Hozzászólások száma: 416
Ugrás a hírhez Oldalszám: 21
Témakörök > Hírek fórumai > Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Aranyospalabácsi 2015.09.30. 17:20:34 / # 340784
avatar

Az senkinek nem tünt fel , hol van a kft központja?

tomajer 2015.09.30. 16:38:59 / # 340782

Holnap még biztosan nem startol Pesten a villanyautós Green Taxi

A VS.hu megtudta, hogy a cég indulásáról és a részletekről valamikor a következő hetekben tartanak sajtótájékoztatót.

A Magyarországon elsőként kizárólag elektromos autókkal fuvarozó taxitársaság, a Green Lite Taxi Kft. nyilvánosan korábban sem határozott meg konkrét indulási dátumot, honlapján most is mindössze a hamarosan ígéret szerepel. Szeptember elején a hallotaxi.hu oldalon megjelent – munkavállalókat toborzó – hirdetményben is csak az állt, hogy októberben kezdi meg a szolgáltatást 65 Nissan Leaffel. Dolgozókat még mindig keres a cég, de ebben az álláshirdetésben sem említi, mikor kellene kezdeniük.


Viszont a honlapján elérhető információkból egyértelműen kiderül, mi szükséges még ahhoz, hogy utasokat szállíthasson. Még nincs ugyanis a „bejelentéshez kapcsolódó regisztrációs száma”, nincs döntés a „bejelentéshez kapcsolódó regisztráció időbeli hatályáról”, nem tudni, hány autóval üzemel majd, és nem tisztázott a „tevékenységi engedélyhez kapcsolódó felelősségbiztosítás mértéke” sem – mindezek intézése „folyamatban” van, olvasható a cég oldalán.
A napi.hu holnapi indulásról szóló cikkében zárójelben megemlíti, hogy a piacon az új cég mögött többen a korábbi reptéri vesztegetési ügybe keveredett Zóna Taxit, pontosabban annak tulajdonosát Veres Istvánt vélik felfedezni, de a Green Lite Taxi Kft. a VS.hu-nak küldött közleménye – kimondatlanul is – cáfolja ezt: „A Green Lite Taxi Kft. elnevezésű új taxi társaság 75 százalékos tulajdonosa az Externet Nyrt., 25 százalékos tulajdonosa Kovács Gergely az Externet Nyrt. vezetőségének tagja. A tulajdonos vállalat 7 éve a budapesti tőzsdén jegyzett cég, a tőzsde szigorú szabályainak megfelelő, átlátható, mindenki számára elérhető tulajdonosi szerkezettel, valamint rendezett, stabil pénzügyi háttérrel rendelkező cég.“
A budapesti taxitársaságok között a fent említett 65 autóval a Green Taxi nem lenne a legnagyobbak közt, a napi.hu szerint a legjelentősebb flottája, több mint ezer autója a Főtaxinak van, utána jön a CityTaxi körülbelül nyolcszáz, majd 500-500 kocsival az RT5, a 6x6 és a TaxiPlus.

tomajer 2015.09.30. 06:32:30 / # 340777

Ennyi zagyvaságot összehordani?!? :-)


tomajer 2015.09.30. 06:31:58 / # 340776

Ilyen taxikat még nem látott Budapesten


Új taxistársaság indul Budapesten október elsején. A Greenlite Taxi érdekessége, hogy kizárólag elektromos autókkal fuvarozza majd utasait, és hogy fő tulajdonosa egy távközlési cég. A KÁVÉ VILÁGNAPJA az illynél egy hétig tart! Ha most vásárol az EspressoShop.hu-n 25ezer Ft értékben, 6ezer ft értékben adunk mellé ajándékot! Az ajándékokért kattintson ide: EspressoShop.hu

Áttörésnek is tekinthető, hogy elektromos autókat üzemeltető taxitársaság indul Budapesten. A Greenlite Kft. néven startoló bérfuvarozó cég a tervek szerint 65 Nissan Leaf kocsit állít üzembe, egy éven belül pedig megduplázzák a flottát. A most induló vállalkozás többségi tulajdonosa a szolnoki székhelyű Externet telekommunikációs cég. (Szakmai körökben egyébként az új cég mögött többen a korábbi reptéri vesztegetési ügybe keveredett Zóna Taxit pontosabban annak tulajdonosát Veres Istvánt vélik felfedezni. Erre utalhat a cég elnevezése is, hiszen öt évvel ezelőtt már indult egy GreenTaxi néven futó cég, amelyet a sajtó Veres  István érdekeltségének tartott. A környezettudatosságot hangsúlyozó cég - amelyet hivatalosan a Green City Future Zrt. birtokolt -  ma már nem működik és  a cégnyilvántartásban sem szerepel. )

