Eredményhirdetés, taxis szemmel.

2006.07.21.

Tévedni emberi dolog
Nagy-nagy nyugalommal készültem a sajtótájékoztatóra, fogalmazgattam a kérdéseimet, mondván, engem nem érhet meglepetés, hiszen a nyertes pályázó kilétét több mint egy napja tudom. Tévedtem!

Szerencsésen megérkeztem és csodák csodája, helyet is találtam a Paulayban, ami azért délelőtt 11-kor nem kis teljesítmény. A terem elegáns a hostesek szépek és kedvesek, a kiszolgálás fenomenális. A kaja mennyiségével, még a csogu is elégedett lenne. Itt a sajtó színe java, minden tévétársaság, a teljes nyomtatott és elektronikus sajtó. Látszik, hogy az újságírók sokat utaznak, izgatja őket, mennyi az annyi. Szerényen hátra ültem, és majszolgattam amíg meg nem érkezett szeretett Főpolgármesterünk.

 Chris Woodruff ugyan már nem vezérigazgató, de úgy látszik ezt a projectet már ő viszi végig, mert ő kezdett el beszélni. Körbeudvarolta a mi Demszkynket és a Fővárosi Önkormányzatot, aztán a lényegre tért. A háta mögött szokás szerint egy nagy kivetítőn folyamatosan ment a prezentáció, szépen alátámasztva jól megrágott mondanivalóját. Írásos anyagot előre nem kaptunk, tehát amikor mondta, hogy a győztes konzorcium nevére még várni kell az izgalom a tetőfokára hágott.
Én csendesen elkezdtem megírni a hozzászólásomat a fórumba, hogy ahogy kiejti a nevet el tudjam küldeni. Abban a pillanatban, ahogy kimondta a nevet, és ti is megtudhattátok (már aki még nem tudta) megfordult körülöttem a világ. Egy szépséges kisleány letett mellém, egy dossziét, amibe belelapozva megláthattam a nyertes által vállalt árakat. Erős idegzetű nappalos taxis vagyok, de ez még engem is megrázott!


Azonnal belémhasított, hogy nem lehet! Ezt ennyiért nem lehet megcsinálni!
Itt valaki vagy nagyon hülye, vagy nagyon pofátlan! Az előbbi nem valószínű, tehát…?
Kicsit más szemmel kezdtem figyelni az eseményeket, kezdett izgalmas lenni, hogy mit is mondanak ott elől.
Semmit. Volt nagy mellveregetés, hogy milyen nagyon nagyon jó ez az utasoknak és mennyire csodálatos, hogy ezt is megértük tizenhat évnyi disznóól után. Ezt nem értettem, mintha nem tudná, hogy a pályázatot ugyanazok nyerték meg akik miatt ki kellett írni?!?

A Tourist Taxi neve még véletlenül sem hangzott el a prezentáció azon lapját, amin a konzorcium résztvevői vannak, (ott sincs Tourist) meg egy mondattal elintézte, hogy haladjunk tovább, hiszen ez az adat már az első forduló óta nyilvános. Kezdtem gyanakodni. Itt nem fognak bejönni az előre eltervezett kérdéseim. Itten nagy titok van kérem!
Ezek nem akarják nyilvánosságra hozni, hogy ezek a taxisok, azok a taxisok!
Figyeltem nagyon. Merthogy imádom, ha hülyének néznek.


Woodruff úr következetesen új szolgáltatóról mesélt nekünk, kifejtette, hogy 15.-éig fel kell állni az ÚJ társaságnak, s biztosított mindenkit, hogy a Régi társaság azon a napon eltűnik a süllyesztőben, mintha soha ott se lett volna. Ha kell, ehhez karhatalmi segítséget kérnek!
Itt már vinnyogtam! Gondoltam, ha ezt megússza botrány nélkül, nem ér a nevem. Itt dörzsölt újságírók vannak kérem, lesöprik az egész bla-blát az asztalról és keményen megkérdezik, hogy miért is kellett ez az egész hacacáré, ha ez a társaság ilyen jó? Miért nem lehetett velük leülni egy asztalhoz és mindezt szépen megbeszélni? Miért tetszenek bennünket etetni? (habár, a szendvics jó volt)


Már alig vártam, hogy kérdezhessünk végre. Sokáig kellett várnom, hiszen még nagyon sok örömteli újdonságot kellett felsorolni! A legjobban a Multimédiás taxi fogalma tetszett! Abban kérem majd minden űlés háttámlájában displéj lesz, és az utas menet közben akár internetezhet is, és még olyan szolgáltatás is lészen benne, hogy onnan azonnal értékelheti a szolgáltatás minőségét, amit bent a reptéren, maga Woodruff úr fog személyesen visszaigazolni, és megveregetni saját vállát! Meghallgathattuk, hogy a BA zrt milyen gáláns, hiszen a másik két pályázó, magasabb összeget ajánlott a reptérnek fuvaronként, de mivel a többi szolgáltatásban, és az árban elmaradtak a győztestől, és bizony nekik az utasok boldogsága a legfontosabb, lemondtak erről a plusz bevételről.


