Mit ajánl a fuvarszervező?

2005.12.08.

All inclusive
Két héttel ezelőtt egy nagy fuvaroztató részvénytársaság, taxiszolgáltatásra vonatkozó ajánlati felhívását közöltük. Postaládánkba a napokban, egy fuvarszervezői ajánlat érkezett. Tanulságos olvasmány, mindent elvállalunk, még azt is amire nincs is engedélyünk.

Az alábbi ajánlatból az ajánlatot kapó cég nevét (itt cégnév) megjelöléssel helyettesítettük. A megjelent ajánlat 2003-ban készült, tehát az ajánlott árak is az akkori árszintet képviselik.


A TAXI 2000 Szállítási és Szolgáltató Kft. 1996. június 1. napján alakult. A Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság a 01-09-469940 számú cégjegyzékbe 1997. november 13. napján jegyezte be. A Társaság fuvarszervezésre alakult, újfajta szakmai és reklám-koncepció alapján kíván tevékeny lenni a budapesti taxi-piacon.
Megszigorított szakmai követelmények alapján, azok betartását folyamatosan ellenőrző Etikai Bizottság felállításával eleddig sikeresen bizonyította be, hogy tisztességes módon végzett taxis-szolgáltatásból és becsületes módon kialakított árak alkalmazása mellett is meg lehet élni, sőt, Budapest meghatározó taxi-társaságai közé lehet tartozni.
Az alakulási koncepció helyességét igazolta, hogy a Taxi 2000 úgy fuvarszámban, mint az alvállalkozók számában az egyik legdinamikusabban fejlődő társaság lett, és az egy főre jutó fajlagos fuvarszám tekintetében az egyik legelőkelőbb helyet foglalja el.
A Társaság ügyvezetője: Szenci Szabó János 1983 óta különböző taxi társaságoknál töltött be vezető tisztségeket, így a Lux Taxinál, Gábriel Taxinál, Tele 5 Taxinál, 1996. óta a TAXI 2000 ajánlattevő tulajdonosa és ügyvezetője.
Sipeki József igazgató 1985. óta visel vezető tisztségeket különböző taxis cégeknél, így az Aero Taxinál, Gábriel Taxinál, Yellow Pages taxinál, Taxiúnió Kft-nél, 1996. óta a TAXI 2000-nél.
Hoppal Ferenc, az Etikai Bizottság elnöke 1989. óta visel tisztséget, először a Gábriel Taxinál, majd a Yellow Pages Taxinál, és 1996. óta a TAXI 2000-nél.
Bódog Hajnalka, a Diszpécserszolgálat vezetője, 1990. óta a Tele 5 Taxinál, 1996. óta a Taxi 2000-nél visel tisztséget.
A 1013 Budapest, Attila út 33. sz. alatt működő diszpécserközpontunk Budapest
egyik legmodernebb számítógépes programjával működik, s a nap 24 órájában vesz fel azonnali, ill. előrendeléseket.
Valamennyi telefon és URH beszélgetés hangrögzítésre is kerül, amelyeket l hónapon keresztül archiválunk, azaz bármely fuvarral kapcsolatos beszélgetés visszakereshető. Az adatokat szigorúan bizalmasan és titkosan kezeljük, azokról felvilágosítást csak az adatvédelmi törvény szigorú betartásával adunk.
Előrendelés esetén egy számitógépes program az előrendelést besorolja, és a teljesítés időpontját 20 perccel a kívánt időpont előtt a diszpécser monitorján megjeleníti. Vidéki fuvar esetén távolság- és időjárás-függő időpontban történik a monitoron való megjelenítés. Ilyen körülmények között hosszú időre előre is leadható és rögzíthető előrendelés, hiszen az emberi mulasztás lehetősége minimálisra van csökkentve.
Társaságunk a fuvarfeladatokat mintegy 500 alvállalkozó igénybevételével látja el.
Az alvállalkozók munkáját 7 főből álló Etikai Bizottság felügyeli.
Tevékenységük kiterjed a szakmához tartozó valamennyi feltétel ellenőrzésére, így különösen a gépkocsik műszaki és esztétikai állapotának, a törvényesen előírt utasbiztosítás meglétének, a gépkocsivezetők viselkedésének, ruházatának, pontos címre érkezésének, valamint az előírt tarifa használatának ellenőrzésére.
Ezen kívül elbírálják a beérkező utas-panaszokat is.
A gépkocsiparkunk 100 %-ban nyugati gépkocsikból áll.
A gépkocsikat „A", „B", „C kategóriákba soroljuk.
A taxi-gépkocsik 20 %-a dohányzó, 80 %-a nem dohányzó.
Az eltérő kategóriákba való besorolás ellenére valamennyi gépkocsi egységes tarifát alkalmaz. Alvállalkozóink mindegyike rendelkezik a taxizáshoz elengedhetetlenül szükséges Felelősség Biztosítással.
2001. június l.-e óta várólistát alkalmazunk, amelyre folyamatosan kerülnek fel azok, akik várják, hogy társaságunk szerződött alvállalkozói lehessenek.
Különös hangsúlyt fordítunk sporttámogatásra.
A taxi 2000 Kft az Újpest Vízilabda Szakosztályának főtámogatója.
A Magyar Vízilabda Válogatott olimpiai, illetve Európa Bajnoki TV közvetítéseinek szintén fő támogatója.
Támogatjuk továbbá a Ferencváros labdarúgó csapatát.
Erőnkhöz mérten karitatív tevékenységet is folytatunk, különös figyelemmel a beteg és rászoruló gyermekek megsegítésére.
Többek között támogatjuk a Nemzetközi Pető Intézetet, a „Segítő Szalmaszál" a Beteg Gyermekekért Alapítványt, a „Tiszta Szívvel" a Beteg Gyermekekért
Alapítványt, az Egészségügyi- és Gyermekintézmények Fejlesztéséért Alapítványt, Fejlődési Rendellenességgel Születettekért Alapítványt. Részt vettünk a Duna TV által a határon-túli gyermekeket megsegítő tankönyv begyűjtési akcióban.

