Mini Mobil

2006.05.22.

Nem hagyjuk magukra a pilótákat
Az elmúlt napokban egy új taxicég logójával ellátott taxira lehettünk figyelmesek. Ami a legszembetűnőbb, hogy már messziről látható helyen hirdeti, telefonos megrendelés esetén 120 Ft/ Km. Megkérdeztük Bakucz Józsefet, a Minimobil tulajdonosát.

 

- Minek ötlete alapján született meg a Minimobil, milyen közönséget céloztok meg?
- Nem kívánok szerződést kötni egyetlen multinacionális céggel sem, pontosan annál fogva, ami az elmúlt 10 évben kialakult gyakorlat, hogy a magyar ember utazik az adott esetben 185-200 forintos kilométer díjért, amíg egy multinacionális cégnek felsővezetője valami rettenetes kedvezményekkel, illetve a körülbelüli 120 forintos kilométer díjjal.
- Hány autóval akarod elindítani ezt a céget?
- A céget első körben 25 autóval indítjuk el, a továbbiakban, az idei évben még 40 autót tervezünk beállítani.
- Továbbiakban is a Suzuki Sx4-esekről lesz szó?
- Így van, erről a típusról beszélünk, ezek az autók a Suzuki Hollós segédletével állnak fel, és lesz 5 db Peugeot 307 SV, tehát kombi, ha ilyen igényt kell kielégíteni,.
- Az autókon dolgozók alkalmazotti munkaviszonyban dolgoznak?
- Szigorúan alkalmazotti viszonyban, és ami „furcsaság” az összes alkalmazott 8 órásként be lesz jelentve.
- Te a normál Mobiltaxi cégtulajdonosa is vagy, nem üti ez a kettő egymást?
- Nem, mivel ez egy egészen más üzletpolitikát mutat, amit elmondtam az elején is. Még egyszer megerősítem, nem kívánok multinacionális cégekkel szerződést kötni, csakis a lakosságnak szól a Minimobiltaxi. A Mobil taxi megmarad úgy, ahogy van, megy tovább a maga útján, ott megvannak a megfelelő cégek, a megfelelő szerződések és az a vállalkozói csapat viszi tovább, amit eddig csinált.
- Milyen címkiadó rendszerben fog működni a Minimobiltaxi?
- A Minimobiltaxi megkapta a lehető legújabb Kenwood rádiókat, amikhez már csak egyetlen egy fejlesztést kell végrehajtani, hogy GPS-en tudjuk folytatni a címkiadást, feltehetően a nyár közepén, ahogy feláll ez a 20-25 db autó, ahhoz azonnal létrehozunk egy GPS-es központot is és a Minimobil így fog működni. Plusz minden autóban lesz kártyalehúzó, hogy ezzel is növeljük az utazóközönség kényelmét.
- Nem titok, hogy egy évvel ezelőtt még a TGFSZ (Taxi-gépkocsivezetők Független Szakszervezete) elnöke voltál és teljes mellszélességgel harcoltál a minimum 240 forintos fixtarifáért, mert állításod szerint, egy taxisnak ott kezd gazdaságos lenni taxizni. Ellenben most te 120 forintért kínálsz 1 kilométert.
- Valóban így van, de ha most nagyon fontos, akkor én most megkövetem azt a 300 embert, aki ott volt a tüntetésen. De hangsúlyozom, a Minimobiltaxi nem azért jött létre, hogy bárkit is bosszantsak, hanem azért jött létre, mert akkor a fixtarifa törekvésünket megtorpedózták és 120 kilométerrel pont nullára lehet kihozni ezeket az autókat, a sofőrök bérével és a járulékokkal. Én nem 240 forintot, hanem 280-300 forintot szerettem volna, de nem jött össze. Nagyon-nagyon sajnálom és velem együtt még jó pár kolléga sajnálja. Viszont a Mobiltaxi tulajdonosaként tapasztalnom kellett azt, hogy 150 kilométer díjjal a szerződések közelébe sem jutottunk. Addig sem, hogy egy multicég megkérdezze, hogy mit is szeretnénk. Tehát 150 forinttal adtam be minden szerződés ajánlatunkat és egyszerűen sehol sem voltunk. Tehát addig, amíg a többi cég az adott esetben beadja 165-175 forinttal és minimum 40%-osak a visszapörgetések, (visszatérités a fuvardíjból. szerk.) addig semmi esélye sincs a többieknek, hogy egy normális kilométer díj itt Budapesten kialakuljon. Aki úgy érzi, hogy ezért én vagyok a felelős, az vesse rám az első követ.
- Milyen felvételi követelményeknek kell megfelelniük az ide jelentkező taxisoknak?
- Az elsődleges az, hogy mindenkinek kell lennie PAV II-jének, kissárgájának és mindenkinek kell rendelkeznie erkölcsi bizonyítvánnyal, mert az én cégemnél egyetlen egy darab büntetett előéletű taxis sem fog dolgozni, ez egészen biztos. Ezen kívül mindenkivel kitöltetünk egy alap helyismereti tesztet, amit egy személyes beszélgetés követ, amit nem egyedül végzek. Tulajdonképpen ezek a felvételi követelmények, valamint hogy maga az ember normálisan nézzen ki. Én nem ragaszkodom a nyakkendőhöz, csak a normális ápolt megjelenéshez.
- Ezeket az autókat 1, vagy 2 műszakban fogják hajtani?
- Természetesen úgy gazdaságos az autó, ha 2 műszakban futnak, én ezt is szeretném, de elég nehéz az embereket lakhely szerint kedvezően koordinálni.
- Mint az megszokhattuk, a taxis szakmában semmi sem maradhat titokban, most is felröppentek bizonyos találgatások a leadóval kapcsolatban. A droszthíradó szerint 7,000 forint. Ezt meg tudod erősíteni?
- Igen, meg tudom erősíteni. Tulajdonképpen egy autóról egy műszakban olyan 1500 forint marad. Tehát ebben a leadóban benne van  a pilótának az SZTK-ja, bére és az amortizáció.
- Már kétszer is említetted a bért. Bérezéses, hagyományos rendszerben fog működni a Minimobiltaxi?
- Igen, a pilótának lehetősége van, hogy válasszon, a régi klasszikus hagyományos módszerben szeretne dolgozni, vagy pedig egy fix leadót ad.
- A régi emlékeinkben még erősen él, hogy a hagyományos rendszerben egy örök harc volt a gurulóval, ez ebben az esetben, hogy néz ki, mik az elvárások?
- Nem veszem nagyon szigorúan a gurulót, de természetesen csak addig, amíg a másik fél is korrekten áll ehhez a kérdéshez. Nekem az elsődleges célom, hogy az itt dolgozók kényelmesen éljenek meg, mellette én is, és hosszútávon szeretném működtetni a céget.
- Tudjuk, hogy te mindig haladsz a korral és az újítások embere vagy. Nem gondolkodtál el azon, hogy az autókat felszereld a manapság egyre divatosabb GPS navigációs rendszerrel, ezzel is biztosítva a kollégák és az utasok kényelmét?
- Szó volt róla, nem zárkózóm el a lehetőségtől, ez irányú tárgyalások jelenleg is folynak. Valamint még szeretném elmondani, ne hagyjuk magukra már most sem a kollégákat, valamelyest megpróbáljuk megvédeni őket. Minden autónkba beszereltünk egy úgynevezett taxialarm rendszert, amire az utasok figyelmét a műszerfalon fel is hívjuk. Nagyon sokba került, de nem szabad elfelejteni, hogy az emberéletnél semmi sem drágább.
- Köszönjük a tájékoztatást.