Természetesen, ha már arra járt szót kapott Demszky úr is, aki viszont udvarolta Woodruff urat, hozsannázott egy kicsit az árakon, ámuldozott a MULTIMÉDIÁS TAXIN és nosztalgiázott egy kicsit, hogy amikor ő még anno taxisofőr volt, akkor biza olyan zsigulival kellett behozni az utasokat aminek hanyatt esett az anyósülése. Micsodafejlődésezkérem!

Folytatódik>



Sebaj, csak befejezték. Eljött a mi időnk!
Türelmesen vártam, nem akartam a nagyok elé tolakodni.
Jött az első kérdés: (nem mondanám, melyik kitől, mert…)
Itt elhangzott, hogy nemdohányzó taxik lesznek. Mi lesz azokkal az utasokkal, akik dohányozni szeretnének?
Kész, kiborultam!


Woodruff úr bő három percben (a tolmács, plussz három perc) kifejtette, hogy ez nem jelent probémát, természetesen lesznek dohányzó autók is (mint ahogy kombik is, meg kerekesszéket szállítók is, meg londoniak is). A diszpécserkissszonynak a kedves utas elrebegi, hogy rágyújtana és hipp-hopp, máris egy olyan taxi áll elő, amiben ezt megteheti.
Következő nagyon hozzáértő kérdése az volt, hogy mennyi bevételre számít a reptér ebből a fuvaronkénti 450.- ból, és mennyit veszített azzal, hogy nem a másik két pályázó ajánlatát fogadta el.?
Itt jött egy öt-hat perces matematika, amiből a végén megtudtuk, hogy kb. 300 000 fuvarral számolnak, szorozzuk be magunknak. Jja! Veszíteni meg nem veszítenek, hiszen ők az utasokért vannak, tehát természetes, hogy az utazóközönség szempontjai az előbbrevalók!
Újabb velős kérdés: (tényleg azt hitte, most milyen tököset kérdezett)


Hogy kívánják elérni, hogy a taxishiénák feladják a pozícióikat, hogy akarják megakadályozni, egy taxisháború kitörését?
Woodruff úr újra előadhatta, hogy semmi probléma nem lesz, mert a karhatalom tejes arzenálja a rendelkezésükre áll a renitensekkel szemben. (nagyon fellélegeztek az újságírók, ezen előrelátás hallatán)
Megkérdezték Demszky urat, hogy miért kellett tizenhat évet várni a csodára, ha ez csak így sitty-sutty megoldható volt?


A Főpolgármester úr ezt kikérte magának s közölte, hogy ez nem volt az önkormányzat hatásköre, hiszen állami vállalatról volt szó. (ezen jót derültünk)
És végre csoda történt!
Szakály Attila a Népszabadságtól: (őt szó szerint idézném)
„Ez az átállás, azért elég furcsa lesz úgy, hogy le kell mennie a régi társaságnak, hiszen ha jól tudom, akkor ez az új konzorcium ugyan úgy a Veress István érdekeltségébe tartozik, mint a régiek. Tehát csak arról van szó, hogy átöltöztetik a céget az egyik színről a másik színre.”



Woodruff: Arra szeretnék mindenkit kérni, hogy örüljön a mai fejleményeknek, ünnepelje a mai fejleményeket, ne pedig visszatekintsen és aggódjon. Hosszú ideig tartott, hogy eljussunk ide, de azt mondom, hogy megérte, hiszen Magyarországon is a legjobb szolgáltatási színvonalat fogjuk nyújtani. Sőt, nyugodtan mondhatom, hogy egész közép Európában, hiszen sehol máshol nem működik még ilyen profi és az ügyfelek számára ilyen jó ajánlatot nyújtó rendszer.
Ez a konzorcium semmiféle hasonlóságot nem mutat ahhoz, ami jelenleg zajlik Ferihegyen és semmi köze nincsen hozzá.
Igazából, azt mondom, az innovációról szól, az alacsony árakról szól, és egy jó szolgáltatási színvonalról.

Köpni nyelni nem tudtam! Hazudott is! Bele a képünkbe!
A népszabis persze nem kapott újra szót.
Innentől kezdve nyújtózkodtam, de nagyon, és már bántam, hogy ilyen szerényen hátraültem. Jött még néhány balga kérdés, amiket nem idéznék ide, mert tökéletesen lényegtelenek, csak azt mutatták meg, hogy a jelenlévő újságíróknak nem sok köze van a dologhoz.