A budapesti taxis piacon újdonságnak tartják az új cég megjelenését. A budapesti taxis rendelet hatályba lépése óta ugyanis jelentősen csökkent az utakon futó taxik száma. A szigorú feltételeknek ugyanis sok, eddig taxizásra használt kocsi nem felelt meg, új euro 5-ös motorral felszerelt gépkocsi vásárlásra pedig csak kevés  taxisnak és cégnek van pénze. A legjelentősebb flottája, több mint ezer autó a Főtaxinak van, a második helyen álló CityTaxinak körülbelül nyolc száz.

A rangsor harmadik helyén 500-500  kocsival három  cég osztozik: az RT5, a 6x6 és a TaxiPlus.  A tavalyi adatok szerint   az egymilliárd forint feletti árbevételt elérő és így is  piacvezető Főtaxi mögött az RT5 Holding Kft.  ért el kiemelkedő árbevételt 2014-ben. A harmadik 518 milliós forgalommal a City Taxi, majd a középmezőny következik: a 6x6 Taxi, a Taxi4, a TaxiPlus egyenként 200-200 millió forint körüli éves árbevétellel.

A taxiscégek mérlegét tanulmányozva több érdekes "apróságra" lehet bukkanni. A 6x6 Taxi például 200 millió forinttal növelte eszközállományát  -  árbevétele 2014-ben mindössze 270 millió volt -  de a mérlegből nem derül ki, hogy milyen jellegű eszközökkel bővítették a vállalkozást. A City Taxi 471 millió forintos bevételét 47,4 millió forinttal "fejelték meg". Ez utóbbi "működési költség hozzájárulás" címén került könyvelésre, egyéb bevételként. A veszteséget is csak úgy tudták elkerülni, hogy 10,9 millió forintos rendkívüli bevételt tettek a mérlegbe.

A MaxTaxi - amely Reklámtaxi Kft. éven fut - ellen  pedig folyamatosan indultak tavaly végrehajtási eljárások. Az RT5 Taxi Holding - a cég 2013-ban olvadt össze a Budapest Taxival - beszámolójából ugyanakkor az derül ki, hogy a 981 milliós árbevételhez szabálytalanul csoportosítottak át 292 millió forintot - így a cég árbevétele 1,2 milliárd forintra nőtt. A közel 300 milliós tétel az éves beszámoló szerint tagdíjbevételekből származott. A Tele5 Taxi Hungary Kft. 2014-es árbevétele mindössze 16,6 millió forint volt - ez a cég volt az egyetlen a 10 budapesti nagy taxiscég közül, amely veszteséggel (7,8 millió forint) zárt.


Érdekes bírósági döntés született a közelmúltban egy, a fővárosi taxispiacot jelentősen befolyásoló ügyben. Az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetőjét Horváth Pált azért jelentette fel a cég egyik tulajdonosa az Investment Control Kft. ,mert megítélésük szerint a taxiscég vezetője 2011-ben valótlan tartalmú nyilatkozatot tett arról, hogy az Investment Control nem kíván élni a törzstőke emelés során elsőbbségi jogával. A tagok ekkor 21 millió forintos tőke emelésről határoztak, amelyet a Investment Control megtámadott. A Fővárosi Ítélőtábla ezt elfogadva 2012 decemberében hatályon kívül helyezte. Az ügy érdekessége, hogy bár a Budapesti V. és XIII. kerületi Ügyészség bizonyítottnak látta a magánokirat hamisítás vétségét, de az RT 5 Taxi vezetőjét "megrovással és rosszallással" minősítette, vagyis ügyészi megrovással zárta le a vitatott pert. Az ügyészség szerint ugyanis a magánokirat hamisítás olyan csekély fokban veszélyes a társadalomra, hogy ennél súlyosabb elmarasztalás/büntetés szükségtelen. Ugyanezen ügyben tett feljelentést az Investment Control a NAV Közép-magyarországi Regionális Bűnügyi Igazgatóságánál is. Itt azt panaszolták be, hogy a cég 2013-ban szabálytalanul emelt tőkét, hogy a taxistevékenységhez szükséges engedélyt megkapják. A lefoglalt dokumentumot alapján a NAV a szabálytalanság tényét határozatában meg is erősítette - majd a nyomozás megszüntetését rendelték el.

