Hozzászólások száma: 76
Ugrás a hírhez Oldalszám: 4
Témakörök > Hírek fórumai > Taxis problémák Magyarországon 2010 ??? Nem nem! Taxis érdekvédelem Magyarországon 2010!!! :-( A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Sokhatossystem 2010.06.14. 14:38:55 / # 24162
avatar
A cégvezetők nyugodtak. Nekik van érdekképviseletük. Jó Nekik. Lehetne nekünk taxisoknak is ! Lehetne, de nekünk nincsen rá szükségünk, meg hát oda fizetni kellene , talán még a személyes megjelenést is elvárnák az íróasztal túlsó oldalán. Ej , pedig milyen klasz lenne pénzért dolgozni!

sipi 2010.06.08. 17:34:13 / # 24163
avatar
Vis major esete állna fenn. Új szerződések íródnának fix esetén.A cégvezetők a tagok létszáma, tagdíja,"kauciója"?- új szemlélet szerint tagi kölcsönök vagy bárminek nevezhetnénk- arányában fogják megtartani,elveszíteni a megrendelőket.Persze az ismertségük még jól jöhet a Tiszta Üzlet koncepciónál. Mi taxisok ez után dönthetnénk hogy kinél folytatnánk. Ha csak a valami nagy butaságot nem csinálnak a cégvezetők akkor sehol nem fog változni a létszám sőt a hatékonysággá válás még fúziókat is hozhat. Minimál tarifa bevezetése esetén ugyan ez történne tarifa-tagdíj-létszám-kaució-lehetőségek-barátok-ismerősök-korábbi cégvezetési alkalmasság-belső "taxis barát" lehetőségek-korrekt munkarend- nagy fegyelem-meg még vagy száz indok alapján fogunk dönteni hol folytatjuk de nagy mozgás nem várható, megnyugodhatnak a cégvezetők.
killer 2010.04.02. 13:54:49 / # 24161
avatar
Úgy járnál mint a gülüszemű. Lerohanták hatan és jól megverték, majd kapott pár tízezer forint büntetést is.
peti493 2010.04.02. 13:52:01 / # 24160
avatar
Másképp beszélgetnék velük, tudod, ha elborul az agyam, nincs isten
killer 2010.04.02. 12:59:43 / # 24159
avatar
Miért jó ha ott vagy?
peti493 2010.04.02. 10:19:05 / # 24158
avatar
Tegnap történt a Hűvösvölgyi nyilvános taxidrosztra, ami a T5 és a Főtaxi "hivatalos" sora is, lakossági bejelentés alapján kiment a közterület felügyelet. Sajnos megint nem voltam ott, de a legjobb barátom épp ott ácsorgott, és vitába szállt, ugyanis az a droszt, csak 3 helyre szól, viszont gyakran vagyunk ott 7-8 an is. Na a lényeg, hogy 3 autó felett már büntet, pedig tudja, hogy kevés a hely, meg sok az engedély, de akkor is 3!!! Remélem legközelebb ottleszek.............

nemtudom 2010.04.01. 23:06:13 / # 24157
avatar
Nem is értem mit vártál, vissza is dobták a labdát.
Karaj 2010.04.01. 12:11:37 / # 24155
avatar
Most komolyan:MÉRT NEM MÉSZ MÁR EL INNEN????
taxisfelvonulas 2010.04.01. 11:56:42 / # 24154
avatar
www.budapestitaxisszovetseg.hu

Yuri 2010.03.31. 01:20:37 / # 24153
avatar
Értem, amit írsz, és látom azt az igazat, amire Te is gondolsz. De még mindig úgy gondolom, nem szabad semmilyen párhuzamot vonni köztük és köztünk. Alapvető különbség, hogy ők nem az utassal tárgyalnak, kötnek szerződést. Az EuroCenter vezetőjével sem arról tárgyal egy taxicég vezetője, hogy mennyiért vigyék onnan az utasokat, hanem hogy mennyibe kerül ott állni...