Áraink, melyek nettó árak a következők:
1. Utcai leintés esetén, amennyiben az utas nem rendelkezik törzsutas kártyával, úgy az

Alapdíj 268,- Ft
Továbbítási díj 179,- Ft
Várakozási díj 45,- Ft/perc

2. Amennyiben az utas törzsutas-kártyával rendelkezik, úgy a mindenkori
telefonos rendelés tarifáját alkalmazzuk, amely a jelenlegi akciónk ideje alatt:

Alapdíj 268,- Ft
Továbbítási díj 134,- Ft
Várakozási díj 33,- Ft/perc

3. Amennyiben az utas részéről különleges igény merülne fel ( pl.: kombi autót, vagy idegen nyelven beszélő gk. vezetőt kér)

Alapdíj 268,- Ft
Továbbítási díj 147,- Ft/km
Várakozási díj 36,- Ft/perc

A fenti tarifát szerződéses partnereinkkel szemben nem érvényesítjük, számukra különleges kívánság esetén is szerződéses tarifát alkalmazunk.
4. Szerződéses partnereink számára - melyek között reméljük, hogy Önöket is üdvözölhetjük - az alábbi kedvezményes tarifát alkalmazzuk:

Alapdíj 268,- Ft
Továbbítási díj 134,- Ft
Várakozási díj 33,- Ft/perc

ELÉRHETŐSÉGEINK

Taxi-rendelés a nap 24 órájában az alábbi telefonszámokon adható le:
36 -1 2-000-000 36-30 2-000-000
A cég irodája, illetve irodai ügyintézői az alábbi telefonszámon hívhatóak:
36-1 21-21-200 36-1 3-555-898
Internetes elérhetőségeink: info@taxi2000.hu
szenci@taxi2000.hu
sipeki@taxi2000.hu.
hoppal@taxi2000.hu

