Megkérdeztük Lengyel Sándort a 6x6 Taxi-üzletág Igazgatóját

2006.05.03.

Mik a tapasztalatai a szemlének, és milyen változásokat várhatunk?
Lezajlott a 6x6 Taxi 2006-os évi gépkocsiszemléje. Kiváncsiak voltunk, hogy a cégvezetés milyen következtetéseket vont le, és milyen változásokra készül az új kategóriák bevezetése után.

Lengyel S: Maximálisan elégedettek vagyunk!
Az autóparkra csak azt lehet mondani, hogy egységesen kifogástalan. Nagyon kevés hiba volt, és nem azért, mert most a szemle előtt kipucolták, hanem határozottan látszik az autókon a folyamatos ápoltság. Azért is tudott a szemle folyamatosan, zökkenőmentesen pörögni, mert nagyon ritkán kellett egy-egy autóban jobban elmélyedni.

hallotaxi.hu: Arról van valami statisztika, hogy most hány „A”, hány „B”, és hány „C” kategóriás autó van?

Lengyel S: Nincs még minden feldolgozva, tehát konkrét statisztikával nem tudok szolgálni, de körülbelül 45% „A”, ugyanennyi „B”, és a fennmaradó autók, amik macerásak, vagy már kiöregedett, vagy olyan trehány állapotban volt, hogy a hibák kijavításáig „C”-be került.
Nagyon kevés ilyen volt. Azoknál a kollégáknál, akiknek az autója a kora miatt kerülne lekategorizálásra, de különben megfelel a követelményeknek, és belátható, egy-két, maximum. három hónapon belül lecserélik, adtunk türelmi időt. A szemlelapra rávezettük a dátumot, ameddig dolgozhat az autóval és addig maradhat a magasabb kategóriában. Természetesen, ha valamilyen oknál fogva ez a vállalás nem teljesül, akkor automatikusan a szemlelapon szereplő nap másnapján lekerülnek abba a kategóriába, ami a koruknál fogva jár nekik. Azt hiszem ennél humánusabban nem lehet eljárni. Semmiképpen nem engedhettük meg azt, amit tavaly, hogy megígérték az autócserét a következő szemlére és egy év alatt sem sikerült megvalósítani.

hallotaxi.hu: Tehát most a szemlén nem volt szigorítás, ugyanazok szerint a szabályok szerint ment, mint tavaly?

Lengyel S: Ugyanaz mint ami 2002 óta van érvényben, annyi különbséggel, hogy most véresen komolyan vettük. Legfeljebb a már említett határozott idejű halasztások miatt tettünk kivételt.
Ami alapkövetelmény volt „A-B” kategóriában, csak üzemképes, működő légkondicionáló berendezéssel lehet dolgozni. Ebben könyörtelenek voltunk és leszünk.

hallotaxi.hu: Akkor ez át is vezet bennünket a következő kérdéshez.
Milyen szigorításokat, változásokat várhatunk az új kategóriák rögzítése után?


Lengyel S: Körülbelül Június elejétől lép életbe, hogy egyszerűsítjük a címkiadást. A mostani rend ugye az, hogy hárommal, öttel kér a diszpécser „A-B”-s autót, és utána újra kezdi 3-al „C”, 5-el „C”, és úgy folytatja a tízzel, tizenöttel. Ez meg fog fordulni, a diszpécser már nem fogja mondani külön, hanem a „C”-sek automatikusan csak tíznél nyomhatnak. Ez nem túl nagy szigorítás, végeredményben csak azt veszítik el, hogy védetten nyomhatnak (megjegyzem most is rendszeres, hogy felébred egy „A-B”-s, és belenyom az övékbe) hanem, hiába van ő egy percre a címtől, mégis meg kell küzdenie a tíz perccel nyomó „A-B”-sekkel. Viszont a forgalmazás szempontjából szükség van erre a módosításra, mert amikor pörög a meló, akkor nem fér bele, hogy a diszpécser oda-vissza szaladgáljon, és utána még viták is legyenek, hogy ez most mennyivel is lett feldobva. Természetesen a bevezetéskor lesz egy, egy hetes türelmi idő, amíg nem pontozunk a hibáért, hogy megszokja mindenki az új rendet, de utána azt várjuk, hogy ettől jelentősen zökkenőmentesebben fog menni a címkiadás.
Szeretném megjegyezni, hogy óriási teljesítmény volt a kollegák részéről, és a cégvezetés nem győz elég hálás lenni, hogy tavaly még több mint 120 „C” kategóriás autónk volt, idénre ez a szám, a szemle előtt 14 db-ra csökkent, ami most a szemle utánra, (aminek a nagy része átmeneti, trehányságból adódó leminősítés) föl fog menni egy 25-30-ra. Terveink szerint a nyár végére szeretnénk elérni, hogy a cégnél, csak „A-B” kategóriás autók legyenek, és a „C”, csak egy „büntetőkategória” legyen, ahova ha valaki (vagy az autója) trehány, ápolatlan, akkor két hétre, egy hónapra lekerül, hogy megszégyenüljön, és tanuljon belőle. Ez persze tudom elég erősen hangzik, (miközben ugye tudom, hogy csak egy telefonszám tulajdona van a cégnek) hogy ilyen módon korlátozza a vállalkozói szabadságot, de ugyanakkor azt lehet mondani, hogy az utóbbi évek szigorúnak tűnő intézkedései meghozták az eredményüket, tehát az utazóközönség érzékelte és értékelte őket, különben nem lenne ilyen fokú a rendelésdömping, mint amilyen.

hallotaxi.hu: Köszönjük szépen.



 

 

tomajer@hallotaxi.hu