tomajer 2010.03.30. 21:25:56 / # 24156
Sok mondanivalóm nincs róla...:-) De azért egy meghallgatást megér. [b]Minimáltarifával vetnének véget az árháborúnak a taxisok Héray László, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke és Tamás Miklós, a Taxis Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnöke a Napközben hétfői adásában.[/b] Egy hónapja demonstráltak a taxisok: árminimumot sürgettek, hogy ne licitáljanak egymás alá a szolgáltatók. Budapesten a kétmillió lakosra hét-kilenc ezer taxis jut, miközben legfeljebb négyezer-ötszázra lenne igény. Az ezerkétszáz-ezernégyszáz droszt mellett újabbak kialakítására nincs lehetőség, ez is indokolná a kínálat csökkentését. A kiélezett piaci versenyben igyekeznek egymás árai alá menni a vállalkozók, s sok gondot okoznak a társasághoz, szövetkezethez nem tartozó fuvarozók, a „hiénák”, akiket régen mezítlábasnak is nevezett, ma hajléktalannak hív a szakma. Szakemberek a legalacsonyabb tarifa rögzítésében és a kiadható engedélyek számának korlátozásában látják a megoldást – vagyis csak „kihalásos” alapon lehetne taxizásba kezdeni.
mlábas 2010.03.30. 21:07:52 / # 24152
avatar
Nem láttam semmilyen reagálást a tegnapi 1/2órás taxisokkal foglalkozó rádió müsorról. Nem olvastam mindent át?

törölt felh. 2010.03.30. 19:55:37 / # 24151
avatar
Igen igazad van. Nem összehasonlítani akartam őket hanem mint jó példa akartam az ő tevékenységüket előhúzni. Jó példa arra, hogyan működik az élni és élni hagyni gyakorlata. Tudja a főnök (ahogy te nevezed) hogy mi az amit elvállalhat a taxisai nevében a tárgyalásai során a helyekről ahol majd fognak dolgozni. És itt szeretném a párhuzamot vonni. A hagyományos pesti taxisnak miért nem tud, vagy akar a fuvarszervezője olyan feltételekkel munkát szervezni, hogy az jó legyen mindenkinek? Persze mire leütöttem az utolsó billentyűt már láttam is a választ a sok kifogással, hogy ezért mert ez sok meg, hogy az kevés meg bla-bla-bla Akarni kéne a megoldást és a taxis érdekeit kellene előtérbe helyezni és nem az utasok mögé bújva a saját érdekeiket előtérbe helyezni. Mert az, hogy már az utasok nem bírják a magasabb viteldíjjakat az csak egy jó kifogás arra, hogy a fizetőnézőik számát minnél magasabban tartsák. Győzzetek meg az ellenkezőjéről ha ez így nem igaz.
Yuri 2010.03.30. 12:26:33 / # 24150
avatar
Véleményem szerint a hoteltaxisokat nem kellene összehasonlítani más taxisokkal. Egészen más környezetből egészen más jellegű utasokat visznek. Szerintem az ő helyzetük nem azonos más taxis helyzetével. Ha jól gondolom (javítsatok ki, ha tévedek), ott a fuvarszervezést nem szó szerint kell értelmezni, inkább hívnám "hely-szervezésnek". Ott a "főnökök" nem az utasokkal tárgyalnak a fuvarokról, hanem az utas-szerzési hely tulajdonosával ezekről a helyekről. Az utasok többnyire turisták. Nincs ismeretük a budapesti árversenyről, és megkockáztatom, nem is érdekli őket. Idejönnek egy hétre, a reptéri fuvarokon kívül egy-két alkalommal taxiznak, többnyire legfeljebb 2-3 kerületnyit. Előfordul, hogy a fuvardíjat beépítik nekik a hotel-számlába, amiben szinte meg sem látszik az egy heti ott-tartózkodás alatt az az egy-két út. Nem tudom, ez felér-e válasszal a kérdésedre. Én annak szántam... :)
Yuri 2010.03.30. 12:24:25 / # 24149
avatar
Szerintem egy cégvezető ne taxizzon. Viszont akkor hogyan kerülhető el az a probléma, amiről írtál, hogy tudniillik a "mindennapi tapasztalás". Egyszerű: KOMMUNIKÁCIÓ. Állításuk szerint az ő feladatuk egészen elképzelhetetlen egy taxis számára. A taxis állítása szerint a cégvezetők nem gondolnak a taxis feladatára, a taxisra. Egy cégvezetőnek úgy kellene végrehajtani a feladatát, hogy közben szem előtt tartja a taxis érdekeit. Mik a taxis érdekei? Hát meg kell kérdezni őket. Persze, tudom, mindegyik hangoztatja, hogy "az én ajtóm mindig nyitva áll a taxis előtt!" Az, hogy ez a gyakorlatban mit jelent, mindannyian tudjuk. Ám ha rendszerességgel, szűk, havi vagy kéthavi időszakonként ún. nyílt napot tartanának, ahol is nem az asztalcsapkodás, a kiabálás, és egymás rokonainak ismételt szidalmazása lenne a téma, hanem egy nyugodt hangvételű beszélgetés folyna a taxisok és a cégvezető gondjairól, talán sokat lendítene az aktuális cég előrehaladásában. (nazoli, Te tudod, mire gondolok, hiszen Te magad is írtál már erről egy másik topikban. Ezt inkább a többieknek írtam.) Persze nem voltam még cégvezető, lehet, hogy ez így nem működne (bár hiszem, hogy igen!), de én biztos így csinálnám, ha tehetném.
