TILTAKOZUNK! Aláírásgyűjtés, a TGFSZ szervezésében.

2011.03.13.

A minisztérium az alábbi összeállítást küldte meg a TGFSZ részére. Jelenleg ez a befutó tervezet. (2011.11.02)
Kellemes olvasgatást mindenkinek.(nyugtatót azért készítsétek elő)

 

A délelőtti események teljes hanganyaga:

TGFSZ riport a klubrádióban

Átadták az 1400 aláírást...

Aláírásgyűjtő ív:

A TGFSZ által kiegészített változat:

Levél Székely Andrásnak

Az érdekvédők nyilatkozata

A 03.24.-ei találkozó eredményeképp létrejött, és a minisztériumnak továbbított változat

 

Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének
(TGFSZ) közleménye:


Tisztelt, Taxis kollégák, Kedves Barátaim!

Mint a híradásokból (és a hallotaxi.hu - n ) értesülhettetek róla, az aláírásgyűjtéssel elértük a célunkat!
A célt, melynek lényege, hogy a rendelet-tervezet ebben a formájában ne jöhessen létre, azt további egyeztetések kövessék a TGFSZ aktív részvételével!
Hétfőn, amikor a petíció valamint az aláírások átadásra kerültek a minisztériumban, Székely András osztályvezető úr részére, egy közel félórás beszélgetés zárószavaként az osztályvezető úr felkérte a Szakszervezetünket a további tárgyalásokban való aktív részvételre!
Ez örvendetes hír!
Ám ehhez továbbra is szükségünk van minden egyes taxis támogatására, hiszen innentől kezdve már az aláírások nem számítanak!
Egyedül az számít, hogy hány taggal rendelkezünk, mivel ez a rendelet országos vonatkozású, ezért nekünk is országos tagságot kell produkálnunk!
Ha nem sikerül országos szinten tagságot felmutatnunk, akkor a szavunk e rendelet tervezet esetében vajmi keveset fog érni!
Ezért kérlek, vegyétek fel velünk a kapcsolatot és lehetőség szerint csatlakozzatok a szervezethez, hogy a mostani győzelmünk ne csak egy csata megnyerése legyen hanem igen is, a mi (Taxisok) akaratunk és igényünk tükröződjön a majdan bevezetésre kerülő rendeletben!

Szükségünk van rátok, szükségünk van minden taxisra, mert csak együtt, csak veletek érhetünk célt!

Mindez mellett a TGFSZ nem csak kér (tagdíj) hanem azonnal ad is!
A MOL-al folytatott tárgyalások eredményeként a tagjaink hozzájutnak egy olyan mágneskártyához mely alapból kb 8 ft/ liter induló kedvezményt biztosít a a tagok részére bármelyik üzemanyagfajtából (Gáz, Benzin, Gázolaj)!
A kedvezmény csak induló érték!
A tagok számának (ezáltal a tankolt üzemanyag mennyiség) növekedésével ez az érték is növekedni fog!
Tárgyalásokat folytatunk a LÁNG alkatrész forgalmazó (országos) hálózattal mely a tagjaink részére 30%-os kedvezményt tud biztosítani az általa forgalmazott termékek árából!
További hasonló megoldásokon is dolgozunk hiszen célunk, hogy minden elérhető módon segítsük a tagjainkat!

Kérlek benneteket, ezt az üzenetet juttassátok el minél több kollégához, hiszen az idő nagyon szorít minket!



Üdvözlettel,
Farkas Zsolt
elnök

http://tgfsz.org.hu/index.php/kapcsolat

 

A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének
(TGFSZ) közleménye:
A TGFSZ megdöbbenéssel fogadta, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egy olyan jogszabály-tervezet elfogadtatására készül, amely a taxi-szolgáltatás területén tapasztalható problémák orvoslására egyáltalán nem alkalmas.

Felháborítónak tartjuk, hogy évek, esetenként évtizedek óta gyakorló taxisokat köteleznének tanfolyamok újbóli elvégzésére és vizsgák ismételt letételére.
Értetlenül állunk azelőtt, hogy sok ezer, csőd szélén bukdácsoló kisvállalkozót kényszerítenének milliós beruházásokra, mindezt egy gazdasági válság kellős közepén.
Elképesztő cinizmusnak tartjuk a „Hatásvizsgálati lap” azon megállapításait, mely szerint „a javasolt új szabályozásnak nincs közvetlen hatása a vállalkozások pénzügyi helyzetére”, valamint „a háztartások pénzügyi terheit a javaslat nem érinti”.
A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete a jogszabály-tervezetet szakmailag megalapozatlannak, hatásait tekintve átgondolatlannak, érdekvédelmi szempontból kifejezetten aggályosnak, összességében pedig érdemi tárgyalásra is alkalmatlannak tartja, ezért a tervezetben foglaltakat a leghatározottabban elutasítja, egyben tiltakozását fejezi ki és a tervezet ilyen formában történő beterjesztése ellen aláírásgyűjtésbe kezd.

