Név Bodnár
Becenév MCCCXCII
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2013.08.27 08:12

Na így akartam. Bocs. Ez is változni fog szeptembertől?

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2013.08.27 08:10

[url=http://youtu.be/SRkJy32e78w]Ez is/url] változni fog szeptembertől?

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2013.08.23 11:38

Neked elárulom. Mert vagy túlképzett vagyok a munkakör betöltésére, vagy túlkoros. Ezt ne téveszd össze a túl kóróssal. De, már dolgozunk azon a törvényen, hogy aki megéli a 35. évét azt lelövetjük. Persze kivétel a törvényhozókat. De erről, PSSSZT! Mert még idő előtt elterjed. :))

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2013.08.23 10:15

Ó Paja.hu! Te, mióta taxizol? Mert én már pár éve tekergetem a kormánykereket. No, nem az országét, csak a kocsiét. De, ezen pár év alatt már sokszor megértem, hogy emeltek a költségeimen, vagy valami új néven új költségtételt vezettek be. Indok, az minden esetben volt. Mindegyik nagyon észszerű és érthető volt. Csak pár dolgot említsek. 1. URH készülékek — „Valaki” megvette névlegesen az összes készüléket, amelyek a kocsikban voltak. A dézsmánál rögtön megjelent a készülékek bérleti díja. „Benyaltuk”. 2. Négy csatornán kezdték mondani a címeket (Észak-Dél-Centrum-Buda), amitől megint egy kicsit feljebb ment a dézsma. Indok, hogy most négyszer több cím van, és bevételed növekedett. „Benyaltuk”. 3. Köttettek velünk nyakkendőt, amitől megint emelkedett egy kicsit a dézsma. Indok, hogy több utas ül be hozzánk, mert minket választ a színvonal miatt. Ezt is „benyaltuk”. 4. Végre egyszer emeltek az utcai beülős tarifán, mert a benzin ára már majd a kétszeresére emelkedett rövid időn belül. (Hol volt már az, az ár ami a blokád idején volt és akkor nagyon tiltakoztunk. De, nem csak mi, hanem a lakósság is.) Az utcai tarifa emelése oly mértékű volt, hogy még az emelés után is jócskán alul maradt a hatóságilag engedélyezett maximumnál. Viszont a telefonos rendelés tarifájánál emelés nem történt, de megjelent egy olcsóbb tarifa az úgy nevezett „szerződéses”, ami még a telefonosnál is alacsonyabb volt. Tehát, ha több lett volna a fuvarom, akkor sem növekedett volna a bevételem, hanem inkább csökkent volna. Arról már nem is beszélek, hogy a „törzs utas” is ezzel a tarifával utazott. Évente egyszer, ami már feljogosította a „törzsutasi” címre, de főleg a tarifára. A kártyát meg boldogan a „taxisok” osztogatták. Ennek mi lett a következménye? Nem fogod kitalálni, ezért megmondom! Megint emelkedett a dézsma. Indok, hogy most sokkal több a fuvarom, ergo emelkedtek a bevételeim, amiből természetesen többet kell leadnom. Ezt is jól „benyaltuk”. 5. Megjelent a droszt kezelő társaság, mert pár okos ember kitalálta, hogy ebből nagyot lehet kaszálni. Pár évig nem emelték a díjat. Sőt az elején még azt mondták, hogy a díj a későbbiek folyamán csökkeni fog, mert majd a reklámbevételekből fogják fenntartani. Most csak azért kell fizetnünk, mert az induláshoz valami pénz kell. Azután biztosan rájöttek, hogy a reklámszerzéssel sok a macera. A taxis meg fizet, mert élni szeretne, vagy esetleg van családja, akit el kell tartani. Nosza, gyorsan emeltek a díjon. Indok is volt, hogy a költségek megemelkedtek ám piszkosul. Jó, hogy arra nem hivatkoztak, hogy a nemzetközi helyzet is egyre fokozódik. A lényeg, hogy ezt is szépen „benyaltuk”. 6. Itt van ez a sárgítás. Biztos vagyok benne, hogy ez is valakinek jó üzlet. Persze az indok az, hogy az új taxis rendeletben elő lehet írni, hiszen a taxisok kérték az új szabályozást. Én nem emlékszem, hogy a taxisok kérték volna valaha is a „sárgítást”. De, könyörgöm tíz egy néhány év után az utcai beülős nappali tarifán emeltek 40,-Ft-t, azaz Negyven forintot. Az éjszakain meg csökkentettek. Ez nem tűnt fel eddig senkinek sem? Nekem nagyon az, az érzésem, hogy most azért kellett a bebetonozódott nappali tarifán emelni, mert „lassan” nem volt hová emelni a telefonos tarifát. Pedig nagyon „elaprózták”. „Sajnos” közben megszüntették az egy meg a két forintosokat. Így hamar elértük volna az utcai tarifát. Azaz, a „telefonos tarifa” kezdte nagyon megközelíteni az „utcai tarifát”. Az utas meg nem mind hülye, aki azért telefonál, hogy az utazáson nyerjen 4-5 forintot, és ezért a telefonos szolgáltatójának meg fizessen 60-80 forintot. De, ha már alkottak nekünk rendeletet, akkor alaposat alkottak. Jól körülnéztek, azután valaki meglátta benne az üzleti