Az árverseny szüli a hiénát

2010.07.31.

indexvideo
Aki nem akar nagy taxitársaságnak dolgozni, csak úgy élhet meg, ha átveri az utast, a nagy cégek áraival nem lehet versenyezni, pedig rendet kéne rakni. Rövid taxikörkép.

 

 

Kommentek

  • 2010.07.30 15:08:43RosszQtya

    azért ez bexarás! :D
    ezért is kellett a 8 tarifás óra... ezt is valami agysebész találta ki! :D

  • 2010.07.30 15:12:38popee

    De ha napi 2-3 fuvarja van a hiéna taxisnak, akkor inkább váltson szakmát, és ne a lehúzásokból próbáljon meg megélni. Jaaa, hogy buta, mint egy tuskó, és nem ért semmi máshoz. Tetszett volna annak idején odafigyelni az iskolában....

  • 2010.07.30 15:31:02Tibike15

    400ft kilóméterenkét na meg a jó kedves felmenőd.
    Az autómmal 1km nagyjából 25ft, értékcsökkenéssel maximum 40-45ft de még ha drágább autót veszek és emiatt nagyobb értékcsökkenést, akkor sem több 1km 60forintnál.

  • 2010.07.30 15:33:39ODIV

    Azért amikor látok Mercedes R-osztály, meg S,E satöbbi taxikat, akkor ne mondják, hogy tényleg ennyire nem biznisz taxizni?

  • 2010.07.30 15:37:48Gyagyás Tóni

    Az én szakmámban is nagy verseny van, ezért holnaptól átverem az ügyfeleket hogy rendesen meg tudjak élni. Autószerelő vagyok és minden taxist szívesen várok.

  • 2010.07.30 15:39:06Hümüzhümümüz

    S, E osztályú Mergákat max hotelek előtt látsz, vagy a Zóna Taxi flottájában. Átlag Opel Vectra, Octavia, Passat, Mondeo... Hiénások meg 5-6 éves verdákkal zúznak, amiknek már lóg a tengelye.

    Aki beül logó nélküli taxiba, az meg is érdemli különben, hogy lehúzzák... Ennyi a véleményem. Ha van rá kereslet, akkor van kínálat. Hiéna taxisok csak a tufákat használják ki.

  • 2010.07.30 15:39:16-truth-

    szegény taxisok

  • 2010.07.30 15:40:58grufftipunk

    Úgy ÚÚÚÚtálom a taxisokat!
    De tisztelet a kivételeknek!

  • 2010.07.30 15:42:45ODIV

    Gyagyás Tóni: A te szakmádban már valaki feltalálta azt az üzleti modellt, hogy átverik az ügyfeleket. Erről lekéstél. Viszont manapság van egy feltörekvő kis létszámű autószerelő közösség, akiknek "korrekt munkát, korrekt áron" a szlogenjuk. Ne kérdezd miből élnek.

  • 2010.07.30 15:44:12Hümüzhümümüz

    Kék pólós fickót azért sunáznám... Aranyos a retro bajusz az orra alatt! :D

  • 2010.07.30 15:45:36Hümüzhümümüz

    ODIV:

    Fogadjunk a visszatérő, elégedett ügyfelekből... :)
    Ez az, ami a hiéna taxisoknak sosem lesz. :P

  • 2010.07.30 15:47:24Horváth Lajos

    Sajnos én egy irodában dolgozok,és nem tudom átverni az ügyfeleket... De lehet hétfőn ellopom a főnök laptopját és eladom, mert a kurvaannyát, olyan keveset fizet,alig tudok megélni belőle. Biztos megérti majd. Nem?

  • 2010.07.30 15:47:43Goyo

    Nem tudom, ki találta ki, de nagyon betalál a "guruló koldus" kifejezés.

  • 2010.07.30 15:56:07alfredo20

    ez is demszky töketlenségének a következménye.
    ez az idióta bojár is mit okoskodik? ha már bécset emlegeti... bécsben simán be lehet menni a belvárosba autóval. Csak Londonban van ilyen, hogy nem lehet a belvárosba bemenni, de ott valamivel (kb 30-szor) fejlettebb a földalatti hálózat, és ott sok embernek nincs is autója. Budapesten a tömegközlekedés kritikán aluli mivolta miatt kultúrembernek nem lehet BKV-val közlekednie. Demszky mikor szállt fel utoljára BKV-ra nem PR célzattal?