Önök számára a következőket ajánljuk fel:

A megrendelések egyszerűsítése érdekében a leggyakoribb kiállási helyekre Önöknek állandó kódszámokat biztosítunk, így a megrendelésnél elégséges a kódszám közlése mellett az igényelt gépkocsik darabszámának és a kiállás idejének közlése. Ennek a módszernek igénybevételével lehetőség van úgy azonnali, mint előrendelés leadására. Azonnali rendelés esetén vállaljuk, hogy a csúcsforgalmi időszakot kivéve Budapest területén belül 5-7 percen belül az igényelt gépkocsik megérkeznek a rendelés helyszínére. Ugyanezt Budapest 20 km-es vonzáskörzetében a város közigazgatási határától számított 20 percen belül tudjuk vállalni. Távolabbi kiállási helyekre természetesen a kiállási idő megnövekszik.
Azon célból, hogy szerződéskötésünk esetén a szolgáltatást igénybe venni jogosult munkatársaik utcán való leintés vagy droszton történő igénybevétel esetén ugyanezen kedvezményeket tudják igénybevenni, az utazás megkezdése előtt közölniük kell a gépkocsivezetővel, hogy a ( itt cégnév) alkalmazottjaként veszi igénybe a szolgáltatást, ezt a gépkocsivezető ellenőrizheti: vagy a kódszám megkérdezésével, vagy a munkahelyi belépő megtekintésével
Természetesen munkatársaik részére szabadidejükben is biztosítjuk a kedvezményes tarifa alkalmazását, a fenti feltételekkel.
Önök számára felajánljuk szerződött partnereinket megillető nettó tarifát, tehát:

Kiállási díj 268.- Ft,
Továbbítási díj 134.- Ft,
Várakozási díj 33.- Ft/perc.

További kedvezményként nyújtjuk Önöknek, hogy az agglomerációs körzetben -Budapest közigazgatási határától számított 30 km - való igénybevétel esetén az üres fuvar (visszfuvar) díját nem kell fizetni.
Repülőtéri transzfer esetén a fuvardíj, függetlenül, hogy a Ferihegy I. vagy a Ferihegy II. terminál kerül igénybevételre, egységesen az alábbi nettó árakat alkalmazzuk: pesti oldalról 2.678.- Ft, budai oldalról 3.124.- Ft; és fordítottan Pestre/Budára ugyanaz.
Vidéki fuvar esetén nettó 80.- Ft/km.-es továbbítási díjat alkalmazunk.

Az Önök cége részéről felmerülő speciális igényeket szem előtt tartva
felajánljuk egyterű személy-gépkocsiijainkat, mikrobuszainkat. ( Mercedes Vito,
Renault Espace, Ford Galaxy. stb.), amelyek kiválóan alkalmasak (több személy) mozgatására.
Fenti szolgáltatásunkat nettó 2679,- Ft / óra óradíjért tudjuk ajánlani.
A minimálisan igénybe-vehető idő: 4 óra. Egész napos igénybevétel esetén 10 órai gépkocsi használatot számolunk fel.
A mikrobuszok taxi, azaz nettó km díjas elszámolása esetén a:

Alapdíj: 268,-Ft
Kilométerdíj: 147,-Ft/km.
Várakozás 36,-Ft/perc -tarifát alkalmazzuk.

