Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???

Hozzáadva: 2009.07.28 01:34

Igen, még egyszer azt mondom, hogy a taxis önszántából alkalmazza a dömpigárat. Tőlünk, a 6x6-tól is sokan átmentek a T4-hez. Önszántukból. Senki sem küldte őket oda.Mentek a Mobilhoz is. És olyanról nem tudok, aki onnan jött volna át, mert itt magasabb a tarifa. Én itt kérdezgetek embereket, és nem nagyon kapok válaszokat. Eddig csak egy értékelhető jött, Málnától. Amíg konkrétumokkal nem lehet alátámasztani a dömpingárral kapcsolatos állításokat, addig hiába tépjük a szánkat. Neked nagyon sok mindenben igazad van, de ezek csak általános következtetések. Ha erős érdekképviseletet akarunk, akkor meg kell őket támogatni, de támogatáshoz egyértelmű tények kellenek. Az a tény pedig, hogy többen mennek az olcsó tarifásokhoz, mint ahányan onnan eljönnek, az nem minket erősít. Amíg a taxisok így cslekszenek, sokan állítólsg s saját érdekeik ellen, addig kit képviseljenek az érdekvédők?

Téma: Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???

Hozzáadva: 2009.07.28 01:05

Köszönöm a választ. Ha jól emlékszem, előzőleg azt írtad, hogy ha 201 Ft. alatt van a guruló, akkor veszteséget termel a taxis. Nem oktatási célzattal írom az alábbiakat, csak szeretném, hogy azonosan értsük a fogalmakat. Meg aztán lehet, hogy nincs is igazam. Tisztázzuk a guruló fogalmát: az egy összes km-re eső bruttó bevétel. Lehet, hogy hülyén hangzik az egy összes km, de van ugye az utassal megtett km. is, és a kettő nem azonos. Az egy utas kilométerre eső bevételed semmiképpen sem lehet alacsonyabb az alkalmazott tarifánál. Pl. 6x6. Ha minden fuvart egyessel teljesítesz, akkor ez csak magasabb lehet 228-nál, mert ugye hozzájön még az alap, és némi ketyegés. Vegyünk egy átlagos fuvart, ami itt többek szerint 6 km, és legyen benne, mondjuk három lámpa is egy – egy perccel, egyes tarifával. 228x6+300+3x52=304 Ft Tehát a 6x6 – nál egy, egyes tarifával megtett utas km-re eső bevétel 304 Ft. (Mint az isiben, a szöveges példáknál). De, mivel a 6x6 –nak ennél egy kicsit bonyolultabb a tarifaszerkezete, ezért itt csak becslések lehetnek. A 6x6-nál legyen mondjuk 200 Ft az átlagos tarifa. A fent alkalmazott képlettel számolva az egy utas km-re eső bevétel, 275 Ft. Némileg egyszerűbb a helyzet mondjuk a T4-nél, mert náluk adott a 184 Ft-os tarifa. Egy utas km-re az eredmény: 257 Ft. Nézzünk egy másikat. 300-164-41, Taxi 2000. 234 Ft. Jött ki. Azt mondtad, hogy vegyem el a 60 %-át. OK. Ebben az esetben egy 6x6 taxisnak 110 Ft marad a zsebében kilométerenként, egy 4-esnek 103 Ft, egy 2000-esnek pedig 94Ft! De menjünk lejjebb! Legyen 70% költség. 6x6 – osnál 82 Ft, 4-esnél 77 Ft, 2000-nél 70 Ft marad kilométerenként! Ez azt jelenti, hogy még 70%-os költséghányad esetén is szépen marad pénz a zsebben. Még egy érdekes dolog jön ki ebből. Nevezetesen az, hogy a tarifában jelentkező óriási – mert a 6x6-hoz képest a 4-es 44Ft-al, a 2000 –es 64 Ft-al olcsóbb kilométerenként, a zsebekben ez azért jóval szerényebb különbözetként jelentkezik! A 4-es estében ez – 7 ill. – 5, a 2000 esetében – 16, ill. – 12 Ft! Hol van a dömpingár? Ha a Te számítási módszeredet követjük! Szerintem ez így nem igazán jó, mert egy kissé elnagyoltnak tűnik, de alapnak talán elmegy. Én másképpen számolnám. Még egyszer köszönöm a választ, de azért jó lenne, ha TÖBBEN IS MONDANÁNAK ADATOKAT, ÉS SZÁMOLÁSI MEGOLDÁSOKAT! A saját jól felfogott érdekünkben!

