Győzelemmel tért vissza a Citroen

2007.01.24.

Loeb ott kezdte, ahol abbahagyta 
Jól kezdett a Citroen az idei rali-világbajnokságon: a C4 WRC első versenyén kettős győzelmet aratott. A kartöréséből felépült címvédő világbajnok elsöprő győzelmet aratott Monacóban.

A Citroen olyannyira sikeresen vette a Monte-Carlo-ralit, hogy nemcsak elsőszámú pilótájuk, Sebastien Loeb, hanem a csapattárs Daniel Sordo is az élen végzett. A most is remeklő Marcus Grönholm, és a Ford számára csak a harmadik hely jutott. 1997 óta először - amikor először indultak WRC autók a világbajnokságban - a rali első napja csütörtökön volt, ráadásul a verseny teljes sötétségben futott. Az esti programban két gyorsasági szakaszt rendeztek meg, ahol a pályák helyenként nedves, máshol nagyon vizes utakon vezettek keresztül. Az utolsó nap is különlegesre sikeredett, hiszen vasárnap a mezőnynek mindössze egy gyorsasági szakaszt kellett teljesítenie, azt is Monaco belvárosában.


"Az első két gyorsasági szakasz előtt egy kicsit kételkedtünk. Egy új autóval elindulni különösen gyors szakaszokon, elég nehéz és trükkös körülmények között meglehetősen nagy stresszt okozott nekünk. A C4-es vezethetősége azonban kitűnő volt. Keményebb abroncsokat választottunk, mint a fő riválisaink és ez egy nagyon merész, de végül kifizetődő döntés volt. Dani időeredményei is mutatták, hogy az autó versenyképes" - nyilatkozta az a Sebastien Loeb, aki majd négy hónapos kihagyás után tért vissza a versenyzéshez.

Az első napot követően a tavaszias időjárású második napon is taroltak a Citroën pilótái, s így a riválisok hamar rájöhettek, hogy az idei Monte-Carlo-ralin már nem sok babér terem számukra. Mind a hat gyorsasági szakaszon kettős győzelmet szerzett a Loeb, Sordo páros. Mintha összebeszéltek volna, a francia és a spanyol pilóta felváltva szerezte meg az első helyezést a különböző szakaszokon. A rali harmadik napjára mindössze a monacói kikötőben rendezett utolsó szakasz maradt meg: a Formula-1-es versenynek is otthont adó aszfaltcsíkon való csúszkálás inkább a nézők számára bizonyult élvezetesnek.



Loeb negyedik győzelmét aratta Monte-Carlóban. Mögötte a negyedik helyért nagy harc folyt a fordos Mikko Hirvonen és a subarus Chris Atkinson között, ami végül az utolsó gyorsaságin el is dőlt az ausztrál versenyző javára. Atkinson csapattársa, Petter Solberg a hatodik helyen ért célba. Toni Gardemeister lett a hetedik a Mitsubishi Lancerrel, ami nem is olyan rossz eredmény annak tükrében, hogy nem sok lehetősége volt az autót tesztelni. Az utolsó pont a skodás cseh Jan Kopeckyé lett. A tavaly olyannyira remeklő Manfred Stohl idén a Kronos csapat világbajnok Xsara WRC autójával csak a tizedik helyre futott be.



Három hét múlva következik a rali-vb újabb futama, február 9-11. között a Svéd-rali. Ezen a havas, zord ralin, éppúgy, mint az azt követő Norvég Ralin, ismét a skandináv pilóták lesznek előnyben. A tavalyi Svéd-ralin finn uralom volt, hiszen Marcus Grönholm nyert, Sebastien Loeb kénytelen volt beérni a második hellyel. Kérdés, idén fordul-e a kocka.

A Monte-Carlo-rali végeredménye

1. Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC) 3:10:27,4
2. Daniel Sordo (Citroen C4 WRC) 3:11:05,6
3. Marcus Grönholm (Ford Focus WRC) 3:11:50,2
4. Chris Atkinson (Subaru Impreza WRC) 3:12:55,5
5. Mikko Hirvonen (Ford Focus WRC) 3:12:55,7
6. Petter Solberg (Subaru Impreza WRC) 3:13:39,4
7. Toni Gardemeister (Mitsubishi Lancer WRC) 3:14:05,5
8. Jan Kopecky (Skoda Fabia WRC) 3:15:06,8
9. Jean-Marie Cuoq (Peugeot 307 WRC) 3:16:27,1
10. Manfred Stohl (Citroen Xsara WRC) 3:17:04,7

A világbajnokság állása a Monte-Carlo-rali után

Pilóták
1. Sebastien Loeb 10 pont
2. Daniel Sordo 8 pont
3. Marcus Grönholm 6 pont
4. Chris Atkinson 5 pont
5. Mikko Hirvonen 4 pont
6. Petter Solberg 3 pont
7. Toni Gardemeister 2 pont
8. Jan Kopecky 1 pont

Konstruktőrök
1. Citroen 18 pont
2. Ford 10 pont
3. Subaru 8 pont
4. Kronos Citroen 2 pont
5. Stobart Ford 1 pont

A5-Amber PR