Arra kérünk minden olyan kollégát, aki méltatlannak érzi, hogy többéves taxizás után iskolapadba kényszerítsék, megalázónak tartja, hogy vizsgáztassák abból, ami évek óta a napi rutint jelenti számára, hogy aláírásával tiltakozzon a jogszabály-tervezetben foglaltak ellen. Kérünk mindenkit, akinek 10 évnél idősebb autója van, vagy fiatalabb, de nem látja biztosítva, hogy ezt majd le tudja cserélni, az szintén alapvetően saját érdekében aláírásával fejezze ki tiltakozását!

Aláírásgyűjtő ív:

Azon vidéki taxis kollégák, akik a rendelet tervezet jelen formájában való bevezetése ellen tiltakoznak, és ezt aláírásukkal szeretnék kifejezni azok a honlapunkról , vagy a hallotaxi fő oldaláról, töltsék le az aláíró ívet, írják alá, majd postán juttassák el a címünkre:

Cím:

Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete
1081. Budapest. Köztársaság tér 3.
(Postafiók: 1428.Bp.42)

 

 

Százezreket gombolnának le a taxisokról

5 évente kellene megújítani egy előkészítés alatt lévő rendelettervezet szerint a taxisok vizsgáit, ami szakszervezeti becslés szerint alkalmanként mintegy 100 ezer forintba kerülne. Az érdekképviseletek igényelnék a személy-taxizás szabályozását, de a periodikus, díjköteles vizsgáztatásból nem kérnek. A rögzített árakat viszont díjaznák. Erről azonban nincs szó a tervezetben.

 

5 évente kellene megújítaniuk a taxisoknak a vizsgájukat, amire a Taxis Gépkocsivezetők Független Szakszervezete (TGFSZ) szerint nincs példa máshol. A periodikus vizsgáztatás a komplex országos rendezés része lenne. Elméleti és gyakorlati számonkérést is tartalmazna, KRESZ-ből, etikából, városismeretből, biztonság- és vezetéstechnikából.

A TGFSZ feltételezi, hogy mivel kormányzati törekvésről van szó, a vizsgáztatásból származó bevétel is az államkasszában landolna. Egy-egy a rendeletben tervezett taxis vizsga díja kb. 100 ezer forint lehet - becsült a szervezet ügyvivő-szóvivője, Fárbás Tibor.

Tiltakoznak a taxisok

A még csak munkaanyagként létező előterjesztés azokat a felvetéseket tartalmazza, amelyek elfogadásában a jogszabály előkészítésére felállított munkabizottság egyetértett – írta megkeresésünkre a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). Ehhez képest az egyeztetésben részt vevő egyik érdekképviselet honlapján ez olvasható: „Na ebből már tényleg elég volt! Kiknek az érdeke lehet a közel 10 000 hazai taxist 5 évenként újra és újra beküldeni az oktatópadokba? Egy közelgő minisztériumi rendelet-tervezet szerint 5 évenként vizsgáznánk és fizetnénk rendszeresen, mert maximum eddig lenne érvényes egy taxi-engedély. Az Országos Taxisszövetség (OTSZ) ezt nem akarja!”

A TGFSZ szerint ez a rendelet-tervezet semmi másról nem szól, csak arról, hogy az állam állandó bevételi forrást szeretne csinálni a taxisokból. Pedig már most is többet szed be tőlük, mint egy hétköznapi autóstól, hiszen évente kell vizsgáztatniuk a kocsijukat, és háromszoros vizsgadíjat kell fizetniük. A TGFSZ egyébként eddig nem tudott részt venni a kormányrendelet egy éve tartó előkészítésében, mert nemrégen alakultak újjá. Most viszont ott akarnak lenni, mert nem szeretnék, ha a jelenlegi tartalommal lépne hatályba az új szabály.

Mi a nagyobb baj?

