Első modernkori kettős győzelmét aratta a Renault

2006.03.19.

Fisichella nyerte a Malajziai Nagydíjat
Giancarlo Fisichella nyerte a Malajziai Nagydíjat, amelyen a Renault Fernando Alonso révén első modernkori kettős győzelmét aratta az 1982-es Francia GP óta. A harmadik Jenson Button lett a Hondával.

 

 Fisichella harmadik győzelme 

A pole pozícióból induló Giancarlo Fisichella révén az idény második versenye is a Renault diadalával ért véget, Fernando Alonso második helyével ráadásul első modernkori kettős győzelmét is megszerezte a címvédő együttes. (Az 1982-es Francia Nagydíjon René Arnoux és Alain Prost ért el hasonló eredményt az első gyári Renault-csapat számára.)
A második helyért kapott nyolc pontjával Alonso megerősítette vezető helyét a világbajnoki összetettben, ahol Michael Schumacher és a Sepangban a dobogó legalsó fokát megszerző Jenson Button holtversenyben követi őt hét pontos hátránnyal. A Honda brit pilótája a McLaren-es Juan-Pablo Montoya előtt ért célba, akinek csapattársa, Kimi Räikkönen a Malajziai Nagydíj legnagyobb vesztesévé vált.

A finn versenyzőt a rajt utáni kavarodásban érte utol a balszerencse Christian Klien képében, aki Red Bulljának bal első kerekével szétzúzta a McLaren jobb hátsó felfüggesztését. Räikkönen autója irányíthatatlanná vált, és rövidesen a gumifalban kötött ki, míg a defektet kapó osztrák a boxba hajtott, és számos kör elteltével kapcsolódott be újra a küzdelembe.

Alonso ezzel szemben kiválóan kezdte a versenyt, mivel a startot követő pillanatokban a hetedik rajtkockából előretörve a Fisichella-Button páros nyomába eredt. Remek rajtot vett az öt helyet javító Nick Heidfeld (BMW-Sauber) is. A hetedik sorba kényszerülő Michael Schumacher ugyanennyit lépett elő, és megkezdte a felzárkózást az ugyancsak motorcsere miatt hátrasorolt David Coulthard, Ralf Schumacher és Felipe Massa is.

Az első kör végén így Fisichella, Button, Alonso, Webber, Montoya, Heidfeld, Rosberg, Trulli, Villeneuve, M. Schumacher sorrend alakult ki az első tíz helyen. Fisichella körről-körre szakította le magáról az üldözőket, első boxkiállásáig hét másodperces előnyt épített fel. A Williams-Cosworth szereplésének viszont nagyobb volt a füstje, mint a lángja: a rajtnál hátraszoruló, szuper-újonc, Nico Rosberg mögött a 7. körben igen látványos módon adta meg magát a sokat dicsért V8-as.

A műszaki hiba miatt kiesők száma rövidesen tovább nőtt: a 10. körben Coulthard sebességváltója beragadt a hatos fokozatba, majd négy körrel később a másik Williams, a negyedik helyen haladó Mark Webber is félreállni kényszerült. Valamivel hátrébb két világbajnok csatájának lehettünk tanúi: Michael Schumacher a 11. kör első kanyarjában fékezte ki a kilencedik helyért Jacques Villeneuve-öt, és eredt a másik BMW-t vezető Heidfeld nyomába.

A nyolcadik pozíciót elfoglaló Jarno Trulli Toyotája mögött eközben a tavalyi futamokon megszokott tumultus alakult ki, így először Schumacher, majd Villeneuve és Massa is megelőzte őt az első kanyarban. Ekkor már javában zajlott a kerékcserék első hulláma. Az élmezőnyből Fisichella járt kinn először a 17. körben, Alonso utoljára a 26-ikban, mivel ő az üzemanyagtöltő tegnapi hibája miatt a tervezettnél nehezebb autóval vágott neki a futamnak.

Alternatív taktikát választott a két brazil, Felipe Massa és Rubens Barrichello, ők a 29. és a 31. körben egyetlen tervezett boxkiállásukat bonyolították le. A Honda rutinos versenyzőjének ez nem sikerült fényesen, mivel átlépte a boxutcai sebességhatárt, és ezért tíz másodperces stop & go büntetést kapott. A motorcserés Ralf Schumacher három kerékcserével kísérletezett, és ez bejött neki, mivel csapattársát, Trullit megelőzve felzárkózott a pontszerzők mögé.

