Név
Becenév szega
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Mond azt, hogy én nem mehetek fel a Nyugatiba a megrendelőmért. Hmmm. Ugye nem gondolod Te sem komolyan, hogy meg kell kérjelek Téged, hogy hozd ki a tábláig? Persze nem Tőled sajnálom a fuvart. :)
Legfeljebb a megrendelők leszoknak a 2 perces taxikról amit amúgy sem vett igénybe, hiszen általában a zuhanyzóból rendeli a taxit. (most értettem meg minek a zuhanykabinba telefon)
Nem volt fáradtság! :) Olyan profi vagyok, hogy csak úgy bemásoltam! :) Az alábbi víziómat viszont be kellett gépelnem! Kétségem nincs, hogy a budapesti taxisok fuvart fognak veszíteni, nem keveset, viszont sokat. És pedig azért mert majd nem csak Piros úrnak jut majd eszébe, amit alább vázoltam. A környező településeken engedélyt szerző taxisokra nem fog vonatkozni a fix és telefonos rendelés esetén simán vehet fel fuvart Budapesten. Ugye nem tévedek nagyot? :((((((((( És igen a kocsit valóban ki kell cserélni, az összes többi csak színház! A fix pedig nem lesz megoldás! :( Persze ne legyen igazam!
Éjjel elég nehezen sikerült elaludnom. Nem tudom, hogy az akadályozott, hogy éjszakás lévén korai volt az egy órai lefekvés vagy az óra átállítás zavart be, esetleg az éjfélkor elfogyasztott fél kiló sonka, 8 tojás és negyed kiló kenyér viselt meg, de a lényeg, hogy forgolódás közben vízióm volt! Még pedig az, hogy bevezették a fix tarifát Budapesten!!!!! És az érdekvédők áldozatos erőfeszítései eredményeként 300 Ft/km!!!!! Hipp, hipp, hurrá!!!! Megmenekült a taxis szakma!!!!! Mitől is???? Eszembe jutott ugyanis, hogy az összes transzfer (de koncentráljunk most csak a reptérire) törvényellenes lett!!!!! Sebaj! Visszük órával a kedves megrendelőt (már ha lesz!) Nézzük csak: - Halló! Fixitaxi jó napot kívánok! Miben segíthetek? - Jó napot kívánok! Özvegy Goldmayerné, született Rizmáyer Johanna vagyok (csak, hogy Mari nénitől elszakadjunk)és szeretnék egy taxit rendelni holnap reggel 6 órára, a XXIV. kerület Istenháta-mögött utca 1.-be, mennék a Liszt Ferenc Nemzetközi Ferihegyre! - Ott leszünk Kedves! Azt közölnöm kell, hogy a Fővárosi Önkormányzat által bevezetett fix tarifa miatt megszűntek a transzfer áraink, ezért a megadott címről a reptér a szokásos 4500 forint helyett kb 9500 forint lesz! - ............... - Halló! Ott tetszik még lenni! - ................ - Halló! Halló! Gyerekek küldjetek gyorsan egy mentőt a Istenháta-mögött u. 1.be! Viszont örömteli hír, hogy a reptéri minibuszok állományát bővíteni fogják! :((((((((( Valószínűsíthető, hogy lesz majd egy (esetleg több)élelmes vállalkozó, nevezzük Piros Zoltánnak, aki majd vecsési székhellyel, alakít egy céget, vásárol 3-4-500 db, mondjuk Passatot, felvesz rájuk ugyanennyi rabszolgát és szétszórja Budapesten a transzfer reklámjait mint bolond a lisztet (teheti, hiszen nem budapesti taxijai vannak) és szépen elviszi a pertéri fuvarok, hát nézzük csak,..... úgy kb 100%-át! Aki mégis megpróbálja fű alatt a transzfereit kiajánlani a céges partnereinek, azt majd a NAV kedves munkatársai a reptérről távozóban megállítják, elkérik a napi forgalmi jelentést, amin ha nem szerepel az adott fuvar, akkor adnak egy 200 ezer forintról szóló jutalom csekket! Ha szerepel akkor is ízekre fogják szedni a slejfnit a megtett út és az idő tekintetében! (nem, nem a fuvarszervező céget fogják megb...ni, hanem a taxist) Tehát a fix tarifa miatt, nem csak a vidéki fuvarok visszaútjáért járó fuvardíjról kell majd lemondani (a kiállási díj és a címre érkezést követő 10 percnyi várakozás ára után) hanem el lehet búcsúzni a reptéri fuvaroktól is. Igen a Főtaxi is nézegetheti majd amint Piros úr autói szállítják ki- be, a repülni vágyó és megérkező utasokat. Aztán Vizy Andris Hardy úrral kézen fogva szaladgálhat, csalást kiabálva a terminálok között! Mennyi fuvartól is esnek el a pesti taxisok? Alig valamivel lehet több mint napi néhány ezer!!!!!!!! Még mindig nem tudtam elaludni és eszembe jutott, hogy (amint azt H.Cs. előrevetítette) a taxisok tömegei fogják elérni és átlépni az ÁFA kör határát jelentő 6 misi bevételt. Onnét kezdve a bevétel kicsivel több mint egy ötödét lehet utalni, befizetni a NAV-nak a tárgy hót követő hó 20.