KÖZLEMÉNY: Tovább drágul a használt?

2005.11.06.

Budapest, 2005. november 6., vasárnap (OS) - Megszűnik a használtautó import? Tovább drágul a használt?

Hétfő délután lesz a zárószavazás a Parlamentben a jövő évi adótörvényekről. Mint ismeretes, a regisztrációs adó csupán két éve létező adónem, de már rengeteg vita és botrány forrása volt. Tüntetés a Parlament előtt, Petíció átadása, és legutóbb egy Uniós intő Brüsszelből. Ez utóbbi oka az, hogy a magyar törvényhozók két éve folyamatosan és szándékosan megsértik az Uniós jogot. Jövőre sem lesz ez másként, ha ma délután a honatyák megszavazzák a regisztrációs adóról szóló módosításokat. Az ügy pikantériája, hogy a részletes vitát követően október 24-én a képviselők már megszavazták az egységes álláspontot, ami így már csak a mai zárószavazásra vár. De az új autókat forgalmazó nagytőkések az utóbbi két hétben nagy nyomást helyeztek a Pénzügyminisztériumra, aki a jelek szerint a választópolgárok érdekei helyett ISMÉT a nagytőkés lobbi szempontjait preferálja. Pénteken, az utolsó pillanatban a kormány egy merőben új módosítással rukkolt elő, törvénytelen módon felrúgva ezzel a Parlament házszabályát. A módosítás lényege, hogy a legnépszerűbb autókat, az un. Euro3-as motorral szerelt kocsikat (0-5 éves) további 40 %-os adóemeléssel sújtja. Ezek az autók teszik ki ma az új és a használt autók behozatalának közel 70%-át. Jövőre viszont új autót csak Euro4-es motorral lehet forgalomba állítani, ezért az új autósok nagy lehetőséget láttak arra, hogy a használt autókat importálókat végleg lesöpörjék azzal, hogy az Euro3-as autókra + 50%-os büntetést szabnak ki. Fontos itt megemlíteni, hogy az Euro4-es norma az Unió többi tagországaiban is csak 2006-tól lesz kötelező, ezért ilyeneket használtként behozni szinte lehetetlen. Ezen túlmenően továbbra is ellentétes lesz a regisztrációs adó kivetésének módja az Uniós joggal, de úgy látszik, hogy ez a magyar Kormányt egyáltalán nem zavarja. A sokat hangoztatott környezetvédelemnek is nagy pofont ad hiszen a 2-3 éves autók adóját átlagosan 68%-al emeli meg a jelenlegi irreálisan magashoz képest is. Ha a Parlament ma megszavazza a kormány pénteki törvénytelen módosítását, akkor jövőre megszűnik a használt autók importja, amely mint ismeretes a hazai használt autó árakra is döntő hatással bír. A hazai márkakereskedések monopolhelyzete tovább növekszik, a közel kétezer használt autókereskedő kisvállalkozás működése ellehetetlenül.

MAGYAR GÉPJÁRMŰ-KERESKEDŐK ORSZÁGOS EGYESÜLETE
1185 Budapest, Rozsnyói u. 9.
Fax: 06-27-348-057, E-mail: mgoefa@invitel.hu Web: www.mgoe.hu
Tel: 06-30-93-45-198,
    Kiadó: Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete


Felhasználási feltételek:

  • A közlemény szövegét a hallotaxi@t-online.hu címre küld el. Pontos névvel és egy visszahívható telefonszámmal mellékelve.
  • A közleményedet változtatás nélkül közöljük, amennyiben nem sérti a közerkölcsöt, és mások személyiségi jogait.
  • Legkésőbb a hozzánk való érkezéstől számított 24 órán belül elhelyezzük a közleményedet, az oldal közlemények rovatában.
  • Egyéni taxisok, érdekvédelmi szervezetek, fuvarszervező vállalkozások, taxitársaságok közleményeit mennyiségi korlát nélkül megjelentetjük. (kivéve, ha azok a saját vállalkozásuk FUVAR kapacitását reklámozzák. Ezek kereskedelmi reklámnak minősülnek) 
  • Havonta 1 közleményt fogadunk kereskedelmi felhasználóktól. Kivételes esetben többet, erről a szerkesztőség dönt.
  • A hallotaxi.hu közlemények rovata nem kereskedelmi reklám felület a szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy ha egy közleményt kereskedelmi reklámnak ítél, ne közölje azt. Taxisoknak nyújtott árkedvezmények nem minősülnek ennek. 
  • A hallotaxi.hu minden felelősséget kizár a megjelenített közleményekkel kapcsolatban.