Eladják a gépjárművek műszaki vizsgáztatását is?

2006.09.08.

Eladó a világ
Gőzerővel zajlik a közlekedési felügyelet átszervezése – értesült lapunk. Információink szerint ötvenszázalékos leépítés, a jelentős bevételt biztosító tevékenységek eladása fenyegeti a közlekedési felügyelet szervezetét. Az elbocsátások jelenleg is zajlanak.

A jelenleg 19 megyei és egy fővárosi szervezettel, valamint az ezt irányító főfelügyelettel rendelkező hivatal sokrétű hatósági feladatot lát el, többek között a gépjárművek műszaki vizsgáztatását és a vezetői engedélyhez szükséges vizsgák lebonyolítását. A választások után azonnal megkezdte a közlekedési felügyelet átalakítását a gazdasági miniszter. Békési István korábbi igazgatót, aki évtizedeket töltött el a felügyeletnél, menesztette, helyére Horváth Zsolt Csabát, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium volt közlekedési helyettes államtitkárát nevezte ki főigazgatónak Kóka János miniszter.

Horváth Zsolt Csaba máris megkezdte a szervezet átalakítását. Információnk szerint a közútkezelő közhasznú társaságok megszüntetéséhez hasonlóan a cél a közlekedési felügyelet esetében is egy központi szervezet létrehozása. Ezzel párhuzamosan zajlanak az elbocsátások. Ennek legfőbb mozgatórugója a költségek lefaragása – mondta el informátorunk.

Az elbocsátások ugyanis nem szakmai alkalmasság vagy képzettség alapján zajlanak, hanem fizetési besorolás szerint. Akinek magas a bére, azt küldik el leghamarabb. A megyei szervezetek vezetői utasítást kaptak, hogy első körben tízszázalékos leépítést kell végrehajtaniuk, a végcél azonban a jelenlegi dolgozók felének elküldése. A mostani feladatokat fél létszámmal képtelenség ellátni – érvelt informátorunk. Ezért a munkatársak attól félnek, hogy a feladatok egy részét kiszervezik. Természetesen azt a részét, amelyik pénzt hoz. Jelenleg a felügyelet évente 19-20 milliárd forintos bevételre tesz szert, működési költségeinek levonása után három-négy milliárd forintot fizet be a költségvetésbe. A bevétel jelentős részét a gépjárművek műszaki vizsgáztatásából, valamint a gépjárművezetők vizsgáztatásából befolyó pénz jelenti. Informátorunk szerint ezeket a tevékenységeket kívánják privatizálni, míg a bevételt nem hozó hatósági ellenőrzési feladatok továbbra is állami kézben maradnak.