lehetőséget. No, nem a rendeletben, hanem a „sárgításban”. Mekkora üzlet. Ezt magad is láthatod, ha egy kicsit utána számolsz. A „sárgításra” pedig mi volt az indok? Ezt sem fogod elhinni. Az volt az egyik indok, hogy az utasok jobban kedvelik a sárga színű taxikat, ezért majd többször fognak beleülni. No, aki ezt mondta, annak tuti, hogy elgurult a gyógyszere. De, én is tudok ám ilyen jókat mondani. Mert tapasztalataim is vannak az évek folyamán. Tudod, amikor egy szép nagy „sárga házban” laktam többed magammal. Mert nem csak én voltam ott, hanem sokan mások is. De, azután bezárták és szétszéledtünk. No szóval ott a „sárga házban” volt néha felújítás. Egyszer az egyik ilyen festésnél a falakat pirosra festették. Másnap reggelre le volt nyalva a falakról a festék. Ez így ment pár alkalommal. Kifestették a falakat, mi meg lenyaltuk a festéket. Egyszer nem volt már több piros festék. Így befestették zöldre. Ezt már nem nyaltuk le. Megkérdezték, hogy miért? Megmondtuk: — Azért, mert még nincs megérve. Szóval indoknak nem azt kellett volna mondani, hogy a sárga szín azért kell mert több utas lesz. Azaz többen fognak beleülni a kocsiba. Hanem azt kellet volna mondani, hogy azért döntöttünk a sárga szín mellett, mert az ha a piros szín mellett döntünk volna, akkor az utasok nem beleülnének a taxiba, hanem csak kívülről nyalogatnák. (Hiába előjön a tapasztalat.) Így az utasok nem nyalogatnak, hanem mi nyaltunk megint. Azaz ezt is jól „benyaltuk”. Van még valami, amit „benyalhatunk”? Biztosan lesz, mert ahogyan meg van határozva a sárga szín paramétere, majd az eredetiségvizsgálathoz hasonlóan biztosan be kell majd szerezni egy tanúsítványt, amivel hitelt érdemlően bizonyíthatod, hogy megfelelsz a szín előírásoknak. Természetesen, ha nem felelsz meg, akkor lehet újra fóliáztatnod. Tehát az üzlet folyamatosan menni fog. Persze nem a taxizás, hanem a fóliáztatás. Az ára pedig, a nemzetközi helyzet fokozódására való tekintettel, egyre csak magasabb lesz.
Hány éve fizetjük a drosztdíjat? Szép gesztus lenne, ha legalább az első garnitúra matricát „ajándékba” adnák, vagy olyan jelképes 1 forintért. Azután az is érdekelne, hogy mennyi ideig marad fenn a helyén. Mert a ragasztóról tudjuk, hogy az makacsul „kapaszkodik” a felrakási helyéhez, viszont a matricát úgy dobja le magáról, mint kígyó a kinőtt bőrruháját. Pedig azt magán kéne tartania. A pótlást meg biztosan jó pénzért adják majd. Mellesleg a választott betűtípusban nem találtam hosszú „ő” és „ű” betűt. Se kicsiben, se nagyban. Nem kellett volna a szövegeket „eszperente” nyelven megfogalmazni. Például ha nem volna „é” betű a készletben, de a „szék” szót szeretném leírni, akkor a négy betű helyett a következőt írom. Eme eszes elme teremtette szerkezet, melyre nemesebb feledet teheted le. Ebből rögtön mindenki tudja, hogy a székről van szó. Mert, ha „é” betű helyett „e” betűvel írom, hogy „szek”, akkor mindenki elkezd gondolkodni, hogy ez mit jelenthet.
Tudtam. Tudtam, hogy valami turpisság van a dologban. Valaki megnézte már az „Új Taxi arculati útmutató”-t. Pontosabban a 12-től a 15-ik oldalig, azon belül pedig az utasjogok matricák elhelyezését? Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a két tábla, amit a két első ülés háttámlájára kell kötelezően kihelyezni az forintosítva mennyibe kerül? Mert ezzel az a gondom, hogy hogyan fogom felragasztani egy szövet alapú ülésvédő huzatra? Vagy azt vegyem le az első ülésekről? De, az ülések nem bőr (igazi, vagy mű) bevonatúak, hanem azok is szövet alapúak. Szövetre meg nehezen ragad akármilyen matrica. Ha rá is ragad, akkor nagyon hamar olvashatatlan lesz, vagy lesik. A képen jól látszik, hogy egy bőr ülésű kocsi belső van lefotózva. Kérdéseim: 1. Most cseréljem le a két első ülést bőrborításúra? 2. Fabrikáljak egy kis táblát, amire a matricát ráragasztom, azután facsavarral, madzaggal (a madzag színe lehet más vagy csak sárga az is), vagy tűzőgéppel a megfelelő helyre rögzítsem? 3. Vagy készíttessek egy olyan éléshuzatot, ahol a matricának megfelelő átlátszó fóliával kialakított rész található a matrica részére? (Bocs már rég voltam itt, és elsőre nem sikerült. Tudom nagyon nem hiányoztam. :)) )

Téma: Bbetyár rejtvényei

Hozzáadva: 2013.06.06 19:58

Ásznak ász, de nem madarász. :(

Téma: Bbetyár rejtvényei

Hozzáadva: 2013.06.06 17:58

Nem focipálya, hanem óvoda, és a XIII.-ban van.

Téma: Bbetyár rejtvényei

Hozzáadva: 2013.06.06 17:52

Zöld hulladék elszállításra várva. :))