Felhasználó hozzászólásai
Téma: Nemzeti Taxi (JOBBTAXI)
Hozzáadva: 2010.05.02 13:44
Ő csak elképzeltem, hogy Bao pl. nem Magyar taxis, mert nem a Jobbtaxinál van...és ezen köhécseltem egy kicsit :-))
Téma: Nemzeti Taxi (JOBBTAXI)
Hozzáadva: 2010.05.02 13:28
Khmmm...hmmm...na mind1 :-))
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2010.05.02 12:36
Ne bántsd Csodapókot emillio, tuti valami személyes sértettség, ami dolgozik benne.
Vagyunk így egy páran, ebben a szakmában nem nehéz mély sebeket kapni.
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2010.05.02 12:35
1, Sajnos mindent nem tudok
2, Amennyit mindenki megtudhat, aki az utcán dolgozik egy másik cégnél.
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2010.05.02 09:36
nuova, egy kérdés hozzád.
Szerinted a cégek melyik cselekedetet veszik a legkomolyabban és jár érte azonnali kizárás, szinte minden cégnél?
Szóval mit kell tennie szerinted egy taxisnak, hogy szinte biztos legyen abban, hogy kirúgják?
Segítek, nem a túlszámlázás, mert számtalan példa van arra, hogy ezt ki tudta magyarázni a taxis, illetve elnézték neki...hiszen a cég nem állt olyan helyzetben, hogy minden "pici" megtévelyedésért lemondjon havi X ezer forintról.
Hmmm? :-))
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2010.05.02 09:08
Nagyon fáradt vagyok, de a kérdéseid annyira felcsigáztak, hogy nem tudom megállni, hogy ne reagáljak most rá:-)
Én mint utas, nem értem, miért van pl. több tarifa?
Pedig semmi meglepő, illetve szokatlan sincs ebben. Gondolj arra, hogy az élet más területén hány és hány ilyen dologgal találkozol.
Ilyen díjcsomag, olyan díjcsomag (pl. telefonnál, internet előfizetésnél).
Amennyiben 1x szolgáltatás igénybevételéről beszélünk, akkor a legmagasabb az ár… a mi esetünkben ez a „beülős” utas. Aki nem cég hű, hanem csak úgy „beesik” az utcáról. A cégek ezeket az utasokat értékelik a legkevésbé, mondhatni egy magasabb tarifával büntetik, hogy a későbbiekben törzs utast tudjanak belőlük NEVELNI!
Amennyibe a taxizó lakosság elég nagy arányát tudják ilyen módszerrel telefonos megrendelővé változtatni, sok-sok taxist tudnak rávenni arra, hogy az Ő fuvarközvetítő szolgáltatását vásárolja meg hónapról-hónapra. Miközben még különböző szabályokat is ráerőltet, kihasználva a taxis kényszerű helyzetét.
Mert azt remélem senki sem tagadja, hogy a taxizásnak 2 igen fontos szereplője van:
Taxis és Utas. Utas és Taxis.
Ezekre épülnek rá a kisegítő szolgáltatások, mint pl. egy taxis cég.
Vagyis volt ez így régen, nagyon régen.
Mára már ez így néz ki.
Cég és Utas. Cég és Utas.
Nem, nem elírás, nem véletlenül írtam mind a 2x a céget előre. Mivel a cégek mára már nem csak a taxist szabályozzák, NEVELIK, hanem az utast is.
Különböző kategorizálások vannak.
Van utas, fontos utas, és a húhafontos utas, hogy lefordítsam neked „utas nyelvre” a lényeget.
Persze azért az utas sokkal fontosabb mint a taxis, hiszen az utas teremti a taxist és nem fordítva, így ha Te mondjuk holnap betelefonálsz a céghez, aminek én megvásárolom a szolgáltatását, akkor engem berendelnek (figyeled…a vevőt berendelik), majd NEKEM kell bizonyítanom az ártatlanságomat és nem fordítva.
Teljesen abszurd, de el kell fogadnunk, hogy ez ilyenné alakult ki, ez mára a szokás, az elfogadott.
Ezeket a „vizsgálatokat” etikásoknak nevezett taxisok tartják.
Milyen a jó etikás?
Nehéz kérdés.
Amennyiben túl humánus, taxis párti vagy, akkor maguk a taxisok csinálnak ki.
Ellenkező esetben idő kérdése és kicsinálnak. Talán az utolsó kemény etikás, akinek hatalma töretlen maradt, az a félkezű volt.
Azóta vannak úgynevezett kiskirályok, de mind elbukik, idő kérdése.
A jó etikás, szerintem, de ha nincs igazam majd a kollégák kijavítanak, bizonyos szabályokon belül mozog, de nem mereven kezelve azokat, hanem először magát az embert nézi és utána az ellene felhozott vádat.
Magammal kapcsolatban mondok 2 példát.
