A Fuvosz által javasolt szempontok, az átfogó szakmai vizsgálathoz

2006.06.29.

Megvitattuk a szaktárca által felajánlott piaci vizsgálat lehetséges szempontjait. Egyöntetű volt a megállapítás, hogy a főváros és a vidék külön kutatandó egyforma szempontok alapján. A tárgyilagos és konstruktív több órás vita eredményét a teljesség igényének a figyelmen kívül hagyásával az alábbi 26 pontos szempontrendszer tartalmazza.

GKM                                                               Tárgy: Taxis szempontrendszer
Közúti Közlekedési Főosztály

Szilágyi Miklós Főosztályvetető-helyettes úr
részére

Tisztelt Szilágyi Úr!

A GKM-ben május 18-án megtartott „taxis” egyeztetésről készült emlékeztetőből csak részben derült ki, hogy mi lett a sorsa a BKIK taxis szabályozási kezdeményezésének, mivel a megjelentek erről érdemben nem vitatkoztak, csupán „szót váltottak”.

Annak érdekében, hogy FUVOSZ álláspont születhessen, és a GKM részére a javaslatainkat átadhassuk, taxi szakági megbeszélést tartottunk előzetesen kiküldött anyag alapján 2006. június 15-én a FUVOSZ csepeli székházában.

Témák:
- a BKIK javaslata
- a taxi piaci felmérés kiterjesztése a GKM emlékeztető szerint,
- taxi helyzet vidéken és a fővárosban,
- osztrák üresjárati gondok, stb.

Baja, Budapest, Cegléd, Eger, Győr, Hódmezővásárhely, Kaposvár, Kiskunhalas, Miskolc, Mosonmagyaróvár, Nyíregyháza, Siófok, Sopron, Szeged, Szekszárd, Szentendre, Székesfehérvár, Szolnok, Szombathely, Vác, Veszprém, Zalaegerszeg taxis képviselői kaptak meghívást, valamint a Taxisok Világa és a hallotaxi.hu képviselői.

A találkozón azok aki már korábban írásban adtak véleményt nem vettek részt, ezért
kevesen voltunk de annál hatékonyabbak.

A minisztériumi emlékeztető volt a bevezető téma, aminek a záró vállalás adta a találkozás apropóját.

A szaktárca által felajánlott piaci vizsgálat lehetséges szempontjait vitattuk meg. Egyöntetű volt a megállapítás, hogy a főváros és a vidék külön kutatandó egyforma szempontok alapján.

A tárgyilagos és konstruktív több órás vita eredményét a teljesség igényének a figyelmen kívül hagyásával az alábbi 26 pontos szempontrendszer tartalmazza.

A vizsgálatban a FUVOSZ szívesen közreműködik, mindenekelőtt a vidéki helyzet feltárásában, de a fővárosi vizsgálatban is vállal korlátozott közreműködést. melyet a GKM részére a FUVOSZ átad.

1. Milyen a taxi helyzet, ellátottság?
2. Mekkora a vállalkozói, alkalmazotti létszám?
3. Mennyi a taxigépkocsik és a drosztok településenkénti darabszáma?
4. Hányan dolgoznak állandóan nappal és éjszaka?
5. Hogy vélekednek a fix tarifáról, maximált tarifáról és a szabad árról?
6. Mi a vélemény a 8 tarifás viteldíjjelzőről?
7. Milyen műszaki változtatást tartanak szükségesnek (Smart taxi, nagyobb légtér, nagyobb csomagtartó, egységesebb típusok, egységes színek, stb.)?
8. Milyen személyi védelmet tartanak szükségesnek (GPRS, fekete-doboz, stb.)?
9. Javítaná-e a biztonságot, ha utas nem ülhetne a jobb első ülésre?
10. Hogyan határozzák meg a szolgáltatás színvonalát?
11. Hol, mit tartanak elégséges szolgáltatásnak?
12. A jövő taxisainak a szakmásítás alapfeltétel legyen-e?
13. Kell-e új oktatási tematika, és ha igen kapjon-e szerepet ebben a kamara, a szakmai érdekképviselet?
14. Változzanak-e a piacra jutás feltételei? Ha igen, akkor hogyan?
15. Legyen-e adható vehető licence annak érdekében, hogy a szakma megtisztuljon, dinasztikussá válhasson?
16. A műszaki vizsgák gyakoriságát a jelenlegi évenkéntihez képest szükséges-e több évre megnyújtani?
17. Évente keljen-e új erkölcsi bizonyítványt kikérni?
18. Kelljen-e évente nullás igazolást benyújtani?
19. Mennyire sérti a verseny tisztaságát, ha valaki világító szabadjelzővel nem droszton, hanem más közterületen várakozik utasra?
20. Szükség van-e a jelenlegi 25.000Ft/ utas-ülés kaució fenntartására?
21. Szükség van-e a tevékenység kiterjesztésére?
22. Hol, és hogyan valósul meg a taxisok és a taxik ellenőrzése?
23. Hol van Zóna-díjszabás, Fix tarifa, Önkormányzati szabályozás bevezetve?
24. Az elmúlt öt év taxis baleseti statisztikája, legalább a személyi sérüléses és a halálos.
25. Milyen bejelentett és csak névhasználó bejelentetlen taxit-társaságok vannak és hol?
26. Részt vennének-e egy nagy létszámú beszerzési társaságban?

Budapest, 2006. június 19.

Üdvözlettel: Peredi Péter
főtitkár

 

 




Közlemények rovat felhasználási feltételei:

A közlemény szövegét a info@hallotaxi.hu címre küld el. Pontos névvel és egy visszahívható telefonszámmal mellékelve.
A közleményedet változtatás nélkül közöljük, amennyiben nem sérti a közerkölcsöt, és mások személyiségi jogait.
Legkésőbb a hozzánk való érkezéstől számított 24 órán belül elhelyezzük a közleményedet, az oldal közlemények rovatában.
Egyéni taxisok, érdekvédelmi szervezetek, fuvarszervező vállalkozások, taxitársaságok közleményeit mennyiségi korlát nélkül megjelentetjük. (kivéve, ha azok a saját vállalkozásuk FUVAR kapacitását reklámozzák. Ezek kereskedelmi reklámnak minősülnek)
Havonta 1 közleményt fogadunk kereskedelmi felhasználóktól. Kivételes esetben többet, erről a szerkesztőség dönt.
A hallotaxi.hu közlemények rovata nem kereskedelmi reklám felület a szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy ha egy közleményt kereskedelmi reklámnak ítél ne közölje azt. Taxisoknak nyújtott árkedvezmények nem minősülnek ennek.
A hallotaxi.hu minden felelősséget kizár a megjelenített közleményekkel kapcsolatban.