  • Megkérdeztük, mi a véleményük a Mini Mobil Taxiról
  • Megkérdeztük Dudás Zoltánt, a Buda Kft szakmai vezetőjét
  • Megkérdeztük Surányi Attilát, a 6x6 Taxi tulajdonosát
  • Megkérdeztük Pásztor Györgyöt, a Buda Kft tulajdonosát
  • Megkérdeztük Polinger Sándort
  • Megkérdeztük Lengyel Sándort a 6x6 Taxi üzletág vezetőjét
  • Megkérdeztük Sipeki Józsefet, a BKIK. Taxis Szakmai Kollégiumának Elnökét
  • Megkérdeztük Szenci Szabó Jánost a Taxi 2000 tulajdonosát
  • Megkérdeztük Hrumó Miklóst, a Budapest Taxi tulajdonosát
  • Megkérdeztük Garamszegi Miklóst, a Főtaxi Vezérigazgatóját
  • Megkérdeztük Pásztor Gábort, a Taxi 4 tulajdonosát
  • Megkérdeztük Tamás Miklóst, a City Taxi Elnökét
  • Megkérdeztük Horváth Györgyöt, a Magyar Taxis Szövetség Elnökét, a Volán Taxi vezetőjét

     

  • BKIK VI. Osztály Taxis Szakmai Kollégiumának véleménye, a "fixtarifa" rendelet tervezetéről. 2005-02-18-án  
  • 1990. évi LXXXVII. törvény az árak megállapításáról
  • Taxi-gépkocsivezetők Független Szakszervezete támogatja a fixtarifát 2005-02-08
  • A Fuvarszervező Irodák tulajdonosainak sajtótájékoztatója 2005-04 hó  
  • A jobb kihasználtság alacsonyabb viteldíjat eredményezhet
  • Hogyan tovább Mobiltaxi?
  • MEGKÉRDEZTÜK: Bakucz Józsefet, a TGFSZ Elnökét.
  • 1990. évi LXXXVII. törvény az árak megállapításáról
  • Miért nem?
  • Drágább a benzin, drágábban taxizunk
  • Minimumárak bevezetését fontolgatják a taxiscégek
  • Árat emelnek a taxisok
  • Ünnepi tarifa
  • Csak azért is a tarifáról! 
  • A szakszervezet álláspontja az aktuális szakmai kérdésekről. 
  • Csak azért is a tarifáról!
  • Fix tarifa doszié
  • Több Megkérdeztük