Név
Becenév Yuri
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2012.03.09 15:40

Én nem értek valamit, ezért kérdezek: "Ennyi faszt egy rakáson... Itt kikre gondolsz?

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2012.03.06 09:42

Szia Norbi! Igazad van, már ami a rendszer működését illeti. (A Gabinak is!) SZAR! Én is utálom! Ezt elmondtam bent is, egy "értekezlet" alkalmával, hevesen támadva ezt a rendszert. Azt is mondtam, eszükbe ne jusson átvinni másik csatornára. Megtették. (Annyi előnyét be kell látnom ennek, hogy csak a felét hallom a kabarénak. Viszont jó pár problémát generál egy meglévő problémához.) A Picur (688) vázolt egy bejelentkeztető rendszert nekem, ami a ZTE-n futna. A vázlatot végiggondoltam, hozzátettem a részleteket, és elmondtam bent. A reakciók a következőképpen alakultak: röhögés, jó ötlet, sokba kerül. Ne írjatok erre semmit. Illetve leírhatjátok, de tudom, mi lesz az, mert én is arra gondolok. Én sajnos ennél többet nem tudok tenni. Marad nekem is az, hogy az utcán dolgozó taxisként felemelem a hangomat ez ellen ott, ahol lehet. A statisztikai elmélettel vitába szállnék, nazoli véleményére alapozva, miszerint az idejönni szándékozó taxist nem a falra kiírt számok érdeklik, hanem az itt dolgozó taxisok véleménye. Legalábbis aki egy cseppet gondolkozik, annak mindenképp. Egy ideje már engem sem érdekel, hány címünk volt az előző hónapban, és mennyi egy évvel azelőtt. Engem a hó végén zsebemben maradt összeg érdekel, semmi más. Aki a falra kitett statisztika alapján örül vagy bánkódik, az becsapja magát. Legalábbis szerintem. Amúgy meg ahhoz, hogy a fuvarszámot kozmetikázzák, eddig sem kellett semmilyen ostoba bediktálós rendszer, azt anélkül is meg lehet tenni. Így nem hiszem, hogy a bediktálás ezt a célt szolgálná. És még valami: nem SOKAN ágálnak az új rendszer ellen, hanem MINDENKI. (Erről jut eszembe: - Hány fekvőtámaszt tud Chuck Norris megcsinálni? - Mindet! :D)

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2012.03.06 01:20

Két dologra reagálnék csupán. Az egyik a javaslatod, miszerint a kedvezményezettek címfelvétele bizonyos időszakokban ne számítsanak bele a statisztikájukba. Egyrészről ez a másodosokat nem érintené, ugyanis ők azért másodosok, mert főállásuk van, amit nem tudnak otthagyni a 6x6 kedvéért, hiába kínál bármilyen kedvezményt. Másrészről pedig ismered a taxisokat: elveik vannak. Nem akkor dolgoznak, amikor van mit, hanem amikor az elvük engedi. Mondhatsz nekik bármit, ha lejárt a munkaidő, akkor lejárt a munkaidő. Csekkek gyűlnek, törlesztőrészlet emelkedik, de 6 óra elmúlt, irány haza. (De hozhatnám példának a TGFSZ-gyűlésen megjelent 35 embert is, pontosabban a többi 6000-et.) Röviden: én is jó ötletnek tartanám, de ismerve a taxisokat, nem lenne eredménye - szerintem. A másik dolog a tagdíjkedvezményből adódó "veszteség". Lehet, hogy ez a mai adatok szerint legfeljebb 2-300e ft havonta. De én attól félnék, hogy ha ez elterjedne, a szigetről csak másodosok dolgoznának... Minden másban osztom a véleményedet.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2012.03.05 14:35

Azt nem értem, miért kellett feltalálnod a spanyolviaszt. Nem azzal van a baj, hogy ki hova állhat be. Mindenki tisztában van a beállási-fizetési lehetőségeivel, nagyon is tisztában vannak vele. A probléma, amit Árpi felvetett, a nyilvántartási rendszer, aminek hátrányait csak az érzi, aki benne dolgozik. De azért köszönöm a cégvezetés nevében is, hogy foglalkoztál a dologgal, és megpróbáltál hasznos tanácsokkal segíteni. Sok fuvart!