Michael Schumacher Heidfeld mögött maradt félresikerült boxkiállása után (több másodperccel vesztett a boxutcai forgalom miatt), ráadásul használt gumikat kapott, és nem tudott felzárkózni honfitársára. Fisichella mögött így Button, Alonso, Montoya, Heidfeld, M. Schumi, Massa, Villeneuve sorrendben követték egymást a pontszerzők az eseménytelen középső etapban. A legnagyobb tempót Alonso diktálta, mivel a második kerékcsere-hullám előtt létfontosságú volt számára, hogy Button közelében maradjon.

Számítása bevált: a Honda a 38. körben tudta le második kiállását, az angolt ráadásul a lekörözött Scott Speed látványosan fel is tartotta. A spanyol viszont a 43. körig húzta kerékcseréjét, így kényelmesen Button elé tért vissza a második helyre. Új Michelinjein pokoli gyors volt Alonso (ekkor futotta a verseny leggyorsabb körét, ami a tavalyinál is jobb lett), ám hamarosan takarékos üzemmódra váltott.

A boxkiállások még egy változást hoztak a sorrendben: Schumacher második tankolása is meglehetősen lassúra sikerült, így csapattársa, Massa mögött tért vissza a pályára. A hétszeres bajnok a leintésig nyomás alatt tartotta a fiatal brazilt, így az utolsó körökben a Ferrari volt a mezőny leggyorsabb csapata. Dráma a Malajziai Nagydíj hajrájára is maradt: tovább szedte áldozatait a malajziai hőség, és az ötödik helyen autózó Nick Heidfeld BMW-je is elfüstölt.

A német kiesésének köszönhetően a nyolcadik, utolsó pontszerző hely a javuló formát mutató Toyotáé lett, sőt Ralf Schumacher a futam végére Villeneuve BMW-jéhez is közel került. A végső sorrend azonban nem változott: a Renault dominanciáját semmi sem sodorta veszélybe, a tökéletes hétvégét teljesítő Fisichella pályafutása harmadik győzelmét aratta, Buttonnak sokadszor kellett megelégednie a bronzérmes pozícióval. Montoya eseménytelen futamot futott a negyedik helyen, Villeneuve pedig megszerezte a BMW-Sauber első pontjait.

A mezőny hátsó traktusaiban Takuma Sato jelentett üde színfoltot, mivel koros autójával többször is ügyesen tartotta maga mögött a Midlandeket és Vitantoni Liuzzi Toro Rossóját. Csapattársa, Yuji Ide viszont feladta a küzdelmet, akárcsak Christian Klien és Scott Speed, nyolcra növelve a kiesők számát.

 

Verseny 2. - Malajziai GP  
    Helyszín: Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia  
    Időpont: 2006. március 19., vasárnap, 08:00-10:00 (CET)  
    Pályahossz: 5543 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 34-37 fok, aszfalt: 27-39 fok)  
    Tavalyi első: F. Alonso (Renault) 1ó31:33.736      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Giancarlo Fisichella ITA Renault M 1ó30:40.523   56  
2.   Fernando Alonso SPA Renault M + 4.585   56  
3.   Jenson Button GBR Honda M + 9.631   56  
4.   Juan-Pablo Montoya COL McLaren-Mercedes M + 39.351   56  
5.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 43.254   56  
6.   Michael Schumacher GER Ferrari B + 43.854   56  
7.   Jacques Villeneuve CAN BMW-Sauber M + 1:20.461   56  
8.   Ralf Schumacher GER Toyota B + 1:21.288   56  
9.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 1 kör   55  
10.   Rubens Barrichello BRA Honda M + 1 kör   55  
11.   Vitantonio Liuzzi ITA Toro Rosso-Cosw. M + 2 kör   54  
12.   Christijan Albers NED MF1-Toyota B + 2 kör   54  
13.   Tiago Monteiro POR MF1-Toyota B + 2 kör   54  
14.   Takuma Sato JAP Super Aguri F1 B + 3 kör   53  
   
15.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber M + 8 kör   motor 48  
16.   Scott Speed USA Toro Rosso-Cosw. M + 15 kör   kormány 41  
17.   Yuji Ide JAP Super Aguri F1 B + 22 kör   váltó 34  
18.   Christian Klien AUT Red Bull-Ferrari M + 30 kör   hidraulika 26  
19.   Mark Webber AUS Williams-Cosworth B + 41 kör   hidraulika 15  
20.   David Coulthard GBR Red Bull-Ferrari M + 45 kör   váltó 11  
21.   Nico Rosberg GER Williams-Cosworth B + 50 kör   motor 6  
22.   Kimi Räikkönen FIN McLaren-Mercedes M + 56 kör   baleset 0  
    Leggyorsabb kör: F. Alonso (Renault) 1:34.803     43