-áján! Tiszta haszon! És most nyer majd értelmet a kisebbik kormánypárt néhány hónappal ezelőtti javaslata, miszerint a taxisok legyenek ÁFA körösek és a jóságos KDNP-s politikusok elintézik, hogy visszaigényelhető legyen a gk és az üzemanyag ÁFA-jának egy része. A taxisok akkor ezt kikérték maguknak, tehát majd most amikor a taxisok ÁFA-sok lesznek ezt nem is fogják még csak tárgyalni sem, hiszen a taxisok elutasították még csak a gondolatát is!! Megint öngól!!!! Srácok! nekem egyre inkább úgy fest ez a fix tarifa dolog, hogy helybe megyünk a lófaszért és megkapjuk, efelől nincs kétségem!!!!! :(((((((( Mert miért is ragaszkodik annyira a pesti taxis a fix tarifához mintha az lenne a nagykabátja? Mintha anélkül nem lehetne már elképzelni a taxizást és várja mindenki (na jó nem mindenki) mint a Messiást! A dolog nem azért indult el, mert van néhány taxis(?), akik bizonyos helyekről, különböző tiltott segédeszközök segítségével (ami persze a céges taxisok előtt ismeretlen) erősen túlszámlázva teljesítenek bizonyos fuvarokat! Vajon ez az emelt tarifa van kiírva a tarifatáblára? Nem! Ez a tarifa szerepel a taxaméterben? Nem! Tehát megoldás erre a fix tarifa? Nem! Ezekről a helyekről a fix bevezetése után is ilyen emelt tarifával fogják szállítani a kedves beteget ezek után is! Az ellenőrzés és a kemény szankcionálás lenne a megoldás, de hát melyik ellenőr mer ott beülni egy taxiba? A TEK embereit meg kiszúrják az egyenruháról! :( Kicsit olyan ez a fix tarifás dolog, mint amit sokan számon kértek és ráolvastok a ZOTSZ szemére, nevezetesen, hogy a City nem tudja rávenni a szövetkezeti tagjait a gk cserére és ezért szorgalmazza a 10 éves korhatárt! Hát kérem ebben az esetben pedig a taxisok nem tudják kikényszeríteni (igen Gábor, itt ki lehetne kényszeríteni tarifa emelést némi sztrájkkal, de nincs egység a taxisták között :-( ) a fuvarszervezőktől, hogy felejtsék el a nevetséges transzfereket és kilométerdíjat, sőt mennek, (mit mennek özönlenek) a szotyi tarifát hirdető cégekhez, amelyek gombamód szaporodnak ennek következtében. Csak a városházán hiszik azt,(vagy még ott sem) hogy a fix tarifával a taxisok valamiféle öntisztító folyamatot akarnak elindítani! Ezek után ....... elaludtam.
Jó reggelt! Hölgyeim! Szabad-e locsolni? Ezt most találtam, érdemes elolvasni: "Miért is nem jó a 280Ft-os kilométerenkénti taxi tarifa? Megpróbálom egy kicsit feszegetni ezt a témát, hogy miért nem lehet alkalmas (ilyen alapdíjak mellett) egy 250-300Ft/km körüli taxi tarifa a jogkövető taxi-vállalkozások számára. Ezt a kérdést nagyon sokan nem értik meg – még taxisok közül sem –, fel sem fogják talán, csak gondolkodás nélkül fújják azt a jól betanított szöveget, hogy – jobb, mint a 170-240Ft-os kilométerdíj. Az infláció, a törvénykezések, na persze és a gazdasági környezet folyamatos változása a hosszú évek alatt eljutott arra a szintre, hogy a költségoldal olyan mértékben megemelkedett, amit ezek a vállalkozások, a jelenlegi hatályos ÁFA alanyi mentesség határa alatt nem tudnak legálisan kitermelni. Ennek következtében ÁFA fizetési kötelezettségünk keletkezik, ami bizony ebben a vállalkozásban egy úgynevezett ÁFA csapdát valósít meg. Rövid lényege, hogy a teljes árbevétel után 21,26 százalékot kell befizetni az adóhatóság felé, de a 2007. évi CXXVII. törvény rendelkezéseit figyelembe véve, ennek csak egy nagyon apró töredéke igényelhető vissza a vállalkozás számára. Az ÁFA törvény eléggé egyértelműen rendelkezik afelől, hogy mi az, ami visszaigényelhető és mi az, ami nem, mivel gépkocsi, valamint az üzemanyag ÁFA-ja – a mi vállalkozásunk legnagyobb költséghordozója – az utóbbi, tehát a nem visszaigényelhető kategóriában tartoznak, ezért az ilyen jellegű vállalkozások láthatóan egy csapdába kerülnek. Ez a számok nyelvére lefordítva annyit jelent, hogy például 6.5 milliós éves árbevétellel, jóval kevesebb