1, Az utas azzal a panasszal telefonál be, hogy fuvarközben zaklattam, 2értelmű célzásokat tettem és a combjára tettem a kezem. Természetesen hölgy utasról van szó:-)
A jó etikás, aki ismeri a cégénél dolgozó taxisokat, azonnal elveti a vádat, mivel ismerve engem tudja, hogy ennek esélye szinte nulla…maximum egy kávézás közben négyszemközt rátereli erre a témára a szót, ezzel bizonyosságot szerezve arra, hogy mekkora esélye van enne még is.
2, Utas betelefonál, hogy vidékről hazatérve a csomagjában jófajta disznótorossal beszállt hozzám, majd amíg pénzt vett ki az automatából, egy kolbász eltűnt a csomagból és a sofőrnek feltűnően csillogott a szeme, amikor visszaült.
Na egy jó etikás ekkor engem komolyan elővesz és kérdőre von:-)
Viszont minél nagyobb egy cég, minél nagyobb egy cégnél a fluktuáció, erre az etikásnak egyre kevesebb lehetősége van. Nem is lehet ezt egy embertől elvárni.
Pontosan ezért van egy nagyobb cégnél jelentős mennyiségű etikás…a baj az, hogy sok köztük, aki csak megélhetési etikás( a kedvezményekért, a hatalomért vállalta a funkciót), illetve olyan szintű rivalizálás van jelen, ami megöli az érdemi munkát.
Rivalizálás az miatt van, hogy bebiztosítsa hatalmi (kedvezményes) pozícióját.
Miért szidja mindenki a központi irányítást?
Pontosan ezért írtam le azt, amit előbb írtam, hogy némi ízelítőt kapj egy cég felépítéséről, ami hatalommal (és sajnos erre kényszerül) tartja fent a „rendet”.
Ez miatt van ez az ellentét, azon felül, hogy üzleti ellentét is van taxis és a cég között.
Taxis azt szeretné, ha egyedül lenne a címekre és jó drágán fuvarozhatna.
A cég azt szeretné. Ha sok taxis lenne, akik alacsony áron fuvaroznak, ezzel minél több utast csábítva a megrendelésre.
…és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy már azt is előírják, hogy milyen zokniban lehetsz…Te…mint vevő…
Képzeld el azt a szitut, hogy megintesz engem. Szeretnél utazni, szeretnéd igénybe venni a SZOLGÁLTATÁSOMAT!
Erre én mérlegelném, hogy milyen ruhában vagy…A, B,C kategóriásban és ennek megfelelő szolgáltatást nyújtanék…de…és itt a lényeg, az A és a C kategóriásnak is ugyanazon az áron!
Jelentős minőségi különbséggel.
Igazságos ez szerinted?
…és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy mit szólnál ahhoz, hogy ha beállnál egy drosztra, mint utas jelölt, ahol áll egy ember, aki elveszi tőled a fuvardíjat…majd attól függ, hogy utazol is, hogy jön-e arra taxis, illetve elég ügyes vagy-e ahhoz, hogy fogjál magadnak egyet…ha peched van, akkor fizettél, de nem utaztál.
Ez hogy hangzik?
Mert nálunk ez van a szakmában.
Te a létminimumhoz közeli összegért egy LEHETŐSÉGET kapsz csak….miközben agyonszabályoznak.
Vonzó nem?:-)
Ki van ez találva kérem :-)
Miért van olyan taxis, aki éjjel-nappal dolgozik, pár órára ugrik csak haza, zuhanyozni, átöltözni és egy picit vízszintesben lenni, és nehezen él meg, és miért van olyan, akihez "dől a lé"? Hol a különbség taxis és taxis között?
Erre a kérdésedre a válasz olyan sok lehetőséget ad, hogy nem is lehet rá igazán válaszolni.
Inkább egy példával érzékeltetem:
1, Akihez „dől a lé”!
Egyedülálló, szüleinél lakik és a nagypapa vett neki induláskor egy autót, amit beállított az unokájának taxizni.
2, Akiknek meghalni sincs idejük
Családfenntartók, bérlik az autót és albérletben laknak.
…és minden, ami ezen 2 példa közé befér.
És melyik a legjobb társaság? Ezt mi dönti el?
Az a „jó” cég, ahol elegendő munka jut egy taxisra. Ez függ az alkalmazni kényszerült tarifától is.
Mondjuk egy olyan cégnél, ahol 240 forintos a telefonos tarifa, ott 220 cím/taxisátlag jónak nevezhető.
Egy olyan cégnél, ahol 150 forintos a telefonos tarifa, ott 280 cím/ taxisátlag nevezhető jónak.
Az oka szerintem egyértelmű.
Ha ez a Maxtaxi ilyen jó, miért nem áll ott mindenki sorban, hogy felvételizni szeretne?
Ennek is több oka van.
1, Egy hete még nagyon nem tudtunk róluk semmit
2, Amennyiben így lenne, hogy jöhetne mindenki, akkor már nem lenne jó cég, mivel az előbb említett arány romlana.