  • 2010.07.30 15:59:39Hümüzhümümüz

    alfredo20:

    Te nem gyengén vagy beteg...

  • 2010.07.30 16:01:37Mobutu Sese Seko Nkuku Ngbendu Wa Za Banga

    Goyo
    Van még a fillérvadász és fillérbaszó kifejezés is a mocskos hiénákra.

  • 2010.07.30 16:04:47antimason

    A mezitlábas taxisok a ma fiának dolgoznak.

  • 2010.07.30 16:09:08chr(27)

    Az 5000 Ft a Nyugatiig kijon a 800 alapdijbol meg a 400/km-bol? Ezek bunozok semmi masok.

  • 2010.07.30 16:19:02borzash

    az indexen kizárólag ilyen idegesítő, beszédhibás arcok dolgoznak, vagy csak azok kapnak kamerát meg mikrofont?

  • 2010.07.30 16:25:54wesoner

    Dögöljön meg az összes!

  • 2010.07.30 16:33:40Mr Apy

    Egy valamire való autó ára legyen 3.000.000 Ft, menjen el 300.000 km-t, aminek a fele utassal legyen. Ekkor az autó árából egy utaskm-re 20 Ft jut. Szervizigény 15.000 km-enként 50.000 Ft (3,30 Ft/km), javítások, alkatrészcserék, stb. 5 Ft/km.
    Fusson naponta 200 km-t, aminek ugye a fele utaskm, az hetente 500 utaskm, vagyis az autó havi költségei (casco, kötelező havi része, stb. kb. 20.000 Ft) lebontva utaskm-re 10 Ft/km.
    Ha az autót hitelre vette a taxis, akkor annak havi költségeit is ki kell termelnie (kamat, kezelési ktg, bankadó, vagy lízingdíj, stb.). Erre számoljunk havi 10.000 Ft-ot, az utaskm-enként 5 Ft. Most tartunk 43 Ft/utaskm-nél.
    Vélhetően gázolajjal megy az autó, ebből kell bele az egyszerűség kedvéért 8 liter 100 km-re, vagyis 1 km ára kb. 25 Ft.
    Utasként elvárom, hogy az autó kívül-belül tiszta legyen, vagyis alsó hangon heti egy külső-belső takarítás 2000 Ft (4 Ft/utaskm).
    Eddig a taxis nem keresett egy fillért sem! Tartunk 72 Ft/utaskm-nél.
    Tegyük fel, hogy a taxis szeretne hazavinni havonta 150.000 Ft nettó jövedelmet. Ehhez neki kb. 325.000 Ft bevételt kell teljesítenie, hogy minden (adó, TB, stb.) kötelezettségét teljesítve a 150ezer megmaradjon. Ezt visszaosztva a havi utaskm-ekkel, megkapjuk, hogy erre 162,50 Ft jut.
    Mindösszesen kb. 235 Ft/km díjnál tartunk, alsó hangon. A 400 Ft/km lehet, hogy tényleg túlzásnak hangzik, de a jelenlegi 160 Ft/km körüli díjakból meg nem lehet kijönni.

    Ui.: nem vagyok taxis, csak számolok.

  • 2010.07.30 16:43:56Parmezanidész

    Apy, ne nettó 150-et vegyünk, hanem 110-et, ami olyan átlagos magyar bér, és akkor mindjárt ki is jössz a 160/kmből.

  • 2010.07.30 16:48:51stano

    Hát igen, nehogy már egy ostoba tanulatlan taxisnak 150e nettót számoljunk.
    És így már tényleg kijön csak a km-díjból a költsége, akkor miért is van pluszban alapdíj? (Habár 10e/hó törlesztővel nem sok hitelt adnak, ami mondjuk legyen az ő baja...)

  • 2010.07.30 16:53:50coeurace

    csak tudnám, hogy a fix tarifa hogyan segítene mindezen?
    Athénban totál fix tarifa van és ugyanúgy átverik a hiénák a külföldieket, mint otthon. Annyi a különbség, hogy a fix tarifák és a szabályozás miatt alig vannak társaságok és minden taxi tökugyanúgy néz ki, nem lehet felismerni a hiénákat.
    Ja, és telefonon lehet taxit rendelni, 10 perc múlva ér oda jó estben és feláras szolgáltatás :).