törölt felh. 2010.03.30. 11:12:16 / # 24148
avatar
Álltalában az itt feltett kérdéseimre nem kapok választ de azért most megint van itt egy kis aproság. Nem címzem senkinek csak úgy a nagyvilágba felteszem a kérdést. A hoteltaxisok miért nem csökkentik mindíg a fuvarszervezők kényszerítésére a viteldíjjaikat? Talán ott a fuvarszervezőket más fábol faragták? Esetleg az odatartozó taxisokat faragták más fából? Lehet, hogy az ő tevékenykedésüket kellene átnézni? Lehet, hogy van olyan döntés ami a taxisnak és az ő hátán felmászó fuvarszervezőnek is jó? Érdekes nekik valamiért még itt sincs topicjuk (azthiszem).

TESZ 2010.03.30. 08:25:53 / # 24147
avatar
Tisztelt Nazoli és más, világosan gondolkodó kollégám! Beleszólok én is. Többször írtam, hogy új falkára lenne szükség. A fuvarközvetítésre szükség van ma is. DE !!!!!!!!!! Nem abban a formában, ahogyan ezt ma /15 éve/ ránk erőltetik. Tessék kérem a következőket átgondolni!!! Önkéntes alapon létre kell hozni 1 érdekcsoportot! Pl. Egyesület, ami azért jön létre, hogy a TAXIS nak szolgálja az érdekeit! Ez eddig 15 embert jelent és összesen 70.000.- költséget. Ennek az érdekcsoportnak legyen SAJÁT TELEFONSZÁMA , amit a késöbbiekben hírdethet! Így a Taxis a telefonszám tulaj és Ő dönt a további életéről. Lehetnek hullámvölgyek,de aki 100ft/ km díjjat számol ki mint lehetséges túlélő tarifa az inkább menjen a szotyihoz.Találnánk rá embert aki 1 diszp.központott tud és akar üzemeltetni havi díj ellenében és itt az Ő szerepe ennyi. Sokan vagyunk ma! Talán pont a szotyik lesznek akik lecsökkentik nekünk a létszámot a megfelelő és ideális arányra!? Javaslom,hogy 200ft/km nél ne is legyen kissebb tarifa az alap 240 mellett! Szebb jövőt!