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2009.07.27 12:44

Nagyon jól mondják a fiúk! Az élettér korlátozás és az empátiahiány alatt nem tudom mit ért a barátod. Én nem érzek ilyet.

Téma: Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???

Hozzáadva: 2009.07.26 14:08

Azért a City-nél sem keresi halálra magát. De nem is ez a lényeg. Valamikor, régen, ha kértél egy visszahívást a KIOSZ-tól, valamelyik főosztályvezetőtől, vagy akár az elnöktől, simán visszahívtak. Pedig az a szocializmusban volt, és kötelező volt a tagság.

Téma: Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???

Hozzáadva: 2009.07.26 11:07

Sok mindenben igazad van. Csak azt nem értem, hogy miért mentek el a normális taritával dolgozó cégektől tömegesen a koldustarifásokhoz a taxisok? A 4-esnél sorba kellett állni, mert nem volt elég rádiója a cégnek. A Minimmobilnál állítólag várólista van, ahonnan nem könnyű bekerülni. A 2000-es kolléga azzal dicsekszik, hogy nem látnak ki a melóból, és, hogy milyen jól megél belőle! Ezeket itt olvastam a Hallotaxin! 2-3 évvel ezelőtt mindenki a City-hez és a 6x6-hoz akart menni, mert ott magasabb volt a tarifa, és több a munka. Most, lehet, hogy ugyanezek mennek a fönt leírt cégekhez? Nem költői kérdés, szeretném, ha valaki válaszolna! Még egy kérdés a dömpingárhoz. Leírná valaki korrekt módon, hogy mennyi bevétele és költsége van egy taxisnak EGY kilométerre számolva, és ezt hogyan számolta ki? Nem azt várom, hogy az össz bevételét ill. kiadását írja le ide. Lehet ez egy számított, de valós adat is.

Téma: Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???

Hozzáadva: 2009.07.24 13:02

Kösz Tmi, ezt már olvstam. Ezért vagyok - nem is kicsit -szkeptikus. Nem is szkeptikus, hanem rohadtul nem hiszek nekik. Söt, megint valami nagy átverésre gyanakszom. Bocs.

Téma: Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???

Hozzáadva: 2009.07.24 05:01

Esélytelen ez a dömpingár! Nincs igazából meghatározva a fogalom, Nem a telefonszám tulajdonos alkalmazza, hanem a taxis, ráadásul önszántából. Röhejes, de oda mennek tömegesen dolgozni, ahol alacsonyabb az ár! Ahány taxis, annyi önköltségi ár, amelyből kiindulva lehetne számszerűsíteni a dömpingárat. Itt is a legnagyobb szélsőségekkel lehet találkozni. Van még egy sereg olyan dolog ami nem szól a dömpingárra hivatkozás mellet. Félreértés ne essék: én is ugyanennek a következményeit szívom, csak szeretnék mindenkit megkímélni attól, hogy rózsaszín álmokat kergessen. Én teljesen máshol látom a megoldást. Amire viszont kíváncsi lennék. Itt van ez a szervezet, az OTSZ. A szórólapjukon csak azt olvasom, hogy mik a problémáink, meg hogy legyünk jó hangosak, de, hogy a gyakorlatban hogyan és milyen érvrendszerrel akar küzdeni a megoldásért, arról semmit sem tudok. Így aztán azt sem tudom eldönteni, hogy támogassam-e. Nem vagyok ellene, csak nem tudom megfogni. Jó lenne, ha valaki az elnökségből, vagy a vezetőik közül megnyilatkozna. Nem úgy, mint a cégvezetők. Remélem, ők szóba állnak velünk!