marad a vállalkozásnál, mint az éves 5.4 millió forintos árbevételnél. Most következik a lényeg, hogy a fuvarszervező társaságokkal szerződésben álló taxis alvállalkozók (itt különösen gondolok a reptéri szerződőkre) olyan könnyen bizonyítható költségoldalt halmoznak fel, mely önmagában már, az alanyi mentesség határát könnyedén eléri. Másképpen megvilágítva, csak nagyságrendekben, olyan éves 20000km körüli utaskilométerrel, az alapdíjakkal meg némi ketyegővel, javában már ÁFA fizetési kötelezettségünk keletkezik. Amit szintén nem értenek meg sokan, hogy mesterségesen minél lejjebb viszik az árakat, annál kisebb nyereség marad (vagy nem marad) egy kilométeren, ezért egyre több kilométert kell megtenni ahhoz, hogy valami nyereség képződjön, ez az egyre több kilométer egyre nagyobb költségoldalt eredményez, ami az ÁFA határ alatt már nem vitelezhető ki. (Itt most nem szándékozom írni a munkában töltött időről, mert annak a hossza egy más kérdéskörbe tartozik.) Az itt leírtakból kettő dolog következhet: ... az egyik, hogy csak a nyomott budapesti taxi árak fenntartása érdekében, megváltoztatják az ÁFA törvényt, ... a másik, ami valószínűbb, hogy a korrupció, a csalás ugyanúgy folytatódik tovább némi kiadás (színezés, droszdíj) fejében, az „igazi érdekképviseletek” valamint a kamara asszisztálásával és a főváros hozzájárulásával, persze az utazó közönség nagy örömére. A hosszú évek óta tartó taxizási folyamat elengedhetetlen kellékeivé vált a kütyü meg a radír, amelyből az egyiket most egyes álszent érdekcsoportok fennhangon elítélik, míg a másikról hallgatnak, mint az a bizonyos sz@r a gazban, pedig mind a kettő egyformán kártékony a gazdaság, illetve a vállalkozás szempontjából. Ezt sajnos mindenkinek meg kellene érteni, hogy úgy nem lehet jogszerű tarifát meghatározni, aminek az eredménybeli szabályozásához segédeszközök használata szükségeltetik. Ennek az egésznek egyik kulcsszereplője a NAV, aminek a tétlensége egy kissé elgondolkoztat ebben az ügyben, de lehet, hogy az érdektelenségükért cserébe beérik a budapesti filléres taxizással, vagy csak a figyelmüket kell felhívni megfelelő módon. Ez foglalkozás javarészt azért jutott sajnos ide, mert mindig is a hülyék vitték elől a zászlót, és találtak, illetve találnak mind a mai napig támogatókat mögéjük felsorakozva. Azok, akik a jelen viszonyok között az ilyen árakat támogatják, azok a további csalások folytatásához járulnak hozzá. ...Tudom, mielőtt már mormolod is, szerinted én vagyok a hülye!"
..."Ha nincs, vagy nem lehet direkt szabályozás," Egyezzünk meg abban, hogy Budapesten nem merik direkt módon szabályozni a létszámot. Pedig tanulmányi útra nem is kéne New York-ig utazni. Vagy lehet, hogy pont ez a baj?
Valószínűleg rosszul fogalmaztam, vagy valamit félre értettél, ha azt gondoltad, hogy hülyének néztelek Téged, Benneteket. Amit kérdeztem azért kérdeztem mert még csak utalást sem olvastam sehol a feltett kérdésekkel kapcsolatban és a hallgatás nem tett jót az aggályaimnak. Na menjünk együnk sonkát! Jó étvágyat!
"A jövőben szükség lesz egy nagyobb, anyagilag támogatott szakszervezetre- ez kulcskérdés! Értitek, taxisok??? " Erre már régen szükség lett volna, de a megosztás itt is sikeres volt! :(
"A 280 első lépés lehetne. Szó nem volt arról, hogy ne kérnénk ennek évenkénti felülvizsgálatát." Akkor a sok felesleges rizs helyett miért ne azt írta a Gabi, hogy köszi a felvetésed, de gondoltunk ezekre a dolgokra is és mindenképpen azon leszünk, hogy kapjunk is valamit ezen az egyeztető tárgyaláson a sok megszorítás ellenében. Ennyi és nem koptatom feleslegesen a billentyűket. Ezzel szemben csak ködösített. :( Nem kértem, hogy konkrét dolgokat itt osszon meg, csak azt vártam, hogy megnyugtasson engem és gondolom másokat is, hogy megfelelő felkészültséggel ülnek le tárgyalni. Az alábbi válaszaiból nekem az jött le, hogy tele a gatya és köszönjük meg, hogy helyettünk bemennek az oroszlán barlangjába. Szerintem ez nem hozzáállás! Ülés! Mindegy!
Hűha! Tényleg van itt képzavar rendesen!