Aszfaltoznak az Árpád hídon

2007.03.14.

NÉPSZABADSÁG Budapest
Még nyáron mindkét oldalán új aszfaltszőnyeget kaphat az Árpád híd, melynek 1982-ben és 1984-ben átépített és kiszélesített pályaburkolata a legöregebb a budapesti Duna-átkelőké közül.

A Népszabadság információi szerint a munkához szükséges, 100-200 millió forintra becsült pénzt a főváros már elkülönítette. Ugyanakkor a tényleges munkálatok megkezdéséhez még sok minden másra is szükség van, például a közbeszerzési eljárás előtt a Fővárosi Közgyűlésnek el kell fogadnia a beruházási célokmányt is.

Értesülésünket megerősítette Ullrich András, a többi mellett az Árpád híd üzemeltetését is végző Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. főmérnöke. Elmondta, a munkálatokkal mindenképp végezni szeretnének a Szabadság híd augusztusi lezárásáig. Ám ehhez figyelembe kell venni a szükséges szakhatósági engedélyek beszerzését, az általában két-három hónapig is eltartó közbeszerzési eljárás idejét. A tendergyőztes ajánlatától függ majd az is, mennyi időt vesz igénybe a rekonstrukció, melynek során mindkét irányba legalább az egyrétegű kopóréteg cseréje megtörténik.

A főmérnök szerint egyébként a részleges felújítás azért is indokolt, mert bő egy-másfél év múlva valószínűleg elkezdődik a Margit híd nagyrekonstrukciója, így az Árpád hídnak - az M0-ás északi átkelőjének jövő nyári átadása ellenére is - várhatóan jelentősen megnövekvő autóforgalmat kell elbírna. A szakemberek a tervezés során mindent elkövetnek, hogy egyszerre csak egy átkelő legyen majd lezárva, azaz a Margit hídhoz csak a Szabadság híd átadása után kezdenek hozzá. Ez 2008 őszén-telén elkezdődhet az időjárástól nem függő munkálatokkal.

A részletekről Ullrich András kifejtette, a forgalomszervezés is a kivitelező feladata lesz, de szakmai szempontból talán az lenne a megfelelő, hogy az Árpád hídon teljes egészében lezárnák az egyik oldalt. Ott akár egy hét alatt is megtörténhet az aszfaltmarás, s újabb egy hét alatt a teljes újraburkolás. Ezután lehet hozzákezdeni a másik oldalhoz. A munkálatok alatt pedig négy szűkített sávon folyhatna a kétirányú forgalom. A főmérnök emlékeztetett arra, az Árpád híd gyalogosjárdáit néhány éve újították fel, így a mostani fejlesztés elég lesz az Árpád híd következő nagyfelújításáig. Hogy ez mikor lesz, még nem tudni, a remények szerint azonban a Margit híd átadása után is folytatódik a dunai hídrekonstrukciós program.

Idén egyébként négy kisebb közúti átkelő megújul, ám ezekhez várhatóan csak az év második felében kezdenek hozzá. Közülük a két "nagyobb" a Nagykovácsi úti kishíd - ahol megszűnhet a súlykorlátozás -, és a III. kerületi Aranyhegyi-patak felett átívelő Nánási úti. Itt lényegében egy új, kétszer egysávos hidat építenek, a nagyobb áteresztőképesség miatt pedig csökkenhetnek a környék autótorlódásai.

(K. A. I.)