Kaposvár egy aranybánya!

2007.02.11.

Hallgattassék meg a másik fél
Szerkesztőségünket megkereste a kaposvári "600-as" Taxi, a Kapos Taxi vezetője, hogy reagálni szeretne, a Taxi 5 vádjaira. Természetesen ez a lehetőség mindig mindenki számára adott.

Üdvözlöm a Hallotaxi olvasóit!

Bóli Attila vagyok, a Kapos Taxi vezetője, és nem tartozom a neve elhallgatását kérő, jellemtelen „kollégák” soraiba.
Ha megengeditek, reagálnék a Hallotaxi- ban megjelent, az igazságtól messze elrugaszkodott Tele- illetve már Taxi 5 irományaira.

Kezdjük az elején. Lassan két éve, hogy a „max. 600” forintos tarifát bevezettük. Az összes társaság rajtunk nevetett, pár hónapot jósoltak, hiszen a nulláról kellett indulnunk. Nem kevés pénzt, időt befektetve (reklám, újság, tv, rádió) próbáltam a csapatot beindítani. Napról- napra nőtt az utasaink száma.
A Taxi 5 részéről említett 100 forintos különbözet, ami köztünk és köztük volt, természetesen nem igaz, hiszen náluk ugyanaz a távolság sokszor a duplájába került, éppen ezért az utasok akkor is megvártak, ha esetenként 20 perc múlva értünk a címre.

Csúsztatásokat, amit a Taxi 5 produkál, enyhén szólva is irritáló.
Minden autónkon kívül- belül, jól látható helyen ki van írva: „A”- pontból „B”- pontba való utazás díja max. 600.- Ft.
Úgy gondolom, ha valaki járt taxis vállalkozói tanfolyamra – én jártam- azt tudja, hogy földút, állat, és nem személyi poggyász szállítása esetén a tarifa változhat. Megjegyzem, még így sem közelítettük meg az általuk mért vaskos viteldíjat.
Az, hogy hétvégén nem a 600 forintos viteldíjat alkalmaztuk, a képzelet szüleménye.
A Taxi 5 korrekt fuvarozásáról csak annyit, hogy az 500 forint valószínűleg csak vicc, mert ennél nem egyszer az utasnak többet kellett fizetni, ahhoz képest, hogy tíz napja van ez a tarifa használatban, elég rossz arány.
Egyébként, egy dologban igazat mondtak, a 600 forintos tarifa kitalálásához nem kellett sok ész. Valóban. Ahhoz viszont, hogy közel két éve az utasok megelégedve utaznak a Kapos Taxi- val, a Kollégáim nevében is mondhatom: igen!

A Taxi 5 kitalálta a nagy durranást: „max. 500.-Ft.”! (Ehhez még annyi ész sem kellett.)
Természetesen 488 forintra korrigáltuk a tarifát.
A Kapos Taxi fuvarszáma semmivel sem csökkent, azt azonban nem értem, hogy a Taxi 5- nek az új tarifa bevezetése után eltelt három napban hogyan nőtt…
Az lehet, hogy nagy forgalom- kis haszon az éheseknek irritáló, mi mégis megbecsüljük.

Egy, a személyemet sértő, bár lassan megszokott, tényeket mellőző primitív felvetés.
Úgy gondolom, hogy a taxi-társaságok az egész országban belügyügyüknek tekintik az új tagok belépését, illetve annak feltételét.
Most azonban kivételt tehetünk a Taxi 5- nek köszönhetően.

A Hallotaxi- ban az általuk leírtak szerint 300 000.- forint a belépő( ez még nekem is új), ami a Kapos Taxi vezetőjének a haszna. Azt hiszem, hogy azok a kollégák, akik a taxis nyelven élve „beülnek a készbe”, eldönthetik annak a feltételeit.
Megjegyzem, másfél éven keresztül a Kapos Taxi összes költségét én fedeztem, kivételt képez, a csapatnál használt URH- készülékek frekvencia- díja. Ennyit a saját haszonról.

Ellenben ha már itt tartunk, feszegessük egy kicsit a Tele- Taxi 5 belső ügyeit is.
Náluk a beugró 500 000.- Ft., ami már azért sem korrekt, mert ezért az összegért- és a 20.000.- Ft. központ- díj mellett, a tagok létszámát figyelembe véve elég szerény fuvarmennyiséggel rendelkeznek.

A Kapos Taxi- nál a havi tagsági díj 3700.- forint.
Az, hogy kiszálltam a Tele- taxi- ból nem véletlen, hiszen egy rossz üzletpolitikát és rossz működési struktúrát folytató, klikkekre bomló, egymás fuvarját lenyúló közegben nem lehet dolgozni.

Ha pedig rólam akarnak (Taxi 5 szavait idézve:) „mesélni”, akkor azt egy meséskönyvben megtehetik. Az utóbbi pár hónapban többen is kiszálltak a Taxi 5- től, de a jogos járandóságukhoz a mai napig nem jutottak.
A „korrekt” Taxi 5 mocskolódó kampányáról még egy megjegyzés.
Sajnálatos módon, az év elején három autójukat feltörték, URH- t és taxi- órát loptak el belőlük.
Újfent nem a szomszédba mentek vádaskodni. A helyi napilap címoldalán tesznek félreérthetetlen célzásokat, arra vonatkozólag- sugallják az olvasó számára-, hogy a Kapos Taxi- nak ehhez köze lehet (erről hangfelvétellel és írásos dokumentummal rendelkezünk).
Természetesen a szükséges jogi lépéseket megtettük, hiszen ez kimeríti a rágalmazás, üzlet, és hitelrontás fogalmát. A teljesség kedvéért hozzáteszem, a jól működő Kaposvári Rendőrségnek köszönhetően elfogták a tolvajt. A kirabolt taxisok visszakapták jogos tulajdonukat.
Ezek után Taxi 5 szavahihetősége erősen megkérdőjelezhető, de ehhez az utóbbi időben hozzászoktunk.

Köszönjük a Hallotaxi- nak a reagálás lehetőségét, ezzel részünkről az ügyet lezártnak tekintem. A továbbiakban a Taxi 5 által provokáló jellegű cikkekre nem válaszolunk, szabad szellemi kapacitásunkat utasaink megtartására illetve a Kapos Taxi további fejlesztésére fordítjuk.

Én nem sértődöm meg, hogy „nem alacsonyodnak le” az én „szintemre”, hisz részemről nem is tekinthetők vitapartnernek.

Tisztelettel:

A neve elhallgatását nem kérő: Bóli Attila, a Kapos Taxi vezetője