Folytatódik>



Miután kitartóan hadonásztam, csak szót kaptam.
Ricsi a lelkemre kötötte, hogy hangosan érthetően beszéljek, mert ha suttogok, nem jegyzi meg senki a hallotaxi nevét, érces baritonomon, ezt üvöltöttem bele a társaság fülébe:

Majercsik Tamás hallotaxi.hu:
Azt ugye leszögezhetjük, hogy ugyan az a taxitársaság marad ott, amelyik eddig volt. Azt is leszögezhetjük, hogy ennyi pénzért, talicskával sem lehet fuvarozni ezen a távolságon.
Megkérdezném, hogy ki garantálja az árakat? Van-e hathatós retorzióra lehetőség, ha azokon a táblákon, amin az árak vannak feltüntetve egyszer csak nem ezek az árak lesznek, vagy ezt rábízzák a híresen gyorsan működő Magyar Bíróságokra?

(Mit ne mondjak, nagy sikerem volt. Felhördültek, nyakukat tekergették, kuncogtak, bátorítóan rám mosolyogtak, magyarán, egy csapásra népszerű lettem)



Woodruff: Nem értünk egyet abban, hogy ugyan az a taxistársaság fogja működtetni ezt a szolgáltatást, mint eddig. Teljesen új cégekből áll ez a konzorcium, a tagoknak a névsorát lehetett látni, akik jelentős tapasztalatokkal rendelkeznek ebben az iparágban és ezeket fogják érvényesíteni a szolgáltatás során.
Amikor valaki egy nagy vállalatot vezet, mint például mi is, akkor vannak olyan méretgazdaságosságok, amik lehetővé teszik, hogy sokkal hatékonyabban, sokkal alacsonyabb árért tudjunk működtetni bizonyos szolgáltatásokat. Hogy ha valaki nagy tételben vásárol, sokkal jobb árat tud magának kialkudni, legyen szó áruról, szolgáltatásról, javításról, karbantartásról.
Tehát, ha valaki nagy tételben utazik, akkor sokkal jobb árat fog kapni.
Egyébként, hogy rátérjek a kérdés lényegére: Mi történik akkor, ha bebizonyosodik, hogy az utasokkal más árat fizettetnek meg, mint ami a szerződésben van? Felbontjuk a szerződést!


Lepattantam. Több kérdésre nem volt lehetőségem.
Még jött néhány izgalmas kérdés, hogy pl milyen biztonsági átvilágításon kell a sofőröknek átesni, meg mikor lehet árat emelni.
Erre mondjuk elhangzott egy izgis mondat, a szokásos, KSH és infláció stb-n kívül. Lesz egy kitétel, ami a drasztikus áremelkedésekre vonatkozik. Tehát, ha például valamilyen okból drasztikusan fel, vagy lemegy az üzemanyag ára, akkor azt tárgyalásos úton követni lehet. Példaként hozta föl, hogy ha a mostani nagyon magas benzinárak lemennek, akkor természetesen azt követni fogják a taxitarifák is!
Itt már mondhatni az asztal alatt voltam kínomban!
Az Indexes fiú még feszegette egy kicsit a Tourist taxis témát, hogy ha a cég nem is ugyanaz, de a sofőrök ugyanazok lesznek-e és nincs-e már adat arról, hogy kik fognak ebben a cégben dolgozni, mert az autókból és a sofőrökből azért lehetne következtetéseket levonni.
Erre az a válasz érkezett, hogy augusztus 15.-éig kell a konzorciumnak leadnia, hogy kiket kíván foglalkoztatni, addigra kell a sofőröknek átesnie a biztonsági átvilágításon, tehát addig semmilyen információjuk nincsen.
És ő abban biztos, hogy nagyon nagyon sok sofőr fog jelentkezni, akár más taxitársaságoktól is, tehát nincs kizárva, hogy kerülnek bele olyanok akik most is onnan dolgoznak, ha megfelelnek a feltételeknek.

Pimasz Indexes barátom, még felugrott, és azonnal visszakérdezett (lesz mit tanulnom tőle) Hogy ezek szerint még nincs is meg az autópark sem amivel pályáztak? Akkor minek alapján bírálták el a pályázatukat? Minek alapján állították az elején, hogy öt évnél fiatalabb autók stb.

Erre kiderült, hogy természetesen az autók listája már a kezükben van. (itt megint elkezdtem nagyon nyújtózkodni, mert éreztem, hogy megfogtuk a pasast, de sajnos nem vett észre, hanem néhány keresetlen ujjongó mondattal elbúcsúzott tőlünk.

A harc eldőlt, a profizmus győzött, jöjjenek a sütemények.
Dumálgattunk az Indexes sráccal (szégyellem, de a nevét nem tudom) és szépen apránként gyűltek körénk a többiek. Alapvetően ott akkor, akit lehetett felvilágosítottunk a valóságról. Számolgattunk árakat, találgattunk lehetőségeket, szóval egy kisebb pót-sajtótájékoztatót tartottunk.
Az eredményét a mai lapokban olvashatjuk.
Nem vagyok elájulva!

 

 

 

tomajer@hallotaxi.hu