nazoli 2010.03.30. 02:33:58 / # 24146
avatar
Még azt is el tudom klpzelni, hogy nem tudja(ák). Mit lát a saját pozíciójából? A problémáinkat nem. Nem látja, hogy sokunknak napi gondai vannak. Ha esetleg valaki elpanaszolja neki ezeket, akkor fölsorol x példát, hogy ennek, meg annak, miért nuncsene. Ha az ember olyan pozícióban van, ahol nem érintkezik folyamatosan a gondokkal, akkor hajlamos megfeledkezni a többiekről. A múltkoriban elgondolkodtam azon, hogy ha a helyükben lennék, vajon nem látnám-e másképpen a dolgokat. Ha nagyon őszinte akarok lenni, bizonytalan lettem. Nem tudok igazából olyan módszert, amivel helyettesíteni lehet a mindennapi megtapasztalást. Talán, ha némelyikük néha kijönne taxizni. De igazából ez sem az igazi. Ami hiányzik belőlük, az empátia. Nagyon régen volt már az az idő, amikor ők még taxiztak. Némelyik még csak nem is taxizott. Ami annak a bizonyos gondolatnak a hiányát illeti, megvallom, ebben a helyzetben nem jutott eszembe. De nem is akartam élezni a dolgot. De igaz. Mi tudnánk létezni a cégek nélkül, de ők nem, nékülünk. Azért az is érdekes, hogy amikor magántaxisok lettünk, sokan még 82-ben, majdnem az volt az első, hogy cégeket csináltunk! Buda, City. Ezek voltak az elsők. Magunknak csináltuk, mindenfajta külső presszió, és anyagi kényszer nélkül. Nagyon jól meg tudtunk élni az utcáról drosztok, és rádió nélkül. Nekem az a gyanúm, hogy a taxizás valahol erről is szól. A közösséghez tartozásról. És a cégeknek egyéb, praktikus, és hasznos velejárói is lehetnének. Vannak is. Aztán ez, sajnos, idáig fajult. A mai kezdő taxisok, ha nem venné föl őket egy cég sem, szerintem egy forintot sem tudnának keresni. Annyira más lett mára a helyzet. Azt gondolom, hogy a fix tarifa, és a létszám szabályozása megoldaná a gondjainkat. No nem mindenkiét! Valakik, és nem kis számban lennének ilyenek, kiesnének. A bennmaradóknak, viszont, egy kicsit könnyebb lenne. És szerintem a cégekkel való gondjainkat is megoldaná. Egyébként, pedig, semmi bajom a beleszólással. Azért vagyunk itt.
törölt felh. 2010.03.29. 20:06:27 / # 24145
avatar
Ugyan nem engem szólítottál meg de engedd meg, hogy beleszóljak. Végre ez egy olyan írás ami szerintem is a lényegről szól. Aztán nagy kérdés, hogy mi értelme hiszen ezt Ő is mindent nagyon jól tud csak próbálja az ellenkezőjét letolni a taxis torkán. Egy gondolatot hiányolok az írásodból. Fel kell hívni a figyelmüket, hogy a taxis megvan a fuvarszervező nélkül de a fuvarszervező nem tud taxis nélkül létezni és ezt jobban szem előtt kellene tartaniuk. Valóban nem tudom mi történne ha csak egy tarifa lenne mindenkinek? Azt hiszem nem a taxis vállalta írásban a megrendelőjének a kedvezmények lehetőségét. Még csúnya viták is lehetnének a szerződött partnerekkel ha nem tudna a FUVARSZERVEZŐ megfelelő tarifával kocsit küldeni. Mert a Kossuth rádióban is taxiscégnek nevezik őket pedig csak FUVARSZERVEZŐ CÉGEK. Bocsánat, hogy beleszóltam.
nazoli 2010.03.29. 05:35:30 / # 24144
avatar
„Vigyázz mire vállalkoznál...szerintem fogalmad sincs miből áll manapság egy vezetői szerepkör. Csak azt hiszed, azt csinálhatsz amit akarsz. És ahogy szeretnéd...” Ezek szerint te is egy cégvezető vagy. És a barátja annak a cégvezetőnek, aki azt az ujjeltörős írást elkövette. Az is következik az általad leírtakból, hogy azok közé a cégvezetők közé sorolod magad, akik tesznek valamit a taxisokért. Ebben a szellemben fogok reagálni az írásaidra. És feltételezem azt is, hogy nem a becsmérlésünk szándéka vezetett erre az oldalra. Kíváncsi lettem, hogy melyik cégnél lehetsz. Már