Téma: Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???

Hozzáadva: 2009.07.23 16:58

Szerkesztésileg nem a legjobb, de talán el lehet igazodni rajta. Ha nem, csinálok másikat.

Téma: Miért nincs nekünk egy komoly szakszervezetünk???

Hozzáadva: 2009.07.23 16:56

Csak segítségképpen, hogy hogyan lehet kiszámolni a valamit. Egy fuvarra eső összes km. Átlagos fuvardíj / ( Átlagos fuvardíj / Utas km. * Kihasználtsági % ) = Egy fuvarra eső összes km. Egy összes km.-re jutó fuvardíj. ( Átlagos fuvardíj / Utas km. ) * Kihasználtsági % = Egy összes km.-re jutó fuvardíj Fuvardíj számítása. ( Utas km. * Kilométerdíj ) '+ ( Vár. idő * Várakozási díj ) '+ Alapdíj = Fuvardíj A kihasználtsági% az teljesen egyéni, mindenkinek tudnia kell a magáét. Egyébként egy tizedes szám 1 alatt. Pl 0.7%

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2009.07.16 12:58

Még egyszer. Tényleg csak a tény kedvéért írtam és hogy a 35 év alatt mennyi hatás ért pozitív és negatív irányban is. Sajnos több volt a negatív. Ezeket emberi oldalról értem. Valóban, nem szabad lenézni a kezdőket. Némelyik 20 éve taxizó kollégánk rosszabb, mint egy kezdő. De ha már így felhoztad, azért az is nagyon durva, hogy itt van az ember fél éve, és akkora arca van, hogy nem fér el az autóban. Ha én annak idején így viselkedtem volna, az Illyés Dénes, vagy a Virág Zsiga szétrúgta volna a seggemet az első alkalommal. És teljes joggal. Az a baj, hogy fölveszik őket valamelyik társasághoz (fizesd be a tagdíjat, aztán tegyél, amit akarsz) és utána elengedik a kezüket. Ő próbálna tanulni, mert muszáj is, ha meg akar élni. Régen, a Fötaxinál volt olyan, hogy tanulócsoport. (Volt tanulócsoport vezetők még mindig taxiznak, csak hát nem az ő tapasztalataikra van szükség manapság). Ez nem jelentett semmiféle hátrányos megkülönböztetést, de egyfajta felügyelet volt, és ha valami kérdésed, problémád volt, hozzá fordulhattál. Aztán nézd meg ma a Fötaxit. Amíg állami cég volt, fényévekkel előzte meg a maszekokat, most meg… Úgy tűnhet, hogy a régi időket akarom visszasírni, pedig nem. Mindössze arról van szó, hogy vannak olyan dolgok, amelyek jól működtek akkor, és most is jól működnének. Csak azért kidobni valamit, mert régi, nem biztos, hogy jó megoldás. A Citynél volt valami hasonló. Egy, ezzel a feladattal megbízott etikás figyelte az új versenyzőket, ha kellett segített. Bizony olyan is előfordult, hogy két hónap múlva elküldtek embert, mert nem az elvárásoknak megfelelően dolgozott. Nem tudom, hogy ez ma is működik-e náluk. A 6X6-nál is voltak azok a bizonyos nyílt napok, amelyek pl. még erre is jók lehettek volna. De ma már ez sincs. Ezeket bármelyik cégnél meg lehetne csinálni, és pénzbe se kerülne. Lenne számos ilyen vagy hasonló megoldás, csak foglalkozni kéne vele. Így azonban sajnos a kezdők megmondók kezébe kerülnek, és azok alakítják őket kényük-kedvük szerint. Kevés kivételtől eltekintve.