MEGKÉRDEZTÜK: Németh -600- Tamást, a Rádiotaxi Marketing Igazgatóját

2005.10.23.

Tisztelt kollégánk a Rádiótaxi marketing igazgatója, és az etikaibizottság tavasszal leköszönt vezetője. Az olvasói kérdéseket tettük fel neki....

-Mi kell ahhoz, hogy valaki etikás lehessen?Útközben

-Mindenképpen szakmai, és emberi hozzáállás, pozitív emberi hozzáállás.
Ha ezeket a tulajdonságokat meglévőnek érzi magában a jelölt, akkor jelentkezik.
Majd eldöntik, hogy lesz etikás vagy nem lesz.

-Azok a pénzek, amik a kollégák letiltásának megváltásából folynak be, mire lesznek fordítva?

-Nem szívesen válaszolok, mert senkinek semmi köze nincs hozzá. De elmondjuk azért, az etikásoknak a tagdíjmentességen felül, némi költségekbe kerülnek az ellenőrzések, a rádió ellenőrzések, a gépkocsi ellenőrzések. Ebből lett finanszírozva, hogy három darab csere rádiónk van, hordozható számítógépünk van, programunk van hozzá.

-Miért nem a taxisok választják maguk közül az etikást?

-Véleményem szerint, ez a demokrácia nem működne, mert kinek ki a barátja. Olyan lenne, mint az időmérők, időmérőnek is azért jelentkezik, hogy onnantól a saját környékén őt már ne mérjék soha többet. Ugyanez lenne az etikáskodással is.
A Vezetőség és Horváth Pál kiválasztja, hogy kiben bízik, mert ez a feladat több annál, mint amit sokan gondolnak róla. A Taxisok azt gondolják, annyi az etikás dolga, hogy „Kérek egy etikást” vezényszóra jelentkezik a rádión. Ennyi hallatszik a rádión, ennél sokkal sokrétűbb és összetettebb ez a feladat. Ezért sem támogatom a választásos módszert.

-Mi a véleményed arról, hogy töröljük el a kettő perces első címfeldobást, és álljunk át a hárompercesre?

-Ez egy nagyon, de nagyon régi történet. Ettől vagyunk mi Rádiótaxi, hogy nálunk két perc az első cím.

-Mi a véleményed a más cégeknél bevált pontozásos módszerről?

-Régóta foglalkozunk a kérdéssel, többször felvetett téma. A Palit (Horváth Pál) kell erről meggyőzni, ha ő Áment mond rá, akkor talán bevezetjük. Itt szeretném megjegyezni, a központ számítógépes rendszere, képes a hibapontos rendszer kezelésére.

-A letiltások megváltása miért nem a központban befizetéskor történik, miért kell ez ügyben a kollégáknak etikást keresgélni?

-Mikor a központban történt a tiltások megváltása, (-amikor bement a taxis kolléga-) és őt azzal fogadta a szegény kis pénztáros lány, hogy tartozol nyolcezer forinttal, mert volt kétszer negyvennyolc óra letiltásod, akkor jött a kérdés, az honnan került oda, mert ő nem is volt letiltva. Ezért gondoltuk azt, hogy még azon forrójában, amikor talán még emlékszik a kolléga, hogy ki tiltotta, miért tiltotta, akkor keressen egy etikást és fizesse ki a megváltást.

-Mint etikás vállalnád-e, ha valamelyik kolléga balesetet szenved -és mint tudjuk ilyenkor nincs százszázalékos állapotban- odamész és segítesz neki?

-Ehhez nem kell etikásnak lenni, én, ahol tudok, megyek és segítek, ez független az etikásságtól.

-Mikor lehet egy etikást felmenteni tisztségéből?

- Semmiben sem élvez előnyt az etikás, ha ő téved, ha ő követ el olyan dolgot, ami nem felel meg a taxisok etikai kódexének. Abban a pillanatban, ugyanúgy be van etikára rendelve, mint bármelyik taxis, és az ügyét kivizsgálják. Mint ahogy erre példa volt a 37-es Marci esete, aki egy túlszámlázás miatt volt berendelve, valamint az én saját esetem, fuvarlenyúlás miatt voltam berendelve. Mind a két ügy ki lett vizsgálva. Azzal a különbséggel, hogy ezeket az eseteket nem az etikai bizottság vezetője, hanem személyesen az elnök, Horváth Pál vizsgálja ki.

