Név
Becenév Morrison
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Taxisok Egyesülete

Hozzáadva: 2010.09.17 14:24

Metál Zoltán azt mondta tegnapelőtt a Vahot utcában, hogy mindenki szóhoz jut. Nos, nem én voltam az egyetlen, aki nem kapta meg a lehetőséget, tehát megpróbálom itt elmondani a véleményemet. Zoli azt is mondta, hogy lehetőleg ne számszerűsítsük a vágyainkat tarifa-kérdésben, mert a Gazdasági Versenyhivatal figyel, mint a Nagy Testvér. Több mint 20 éve taxizom, de nem érzem magam elég okosnak ahhoz, hogy megmondjam a frankót, mennyiért kéne fuvaroznunk. Rábíznám ezt egy taxira specializálódott gazdasági szakemberekből álló csoportra. Nyilvánvalóan a magasabb tarifa fuvarvesztést eredményez, az alacsonyabb pedig a vállalkozás gazdaságosságát veszélyezteti. Hogy mekkora az a tarifa, amelyikkel még elegen utaznak ahhoz, hogy el tudjuk tartani magunkat és családjainkat – na, azt nem én fogom megjósolni. Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy a vajon GVH tényleg ellenezné, ha mindenki ugyanazon az áron dolgozna? A Taxisok Világában olvasott cikk szerint már nemcsak Nyugat-Európában működik a fix tarifa, hanem nálunk balkánibb városban (de lehet, hogy városokban) is; vagy létezik, hogy Budapestnél nincs balkánibb város? Hogy miénk a legelmaradottabb, a legcivilizálatlanabb és a legtisztességtelenebb város az egész Földön? Miért baj az, ha a fővárosban dolgozó emberek, netán átutazók, de elsősorban az itt lakók előre tudják, hogy mennyibe fog kerülni a fuvar, és miért kell rettegnie, ha néha-néha a taxitársaságok túlzott foglaltsága miatt utcán kell taxit fognia? Mert jelenleg horribilis különbség lehet két taxi ára között, pláne ha utcai leintésről van szó. Itt a szabad versenyre szoktak hivatkozni, de amondó vagyok, versenyezzünk inkább a kiszolgálás gyorsaságával vagy a szolgáltatás minőségével, de ne az árral! A költségek nagyjából ugyanazok mindannyiunk számára. Ugyanannyiért tankolunk (a benzin egy kicsit drágább, mint a gázolaj, a gáz viszont sokkal olcsóbb; de melyik az a társaság ahol csak gázüzemű autók vannak?), ugyanannyiért vizsgázunk (persze nem ugyanannyiért, mint a civilek, de had röhögjenek rajtunk a civilizált országok taxisai! ), ugyanannyiba kerül az olajcsere (ha valamilyen kedvezményes akció keretében meg tudsz spórolni mondjuk 10.000Ft-ot, akkor vegyél rajta csokit a gyerekeknek meg virágot a nejednek, vidd el a családod moziba meg strandra, de ez nem elég arra, hogy tartósan alacsony áron szolgáltass), ugyanannyiért vesszük az autót, miért pont a tarifának kell eltérnie? Szerintem a GVH-ban értelmes emberek dolgoznak, tudják, hogy a taxi semmi máshoz nem hasonlítható, speciális szolgáltatás, hogy a piac csak részlegesen képes szabályozni ezt az üzletágat, és a vállalkozókra kényszerített gazdaságtalanul alacsony ár nemcsak minket tesz tönkre, de az utasoknak sem érdekük, hogy széthullott roncsokban utazzanak ápolatlan, kialvatlan sofőrökkel, kockáztatva a testi épségüket!