Közeleg a bivalyerős Mercedes S-oszály

2005.12.28.

A nyakkendő ebben is fontos
Két héten belül, a Detroiti Autószalonon mutatkozik be az új S-osztály AMG kivitele. A Mercedes-Benz luxusmodellje igen komoly sportlimuzinnak ígérkezik, ez már két adatból is látszik: 612 lóerő, 1000 Newtonméter.

Detroitban mutatják be a vadonatúj Mercedes-Benz S-osztály legerősebb változatát. Az újdonság az S65 AMG nevet kapja, ami egy nem kevesebb, mint 612 lóerős erőforrásra utal. Ez a teljesítmény egy hatliteres V12-es erőforrástól származik, amit a biztonság kedvéért még két turbófeltöltővel is elláttak, hasonló megoldást egyébként már az előző S600-asnál is láthattunk. A teljesítménynél még durvább a nyomaték, ennek maximális értéke ugyanis kereken 1000 Newtonméter, méghozzá 2000 és 4000-res fordulatszám között, vagyis igen alacsony értéken. További érdekesség, hogy 1000-res fordulatszámnál 570, 1500-nál pedig már 750 Nm áll a vezető rendelkezésére, továbbá legnagyobb teljesítményét már 4750-nél leadja.

Az embertelen nyomatékkal már sehogy sem bírt el a hétsebességes automata, az AMG így jobb híján a már sokszor bizonyított ötsebességest társította az jelentős teljesítményű erőforráshoz. A hátsókerék-hajtású S-osztály így 4,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet, 0-200-ra pedig 13,3 szekundum kell neki. A vége természetesen 250-ben van limitálva, arról nincs adat, hogy ezt a sebességet mennyi idő alatt éri el a modell, pedig kíváncsiak lennénk rá. Némi felárért cserébe azonban már eltekintenek az elektronikus korlátozástól, ekkor állítólag közel 300 km/órára képes a sportlimuzin (a kilométeróra egyébként 360-ig van skálázva).



Az AMG-nél természetesen nem csak a motort, hanem a hajtáslánc legtöbb elemét áthangolták. Állítható a futómű keménysége, sokkal jobb az útfekvés, nagyobbak a féktárcsák és szériában 19 collos kerekek járnak hozzá. Az erőfölény a külsőben is megmutatkozik, az S65 AMG-t leginkább a hangsúlyosabb küszöbökből, a négy kipufogóvégből, valamint az elől-hátul megváltozott lökhárítókról szúrhatjuk ki.

A belsőben a szokásos változtatásokon kívül leginkább a Racetimer funkció újdonság, ami a köridők mérésében nyújt komoly segítséget - aki ilyen autót vesz, az úgyis rendszeres látogatója a versenypályáknak. A hivatalos premier Detroitban lesz január 8-án, az autó nálunk valószínűleg késő tavasztól lesz majd kapható.