Bankkártya a taxiban: presztízs vagy ámokfutás?

2010.03.12.

presztízs vagy ámokfutás?
Kezd elszaporodni a kártyás fizetés a budapesti taxi társaságoknál, annak ellenére, hogy ez magas pluszköltségekkel jár a sofőröknek. A Budapest Taxi cégvezetője szerint Magyarországon még sokáig tart, míg meghonosodik a hétköznapi kártyahasználat, de a 6x6 Taxi egy újabb kitörési pontot lát a bankkártyás fizetésben.

A Budapest Taxi cégvezetője rádiónknak elmondta: az elmúlt egy hónapban mindössze egyetlen utas mondott le társaságuknál a fuvarról, mert nem tudott volna bankkártyával fizetni. A cégnél egyelőre alig néhány autóban van lehetőség a bankkártyás fizetésre, Dióslaki Gábor szerint ugyanis nem nagyon van gazdasági racionalitása a bankkártya lehúzó terminálok üzembe helyezésének.

A berendezések beépítése ráadásul a sofőröknek 5-7 ezer forintos pluszköltséget jelent havonta, ennek az ellenértékét pedig egyelőre nem tudják kitermelni a plusz fuvarokból. A Budapest Taxi vezetője ugyanakkor elismerte, hogy jelenleg is tárgyalnak bankokkal a megvalósítás lehetőségeiről, de idáig még nem kaptak olyan ajánlatot, amely számukra is biztos megtérülést jelentene. Dióslaki Gábor azonban hozzátette, hogy egyelőre nem is nagyon sietnek a végére járni a tárgyalásoknak, hiszen Magyarországon továbbra is a készpénzes fizetésnek van hagyománya.

A taxis társaság vezetője úgy véli, hogy a versenytársak sok esetben rosszul értelmezett presztízskérdést csinálnak a terminálok beépítéséből, olyan komoly költségek mellett, amelyeket aztán nem tudnak kitermelni.

A 6x6 Taxi diszpécserközpontjának vezetője gyökeresen eltérő állásponton van: Tóth Péter szerint ma Magyarországon a munkáltatók zöme készpénzes fizetés helyett már inkább átutalja a béreket, így egyre többen szeretnék az utazásuk ellenértékét bankkártyával kiegyenlíteni. Tóth Péter úgy véli, hogy a cég számára az lehet egy újabb kitörési pont, ha minél több autóban elérhető lesz a bankkártyás fizetési lehetőség.

A társaság diszpécserközpontjának vezetője hangsúlyozta: míg tavalyelőtt 30 utasból mindössze 1 szeretett volna bankkártyával fizetni, ma már 10-15-en egész biztos igénylik ezt a lehetőséget. Tóth Péter azt is elárulta, hogy a KPMG adótanácsadót például pont azért veszítették el az ügyfeleik közül, mert nem tudtak elég gyorsan reagálni a cég kérésére, miszerint a jövőben teljes mértékben szeretnének átállni a bankkártyás fizetésre.

Hallgassa meg Ön is Tubik Dániel összeállítását, amelyben először Dióslaki Gábort, a Budapest Taxi cégvezetőjét kérdezte!



Az összeállítás hossza: 8 perc 14 másodperc  Halgassa meg: