Hozzászólások száma: 17
Ugrás a hírhez
Témakörök > Hírek fórumai > CNG töltőállomás a reptérnél A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
atuska 2019.01.21. 22:27:25 / # 349581
avatar
Akkor nézd meg ezt a https://www.prinsautogas.com/articles/en-corporate-2008/Prius%20on%20Compressed%20Natural%20Gas:%20It%20can%20be%20even%20more%20economical!.html
atuska 2019.01.21. 21:13:48 / # 349580
avatar
Ez így van ha valami baja van egyből reduktor csere (280 ezer) vagy akármennyit kérnek mert van kb. 5 szervíz úgyhogy nem tudsz mit csinálni.Alkatrészt nem tudsz venni mert csak a hivatalos szevízeknek adnak,innentől kezdve horror árak vannak.Soha többet nem veszek földgázost.
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.01.21. 20:43:25 / # 349579
avatar
Azt viszont tegyük hozzá, hogy Magyarországon nincs nagyon kultúrája a CNG-s autók szervizelésének, drága hozzá minden alkatrész, és nem ért hozzá senki, vagy legalábbis nehéz szakértőt találni. Ilyen szempontból azért jobb a dízel. 
De ha véletlenül vennél egy ilyet, taxizni, akkor majd rakj fel róla képeket: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=272820108&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=CNG&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelGroupId=11&maxFirstRegistrationDate=2015&minFirstRegistrationDate=2014&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=7f2b37b1-3c1c-784e-d918-90a29b540abb 
tomajer 2019.01.21. 19:01:36 / # 349578
Sejtettem, hogy azt a 4,5-et úgy kell komolyan venni, mint a dízelre az 5,5-et :-)
a-kinti 2019.01.21. 15:34:18 / # 349577
avatar
Így van ahogy mondod.Nekem egy cng touranom van gyári beszerelés. 24 kg-s tartállyal. A hatótávolsága városban 330-370 km, attól függ,hogy milyen fuvarjaim vannak fűtök-e stb.....Országúton autopályán ha nem tolom neki 110-nél 4-4.5 kg 130-140-nél 5-5.5 kg.Városban 6-7 kg  között mozog.
tomajer 2019.01.21. 13:43:08 / # 349575
Köszönöm szépen. 

Akkor reálisan nekem, kizárólag nappal, kizárólag városban, klímázva, fűtve, mondjuk 6 Kg-os fogyasztás jönne ki gondolom ...
Tehát 1800.- lenne a 100 Km a mostani dízel, 2500.-hoz képest.

Ui:  Villany:  Nagyságrendileg 20Kw-ot esznek 100 Km-re.  1 Kw, normál ára 36.-  tehát, 720.-   ha nem számoljuk az ingyentöltést, az éjszakai áramot (24.-/Kw)  netán a napelemet :-)
késmárki mátyás 2019.01.21. 10:35:29 / # 349573
avatar

Próbálom tisztázni az átváltásokat.

A CNG fogyasztást nem literben mérik, mivel a földgáz csak akkor válik cseppfolyóssá, ha nagyon lehűtik. És mivel ez egy gáz, lehet köbméterben vagy kilogrammban mérni.

Az átváltás: 1 m3 = 0,75 kg

A gyakorlat az, hogy általában kilóban számolnak: a gyártók is, a kutak is, a fogyasztók is. Persze a CNG-kút tulajdonosok meg megajoue-ban a gázszolgáltató felé, de az megint más kérdés.

A CNG fogyasztás (kilóban) sokkal közelebb áll a dízelhez, mint a benzineshez. Jellemzően egy normál személyautó 4-5 kg / 100km fogyasztást produkál. Ez függ a használattól, a technikától. Ennél lényegesen nagyobb fogyasztása a teherautóknak szokott lenni, egy Mercedes Sprinter (CNG-s, gyári) például 10-12 kg / 100km-t fogyaszt.

Saját ismeretségi körömben vannak gyári CNG-s VW Passatok és Skoda Octaviák, ő arról számolnak be, hogy a fogyasztás 4-5 kg / 100km ezeknél az autóknál.

305 Ft-os CNG árral számolva így kb. 1400 Ft / 100 km

Összehasonlítás a 100 km-es üzemanyag költségre:

  • CNG: 4,5 kg / 100km = 1400 Ft
  • LPG: 8 l / 100km = 1800 Ft
  • Benzin: 7 l / 100km  = 2400 Ft
  • Gázolaj: 5,5 l / 100km = 2000 Ft

