Ma indul a hazai ralibajnokság!

2006.03.31.

Fabia és 307 WRC a mezőnyben
Már csak órák kérdése, és elrajtol az MNASZ Országos Rallye Bajnokság mezőnye a szezonnyitó Start Auto Rallye-n, Egerben. Szerencsére az elmúlt évekhez képest mit sem változott a mezőny színvonala, így idén is csúcsgépek küzdelmének lehetünk tanúi.

Az idei MNASZ Országos Rallye Bajnokság eredetileg, ahogy eddig is, nyolc futamból állt volna. Ezek közül egyelőre hatnak biztos a sorsa: az idénynyitó egri futam után következő Miskolc Rallye korábbi főszponzora, a Vredestein visszalépett, ennek ellenére igyekeznek megtartani a borsodi futamot. Nem lesz viszont Kassa Rallye az év végén, így a mecseki viadal zárja majd a bajnokságot. Új szereplő a májusi Dunaújváros Rallye, amely a néhány éve megszűntetett fehérvári versenyek hagyományait követi, ahhoz hasonló pályákon. A nyári szombathelyi és veszprémi murvás futamok már hagyományosnak számítanak, akárcsak az immáron huszadik alkalommal megrendezésre kerülő Budapest Rallye, ami a rali-ob mellett az Európa Kupa közép-európai zónaversenyzői számára is tartogat meglepetéseket. A szezont a pécsi Mecsek Rallye zárja, mivel a Zemplén Rallye-t megszüntették, és a közös szlovák-magyar futamra sem kerül sor.



A téli holtszezonban a rajongók leginkább a címvédő kétszeres bajnok ifj. Tóth János sorsáért izgulhattak. Mint ismeretes, a 2006-os szezon legjobbjának sokáig nem volt biztos háttere az idei induláshoz, ám mostanra szerencsére összeállt a kép. A Peugeot Hungáriának, valamint a Peugeot Sportnak köszönhetően Janika az eddiginél is jobb versenyautóval, Peugeot 307 WRC-vel indulhat! Oldalán Bahor Bea navigál majd, akivel együtt a szezon legnagyobb esélyeseinek számítanak.

Hasonló autót szeretett volna Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós is, akiknek a Corolla WRC volánjánál mutatott remek szereplés adott okot a bizakodásra, ám az előzetes megegyezés ellenére az olasz Grifone mégsem tudott 307-est biztosítani számukra. Az egri rajtnál ott lesznek, s mivel mindenképpen csúcskategóriás autót szerettek volna, végül egy 206 WRC-ben láthatjuk őket. Benik Balázs és Varga István márkahű maradt, a sokat szolgált Fordot azonban újabbra cserélték. Idén egy 2003-as fejlesztésű, tehát már nagy lökhárítós, nagy szárnyas Focus WRC-vel neveznek a futamokra. Hasonló autóval indul a nagy öreg bajai Vizin László, és a korábban kisebb autókkal jeleskedő Dicsa Tibor is.

Turi Tamás számára az autó és a navigátor is biztos: az újonnan alakult Skoda Rallye Team pilótájaként, régi segítője, Tóth Imre navigálásával vág neki a szezonnak. Az autó típusát, miszerint Octavia vagy Fabia lesz-e, sokáig titkolták, ám a héten fény derült rá, hogy sikerült az újabb, gyorsabb Fabiára szert tenniük. Navigátort váltott Tagai Tamás is, aki több mint egy évtizedig bátyjával versenyzett. Róbert gerince azonban egy tavalyi tereprali-versenyen megsérült, újabb műtétek várnak rá, így Tamás új itinerolvasót választott. Navigátorát Zsíros Gábor személyében találta meg, aki 2005-ben Michna Ottó mellett éppen Tagaiéhoz hasonló versenyautóban, Skoda Octavia WRC-ben versenyzett.



Nem kevésbé izgalmas szezont kezdenek a Super 1600 kategória indulói: a nagy favorit Bútor Róbert számára ugyan nem jött össze idén is a Citroen C2, ám megtalálta új autóját. Az Ignis S1600 versenyautót az esztergomi Suzuki Sport Europe-tól bérli, akik a rali-világbajnokságon induló Suzukik felkészítésével is foglalkoznak. Ellenfelei a szintén Suzukikkal harcba szálló Ollé, Keller és ifj. Ranga lesznek - utóbbi, meglehetősen ígéretes pilóta a legendás Ranga László fia, aki tavaly széria Suzukival bizonyított. Az Ignisek ellen két Volkswagen küzd majd: a Polo S1600 versenyautók volánjainál Kakuszi és Pálinkás ülnek majd.



A Start Auto Rallye-ra mintegy tucatnyi külföldi, főleg szlovák nevezés is érkezett. Így minden bizonnyal a rajtnál láthatjuk majd a közép-európai menő Achim Mörtlt Subaruval, a rali-világbajnokságon is villogó Pavel Valouseket Suzuki Ignisszel, az ifjabbik Béres József pedig nem más autót hoz el hozzánk, mint az új Suzuki Swift Super 1600-as változatát.

A felsoroltakon kívül a további tíz kategóriában is kemény harc várható, Egerre ugyanis közel százötven autóval neveztek. Minden eddiginél nagyobb számban állnak rajthoz a Historic Rallye kategória nevezői, a régmúlt idők restaurált versenygépeivel, igazi látványosságként. A történelmi mezőnyben olyan autók is láthatók lesznek, mint egy tökéletesen restaurált, 125 lóerős Wartburg 353W, két Renault R12 Gordini, több hátsókerékhajtásos Ford Escort Mexico, valamint egy Opel Manta.

MNASZ Országos Rallye Bajnokság versenynaptár

március 31.-április 2., Start Auto Rallye, Eger
április 28-30., Miskolc Rallye
május 26-28., Duna Rallye, Dunaújváros
június 22-24., Szombathely Rallye
július 21-22., Veszprém Rallye
augusztus 11-13., 20. Int. Michelin Budapest Rallye
szeptember 15-17., 39. Allianz Hungária Mecsek Rallye, Pécs
október 20-22., 32. Kassa Rallye (törölve)