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2012.03.05 09:24

Nem érzem úgy, hogy érted a dolgot... "Akkor aki ezekről a drosztokról is akar dolgozni,az fizessen teljes tagdíjat, aki meg ezt nem akarja, az ne álljon oda." Köszönjük, hogy ezt leírtad, de ez a gyakorlatban eddig is így működött. A probléma abban rejlett, hogy nem volt nyilvántartva, ki áll be ezekre a drosztokra és ki nem. Én éppen azt írtam le, hogy ezért kellett ezt így túlbonyolítani. Ha te itt lennél (ezt ne vedd meghívásnak!), te sem örülnél annak, hogy sokan a fél-tegdíjukkal abból a drosztból élnek, amit a te teljes tagdíjadból finanszíroz a 6x6. Mit nem értesz ezen?

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2012.03.05 00:38

Nos, ha már szóba jött ez a ki-bejelentkezés, azért nem árt tudni valamit ennek kapcsán, mégpedig azt, hogy hogy is indult ez az egész. 2011 késő nyara óta megnőtt azon események száma, ahol a 6x6 Taxi, mint szerződött partner megjelenhetett, és az utasforgalmat lebonyolíthatta. Ezek az események (fesztiválok, partik, szórakozóhelyek, stb.) elsősorban a "beülős" fuvarokról szólnak: az a lényege, hogy OTT LEGYÜNK, így a nem telefonon rendelő utasok is velünk utazhatnak. Mint írtam, a 6x6 Taxi mint szerződött partner vesz ezeken részt, az ilyen szerződéseknek pedig ára van. Ezt az árat a 6x6 téríti a fuvarszervezési díjból. Mint az ismeretes, a 6x6 Taxinál is dolgoznak nyugdíjasok, illetve másodállású taxisok. Ők tagdíjkedvezményre jogosultak, a kedvezmény mértéke pedig a felvett fuvarszám mennyisége alapján alakul. A két fent említett dolog a következőképpen kapcsolódik: Sokan rájöttek, hogy ha kizárólag, vagy zömmel ilyen helyekről dolgoznak, az nem kerül bele a 6x6 számítógépes rendszerébe, így nem jelentkezik fuvarszámként, ergó tagdíjkedvezményre tarthatnak igényt azáltal, hogy a határ alatt vettek fel címet urh-ról. Ugyanakkor olyan helyről szállítottak utasokat, amiért a 6x6 a tagdíjból fizetett, tehát bizonyos szempontból a 6x6 fuvarjainak tekinthetők. Vagyis előfordulhatott, hogy valaki fél tagdíjat fizetett, de több fuvart teljesített, mint aki teljes tagdíjjal urh-ról dolgozott. Erre egy lehetséges megoldásként vezették be, hogy az ilyen helyszíneken kihelyezett diszpécsereket alkalmaznak, akik feljegyzik az onnan utassal távozó taxisok kódját, ezek a fuvarok pedig rá lettek írva az adott taxisra, mint a 6x6 által biztosított fuvar. (Többeket hidegzuhanyként ért, mikor féltagdíj helyett az egészet kérték a pénztárban, mert a feljegyzett adatok alapján átlépte a címhatárt.) Taxisokat alkalmaztak eleinte, de nekik túlságosan kevés volt az ezért járó juttatás, vagy a 6x6-nak kerültek sokba. Ekkor jöttek az egyetemista (vagy rokon/ismerős) fiatalok, akik ugyan olcsóbban, de szakmai tudás nélkül látták el a feladatot, ám még ők is sokat emésztettek fel a költségvetésből. Vagyis egy bevezetett rendszer alkalmazása után mérlegeltek, és nem találták jó megoldásnak. Ekkor jött egy újabb lehetőség, a bediktálás. Abszolút költséghatékony, hiszen nincs szükség kihelyezett diszpécserekre. (El lehet ugyan sunnyogni a dolgot, de megvan a lebukás veszélye, ami tiltással jár.) Kezdetben csak az éjszakai műszakban volt, hiszen olyan, a 6x6 által "finanszírozott" droszt, ahol nagyobb a "beülős" forgalom, inkább éjszaka vannak. A nappali drosztokra azért nem ez a jellemző, még ha akad is néha itt-ott egy beülő utas. Na de az, hogy a diszpécser egy papírdarabra jegyzeteljen, nem volt valami korszerű megoldás. Az ő munkáját könnyítendő fejlesztettek ki egy programot, ami a héten tesztidőszakát élte, s ha már teszt, hát legyen nappal is. (Ez a program még mindig fejlesztés alatt áll, ezért - bár nekem is az égnek áll a hajam, - a türelmeteket kell még kérnem.) Mindezt azért írtam le, hogy tudjátok, hogy jutottunk el eddig. Joggal kérdezheti bárki, hogy egy-két sunyi alak miatt miért kell 500 embert büntetni. Ne felejtsük el, hogy minden szabály a kisebbségben lévő renitensek miatt sújt egy egész társadalmat. Az, hogy ez a rendszer hogy fog működni, mennyire válik be, vagy egyáltalán működőképes-e, azt a jövő fogja megmutatni. Én személy szerint bízom abban, hogy a cégvezetés a megfelelő következtetést fogja levonni, ahogy az eddigi (nem jó) rendszerek esetében is ezt tették. Remélhetőleg el fogjuk érni azt a szintet, ami mind a taxisnak, mind a cégvezetésnek elfogadható lesz, és nem megy a megrendelők, a megrendelések rovására.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2012.03.04 01:26

