Az aktuális helyzetről úgy általában

2014.01.27.

Cégvezetőtől idézve
Mint arról értesülhettetek 2014-01-23.-án egy alulról jövő kezdeményezés hatására volt egy demonstráció. Nem maradt el a hatása, illetve beindult a gépezett a másik oldalról is.

 

2014-01-23.-a úgy vonulhat be a szakma nagy történelemkönyvébe, hogy ez volt az a nap, amikor a taxisok megerősítették a rendeletalkotókat abban, hogy a döntés, amit hoztak, a szakma nagy részének megfelel és csak egy elenyésző százalék az, akik nem értenek ezzel egyet.

 


Ezt a labdarúgásban úgy hívják, hogy öngól!


A budapesti taxizás 1913-ban kezdődött, de ez a szakma ilyen megosztott még nem volt az elmúlt 100 évben, mint napjainkban.


- azok, akik eddig rendesen fizették a járulékaikat, talán már túlságosan is vigyázva arra, hogy ha másuk nem is lehet, akkor legalább önmaguknak megfelelve, erkölcsileg fedhetetlenek maradjanak, és keserűségüket, haragjukat elnyomva viselték el azokat a kollégákat maguk körül, akik minden kiskaput kihasználva bújtak ki a jogkövető magatartás alól. Azok most úgy érzik, eljött az Ő idejük, megérte becsületesnek maradni, megfelelve önön elvárásaiknak és mindent elviselnek annak érdekében, hogy a másik oldal kihulljon. Nem érdekli Őket a többletköltség, a már-már megszégyenítő ellenőrzési hullám, mert minden egyes alkalmat úgy élnek meg, hogy valahol eljött az Ő idejük. Vége a simliskedésnek, befellegzett a droidtartók hatalmának, kifehéredik a szakma.


- azok, akik igényesek voltak autóikra, munkaeszközükre, nem spóroltak a szervizeltetésen és inkább mindig arra törekedtek, hogy felső középkategóriás autóik legyenek, örömmel nézik, ahogy hullnak ki a 15 évnél idősebb autók. Roncstelepre velük, még akkor is, ha olyan 124-es Mercikről is szó lehet, amikért gyűjtők fizetnének 10 év múlva egy kisebb vagyont, mert minden elvárásnak megfelelnek. Remegő izgalommal várják, hogy elérkezzen az a dátum, amikor a 10 évnél idősebb autókat is nyugdíjazzák. Közéjük tartoznak azok is, akik már cseréltek. Dögöljön meg a szomszéd tehene is.


- azok, akik eddig nem mertek átlépni egy olyan határt, ami erkölcsileg vitatható, szintén pezsgőt bontanak, amikor egy-egy kolléga engedélyét visszavonják túlszámlázás miatt. Nem érdekli őket, hogy erőteljesen megkérdőjelezhető ennek mind a módszere, ahogy az ellenőrzés folyik, mint a jogi oldala. Egy a lényeg, végük van a „rabló hiénáknak”. Azok, akik meg csak az ellenőrzéssel kapcsolatos dilettantizmus áldozatai, nem többek, mint járulékos veszteség.


- azok, akik eddig kénytelenek voltak végignézni, hogy a „szotyitaxisok” pörögnek, miközben Ők állnak és nem tudnak bevételt produkálni, extázisban hallgatják azokat a sztorikat, hogy milyen extrém időt kell egy-egy fuvar között várakozniuk most ezeknek a kollégáknak és még az sem érdekli őket, hogy közben Ők sem járnak jobban, hiszen mire felkapják a fejüket, már szintén órák teltnek el várakozásban, cím, illetve fuvar nélkül.


- azok, akik már „besárgítottak”, hallani sem akarnak arról, hogy bármiféle kezdeményezésre ezt a rendeletet visszavonják. Tessék csak mindenkinek megfizetni azt, amit már Ő megtett. Nem gondol arra, hogy összetörhetik, eléri az újabb autócsere, semmi sem számít, csak…dögöljön meg a szomszéd tehene is!


- azok, akik eddig „púderfelhőben” fürödtek egy-egy műszak végére, most tapsolnak a csendes címkiadásnak, mert úgy érzik, hogy végre elégtételt kapnak. Befellegzett a nagypályázásnak, ami sokszor megkeserítette az életüket, mivel Ők vagy nem tudták a ritmust felvenni, vagy nem volt meg a tudásuk ehhez, de az is lehet, hogy csak nem voltak hajlandóak arra, hogy belemenjenek értelmetlen kockázatba. Csendes az Isten, csendes a megoldás minden bajukra és az sem fáj nekik, ha órákat kell állni, mert „nem találja el őket a rendszer”, csak lássák, hogy más is áll. Azok, akik eddig nem vették a fáradtságot, hogy képezzék magukat, hogy megismerjék munkahelyüket és akár 10 év szakmai „tapasztalattal” a hátuk mögött, olyan hiányos helyismerettel rendelkeznek, hogy az már-már a szakmai alkalmasságukat is megkérdőjelezheti, szintén vigyorognak a sok hülyén, akik nem sajnáltak erre időt szakítani, vagy esetleg csak jobb képességűek.



Szeretném jelezni, hogy a fentebb leírtak nem az én személyes véleményem, hanem egy jelenség, ami a napjainkat fémjelzi.

…és sorolhatnám, hiszen mindenki tele van sebekkel. Kevés olyan taxis van, akit ne zavartak volna már el, egy-egy frekventáltabb helyről, akit ne hülyéztek volna már le azért, mert szimplán csak becsületes, illetve mert nem egy ketrecharcos típus és kénytelen volt elviselni, hogy eltapossák…megalázzák.

