TommyCab Audi A6

2011.04.25.

TommyCab
A cikk szereplője nem más lesz, mint a „szappantartó” névre is keresztelt Audi A6, na meg persze egy kicsit a sofőrjével is beszélgetek…

Riporter: Mióta taxizol és melyik társaságnál?

Taxis: 1995 októbere óta taxizok a nyíregyházi Gábriel Taxinál, mely 2010 decemberében átalakult Tele 7 Taxi Társasággá.

Riporter: Miért lettél taxis, szereted csinálni?

Taxis: 1995-ben munkanélküli voltam - a barátom, aki akkor már taxizott – rábeszélt, hogy próbáljam meg a taxizást megélhetési formaként. A kezdetekkor nagyon tetszett a munka, mert szabadnak éreztem magam, a munkaidőmet magamnak választhattam meg, viszonylag meg is tudtam belőle élni. Az elmúlt években azonban csökkent a munka, nőtt a taxik száma, ennek következtében csökkent a bevételem és megnövekedett a munkaidőm. Eljutottam odáig, hogy nem szeretem, amit csinálok - de a muszáj az nagyúr - más munka-lehetőség Kelet Magyarországon nem igazán akad.

Riporter: A családod nehezen viseli, hogy ezt a szakmát választottad?

Taxis: A családom nehezen viseli el a szakmámat, mert a munkaidőm kötetlen, akkor kell menni, amikor munka van, sokszor a magánéletemet keresztezi.

Riporter: Mi a véleményed a magántaxiról?

Taxis: A magántaxikról az érzéseim felemásak. Vannak becsületes, jóravaló emberek közöttük, de vannak, akik nem odavalók. Áraikon nehéz eligazodni, van amikor olcsó, olykor pedig nagyon drága.

Riporter: Voltak már támadóid?

Taxis: Félelmeim nem voltak még, inkább tartottam egy-két kialakult konfliktus helyzettől. Támadás az eltelt 16 évben nem ért.

Riporter: Volt valami olyan sztorid, ami meg maradt benned és meg osztanád az olvasókkal?

Taxis: Legfurább sztorim: A barátom egy szombat éjszaka illuminált állapotban felhívott, hogy induljunk Egerszalókra a fürdőbe. Elmentem a háromfős társaságért, ahogy beültek, a barátom rögtön kiadta az ukászt, hogy irány Egerszalók. A hátsó ülésen viszont nem hallották az úti célt, mert erős ittasságuk miatt, szinte azonnal elaludtak. Elinduláskor rákérdeztem többször is: „biztos, hogy most éjszaka odamenjünk”, a válasz mindig igen volt. Az autópályán a barátom is elaludt, én pedig haladtam a cél felé, megérkezvén felkeltettem a barátomat, mondtam, hogy megérkeztünk, a fürdő kapujában állunk. A reakció szinte semmi sem volt, nézett bambán, erre megkérdeztem, hogy akkor menjünk vissza Nyíregyházára, a válasz egy rövid igen volt. Ekkor a két barát hátul felébredt és feltették a kérdést, hogy hol is vagyunk, a válaszom hallatán elképedtek, mivel ők a városon belül csak haza szerettek volna menni. Visszaindultam, elaludtak és Nyíregyháza előtt 20 km-rel kelt fel mindenki. A barátom addigra kipihente fáradalmait és megkérdezte, hogy hol járunk. Mondtam neki, hogy 15 perc múlva otthon vagyunk, erre ő csodálkozva megkérdezte, hogy „miért? hol voltunk?”. Tájékoztattam és a döbbenet azonnal kiült az arcára. Nem akarta elhinni, hogy az ő utasítására mentünk az egerszalóki fürdőhöz. Majd rémülten felkiáltott: „Atyavilág mennyibe fog ez nekem kerülni!” Az eset összegzése: úgy megkocsikáztatták magukat, hogy azt sem tudták hol voltak. Ha ez eszembe jut, mindig jót mulatok rajta!

Riporter: Legkedvesebb élménye mi volt?

Taxis: Nekem az-az élmény, ha olyan embert viszek, akivel el tudok beszélgetni bármiről, akitől esetleg lehet tanulni.

Riporter: Szállítottál már fontos/ismert embereket?

Taxis: Inkább ismert embereket szállítottam…Dobó Kata, Vadon János, Fazekas Sándor, Lakatos Márk.

Riporter: Mi az autó típusa és évjárata, na meg persze mióta használod taxiként?

Taxis: Audi A6 1.9 TDI, 1999. decemberi évjáratú, 12 éves – 3 éve használom taxiként.

Riporter: Hány kilométer van benne?

Taxis: 301.000 km van az autóban

Riporter: Milyen órát és URHt használsz?

Taxis: A taxi óra típusa: Ecometer 93 SV. Szeretem ezt az órát, mert kis helyen elfér, könnyű kezelni, és ami számomra fontos, hogy halkan dolgozik. Az előző órám egy Printax volt, ez az óra nagyon hangosan dolgozott, és sokszor hibásodott meg. Az URH egy Elin típusú készülék, 2001 óta hibátlanul szolgálja a munkámat.

Riporter: Milyen sűrűn szervizelteted, volt már nagyobb problémája?

Taxis: Olajcserét 6-8 ezer km-enként szoktam elvégeztetni, ilyenkor természetesen minden szűrő cseréje is megtörténik. A három év alatt két nagyobb meghibásodás volt, klíma kompresszor és kormánymű csere. Természetesen az autó futásteljesítménye után előfordulnak apróbb futómű javítások. Alapjában véve meg vagyok vele elégedve, ez a motor egy igénytelen, de ugyanakkor nagyon megbízható típus.
Szerintem ez az autó tökéletesen megfelel személyszállításra, mert nagy utas és csomag-térrel (551 liter) rendelkezik. A belső kárpit bőr, ezt könnyű tisztán tartani. A motor alapból 110 LE. Fogyasztása városban 6 – 7 liter, országúton 5 – 5,5 liter.

 

 

TommyCab


 

 

 

 


Ha bárkinek meg jött a kedve, hogy bemutassa a taxiját az írjon a tommycab@totalcar.hu e-mail címre.


Sose felejts el benézni a "Mit hol vegyünk" rovatba!