  • 2010.07.30 16:55:04d'oh

    csak azt nem érti meg senki a taxizás kapcsán sem amit például az ingatlanügynökök sem. hogy minél jobban elaprózzák a piacot, annál inkább éhen fog halni mindenki ha nem ügyeskedik. egyszerűen limitált az utasok száma, de ha fele ennyien lennének, máris kétszer ekkora utaskilométer jutna mindenkire. átlagban persze, de akkor is. így meg úsznak az árral, kivájják egymás szemét a drosztokért és alig jut valami.

    kvóta és kész. persze hiénák akkor is lesznek.

  • 2010.07.30 17:03:02motoros15

    "Aki nem akar nagy taxitársaságnak dolgozni, csak úgy élhet meg, ha átveri az utast, a nagy cégek áraival nem lehet versenyezni,..."
    Itt bibi!Aki nem akar taxitársaságnál dolgozni,keressen más megélhetési lehetőséget.Nem kötelező senkinek sem taxisnak lenni.El lehet menni fizikai munkát végezni más társaságokhoz.Ki kell próbálni.Az megy taxisnak és az veri át a népeket,akinek büdös a munka.

  • 2010.07.30 17:07:39Lacquo

    rohadt hiénák, a külföldiek meg úgy mennek haza, hogy mocskos magyarok, miattuk, meg sok lehúzás miatt. Ez van mindig... az éttermekben is. Utálatos. Volt már, hogy sajnos bekeveredtem hiénához, szemét is volt, pofátlan is, és 3x annyiba került.

  • 2010.07.30 17:12:43mr.guargumi

    Közösségi utazás..ez hülye. Akkor első lépcsőfokként legyen egy normálisan működő BKV, és utána visszatérhetünk az autók kitiltására..

  • 2010.07.30 17:30:40Pistabácsi

    Egyszer Szigetről mentünk haza haverommal. K**va fáradtak voltunk, gondoltuk taxizunk. Megkérdeztük az ott álló taxisokat mennyibe fájna, ha kis kerülővel mennénk, előbb Újpest, aztán Keleti. Mondták, hogy 9000. Kiröhögtük őket, erre közölték, hogy ennél olcsóbban nem visz el senki. Kicsit távolabb találtunk egy céges taxit, épp akkor szabadult fel. Leintettük, megkérdeztük mennyié vinne el minket. Mondta, hogy hú fiúk az drága lesz, kb 4000. Beültünk, és a hiénák elállták az utat, mekdnem megverték a sofőrt, hogy elvisz minket. A járdán kellett áthajtani. Na ennyit a szegény sorsú független taxisokról. Csakis céges taxit szabad hívni.

  • 2010.07.30 18:00:29OftF

    valahogy olyan vicces, hogy pont a ferihegyi hír felett van a főoldalon ennek a cikknek a linkje :)

  • 2010.07.30 18:08:37Sicc

    20 éve nem ültem taxiban. Annak idején Béke tér - Márvány utca 70 forint volt. Ma szerintem lehet vagy 4000.
    Kinek kell? Inkább megyek gyalog - csk kicsit tovább tart. BKV-val meg akkor megyek, ha öt anyám lesz.
    A legrosszabb esetben felhívom a barátaim közül az egyiket, akik szívesen elvisznek.

  • 2010.07.30 18:30:10Perillustris

    A Keletinél álló arcok kifejezetten riasztóak... Egy ismerősömet 2004 körül a Nyugatiból a Kálvin térre 5 ezerért vitte el egy tetü hiéna.

    A 150-180 forintos km ár egyébként valóban alulárazott, de ezt a cégvezetés agyalja ki, a taxisok meg többnyire kénytelenek lenyelni a békát.

    Én mindenesetre már évek óta előre belekalkulálom a taxi költségét az esti buliéba, mert az éjszakai buszok közönsége elég sokszor taszító.

