Rádió Taxi őszi gépkocsi-szemle 2. nap

2005.10.14.

Lezajlott a második nap is. Ma a 300-700-as kódon dolgozó kollégákon volt a sor. Meg persze azokon, akik tegnap akadályoztatás miatt nem tudtak megjelenni.

14 óra körül heves zápor miatt majdnem meghiúsult a szemle befejezése, de telefonon kapták az etikások az információt, hogy az eső nem is esik. Ez némi csodálkozást váltott ki a fiúkból, de ehhez a tényhez tartva magukat, folytatták a szemlét, igaz óvatosságból esernyőt tartva a fejük fölé.

Igazolni tudom azon állításokat, hogy a Rádió Taxinál is komoly fejlődés tapasztalható a gépkocsiállományban. Szebbnél-szebb autókon érkeztek a kollégák, alkalomhoz illő öltözékben. Úgy érzem, szégyenkezésre semmi ok. Hangulatot nagyon pozitívnak tudom értékelni. Inkább mondanám egy baráti összejövetelnek / ahol azért komoly szakmai elvárásoknak kellett megfelelni /, mint sem egy hatalmat fitogtató, értelmetlenül merev eseménynek.Az oldalunkon történő felkérésnek eleget téve, etikásainkat sem hagytuk ki az ellenőrzésből, és kikértük pár kolléga véleményét is a szemléről.

Kezdeném a kollégák véleményével.

073-as Pistit kérdeztem elsőként, aki a következőket mondta el:

- Pisti, mi a véleményed a szemléről? Szükségét látod?
- Szerintem szükséges, hiszen kell tudni a vezetőségnek, hogy milyen állapotban van a gépkocsiállományunk.

- Jelenleg a Rádió Taxinál évente kétszer van szemle, véleményed szerint nem lenne-e elégséges évente egy?
- Szerintem a kettő megfelel, de az egy sem lenne kevés, hiszen a gépkocsik 80%-a új autó.



Következő riportalanyom, az 518-as Robi volt:

- Robi, arról szeretnélek megkérdezni, hogy miként minősíted az etikások munkásságát itt a szemlén?
- Én úgy érzem, hogy a feladatukat ellátják, mindenkivel szemben emberséges hangot használnak, a hiányosságra felhívják a figyelmünket.

- Lenne még valami, amit te ellenőriznél?
- Nem, én úgy hiszem, ez teljesen megfelelő.

- Szerinted szükséges a szemle?
- Úgy érzem, hogy ebben a formában már nem, támogatnám az egész évben történő folyamatos ellenőrzést.

- Ez csak az autók tisztaságára vonatkozik, vagy az URH-ra is?
- Mindenre, teljes körű ellenőrzésre gondolok.




Ezek után néztem ki áldozatomat, aki a 203-as Etikai vezetőnk autóját volt hivatott leellenőrizni.

550-es Józsi volt ez a szerencsés, aki szívesen vállalta ezt a szerepet, hiszen ő már végzett a szemlével.
Annak ellenére, hogy igen kis ideig nyert csak betekintést az autóba, elég határozott véleménnyel rendelkezett:


- Józsi, téged ért az a megtiszteltetés, hogy a 203-as Janinak leszemlézhetted az autóját, mi a véleményed róla?
- Tökéletesen megfelelt…csak nem a szemlére.


Bátor gyerek, kár érte.

Kifogás tárgya, a felnik tisztasága, az ülés és a küszöb közötti elraktározott élelmiszer, ami szűkösebb napokon még igen jól jöhet, legalábbis a mennyiségét tekintve.

Jani egyébként nagyon kedves volt, és maximálisan együttműködött a hallotaxi munkatársaival, jelen esetben, velem. De ez mindenkiről elmondható, 198-as etikás kollégánk még külön kérte is a fotózásának sűrűségét.

A szemle végén megkérdeztük az Etikai Bizottság vezetőjét, hogy miként értékeli a szemlét:

- Jani, kérlek foglald össze a szemle tapasztalatait!
- Véleményem szerint, a szemle 90%-ban sikeres, a maradék 10% az, akit vissza kellett rendelni pótszemlére.

- Felkészülten érkeztek a kollégák a szemlére?
- A 90%-a igen, nagyon szép autókkal, rendben, megfelelő öltözékben.

- Mi a szemle célja?
- Az autók külső-belső tisztaságának, a gépkocsivezetők öltözékének, és kinézetének ellenőrzése. Okmányok meglétének, érvényességének kontrolálása.

- Mi értelme van az évi két szemlének?
- Az évi két szemlére azért van szükség, hogy segítsenek a kollégáknak a téli, és nyári felkészülésre. Ilyenkor ellenőrizzük a gumik állapotát, a klímák működését.

- Ezen kívül milyen hangsúlyt helyeztek az év közbeni ellenőrzésekre?
- Folyamatos a gépkocsik és vezetőik ellenőrzése, munkánkat társadalmi etikások is segítik mostantól, így a kollégák szigorúbb, összehangoltabb ellenőrzésekre számíthatnak, a maguk, és az utazóközönség érdekében.

- Mégis milyen szankcióra számíthat az, aki ezeknek a kritériumoknak nem felel meg?
- A szankciók mindig a szituációtól függenek, hogy a vétség milyen mértékű, de a legfontosabb, hogy a hibázó sofőr autója 1 hónapra vissza lesz egy osztállyal minősítve.

- Köszönjük nektek, és kívánom, hogy tavasszal ismét találkozzunk!


A szemle végeztével még nem ért véget az etikások munkája, hiszen az általános megírására, a tapasztalatok megbeszélésére még csak ezek után került sor.


Személyes megjegyzésem:

1 Valóban családias hangulatban zajlott a szemle.
2 Nagy változáson ment át a kocsipark az elmúlt 1 évben.


Külön köszönet illeti Horváth Pált, aki ennek a riportnak az elkészítése elé nem gördített akadályt, és beszámolhattunk a Rádió Taxi őszi szemléjéről.

Köszönjük!!!

csogu