A világ leggyorsabb taxisofőrei

2006.04.10.

Minden 3 perc
Mindössze három másodpercre van szüksége az Audi A4 DTM "versenytaxinak" ahhoz, hogy 100 kilométeres sebességre gyorsuljon.

"Mindegyik tanítványomnak ki kellene próbálni ezt, hiszen egészen különleges tapasztalatokat szerezhetnek - mondta fellelkesülve Felix Magath, a Bayern München labdarúgócsapatának mestere miután kikászálódott egy Audi A4 DTM "versenytaxiból".

Mint ismert április 9-én kezdődnek a DTM sorozat versenyei, s ebből az alkalomból alakítottak át kétülésessé az autót, hogy a legfontosabb partnerek, ismert személyiségek is megízlelhessék, milyen belülről a verseny, milyen érzés versenytempóban száguldani. Az Audi hivatásos pilótái pedig a bemutató idejére a világ leggyorsabb taxisofőreinek szerepére vállalkoztak.

Magath mellett a német válogatott kapitánya Michael Ballack, a síugró Sven Hannawald, az úszó Antje Buschschulte és még sok más jól ismert német nagyság is helyet foglalhatott a versenyautóban.


Mindössze három másodpercre van szüksége az Audi A4 DTM "versenytaxinak" ahhoz, hogy 100 kilométeres sebességre gyorsuljon. Az utasok szinte belepréselődnek az ülésbe, a rájuk ható erő eléri testsúlyuk kétszeresét is. Hasonló tapasztalatokat az utasok legfeljebb a hullámvasúton szerezhettek korábban.

Az április 9-én induló sorozatban debütál a DTM új kvalifikációs rendszere a "shoot out", amely még izgalmasabbnak ígérkezik, mint a korábbi "super pole" rendszer, amelyben a 10 leggyorsabb autó vetélkedett a legjobb starthelyekért a mért körök alapján. Az Audi csapat sztárjai izgatottan várják az újfajta kvalifikációt, amelyet már sikeresen használnak a Forma 1-es versenyeken. A legjobb rajtkockák 3 forduló alapján kerülnek felosztásra: az első 14 perces rész során mind a 20 autó egyszerre rója a köröket, amelyből a 6 leglassabb esik ki először. A második szakasz 10 percig tart, és újabb 6 autó búcsúzik a végén. Az utolsó felvonás során a megmaradt 8 autó küzd az első rajtkockáért egy 7 perces menetben.

Forrás: Híradó.hu