  • 2010.07.30 18:40:54AzHofi

    Faterom taxis a főtaxinál, és sokat keres, mert ügyes. Vannak a kályházók, akik mindig egy helyen várakoznak, mert csak azt a környéket ismerik , felveszik a fuvart, elmennek mucsaröcsögére, és gurulóba, üresen visszamennek ugyanoda. Faterom utcaszinten ismeri szerintem az egész országot (mi merre egyirányú, melyik házszám melyik sarokra esik, marhára nem elég az utcát ismerni egy 3 perces rendelésnél), és szinte nincs gurulója, ahol kiszáll az utas, ott veszi fel a következő címet.

  • 2010.07.30 18:48:49melko04

    Csak mint céges taxis mondom, hogy a vállalkozás havi költsége 270,000 forint! Így számolgassatok. Járulékok :35.000.-
    Casco, kötelező:25.000.-
    Tagdíj: 65.000.-
    Autórészlet legutolsó havi:79.500.-
    (opcionális, és nem merci, hanem egy átlagos lacetti)
    Üzemanyag átlagosan: 65.000.-
    És ezt kell kitermelni napi átlag 8-10 fuvarból, 12-13 munkaórából. Nem könnyű. Ezért kapnak agyvérzést és infarktust a sofőrők menet közben és halnak meg az utakon, (legutóbb az Erzsébet híd közepén, történt meg egy kollegával, RIP).

  • 2010.07.30 19:07:23fandris

    talán a "beszédhibás és kamerás" indexeseknek a taxitársaságokról, tulajdonosaikról is kellene egy részletes feltáró jellegű riportot készíteni.

    Lehetne ott is kissé bonyolult de elemi számolással költségeket elemezni.

    Hiénák ?

  • 2010.07.30 19:10:22Dr Jozef Vengloš

    @alfredo20:

    Londonban is bemehetsz kocsival a központba. Csak fizetni kell érte, asszem £7 egy behajtás díja.

  • 2010.07.30 19:29:13Slaydo

    Ha ekkora túlkínálat van taxisból csak megéri... Szépen lemennek az árak a taxisok 3/4 csődbemegy és meglesz az áhított 1500-2000taxi/BP.

  • 2010.07.30 19:31:43fecsa

    Vannak munkahelyek ahol át lehet verni a kuncsaftot és vannak helyek ahol nem. Mindenki átver mindenkit, mindenki a megélhetésre fogja. Igazuk is van meg nem is. A doki elvárja a hálapénzt, mert sokat tanult és nem tud megélni. A pincér elvárja a jattot, még ha szar is volt a kiszolgálás, mert máshogy nem tud megélni. Akkor kinek van igaza? A cégek szivatják az alkalmazottat, mert nagy a verseny .. xar lefele folyik. Ez nem fog egészen addig változni amíg a döntéshozók nem változtatnak ezen, arányaiban kell elmozdulniuk a szakmákban dolgozók létszámának. Így van ez pl a felsőoktatásnál is. Minek ide ennyi diplomás? Munkája nem lesz majd és sír, hogy diplomás pénzt akar.
    Nem egy dolgot kell itt megváltoztatni, de ezt még nem látták be?
    Tiltsuk ki az autókat? Tiltsuk. De előtte legyen normális tömegközlekedés.

  • 2010.07.30 20:30:23Bukott Rockzenész

    Sikonya Gyulabá rulez!

  • 2010.07.30 20:52:17egy-fo-epitesz

    ez a bojár nagyon ciki. nem sok agya van. de most a forradalom elsöpri remélem. aztán majd jön a nemzeti közlekedés.

  • 2010.07.30 20:52:51egy-fo-epitesz

    ez a bojár nagyon ciki. nem sok agya van. de most a forradalom elsöpri remélem. aztán majd jön a nemzeti közlekedés.

  • 2010.07.30 20:57:54T-akonypunpa

    Mr Apy -val egyetértek. Végre egy érvekkel alátámasztott hozzászólás (megj: a taxitársaságnak járó százalék kimaradt a kimutatásból). A netto 150 ezer ellen sincs kifogásom: egy vállalkozó keressen többet, mint egy azonos tanultságú nem-vállalkozó. Kimaradt a pénzben nem kifejezhető kockázat is: a taxistámadások.
    Ui: én sem vagyok sem taxisofőr, sem vállakozó:)

  • 2010.07.30 21:40:21desigo

    S AMG Mergát láttam valamelyik nap taxizni
    csak néztem,hogy wtf?