Elektromossal nem tudom összehasonlítani, nincs hozzá adatom

tomajer 2019.01.21. 09:22:42 / # 349572
Természetesen taxik.  Az egyiket a saját szememmel láttam.
atuska 2019.01.20. 21:58:15 / # 349571
avatar
Lehet hogy van de az nem hinném hogy taxi mivel gyárilag nincs utólag meg csak a csomiba lehet tartályokat tenni,úgyhogy csak utánfutóval tudsz csomagokat vinni.Amúgy az lpg az propán bután gáz ami cseppfolyós ezért mérik literben,a cng meg egyszerű földgáz amit a kúton egy kompresszor belesajtol a verdádba 240 bar-al ezért mérik kilóban.
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.01.20. 20:10:54 / # 349570
avatar
1 köbméter földgáz 0,8 kg, de nem tudom, hogy literbe ez pontosan mennyit jelent. 
A lényeg, hogy a benzinnek 32 megajoule literenként a fűtüértéke, a CNG-nek meg több, mint 40, ha jól tudom. Lehet, hogy literben többet fogyaszt a CNG, de szerencsére kilónként mérik  
tomajer 2019.01.20. 17:48:16 / # 349569
Pedig tényleg van.  Minimum kettő.
Mármint Cng-s Prius. :-)
Szóval, a Cng-ből ilyen keveset eszik, vagy egy kiló gáz, nem egyenlő, egy liter gázzal?
atuska 2019.01.19. 23:25:16 / # 349567
avatar
Egy lpg-és fogyaszt 12 litert,szorozva 200 ft 2400 ft egy cng-és 6 kilo szor 300 ft egyenlő 1800 ft.Azt a cng-és Priust azért megnézném hova tesznek be az akkuk mellé ,meg a benya tartály mellé még 4 böhöm nagy gáztartályt
tomajer 2019.01.18. 07:31:33 / # 349559
Ahha.  Köszi.
Mondjuk az én mercimnél más számok voltak :-)
12-14-et evett városban a gázból.  benyából 11-12-őt.

Én, ha tehetném, CNG-s Priust vennék!
Egyet már láttam :-)
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.01.17. 19:24:06 / # 349554
avatar
Azért olcsóbb a CNG, mert nagyobb az energia tartalma, tehát ha a Mercid 10 liter LPG-t fogyasztott (benzinből meg 9 litert), akkor ha át lenne alakítva CNG-re, akkor kb. 6 kg-ot fogyasztana. Jelenleg 200 körül van az LPG, tehát 2000 forint megtenni 100 kilométert, a CNG 300 forint, tehát 1800 forint a 100 km. Előnye még a CNG-nek, hogy nem függ az olaj világpiaci árától az értéke. 
Én ha tehetném, vennék egy 212 faceliftes e mercedest, az NGD motorral, gyári cng-s, 2 literes turbós. 
tomajer 2019.01.17. 19:07:44 / # 349552
Tényleg nincs itt egyetlen CNG-s se, hogy feloldja nekem ezt az ellentmondást??? :-(
Ma megnéztem az LPG árakat.  A kétszázhoz közelít ....
tomajer 2019.01.12. 14:52:00 / # 349514
Valaki elmagyarázná nekem, ezt a kiló, liter arányt?
Én ugye a Mercivel, vagy tíz évig LPG-vel jártam, és mindenki azt mondta, hogy a CNG olcsóbb, mint az LPG. 
De háát, nem olcsóbb.
Az LPG, habár rég nem tankoltam, mert a fiam jár a Mercivel, de tuti háromszáz alatt van literje.
tomajer 2019.01.10. 19:50:37 / # 349509

CNG töltőállomás a reptérnél

Magyarországon a gázzal autózásnak egészen hosszú múltja van. Az autósok már 4-5 évtizeddel ezelőtt felfedezték, hogy a palackból átfejtett PB-gázzal sokkal gazdaságosabb és takarékosabb az élet. Mellesleg tisztább is, hiszen a gáz égetésekor sokkal kevesebb a füst és a korom. A szocialista autókba egyszerű és olcsó volt gázreduktort szerelni, és ha hozzáértő szerelő végezte a munkát, még üzembiztos is volt a jármű

Aztán kisebb csoda történt: 1993-ban Szegeden megnyitott az első nyilvános magyar CNG töltőállomás. Egy fecske viszont nem csinált még nyarat, évtizedeknek kellett eltelnie, mire a kúthálózat elérte a mostani állapotát: Budapesten és környékén nem kevesebb, mint 8 helyen lehet földgázt tankolni. Ez még mindig nem túlzottan sok, de szerencsére elmúltak azok az idők, amikor egy órát kellett sorban állni a Mázsa téri (kicsit nehezen működő) CNG kútoszlophoz.

És most már egy szép új CNG kútoszlop is várja a CNG-vel járó taxisokat a reptérnél, az Üllői út végén, az AVIA töltőállomáson. Alig pár száz méterre a reptér bejáratától. És hogy még jobb legyen: az üzemanyag ára a nyitási akció keretében csak 305 Ft / kg. És még ennél is lehet kedvezőbb: AVIA taxis okos kártya kiváltása esetén (a kúton díjmentesen igényelhető) csak 299 Ft a gáz kilója.

(x)