás érdekeit. Ezt ők pontosan követték. Talán a vérükben van. Úgy találták ki a rendszert, hogy a fuvarközvetítő, a taxis, és az utas sem járt rosszul. Mindenki számára kiszámítható a rendszer, a fuvarközvetítés. Bejelentkezel, tudod hányadik vagy, nem sorolom. Mindent tudsz amire szükséged van. Már akkor is tudtad, az URH-s technikával. Ez mostanra annyiban változott, hogy a rendszert összehozták a GPS-sel. Ezért most már nem urh-n veszed föl a fuvart, ha nincs bejelentkezve a taxiállomásra, a körzetbe senki, hanem a GPS jel alapján tolja rád a rendszer, ha te vagy közelebb. Mindenki meg van elégedve, mindenki jól járt. Igen, jól érted. Minden taxis ezt az eszközt és rendszert használja. És nem azért, mert Bécsban (!)másak (!) a taxizási szokások. Azért, mert így célszerű Minek fejlesztgetni három rendszert (amikor ezt kifejlesztették, még három cég volt Bécsben (!), ha összedughatjuk a fejünket, és közösen csinálunk egy jót. Nem a taxizási szokások másak (!). Általában véve a szokások másak (!), a kultúra más. Ennek szerves része a taxizás is. Tudod, a leben, und leben lassen. Úgy teszem a dolgom, hogy tekintettel vagyok rád, és nem akarom, hogy rosszul járj. Figyelembe veszlek. Nem tudom, hogyan írjam le másképpen. Nem az van, hogy nem jó a két rendszert egymással szembeállítani, hanem az, hogy SZEMBE KELL ÁLLÍTANI! Ha soha sem állítunk szembe egymással dolgokat, nem hívjuk föl az illetékesek figyelmét, hogy "hahó, mi is itten vagyunk ám, minket is tessék számításba venni", akkor mindig át fognak lépni rajtunk. Mint ahogy tenni próbálják most is.

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2013.11.08 12:51

Kezdesz alakulni. Rajta vagyunk.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.11.08 09:06

A "GPS alapú" címkiadó miatt mentünk ki. Azért, hogy a kint látottakkal, hallottakkal talán tudjunk változtatni ezen a "szakmai" hozzáálláson, ami itthon tapasztalható. Lényegében erről szólt az írás. Igaz, hogy volt benne egy kis tarifa is, de ez a rész arra próbált rávilágítani, hogy ....Nem mondom mire. Ki lehet találni. Szándékosan nem írtam le a következtetéseimet az egésszel kapcsolatosan. Ne én próbáljak bárkit is orientálni. Ha az írás, a tények nem orientálnak, akkor én nem tehetek semmit. Az írás megjelenése óta ebben a topikban, de a Hallon máshol sem, nem igazán jött elő senki a címkiadó rendszerrel kapcsolatban szakmai hozzászólással. Ennyire érdektelen a téma? De ha már így rákérdeztél. Robi alkalmazott egy vállalkozónál. Nem a hazaihoz hasonlóan, hanem ténylegesen. A dolog úgy néz ki, hogy heti 5 napot van nála a taxi, és napi 8-12 órákat dolgozik. A csúcssofőr kategóriába sorolta őt a cégtulajdonos. (Nem a fuvarközvetítő, hanem az taxi tulajdonosa.) Három kategória van. A top, amiben Robi van, van egy közepes, és egy alacsonyabb kategória. Az elszámolás úgy történik, hogy a TELJES BEVÉTELLEL EL KELL SZÁMOLNIA. Ebből kap vissza százalékot. Minden, a taxizással kapcsolatos költséget a taxi tulajdonosa fizet. MINDENT. A csúcssofőr 50 %-ot kap vissza. A közepes 40-e, az alatta lévő 35-öt. Ez marad meg nekik TISZTÁN. NETTÓBAN. De azért a biztonság kedvéért leírom. Még az adót, és a betegbiztosítást is a taxi tulajdonosa fizeti. A visszakapott összeget nevezik fizetésnek. Azt tudja elkölteni. A taxi tulajdonosának, akitől Robi béreli az autót, 30 taxija van. Saját műhelyében végzi a javításokat. Mindenfélét. De ezt is leírom a biztonság kedvéére, hogy aztán már ne kelljen rákérdezni. Az autószerelési, a karosszériás, és a fényező munkákat is. Még gumit is szerel. Nem tudom, kihagytam-e valamit. Mivel nem a vállalkozóval beszélgettem, ezért az autóvásárlásró, meg a finanszírozásról nem igazán tudok nyilatkozni. De mintha valami olyasmit mondott volna Robi, így egy fél mondatban, mintha a taxisok ingyen kapnának autót az államtól. De eben nem vagyok biztos. A munkaidőről és a szabadnapokról már írtam. Hogy ez mennyire kötelező, azt nem tudom. Szerintem semennyire. Robi egyszerűen tudomásul veszi azt a tényt, hogy ha nem dolgozik, akkor nem is keres. Ha többet dolgozik többet keres. Nem panaszkodott a fizetésére, sem a szabadidő hiányra. Nem szakszervezet van, hanem az ottani kamarának van a szállításon belül taxis tagozata. A létszámot nem tudta. Még egyszer leírom a nyomaték kedvéért. A csendes címkiadó rendszer miatt mentünk ki. Hátha leesik valakinek.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.11.07 08:37

Elnézést Lényeges dolgok kimaradtak az írásból. Bécs nagyságrendileg kb. akkora mint Budapest. Kiterjedését tekintve kicsit kisebb, lakosága kb. ugyanannyi. A taxik száma 4300 körül van. Bécsben 450 lakosra, Budapesten jut egy taxi. Budapesten 330 lakosra jut egy taxi. Bécsban átlagosan naponta 13-15 fuvart teljesít egy taxi. Ebből 2-3 a taxiállomáson beülő. A jövedelmi viszonyaikat nem említeném.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2013.11.07 08:19

És ha valaki úgy érzi, hogy valamit meg kell tennie, az tegye meg bátran. Ne szégyellje magát.