  • 2010.07.30 21:54:24jet set

    Fix tarifa?
    Jöjjön vissza a kommunizmus, nem?
    Ha túl sok a taxis, akkor majd kihull a férgese.

  • 2010.07.30 22:10:01fecsa

    Az a baj, hogy nem hull ki a férgese ... Mára már csak a túristát tudja átb..ni.
    És ha a túrista nem jön, akkor egy mocsok taxis odavág a többi szegmensbe.
    De az előző videóból kiderül az is, hogy azokat sem kell félteni. Viszont ha mindenki behunyja a szemét ...

  • 2010.07.30 22:15:09v2peti

    Nem értem, hogy a km-tarifa miért nem a benzinártól függő, már jópár éve csak stagnál.
    Amúgy meg tőlünk nyugatra számos hely van, ahol taxizni csak cégnél lehet, egyénileg nem!

  • 2010.07.30 22:50:25kawalaci

    10 éve változatlan a taxi tarifa,persze,hogy nagy káosz van a taxisok közt! Természetes,hogy nem lehet belőle kijönni,legalább a mostani max,nappali és éjszakai tarifa kétszerese lenne az elfogadható! Aki azt mondja,hogy nem az primitív,nincs más jelző erre!De jó is lenne ha 5 forint lenne a buszjegy ma is,de erre persze nagyon odafigyeltek! Itt szándékosan a taxisok tönkretételére megy ki a játék,hogy majd jön a nagy Ő a Dohány utcai templomból,nagy gépkocsi parkkal,lehet jönni alkalmazottnak napi 20 ezer forintos leadóval,lásd zóna taxi!! egységes tarifával xD

  • 2010.07.30 23:55:08kawalaci

    Beszélhetünk itt taxi tarifáról,mikor az emberek buszjegyet sem vesznek és némelyik ember nem is tudja rendszeresen megvenni! Nincsenek fizetések,nincsenek munkahelyek! Olyan országban élünk,ahol mozijegyet sem lehet eladni! Ez itt a fő probléma! Akkor hol vannak az igazi hiénák?

  • 2010.07.30 23:58:57v2peti

    Külföldieknek és üzletembereknek ez a tarifa röhej! Az átlagpolgárnak persze szívás lenne a magasabb tarifa, de lassan már a BKV tarifa utoléri, vagy már el is hagyta!
    4 emberneknek átszállással már a taxi könnyen lehet, hogy olcsóbb! (Még átszállójeggyel számolva is a két vonaljegy helyett!)

  • 2010.07.31 00:03:14v2peti

    Meg azért azt se felejtsük, hogy a Keleti-Nyugati távon azért a 3000 (csütörtöki riport) közelebb áll a reálisabb árhoz, mint a taxiscégej órás tarifája. Csak a baj az, hogy a főtaxis adózik belőle, míg a hiéna zsebrevágja az egészet, és csak tankolást és kocsikopást fizet belőle, az államot meg az adófizetőket megkárosítja!

    *bármelyik cég nevét beírhatnám ide

    Nem értem, hogy a taxisszakszervezet miért nem követel magasabb maximumárakat!

  • 2010.07.31 00:29:05kawalaci

    Ebben az országban,semmi nem működik jól,miért pont a taxi működne jól!? Kezd unalmassá válni,hogy örökké a taxisokkal foglalkoznak! Nézzünk körbe más munkakörökben is mi a helyzet! A gazdasági válságot is a taxisok okozták! Nem?

