Horváth Pál: A legfontosabb a BENZINÁR !

2006.09.26.

TAXIS BLOKÁD 1990.10.25-28
NÉPSZABADSÁG

1990. okt. 27.

Horváth Pál: A legfontosabb a benzinár!

A Parlament előtt üdvrivalgás fogadta Horváth Pált, a taxisok megbízott­ját, aki köszönetét fejezte ki a fegyelmezett és összehangolt akcióért.

Több alternatíva is szóba került - mondotta, majd hozzátette: reméli, hogy hamarosan közös nevezőre jutnak a kormánnyal.
Azért is szükség volna erre
-emelte ki -, mert többről van szó, mint a taxisokról: a benzinárak az élet minden területén befolyásolják a fogyasztói árakat. Hangsúlyozta: követeléseik gazda­sági és nem politikai természetűek, és lényegében arra koncentrálnak, hogy a benzin árát átgondoltabban emeljék, s ne ilyen hirtelen, drasztikusan, mert ez az ország egész lakosságának elfogadhatatlan.

Köszönetet mondott a fővárosiaknak, amiért türelemmel viselték a meg­próbáltatásokat. De, mint mondta:

könnyebb vállalni néhány napos kényelmetlenséget, mint a nagy áremelés következményeként a megélhetési gondokat.

Bejelentette, tovább tárgyalnak a kormányzattal, ám eddigi megbeszéléseik is mutatták, milyen nagy bajban van az ország és a kormány.
Amikor a taxisok szóvivője a kompromisszum lehetőségéről, az álláspon­tok közelítéséről beszélt, a tömegből többen bekiabálták: Ne engedjetek!
Ekkor Horváth Pál újra hangsúlyozta, hogy ez már régen nem a taxisok ügye, és ezért, a mihamarabbi megoldás érdekében kompromisszumra kell jutni.
-Milyen mértékű engedményekre hajlandóak? - kérdeztük a szóvivőt.

- Erről még nem beszélhetek, mert háromféle megoldást dolgoztunk ki, ezek közül kell a kormánynak választania. Azt kívánjuk elérni, ami jogosan el­érhető. Olyan mértékű követelésünk nincsen, amelyet a kormány ne tudna telje­síteni.

- És ha a taxisok, a kollégái úgy énekelik a: egyezséget, hogy számukra elfogadhatatlan?...

- Reméljük, hogy - mint eddig - a kollégák továbbra is hallgatnak majd ránk.
- Követeléseik között szerepelt, liosy szülessen koncessziós törvény.

Ez mire szolgálna?

-Taxiskoncesszióról van szó. Budapesten 19 ezer taxi járja az utcákat, Los Angelesben és Washingtonban együtt nincsen ennyi.

- Ki akarják zárni a taxisok egy részét a forgalomból?

- Csak azokat, akik nem közénk valók, akik etikailag és kocsijaik műszaki állapota miatt alkalmatlanok. A szakmának vissza kell nyernie régi becsületét!

- És ha nem fogadják el a koncesszióról szóló javaslatot?

- A legfontosabb a benzinár. Mindenképpen meg kell egyeznünk.


Kovács Lajos

 

 

 Taxisblokád 1990. okt. 25-28

Fórum

Fotók


Közösségi kapcsolatok

 
 
 
 
 
 
 

Dugófigyelő

2020.06.05.
www.utv.hu

Utoljára feltöltött képek

Linkcsere

4Dimenzió Fixshuttle
Taxi 314
Szentendre
Rókalyuk
Tokio 170
Rádió Taxi
Szeged
Új Taxi
Tatabánya
 
Eurotravel   TAXI 3000   
Sziget taxi TaxiCentrum
Pannon Volán
Taxi, Pécs
MB Vip Service
taxi.lap.hu