Tamás-Miért éri meg etikásnak lenni?

-Nem éri meg annak lenni.

-A következő kérdést nem az olvasóink tették fel. Szerkesztőtársam Betyár kérdése a következő: a Rádiótaxi belső etikai szabályzata összhangban van-e a SZEMÉLYTAXISOK ÉS SZEMÉLYGÉPKOCSIS SZEMÉLYSZÁLLÍTÓK SZAKMAI ETIKAI KÓDEXÉVEL?
-Betyárral erről a kérdésről nagyon komoly vitáink vannak a droszton minden este, úgyhogy csak azt mondhatom, hogy nincs, nincs szinkronban a kettő.

-Semennyire?

-Sok dolog onnan lett átvéve nyilván, de nem kellőképpen. Sokkal alaposabban meg kellett volna csinálni, például, ami nagyon nagyon méregfoga ennek az egésznek: amikor a diszpécser az előtte levő címből, feldobáskor nem olvas be minden paramétert, hogy mi, pontosan tudjunk címet felvenni. Nem mondja be, hogy reptér, hogy transzfer, vásárlás, csomag, satöbbi.

-Közvetlenül neked érkezett a kérdés: Miért nem vagy már főetikás?

-Ilyet kérdeztek?

-Szó szerint: A hatkiló miért nem főetikás már?

-Ez év elejéig a cég marketing ügyeivel is foglalkoztam, valamint az etikai bizottságot is vezettem. Mindkettő egész embert kívánó feladat, nagyon sok munkával járt. Tulajdonosi döntés született a feladatok átszervezéséről. Ez alapján lett feladatom a cég marketingjének irányítása, ekkor kaptam segítségül egy kiváló marketinges szakembert, Köpösdi Gyöngyi személyében. Azóta ketten visszük a cég marketing ügyeit. Dudás János pedig az etikai bizottság vezetését kapta feladatul. Semmi különös nincs abban, hogy nem vagyok főetikás, de jól esik a kérdés, és az utcán is sokan megkérdezik ugyanezt, és mondják: csináljam tovább az etikáskodást.

-Milyen státuszban vagy a Rádiótaxinál?

-Mindig azt szoktam erre mondani mindenkinek, a Horváth Úrnak a balkeze vagyok, de Horváth Úr azt mondta, a marketing igazgató vagyok.Egészségére

-A -nyolcas- helyén ki dolgozik?

-Ki az a nyolcas?

-A Bufi.

-Ja, a Buflák! A régi felállás lett visszahozva, Varga Tamás vezeti a diszpécser szolgálatot, valamint kineveztünk a diszpécserek közül egy nappalos, és egy éjszakás vezetődiszpécsert.

-Mikor lesz rend az –éterben-?

-Ebben a kérdésben nagyon, nagyon komoly nagy hibáink vannak. Amikor bemegyünk a diszpécserekhez, azt mondja a taxis irányít, amikor a taxissal beszélünk, az azt mondja a diszpécser irányít. Az én saját véleményem is az, hogy nincs rend az éterben. Fel kellene állítani végre egy normális szolgálatot. Nem szabadna elengedni a diszpécsereket, valamilyen oknál fogva elmennek a diszpécserek, ki kellene deríteni, miért mennek el. Ha itt maradnak, akkor becsüljük meg őket, és akkor lehet tőlük követelni. Az utolsó 2-3 évben két hónapnál tovább nem marad itt diszpécserünk.
Valóban nincs rend az éterben, jól látja a kérdező.

-Mit jelent az, hogy nem becsülik meg a diszpécsereket?

-Valamiért nem becsülik meg, én ezt úgy mondom. Ennek csak az eredményét látom, mert 2-3-4 hónap múlva elmennek. Valami van bent.

-Miért nem mondja be a diszpécser előre a repteres transzfert?

-Idáig erről beszéltünk, feltetted az i-re a pontot. Miért nem? Én is ezt kérdem! Meg fogom kérdezni a Varga Tomitól, és a Forgó Bélától is, még ma.

-Mit szólsz hozzá, hogy az etikásoknak is át kell esni a szemlén?

-No comment!


-Köszönjük

még több MEGKÉRDEZTÜK:

FOTÓK