amennyiben a feltételezésem igaz, mely szerint te is cégvezető vagy. 51-es hozzászólás. Szotyi, biztosan nem. City nem, a T.M. a saját nevét használja. Tele5 nem, hiszen miért neveznéd magad Pásztorkának, és miért lenne ilyen lesújtó véleményed magadról, ha te lennél. A 6x6. Az Orbánnak nem tagja a szervezeteteknek, semmi oka, hogy mentegesse, vagy az érdemeit méltassa. T4. Ugyanaz, mint a T5. Nem sok maradt. Szerintem tiszteljük meg egymást, és saját magunkat azzal, hogy érvlni próbáljunk, és nem hangulati elemekkel tűzdeljük a mondanivalónkat, és ne gúnyolódni akarjunk egymással, mert akkor semmi értelme nem lesz az egésznek. És nem szeretnék értelmetlenül levelezgetni senkivel. 42-es hozzászólásodra. Azt írod, hogy jellemző a hozzászólások többsége. A te 42-esedig mindössze Tesz, Attus, én, Smokie09, Málna, és Baupexim 1 szólt hozzá. Ebből Tesz, Attus, és Smokie 09 kifejezetten segítőkész hozzászólást írt, én tényleg kikeltem magamból (és most sem érzek másképpen az ujjtörős megjegyzéssel kapcsolatban), Málna teljesen kultúráltan adott hangot kétségeinek a felelősségtudatotokkal kapcsolatban (egyetértek vele), és egy tanácsot is adott, amelyet ha megfogadnátok, mindenkinek az érdekét szolgálná, egyedül Baupexim1 ragadtatta el magát, amire azt lehet mondani, hogy belerúgott a mindenki javát szolgáló cégvezetőkbe. Ötből egy. Ez szerintem ez nem a többség! És a hatból három kifejezetten kostruktív, és megértő volt! Lehet, hogy a taxisok megértőbbek, mint gondolod? „Nazoli és Málna is nagyon okos, ötletei vannak az utcáról, de kíváncsi lennék,ha csak fél évre ülhetnének fuvarszervező székbe, mennyire jutnának. Gyanítom semmire. A legutolsó jó kis taxis "demonstráció" (???!!!!) is megmutatta.” Tisztázzunk valamit, még az elején. Nem Málna kollégám, és nem én voltunk a taxis demonstráció értelmi szerzői. Én nem is vettem részt rajta. Elleneztem. Nem beszéltem ugyan vele személyesen erről, de tudom, hogy ő sem helyeselte a dolgot. Csupán azért vett részt benne, lehet, hogy valamilyen szinten szervezőként is, mert menteni akarta a menthetőt. Értsd:ha már csinálnak valamit a taxisok, akkor legalább ne valami botrányos hőzöngés legyen belőle, még jobban lejáratva a taxisokat, mint ahogy már H.P. alatt megszokhattuk. Ezt csak azért írom, mert az az érzésem, mintha erre utaltál volna az idézett mondattal. Ezért aztán az általad feltételezett fuvarszervezői, vagy cégvezetői képességeinket sem kellene ennek alapján megítélned. A többi részben elég lemondóan nyilatkozol rólunk, taxisokról, és előrevetíted annak lehetőségét, hogy ezentúl nem fogtok bennünket képviselni, mert nem érdemeljük meg. Küzdjünk a szotyikkal, ahogy tudunk. Álljatok az élére egy ilyen küzdelemnek, fogalmazzatok meg stratégiát, legyen valami tervetek, és osszátok meg velünk! Szerintem a taxisok fogékonyak lesznek rá, ha az ő érdekükben történik. Te is pontosan tudod, hogy a taxisok, hiába vannak sokan (mihez képest), szervezetlenek. A sokaság pedig, vezető nélkül, csak egy tehetetlen létszám. Még csak tömeget sem mondhatok, mert annak van valami ereje. De ennek nincs. És ezt ti, pontosan tudjátok! Ezért nem kell a Tomajert rendreutasítani, az oszd meg és uralkodj megjegyzése miatt. Hogy mire gondolok? Nyilatkozatok, még abból az időből, amikor küszöbön állt a fix tarifa bevezetése, a Rusznák idejében. Sipeki József Taxisok világa 2005.július Vagyis, véleményünk szerint, a kereslet-kínálati arányt kellene először optimális egyensúlyba hozni. Dudás Zoltán– Bár nagyon szeretnénk, hogyha a taxis vállalkozóink magasabb tarifával végezhetnék a