  • 2010.07.31 00:57:29Taxidriver

    A „cégeknek” valójában a telefonszám tulajdonosoknak nem érdeke a tarifa szabályozása, mert ha ez megtörténne mint minden civilizált országban akkor a telefonon történő rendelés többe kerülne mint az utcai fuvar, és ebből kifolyólag nem hívnák a központot, ezáltal senki nem fizetné részükre 60-70 ezer Ft-os tagdíjat.
    Költségek nagy része megközelíti az EU-s költségeket, mondogatják Bécsi példákat (Főtaxis kolléga, többiek) 1800 taxit, de ott az alapdíj:2,50€ (700Ft) kilométerdíj: 1,29€ (361Ft) nappal[link] (de csak 1700 taxira, nálunk kb. 6000 van)!
    A szabályozók (főváros) és az utasok egy része cinikusan jelenti ki, „,hogy akkor abba kell hagyni, akkor nem kell taxizni” ez a pontos határozott céljuk, egy normális reális taxistörvény megalkotása helyett!
    Tehát az a 400Ft/km, 8 órai munkával nincs is olyan messze a reális ártól!
    Mert minél tovább tartható fent mások előnyére ez a káosz, annál tovább élteti aránytalanul olcsó tarifával utazó utasait, és a szakma megtelepedett élősködőit.

    Megjegyzés: Ez a „Bojár Iván András” teljesen nincs rendben ha egy szolgáltatás igénybevétele plusz költségekkel jár, akkor az szinte minden normális szolgáltatásban áthárítható az igénybe vevőre! (Pl. éjjel ha dolgozna, ö is kapna éjszakai műszak pótlékot, a repülőn is csak 20kg csomag szállítható, kiszállási díj)

    !Most drága utasok, akkor lehet anyázni meg a többit, stb.!!!
    Egy Taxis
    2.rész

  • 2010.07.31 01:22:03Taxidriver

    A reális tarifa valójában, nagyon messze áll a közvélemény által elfogadott, a telefonszám-tulajdonosok által kialakult tarifától!
    Aki az irreálisan olcsó tarifánál magasabb áron próbál menni, az szinte mind hiéna a közvélemény szerint!
    A 240Ft/km az egy 10!!! éves maximált ár, amit akkor számoltak ki!
    10 éve mennyi is volt egy buszjegy, vagy egy liter benzin, esetleg a TB járulék?
    Mielőtt indulatosan írsz, az előtt gondolkodj egy picit!
    Egy Taxis
    1. rész

  • 2010.07.31 01:40:26Taxidriver

    „Mr Apy” hozzászólását még annyival egészíteném ki, hogy évenkénti műszaki vizsga, évenkénti taxiállomás engedély, hitelesítés, könyvelő, papírszalag, számlatömb, stb. mind a költségoldalt növelő tényező!

    Egy fodrász alaphangon 2000-3000Ft, egy márkaszerviz 12-13ezer Ft/óra díjjal dolgozik, a könyvelő havi 10000Ft-ot kér havonta fél órás munkáért, az üzemanyag ára literenként 330-350Ft körül van, de ez mind normális, csak az a „mocskos taxis” miért olyan rabló!
    De az a taxis is szeretne 8 órát dolgozni, (nem 14-16 órát) szabadságra menni, és egy családot eltartani becsületesen!

  • 2010.07.31 01:55:11Taxidriver

    Olyan ember ítélkezzen aki akar és tud is függetlenül gondolkodni!
    Reális-e az a tarifa ami BKV-tal egy koszos buszon 4 személlyel 2560Ftba kerül 1 átszállással, de taxival 600-800Ft!
    Ehhez nem lehet mit hozzáfűzni mert a szakma értékét minősíti!

  • 2010.07.31 03:23:37DrSzoke

    Tipikus magyar tortenet.4 evet taxiztam a 80-as evek vegen.Amikor a cegek megszuntek,a munkaugyi kozpontbol taxizni kuldtek a kirugott melost ha volt autoja.Nem vicc!!!!2 ev alatt megotszorozodott a pesti taxik szama.Ez durvan 90-ben volt.20 eve.Az illetekes hatosagok azota szarnak nagyivben az egeszre.Hiena sztorik azota vannak,azota nem tortenik semmi.A nem oda valo sotet alakokat meg sem probaljak kiszurni.Kis akarattal mar reg rendben lenne az egesz es nem volna mirol beszelni.
    Nem a taxist kell bantani,hanem a hajasseggu lusta tetu politikust,kepviselot akinek 100X fontosabb a zsebe mint az, amiert a penzet kapja az adofizetoktol.

  • 2010.07.31 08:27:28kawalaci

    A Taxidriver kommenthez gratulálok,ez teljes mértékben így van,ez a megmásíthatatlan igazság!