Szétcincálták a szakmát ezer apró darabra, kiölve belőlünk az összefogás legapróbb csíráját is.

Talán egy dologban ért a szakma egyet és az nem más, mint a létszámstop. Nem teret engedni az új húsnak, hiszen minden egyes kihulló taxis helyére jön másik kettő a civilszférából és kevés az, aki meg is veti a lábát, de a próbálkozók addig is előlünk veszik el a kenyeret.


A mostani demonstrációnál sem a kezdeményezéssel volt a gond. Nem az a baj, hogy pár ember úgy érezte, cselekedni kell, hanem a terep, amire tévedtek, az volt számukra ismeretlen. Biztos jó érzés volt gyülekezni és úgy érezni, hogy tettünk valamit. Felemelő érzés egy demonstrációban kiállni önmagunkért, az „igazunkért”. A jóindulat vezérelte Őket, de mint tudjuk, ezzel van a pokolba vezető út is kikövezve…


Mert most ez történt. Öngólt rúgtak.


Idézet egy cégvezető leveléből, változtatás nélkül:

„Sajnálattal vettük tudomásul hogy az információk tudatában hogy egy olyan kolléga kezdeményezte ezt az értelmetlen demonstrációt akita Főtaxitól eltávolítottak, a legnagyobb probléma az hogy” profi” taxis létére egy olyan időszakot kérdőjelez meg munka terén amiről tudjuk hogy állandó probléma JANUÁR!”


Igen, január, egy extrém meleg január van mögöttünk. Ebben igaza van a levélírónak, de ezzel elismerte, hogy az Ő cégénél sincs elég munka…azaz nem tud megfelelni a fuvarközvetítői feladatának, azaz mint szolgáltató, a szolgáltatást igénybevevő és fizető kuncsaftjainak nem tud elég munkát biztosítani.


Viszont ez nem csak a melegnek tudható be, hanem annak is, hogy a piac szép „lassan” átalakul, mert azok a fránya taxisok, akik kihullottak, nem hajlandóak a Dunának menni, hanem megpróbálnak túlélni, és most már civilként szállítják a kedves megrendelőket.


Tele az internet ilyen és ehhez hasonló hirdetéssel:

BUDAPESTEN BELÜL BÁRHONNAN-BÁRHOVA FIX 3 EZER FORINTÉRT!

Továbbá tömegesen „támadják be” a hoteleket, hosteleket a reptéri fuvarokért:

NEKEM KIDOBSZ 5 EZRET ÉS TE MEG ANNYIT KÉRSZ EL A KÜLFÖLDITŐL, AMENNYIT NEM SZÉGYELSZ!

…és Ők megint csak „törvényen kívüliek”.

Őket nem fogja meg a hatóság, nem ellenőrzik Őket a belső sávból kikényszerítve, az Ő munkaszerződésüket nem kérik el.
Az, aki ezeknek a fuvaroknak a számát alábecsüli, az vagy nem lát, vagy nem akar erről tudomást szerezni, mert éljen a struccpolitika.

Folytatnám az egyik cégvezető levelének az idézetével:

„Ezzel szembe megpróbálja az elfogadott és mindenki állttal jóváhagyott rendeletet azon oldalról megtámadni, vagy sérelmezni hogy a mostani állapotot a munka hiányából a csendes címkiadó rendszert hibáztatja! Véleményünk szerint teljesen mindegy melyik rendszer működne az adott időszakban akkor se lenne több cím .”

Szóval értitek…mindenki által jóváhagyott rendeletet…

Vagyis aki ebben a szakmában ezt jóváhagyta, csak az számít, aki nem ebbe a körbe tartozik, az egy senki, nem tényező.

Viszont itt jön a már említett öngól, amiről már írtam..

Folytatás:

” Sajnos azzal szembesülünk folyamatosan hogy olyan rendeletet nem lehet megalkotni ami mindenkinek kedvezne.
Így ahogy azt a tegnapi nap is bizonyította előkerültek azok akiknek ez nem kedvezett és az álláspontunk szerint ebből azt kellene leszűrnünk , hogy a nagytöbbségnek
a mostani rendelet megfelelő és ebben a sajtót és a közvéleményt is meg kell erősíteni.”

A lényeg kiemelve:

„a nagytöbbségnek a mostani rendelet megfelelő és ebben a sajtót és a közvéleményt is meg kell erősíteni.”

Ott a pont! Több mint 6 ezer taxisból demonstrált cirka 180 és csak azért írtam egy ennyire erősen felkerekített számot, hogy könnyebb legyen vele számolni, és hogy nehogy valakit megsértsek azok közül, akik ott voltak és többnek látták magukat, mint ahányan valójában jelen voltak.


Azaz a budapesti taxisok elenyésző, mintegy 3%-a elégedetlen és lássuk be, ha civilek lennénk, akkor ezt halva azt hihetnénk, hogy a többi 97%-nak minden fasza.
Hiszen…és itt ismételném az idézetet:

„…a nagytöbbségnek a mostani rendelet megfelelő és ebben a sajtót és a közvéleményt is meg kell erősíteni.”


Szóval hölgyek/urak, akik a mostani demonstrációt megszerveztétek, illetve résztvevői voltatok, a meggondolatlan lépésetekkel ezt értétek el. Olyan lapot adtatok a másik fél kezébe, amit bármikor ki is tud játszani és kétség sem fér hozzá, hogy minden fórumot igénybe is fog venni ennek kijátszásához.


Öngól! Egy nagyon fájdalmas öngól…