tevékenységüket a jelenleginél, hiszen tudjuk, hogy talán ez az alsóhatár, amin ma jelenleg dolgoznak, hogy egyáltalán a vállalkozások gazdaságosan működhessen. Ezért próbáljuk ezt létszám szabályozási oldalról megközelíteni, hiszen látjuk, hogy ma túlkínálat van a piacon, szolgáltató oldalról és ezt a túlkínálatot valamilyen módon meg kell állítani. Ennek nagyon jó alapja lenne a taxiállomás hálózat, ugyanakkor van bennünk egyfajta félsz is, hogyha csökkenni fog az utasok száma, mert számukra már megfizethetetlen lesz adott esetben ez a tarifa, illetve a gazdasági társaságok, amelyek igénybe veszik a szolgáltatásainkat, alternatív módszereket fognak választani és más szolgáltatókat fognak igénybe venni, nem taxi szintűeket, ahol nincsen szabályozva a tarifakérdés. Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára– Teljes mértékben nem értek egyet, nagyon sok eltérő javaslatunk van. Gyakorlatilag én látom, hogyha bevezetésre kerül így önmagában a fixár nem oldja meg a fővárosi taxis problémákat, hiszen ismételten el fog harapózni az úgynevezett óra nélküli taxizás, mert a jelenlegi díj tervezete az magasabb, mint a kialakult mai gyakorlat, ennek következtében az utas nyilván kompromisszumot fog kötni a taxi vezetőjével. Ez a taxis érdekképviselők hozzáállása a fix tarifához. Az egységes fellépés, amelyet a taxisokon számonkérsz, ebben az esetben jól működött. Egységesen kiálltatok a fix tarifa ellen! Pedig, ha ezt akkor bevezetik, ma már talán nem lett volna gond a szotyikkal! Aztán mi küzdjünk velük! Jól kiálltatok értünk! Mint cégvezetők. Az idézett urak, mint cégvezetők, a BIKIK vezetőségének meghatározó személyiségei! No most ennek fényében eléggé cinikusnak tűnik számomra a kormányra borult kolléga példája, hasonlata. Nektek is köszönhető. Málnának, és nekem semmiképpen. Mi esetleg csak elszenvedő alanyai lehetünk ennek. 45-ös hozzászólásod. Nem akarok Csogu, és Tomajer eszkimók dolgával foglakozni, mert ez nem az én dolgom. De szerintem nem keverte bele a kis eszkimó a testesebbet. Csak kibukott belőle egy kérdés. Nem tisztességes ezért fogást keresni rajta. Ellenben arra találsz magyarázatot, hogy a barátod miért írta azt az ujjtörős dolgot. Ha én azt akarom írni, hogy olcsó húsnak híg a leve, akkor azt írom. És nem azt, hogy törjétek el a taxis ujját. Ne haragudj, de én ezt nem tudom másképpen értelmezni, mint ahogy a barátod írta! És ez megint csak a kis eszkimó igazát bizonyítja! Oszd meg, és uralkodj! Bocsánat, de felvetődött bennem egy kérdés. Kik találták ki a szotyi tarifát? A taxisok? Nem. A cégvezetők! Mini, T4, 2000, Plus. Tehát ők tehetnek ezekről a tarifákról! Vajon miért nem azt írta a barátod, hogy törjétek el a szotyi tarifát kitaláló cégvezetők kezét? Vagy többes számban: törjük el, én is megyek veletek! Bocsáss meg, de ennél aljasabb dolgot nem tudok elképzelni! Taxist, a taxis ellen uszítani! Aztán magyarázhatod ezt az olcsó hús hasonlattal, ezt nem veszem be! Abban egyetértek mindenkivel, hogy a taxisoknak nem kellet volna odamenniük. De gondold végig a helyzetet. Rengeteg olyan taxis van közöttünk, akinek fogalma sincs a szakma alapkérdéseiről, vagy egy vállalkozás üzemeltetéséről. Fogalma sincs a városról, az autókról, a pénzről, a gurulóról, a gazdaságosságról, meg semmiről. Most hadd ne soroljam, de még van ezer dolog, amiről nincs fogalmuk. Jelentkezik egy ilyen kolléga a te cégednél. Ne haragudj, de azt kell mondanom – és hidd el, minden bántó szándék nélkül teszem – bárkit fölvettetek, aki jelentkezett! De nem csak hozzátok, hanem a többihez is. Néhol volt