A kilométer elszámolás akkor lehetséges, ha a megtett napi km 270 vagy annál több.
Kis csomag és levél szállítást is vállalunk, melyet szintén az ajánlott kedvezményes tarifánkkal teljesítünk.
Vállaljuk továbbá hogy az Önök által megadott fix útvonalakra transzfer árakat dolgozunk ki, melyek lehetővé teszik, hogy a forgalmi viszonyoktól függetlenül a szállítás mindig ugyanannyiba kerüljön.
Jelen árajánlatban foglalt nettó tarifát 2003. Április 01.-ig biztosítjuk azzal, hogy attól csak abban az esetben leszünk kénytelenek eltérni, amennyiben az üzemanyag ár emelésének mértéke a szerződéskötés időpontjában írt ártól 10 %-al eltér. Ez esetben is az új tarifát 30 nap késleltetéssel vezetjük be, és ennek időpontjáról Önöket írásban értesítjük.
A 2003-as évben legfeljebb a KSH által közzétett inflációs rátával kívánjuk a díjtételeket emelni.
Kedvezményként felajánljuk, hogy a kb. 1.000.000.- Ft. összegű havi bruttó fuvarigényből 900.000.-Ft. térítését igényeljük, a fennmaradó 100.000.-Ft.-ot elfogadjuk reklámszolgáltatásként, barter ügylet keretében. További kedvezményként felajánljuk, hogy amennyiben a havi fuvarigény az 1.000.000.- Ft-os bruttó értéket meghaladja, úgy a számla bruttó értékének ezen összeget meghaladó részének további 15%- át ugyancsak reklámszolgáltatásként fogadjuk el kiegyenlítettnek az Önök részéről.

Mindezeken túlmenően készek vagyunk arra, hogy a szerződés tartama alatt az Önök által igényelt reklámeszközöket (matricák) gépkocsiparkunk - külön megállapodás tárgyát képezően - reklámfelületein, kedvezményes áron elhelyezzük.


Javaslat az elszámolásra:

A teljesített fuvarok elszámolására havi kétszeri számlázással utólag kerül sor. E célból 2 példányos, sorszámozott készpénzfizetési számlát bocsátunk az Önök rendelkezésére. Ennek eredeti példányát-, a fuvart igénybevevő -a fuvardíj összegét számmal és betűvel kitöltve átadja a fuvart teljesítő gépkocsivezetőnek.
Önök minden egyes számlát ellátnak (cégnév) bélyegzőjével. A számla tőpéldánya Önöknél marad. Önök így számla összesítőnk helyességét ellenőrizni tudják a tőpéldányok alapján.
A teljesített fuvarokat havonta kétszer a gépkocsivezetőknek általunk kifizetett eredeti számlapéldány alapján összesítjük, és azt az Önök részére kiszámlázzuk. Számlánk ellenértékét az Önökhöz érkezéstől számított 8 banki napon belül átutalják bankszámlánkra.
Igény esetén az igénybevett fuvarokról napi számítógépes kivonatot bocsátunk rendelkezésre.
Általában szerződött partnereinknél az utólagos elszámolás többlet adminisztrációs terhe miatt a teljesített fuvarérték 10 %-át kezelési költségként felszámítjuk, Önökkel szemben ezt a tételt nem kívánjuk érvényesíteni.
Amennyiben előrendelést késedelmesen, vagy nem teljesítünk, úgy a következő szankciókat vállaljuk:
Késedelmes kiállás esetén a késedelem időtartamára arányos fuvardíj csökkentést vállalunk, míg
nem-teljesítés esetén a megkötendő szerződésben részletezett módon az Önök részére a közösen elfogadott mértékben utazási csekket biztosítunk.

Mindkét esetben a szankciók alkalmazását vis maior esetére kénytelenek vagyunk kizárni. A teljesség igénye nélkül vis maiornak tekintjük az útelzárást, balesetet, elsősegély nyújtási kötelezettség teljesítését, hatóság rendelkezésére állását, rendkívüli időjárási körülményeket, háborút, sztrájkot, stb.
Kérjük, hogy cégnevünk, székhelyünk, az ellenszolgáltatási és a teljesítési határidő kivételével jelen ajánlatban szereplő valamennyi adatot üzleti titoknak kérjük tekinteni és ekként kezelni, azaz a cégnevünk, székhelyünk, az ellenszolgáltatási és teljesítési határidő kivételével nyilvánosságra nem hozható.

Budapest, 2003. január 3.
TAXI 2000 Szállítási és Szolgáltató Kft képviseletében: Szenci Szabó János

SZERZODESES PARTNEREINK LISTÁJA:

(itt lista következik)