tomajer 2015.09.30. 06:25:22 / # 340775

Környezettudatos taxi indul, piszkos háttérrel


Kedden megírtuk, hogy elektromos autókkal üzemelő taxitársaság indul hamarosan, a Napi.hu pedig most arról ír, hogy a Greenlite nevű társaságról van szó. Tulajdonosa a szolnoki székhelyű Externet telekommunikációs cég. 

Szakmai körökben úgy tudják, hogy a környezettudatos cég mögött a korábban reptéri vesztegetési ügybe keveredett Zóna Taxi tulajdonosa, Veres István áll. Erre utalhat a cég elnevezése is, hiszen Veres öt éve indította el GreenTaxi névű cégét. A környezettudatosságot hangsúlyozó cég - amelyet hivatalosan a Green City Future Zrt. birtokolt - ma már nem működik és a cégnyilvántartásban sem szerepel.

A Greenlite 65 Nissan Leaf kocsival indul, a járműparkot egy éven belül dupláznák meg. 

Az új taxis cég megjelenése azért is érdekes, mert a taxis rendelet bevezetése óta Budapesten csökken a taxik száma. 

A szigorú feltételeknek ugyanis sok, eddig taxizásra használt kocsi nem felelt meg, új euro 5-ös motorral felszerelt gépkocsi vásárlásra pedig csak kevés taxisnak és cégnek van pénze. A legjelentősebb flottája, több mint ezer autó a Főtaxinak van, a második helyen álló CityTaxinak körülbelül nyolc száz.

tomajer 2015.09.30. 06:24:17 / # 340774

Elektromos taxikkal fuvarozó cég jöhet Budapestre

........

........

Jön az elektromos taxis társaság?

Metál Zoltánt arról is kérdeztük, mit tud arról a mostanában terjedő pletykáról, miszerint új taxitársaság alakulhat kizárólag elektromos autókból. Szerinte egy ilyen koncepció nem lenne életképes, árulkodó, hogy jelenleg összesen 3 elektromos taxi van Budapesten. Az elektromos kocsik drágák, a kevés töltőállomás miatt nehéz megoldani a töltésüket , és maximum 150 kilométert tudnak megtenni egy feltöltéssel.

A taxisoknak az éri meg, ha minél többet és minél hosszabb utakon használják a kocsikat. Egy elektromos taxival könnyen előfordulhatna, hogy a sofőr már éppen nem tud bevállalni akár egy hosszabb, reptéri fuvart.

Arra, hogy adott-e be kérelmet a BKK-hoz elektromos autókat üzemeltető társaság, a BKK-nál is rákérdeztünk. Tájékoztatásuk szerint valóban adott be hozzájuk minősítési kérelmet olyan taxiscég, amely „teljesen újnak tekinthető, és elektromos autókkal kívánja a szolgáltatást nyújtani”. Ennek a cégnek, és még további négy új kérelemnek az elbírálása folyamatban van, szóval megeshet, hogy a közeljövőben öt új kihívója akad a már létező tíz taxitársaságnak. Az mindenesetre is látszik, hogy Metál Zoltán kétségeit az elektromos autózás bonyadalmairól nem osztja mindenki, és

már most létezik olyan cég, aki elektromos taxizással próbálkozna Budapesten.
.....
......

tomajer 2015.09.28. 10:11:30 / # 340751

Kanyarodjunk vissza az eredeti témához:-)


tomajer 2015.09.26. 17:01:56 / # 340749
Ha máshova nem vennék fel, igazad lenne.