fölvételi, de a legtöbb helyen nem. Tudok olyan példát, hogy teljesen kezdőt, aki – bocsánat – segg hülye volt, saját autóval nem vettek föl, de bizonyos Bt. autóján simán dolgozhatott nálatok! Tele van minden cég ilyen emberekkel. És nem tudnak dolgozni. Mire leesik neki, hogy hol is van az a cím, amire nyomnia kellene, már azon kevés profik egyike, aki még érti a szakmát, rég leverte. És ez így megy nap, mint nap. Aztán, hála Istennek, elkezdtetek mindenhová sorokat csinálni, ahonnan végre ők is tudtak fölvenni valamit. Igen ám, de itt meg sokat kellet sorba állni. Megint csak ott tart, hogy nem tudja megkeresni azt a pénzt, ami elegendő lenne minden költsége fedezésére, és a megélhetésére. Aztán elkezd terjedni a hír, hogy van egy cég, ahol nagyon pörög a bolt! Igaz, hogy 168-al járnak, de annyi cím van, hogy bőven meg lehet csinálni a pénzt! Az utasok, ugye, mentek oda, mert majd fele áron utazhattak. Hát persze, hogy elindulnak szerencsét próbálni! És tényleg! Láss csodát! Még ezzel az alacsony tarifával is meg lehet keresni a betevőt, még jobban, mint akár a 240-el! Kis kitérő. Azt, remélem, elismered, hogy ha ennek a tarifának és célnak megfelelő módszerrel adnak ki fuvarokat, adott esetben még a 168-as tarifával is lehet olyan mutatókkal rendelkező bevételt produkálni, mint egy rosszabb módszerrel, a 240-essel? És még ez is ment egy darabig. Aztán ahogy a szotyi cégnél nőtt a fuvarszám, egyre több taxis ment át hozzájuk, és most már a profik is. És 20-30 profi, letarol egy ilyen céget! Nem rossz értelemben írom a letarol szót, hanem azt értem alatta, hogy mindent elvisznek, és az amatőrnek esélye sem marad! És mostanra már ott is elkezdődtek a problémák. Már ott sem lehet dolgozni! Már nincs bevétel. Ott is sok az eszkimó. Összegezve ezt a részt. A nagy cégek fölvesznek mindenkit, romlik a színvonal, csökken a taxisok bevétele, mert a cégvezetők nem tudnak ellenállni a tagdíjbevételeknek, és a nagyobb profitnak. Generálnak ezzel egy ilyen helyzete, amitől borul az egész piac. És nem akarok addig az időig visszamenni, amikor elkezdődött a kedvezmények, meg különböző kártyák kiadása! Mert alaojában véve, innen kezdődött a romlás! Ha elfogadjuk ezt, amit írtam, akkor ebből látszik, hogy nem a taxisok mentek oda a cégvezetőkhöz, hogy ugyan már, Bakucz, Pásztor, Szenczi uraim, olyan jó lenne tarifát csökkenteni, mert ez a mi érdekeinket szolgálja! Most akkor megint megkérdezem. Kinek az ujjait kellene eltördelni, ha már itt tartunk? Én senkit nem akarok ilyesmire bíztatni. De egy biztos. Nem a taxisokét! És körülbelül ennyit arról, hogy mennyire képviselnek bennünket a cégvezetők! És ne engem sajnálj azért, mert úgy értettem, ahogy a barátod írta. És, bár nem akartam ilyen durván fogalmazni, de az előzőekben leírtak alapján, vagy azokból következően, kitörölhetjük a seggünket ezzel a hatalmas eredménnyel, amit a földbe visszahúzódó oszlopokkal kapcsolatban elértetek. Málnát meg nyugodtan fölkérhetné bármelyik tulajdonos cégvezetőnek. Feltételezem, hogy jobban csinálná, mint közületek bárki. De rosszabbul, biztosan nem! Megpróbáltam abban a szellemben írni, amit az elején jeleztem. Próbáltam tárgyilagos lenni, érvelni, nem hangulati elemeket felhasználni, és nem gúnyolódni. Nem tudom, mennyire sikerült. Ha esetleg úgy érzed, hogy nem, akkor elnézésedet kérem, nem volt szándékos. Az érzelemmentesség nem volt a vállalásaim között. Érdeklődve várom a választ. Ha a felvetéseimre érdemben tudsz, és akarsz ilyet adni. De főképpen arra, hogy mit akartok, és mit tudtok tenni a taxisok érdekében.
Oldalszám: 4