Ha még csak ennyi... - ... - Nem hallom, kicsit hangosabban mondd! - "Prütty"-ba írjál be. - Hova? - "Prütty"-ba. - Nem értem, hogy hova... - "Prütty"-sorba most álltam be, miután itt végeztem, aztán kikerültem az elakadt dzsippet, és láttam, hogy csak ketten állnak, úgyhogy akkor beállok én is, ne unatkozzanak a többiek...hehe... - De még mindig nem tudom, melyik sorba. - "Prütty"-drosztra, mondom. Én vagyok a harmadik, mert előttem ketten vannak. - A prüttyödre rámondod, hogy hova, ezért nem értem. Lenyom, kivár, beszél. - Csak annyit mondtam, hogy írj be az Euro-drosztra, mert itt végeztem, és láttam, hogy csak ketten vannak, ezért gyorsan kikerültem az elakadt terepjárót, és beálltam harmadiknak, az első kettő mögé. - Köszönöm, beírtalak. - És ki után jövök?...

Téma: Nézzünk nagy melleket

Hozzáadva: 2012.02.17 00:40

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2012.02.14 22:48

Nem hanyagoltam el, olvasom én rendszeresen a topkiot, ezzel gondolom, nem árulok el nagy titkot. Mindössze arról van szó, hogy jobban meggondolom, mikor, kihez szólok. Sajnos van valami az írásodban, amire azt kell mondjam, részben igazad van. Ez pedig a kellő energia és a megfelelő érvrendszer elégtelensége. Elképzelhető, hogy nem elég energiát fordítunk ebbe a munkába, vagy legalábbis nem oda fordítjuk a szükséges energiát, ahova kellene. Sajnos a meglévő energiáink még mindig sok helyre oszlanak szét, ezért nem tudjuk - szerintem - koncentráltan egy dologra összpontosítani. De igyekszem ezt megjegyezni, és változtatni rajta. A megfelelő érvrendszerrel talán nincs baj, onnan is inkább az a bizonyos kellő energia hiányzik. De Te is ismered a Zolit: mennyi az a kellő energia?... :)

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2012.02.14 10:50

Szevasz Tibi! Én kérem, haccorhatos vagyok, hát itt írok. A "háború" ebben a topikban van, hát itt írok. (Jesszusom, milyen háború? Szó sincs semmilyen háborúról...) Amit leírtál, azzal egyetértek, a tenni akaró és tenni képes emberek hiányát próbáltam ecsetelni én is korábban. Ugyanakkor leírtam, amit akartam, részemről ennyi az "offolás". :) Jó egészséget a gyerekeknek! :)