De mivel máshova is felveszik zokszó nélkül, akkor már miért ne legyen inkább Citys, a Citys csemete?
Mondom én ezt úgy, hogy nem kedvelem a Cityt,   sose voltam és gyaníthatóan sose leszek.
Vin 2015.09.26. 13:08:43 / # 340748
avatar
A két mondat két külön dolog.
Nem! Zéró tudással, felvételi követelmények nélkül...
tomajer 2015.09.22. 07:23:39 / # 340726
Azért lássuk be az más, hogy a kölkömet, segíti a cég ami a tulajdomomban van neeem?
Vin 2015.09.20. 14:52:52 / # 340716
avatar
Ott sem, csak legyen szövetkezeti tag a fater vagy a nagyfater. Igaza is van, nem akartam elhinni amikor hallottam, hogy "ő jött ide, mért én beszéljek az ő nyelvén"...
tomajer 2015.09.17. 09:50:07 / Módosítva / # 340690
Alapvetően az Est Taxi volt az első, amelyik bevállalta, hogy kezdőkkel vág neki a szolgáltatásnak.  Nekik még nem jött be.  Tudunk olyanról, hogy az ember az út szélén letette az autót, bezárta és feladta, mert nem találta meg a nyugatit.
De később a Taxi4, majd a Max taxi is határozottan az "ÚjTaxisokra" fókuszált.
Csogu barátom erről kiselőadást is tartott nekem, hogy mennyivel kezelhetőbbek, normálisabbak a kezdők mint a megkeseredett, "begyepesedett" évtizedek óta taxizó kollégáink.
És ebben vélhetőleg igaza is volt.  Szerintem azóta is felismerjük az őáltala "oktatott" armadát, bárhol szólaljanak is meg :-)
Azóta viszont, már a Cityn kívül nincs cég ahol hátrány lenne a kezdő státusz!
Ez van. :-(
hiénakutya 2015.09.16. 23:03:57 / # 340689
Nem csak ők.

Vin 2015.09.16. 22:40:20 / # 340688
avatar
Tényleg semmiféle városismeretre nincs szükség, bárkiből taxist csináltok?

focilabda 2015.09.13. 15:38:57 / # 340656
Mondjuk ebben Neked sincs igazad.Amit a képen látunk az nem arra magyarázat, hogy nem lehet teljes töltéssel 150 esetleg 160 km-t elmenni.Ez arra magyarázat, hogy az elmúlt feltöltés ideje alatt annyi energiát fogyasztott el a kocsi, hogy a következő feltöltéssel (aminek a képét beraktad) csak 129 km várható.A hagyományos (robbanó motoros) autók kompútere is az elmúlt x időszak fogyasztásából tudja előirányozni, a következő tankolással megtehető távolságot.Tehát ha ezzel a feltöltéssel takarékosabban kocsikáznak, akkor lehet belőle még 150 km is.
green-green 2015.09.13. 13:35:18 / # 340654
avatar
Az a kényszerpihenő egy 20 perces tankolás - nem tűnik drámának.Természetesen ezek is visszatermelnek energiát fékezéskor,lejtőn lefelé stb. De olyan villanyautót még nem csináltak, ami menet közben saját magát saját magából visszatöltené... Ezt még a Tesla sem tudja... Pedig az se egy rakás sz@r... A fizika egy fránya dolog...
boxutca 2015.09.13. 11:57:17 / # 340652
avatar
Távol áljon tőlem, hogy kritizáljalak, de addig amíg egy autóval nem lehet egy teljes műszakot letolni kényszerpihenő nélkűl, pedig a technikai háttere már napjainkban is adott ahhoz, hogy ezek az autók vissza termeljék sajátmaguknak az energiát, de még sem teszik,  addig ezek csak egy rakás sz@..k!
tomajer 2015.09.13. 08:16:59 / # 340651
Ezen különben kár összeveszni.  Szerintem se jó, ha csak Csepelen tudnak tölteni....
De ha már ennyit belefektettek, akkor meg fogják oldani, hogy a városban mind a négy égtáj felé, legyen néhány saját töltőjük.
A taxisták ki fogják követelni.
ovatoshod 2015.09.12. 23:17:07 / # 340649
avatar
Maradjunk a tényeknél: Az előző képen láthatod, hogy 8-10 óra otthoni töltés után így tölt 150 km-re. Tényleg marhaságokat beszélek. 
ovatoshod 2015.09.12. 23:12:42 / # 340648
avatar


Oldalszám: 21