Vagyis:
Az a jó cég, ahol ezt az arányt egyensúlyban tartják.
Remélem a kollégák nem fogják azt mondani, hogy nagy hülyeséget írtam és válaszom kielégítő volt számodra :-)
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2010.05.02 08:10
Jó reggelt neked is!
Valóban nagyon jók a kérdéseid és szeretnék is válaszolni rá...hosszabban.
Ma vagy holnap sort kerítek rá ígérem:-)
Érdekes látni, hogy egy kívülállóban milyen gondolatok fogalmazódnak meg, így képet kaphatunk magunkról.
Remélem hogy majd a válaszokból ez viszont is így lesz.
Jókívánságodat köszönöm:-))
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2010.05.02 08:03
Olvastad a cikket?
Nem is tehetek mást.
Ha másként tennék, akkor önmagamat hazudtolnám meg. Nem?
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2010.05.02 06:20
Még valamit erről az X-ről, mert csak piszkál és valahol degradáló.
Szememben ez a X azt jelenti, hogy egy fizetett reklámról van szó, amiért a cikk készítőjét honorálták, vagyis profitál belőle.
Mivel nekünk a hallotaxi nem egy profitot termelő vállalkozás, hanem inkább nevezzük Hobbynak, így a mi esetünkben egy ilyen "X-es" riport nem többlet bevételt eredményez, hanem a honorárium éppenséggel a keresetkiesést fedezi...ha fedezi.
Mondjuk alulülő kollégának abban igaza van, hogy szívesebben tevékenykedem ebben a körben, mint a taxiban.
Így a nyereség lényegében annyi, hogy addig sem kell taxizni.
Szóval én ezért írtam alá, ezért nem tettem ki az X-et, amit gondolom tomajer külső megjegyzés után, pótolt...
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2010.05.02 06:12
De természetesen, Te döntöd el, mit írsz.
Szerencsére ez így van, kivéve amikor tomajer nagyon erőszakos:-)
Nézd, ha valami felkelti az érdeklődésem, akkor az beindítja az agyam, majd az ujjam...és akkor írok.
Vegyük pl. a Max Taxit...hogy a konkrét kérdéstől ne térjünk el.
Felhívott Tibor, hogy szeretne a vezetőség egy bemutató riportot, mert vannak tévhitek, amit szeretne eloszlatni.
Hogy képben legyél, ez a telefonbeszélgetésünk közel 1 órásra sikeredett, mivel nekem annyi kevés, hogy gyere és írj.
Egy kis cég, ami még egy éves sincs...fogalmam sincs hogy kik-mik ők, mi a céljuk, mi az üzletpolitikájuk stb..stb...
Ez olyan, mintha neked azt mondanám, hogy gyere ide, van itt egy csaj...
Feltételezem rólad, hogy ez így, ennyi információ kevés lenne ahhoz, hogy beinduljon a fantáziád. Legalábbis egy egészséges kiegyensúlyozott férfinél szvsz ez így működik.
De amint részletekbe bocsátkozunk és bizonyos dolgok megfognak, már hajlandóságot mutatnál arra, hogy jobban megismerd a szóban forgó dolgot, ami az én esetemben a Max Taxi volt.
Ott kaptam el a fonalat, amikor a késéssel kapcsolatos szankciót vázolta fel nekem Tibi.
Itt kezdtem el fantáziát látni a dologban és kattantam rá a témára.
Különben meg ma kicsit un-frankó voltam, ha szabad így fogalmazni, mivel kicsit felmértem pár leendő kollégámat.
Pontosan azért, amit itt is írnak egy páran, hogy hiéna banda, tolvaj bagázs.
Nem szeretnék egy olyan cégnél energiát fektetni bele valamibe, ahol csak az árral szemben úszom.
Mivel a srácok nem tudják, hogy megyek át hozzájuk, sőt, azt sem tudják hogy ki is vagyok, így nekik csak egy sima Taxi2000-es kollégaként tűnök fel, aki leáll velük beszélgetni.
Azt próbáltam ma kideríteni, hogy mennyire működik az, hogy függetlenül attól, hogy a 336-os tarifa az órájukban van, a szerződéses helyeknél a beülősnek a 240 forintost kapcsolják.
5 esetből 1 kollégát tudtam csak besétáltatni a csapdába, ami piszok jó arány!
...és hidd el, jó volt a fedősztori, nem azon múlott.
Nem vagyok naiv, tudom jól, hogy nagy a kísértés az ilyen helyeken, de valahol esélyt látok abban, hogy amennyiben még az elején sikerül csírájában megfogni ezt a dolgot, akkor a sok kezdő, akiknek ez lesz az első nyaruk, egy olyan munka stílusba szoknak bele, az lesz nekik a természetes(!!!), amire hosszútávon lehet majd támaszkodni.
Látsz ebbe kivetnivalót?