Az fn.hu kíváncsi volt, hogy vajon az-e a legnagyobb bajuk a taxisoknak, hogy újra és újra vizsgázniuk kellene, vagy inkább az, hogy a vizsgának díja is van. Fárbás Tibor szerint először a szabályozást kellene rendbe tenni (létszám, rögzített ár), hogy a taxisok egy kicsit levegőhöz jussanak, képesek legyenek fenntartani magukat és az autójukat. Nem igaz, amit a törvénytervezetben írtak, hogy a vállalkozásokat, háztartásokat nem terhelné meg az 5 évenkénti vizsgáztatás, ugyanis azt vagy a vállalkozás bevételéből lehetne fizetni, vagy ha az nem fedezi, akkor a konyhapénzből.

Más szakmákban sem kell újra vizsgázni, miért pont a taxisoknak kellene? – kérdezett vissza. De ha már ilyen feltételeket szabnak, akkor az lenne a minimum, hogy ne kerüljön pénzbe – tette hozzá. A jelenlegi gazdasági helyzetben azonban ezt elképzelhetetlennek tartja. Másrészt ha ennek díját elengednék, akkor máshol biztos beszednék a taxisokon ezt a pénzt – valószínűsítette.

Túl sok a taxis, kevés az utas és olcsók a díjak

A taxis vállalkozók helyzetét így jellemzi az ügyvivő szóvivő: csőd szélén bukdácsol több ezer taxis kisvállalkozó, évről évre 25-30 százalékkal csökken a forgalom, sokan dolgoznak áron alul, vagy csak áron alul hirdetve magukat (az ellenőrzés nem igazán működik), a válság is betett.

Összefoglalva: egy újabb sarc nélkül sincsenek könnyű helyzetben a sofőrök és a társaságok.
Emellett egyre több állását elvesztett amatőr próbál szerencsét taxisként (mint a rendszerváltás környékén), amiben nagy szerepük van az erre biztató munkaügyi központoknak is.

Budapesten például mintegy 7-8000 taxis dolgozik (pontos számot nem tudni), 5900 engedéllyel (cégre vagy autóra a taxisok számától függetlenül elég egy engedélyt kiváltani). Összehasonlításul: Bécsben 2500, Pozsonyban 3000 taxis van az utakon. Minden más nagyvárosban megoldották már, hogy lakosságszámhoz mérten legyen maximálva a taxisok száma (kimenő rendszerben), de Budapesten még nem. Pedig egy ilyen korlátozás plusz széles körű szankcionálás a szabályt szegőkre (például kizárás) nagyon kellene a normális működéshez.

Rögzített tarifákat szeretnének

A budapesti tarifák és taxis létszám szabályozására 15 éve nem tett semmit az erre felhatalmazott önkormányzat és most is csak ígéretek vannak. 9 évvel ezelőtt hatóságilag rögzített árról döntött a parlament, de a fővárosi önkormányzat azóta sem vezette ezt be. 11 éve változatlan, 240 forintos a hatóságilag rögzített maximális nappali tarifa Budapesten – sorolta Fárbás Tibor.

Ehelyett a TGFSZ a költségeket is fedező rögzített árat szeretne, hogy gátat szabjanak az egymás alá ígérésnek. Az fn.hu felvetését, hogy ennek a GVH nyilván nem örülne megerősítette Fárbás Tibor, mert már próbáltak egyeztetni a hivatallal. Viszont úgy gondolják, hogy ha lenne erre jogszabály, mert például a főváros úgy gondolná, ha rögzíti a taxis árakat, annak pozitív hatásai lehetnek (pl. nem feketén dolgoznának egyes taxisok, a turistáknak is kiszámíthatóbb lenne a tarifa), akkor a hivatal sem tehetne semmit. Most 300 forintos kilométerdíj lenne indokolt a költségek és adóvonzatok figyelembe vételével – számszerűsített.

A taxizás hatályos szabályozása nehezen áttekinthető, részben elavult, nem különül el a közúti árufuvarozókra és személyszállítókra vonatkozó előírásoktól – ezért van szükség önálló szabályra, írta kérdésünkre az NFM. A rendelkezések újjáalkotásával egyetlen jogszabályban jelennének meg az ország egész területén egyformán érvényes, egyszerűbben alkalmazható általános szabályok. Az érdekképviseletek többször kérték az önálló szabályozás kialakítását, amely az általuk elvárt piaci rendteremtést is segítheti, az utasok színvonalasabb kiszolgálásához vezethet. A tervezet jelenleg is az érdekképviseleteknél van véleményeztetésre, észrevételeiket a minisztérium a szöveg véglegesítésénél figyelembe veszi majd.

Az Európai Unió a közúti közlekedési szolgáltatók (árufuvarozók, buszvezetők) alapképzését és továbbképzését írja elő egységesen, a taxisok esetében a kérdéskör rendezését nemzeti hatáskörben hagyja.

Aláírásgyűjtő ív: