Amikor elpattan az a bizonyos húr

2005.10.31.

Egyik éjszaka nagyon nem ment a meló. Emiatt egy-két kollégának pattanásig feszültek az idegei. Pontosabban, én két kollégánál tapasztaltam ezt. El is indítottam a diktafont.

Rövidítések:
Csogu = Cs
Taxi2000 = T2
Budás = B


A bevezetőt kihagyom, csapjunk a közepébe.
T2; …igen, berendeltek. Esküszöm, fogalmam sincs, hogy miért. De már nem is érdekel.
Cs; Mi a legnagyobb baj a taxizással?
T2; Kinek?
Cs; Neked. Mi az, ami így felvitte a pumpádat?
T2; Az, hogy nem biznisz. Nézz meg bármit. Számold ki, számold ki, hogy mennyit keresnek. Nem beszélve arról, hogy most készíttetünk ilyen pályázatokat. Azt mondja, hogy uram, 15 ezer forintos az órabérünk, és még plusz sikerdíjat kérünk. Egyszerűen mindenki el van szállva. Nem tudom tartani a tempót. Eddig én is azt mondtam, hogy nem szabad tolni az utasokat, ebből a tarifából kell megélni. De most belátom, a politikám csődöt mondott. De már esküszöm, nem is érdekel. Egyszerűen nem tudom tartani a fizetési határidőket. A taxizás semmire sem jó, semmire. Oké, tudok belőle zabálni, meg tudom fizetni a villanyszámlám, de aztán annyi. Összeomlás
Cs; És ha vennél egy nagyobb autót?
T2; Hova? Hova a fenébe? Minek? De, igen, nagyon jó lenne, ha tudnék venni egy nagyobb, kényelmesebb autót. Igen. Az még többet fogyasztana, még nehezebben javítatnám. Hova? Kinek?
Cs; Mióta taxizol?
T2 ; 1993 óta!
Cs; Mit értél el ez alatt a 12 év alatt?
T2; Semmit, tökéletesen semmit. Most rosszabb autóm van, mint akkor volt. Nem haltam éhen, ennyit értem el.
Cs; Szerinted, mi kellene ahhoz, hogy ez a taxizás megint jó biznisz legyen?
T2; Először is, hogy ezt a túlkínálatot megszüntessük. Második lépcsőben a kiszámíthatóság miatt, a Fix ár. Talán akkor jobban beülnének. De elsősorban a létszám, mert amíg ennyire egymás alá ígérgetünk, addig mindig is így fogunk élni.
Cs; Te - ha jól emlékszem -, megpróbáltad mezítláb is?
T2; Igen. Mezítláb nekem totálisan nem jött be. Én nem vagyok rabló, nulla forintokat csináltam. Szóval nem működött. Az sem működött.
Cs; Akkor létszám, és fix tarifa. Mi kellene még?
T2; Nézd, én szívesen bevezetném azt is, hogy 2000 forint alatt ne indulhasson el a taxi. Ne lehessenek 600 forintos fuvarok. Abban a 2000 forintban legyen benne, mondjuk 4 kilométer, de ne lehessen az, hogy rámegyek a címre X kilométert, és a mai napig tud 500 forintos kanyar lenni. Ez a szégyen, és ez a gazdaságtalan. Aki ma taxiba akar ülni, az minimum 2000 forintra számítson.
Cs; Neked mi a legmagasabb iskolai végzettséged?
T2; Gödöllőn, a Szent István egyetemen végeztem, Agrártudomány szakon, onnan van diplomám.

Közben beült a Budás kolléga is mellénk.

B; Hallom ti is hangulatban vagytok.
T2; Tudod az a baj, hogy mi értjük a dolgok miértjét, mi talán szeretjük is ezt csinálni. De nem így! Azért lettem taxis, mert szeretem csinálni, de nem buli.
Cs; De azt mondják egyes kollégák, hogy megcsinálják naponta a pénzüket, akkor most mi az igazság?
B; Meg lehet csinálni, csak üljél bent napi 12 órát.
Cs; Na de mások is dolgoznak napi 12 órát.
B; Igen, de egyet ne felejtsünk el, hogy azoknak van szabadnapjuk, van betegállományuk, hogy van szabadságuk, amit nekik fizetnek is.
T2; Mi egyszerűen nem tudjuk kipihenni magunkat. Mert ha meg is tesszük, akkor utána heteket kell gürizni, hogy behozzuk a lemaradást. Ő büntetlenül el tud menni a családjával, míg mi csak a benzint herdáljuk.
B; Mindegy melyik cégnél vagy, nekünk akkor is csak a munka jut, élvezni nem tudunk belőle semmit.
T2; Olyan szinten gagyi már ez, hogy frankón nem sajnálnám, ha kiléphetnék belőle.
B; Mit szóljak én? Már elkezdtem lottózni, csak egyszer jönne be, még utasként sem ülnék többet taxiba.

Körülbelül ennyi. Persze nem szószerinti leírás ez, mert sok kötőszót kellett kihagynom belőle. Sok kollégát jellemez ez a hangulat. Reméljük a legjobbakat.


kapcsolodó cikkek