Megkérdeztük Hrumó Miklóst, a Budapest Taxi tulajdonosát

2006.05.25.

Mi a véleménye, a Mini Mobil Taxiról?
Nagyon gratulálok neki, nincs róla véleményem. Mert amikor idejött és hangoztatta, hogy mi kizsákmányolók vagyunk, most akkor ő micsoda. De egyben biztos lehet, 8 cég szimpátiájával fog találkozni.

- Mi a véleményed az új, Mini Mobil taxitársaságról?
- Mi az?
- Bakucz Józsi indította új taxiscég Suzuki SX4-kel, ami telefonos rendelés esetén 120 forintos kilométer díjjal közlekedik.
- Mennyivel?
- 120 forintos tarifával.
- Nagyon gratulálok neki, nincs róla véleményem. Mert amikor idejött és hangoztatta, hogy mi kizsákmányolók vagyunk, most akkor ő micsoda. De egyben biztos lehet, 8 cég szimpátiájával fog találkozni.
- Még egy kérdésem lenne, ez lehet kicsit provokatívabbnak fog tűnni. Nem érzitek magatokat felelősnek, hogy ilyen helyzet kialakulhatott?
- Mi felelősnek? A Bakucz Józsival annak idején leültünk, amikor ott volt a kamarában ott volt. Amikor még azért harcolt, hogy emeljünk a tarifán, és ne zsákmányoljuk ki a taxisokat. Mi azóta 2x emeltünk tarifán, most akkor miről beszélünk?
- Arról, hogy ha a fixtarifa, mint elvi lehetőség megalakult volna, akkor ez a taxitársaság most nem jöhetett volna létre.
- A fixtarifa ellen egyetlen taxistársasági vezető sem hadakozott, hanem azért hadakoztunk, hogy a négy fő elemet együtt kell szabályozni.
- De látjuk, hogy még is ez a legfontosabb.
- A fixtarifa semmit sem oldott volna meg, ha nem oldják meg mellé az ellenőrzést, a pályára jutás feltételét, aglomerációs kérdést, a kiterjesztés, a dorszt KHT-val kapcsolatos együtt működést, a drosztok kihasználtságát. Tehát mi egységes átfogó rendezést szerettünk volna. Nem úgy hogy ebből egyet kiemelünk, mi ezt nem szerettük volna. Ebben tévedésben vagytok, ha ti még mindig azt hiszitek, hogy mi a fixtarifa ellen vagyunk.
- Az a baj, hogy ez a teljes rendezés sosem fog megvalósulni.
- Akkor itt sosem lesz rend.
- Amennyiben nem megyünk lépésenként, akkor itt sosem lesz rend.
- Lépésenként elsősorban az a szöveg, amit a Bakuczék képviseltek, hogy a fixtarifa majd itt rendet csinál a piacon, meg az utas majd ki tudja számolni, ezt csak a tudatlanoknak lehetett beadni. Mert a külföldinek gőze sem lesz, hogy a reptérről hány kilométert fog utazni, innentől kezdve honnan fogja tudni kiszámolni, hogy mennyit kell fizetni?
- Ez így igaz, de nem a külföldiekből élünk nagytöbbségben.
- De ez volt az első érv. De vegyük azt, aki összevissza utazik a városban. Az honnan fogja tudni? Ez csak a Bakucznak volt az álma és a politikai pribékjeinek volt az álma. Azok most hova lettek? Hova lett az a Rusznák például?
- Gondolom most ők is csóválják a fejüket.
- Csóválják a, majd mondtam mit. Ennyi, sok sikert neki hozzá. Ha lesz taxis, aki 120 forintért hajlandó lesz fuvarozni, akkor ez megint egy bizonyíték arra, hogy még sem a taxitársaságvezetőkkel van a baj.
- Én eddig egy ilyen taxissal találkoztam, ő például egynapos taxis, gondolom kezdő taxisokat fog alkalmazni.
- Alkalmazottak?
- Igen.
- És ezek az alkalmazottak rendesen be lesznek jelentve?
- Ezt állítja.
- És ezt ő a 120 forintból ki fogja tudni termelni. Akkor ehhez külön gratulálok neki. Mert akkor ő már többet tud, mint a matematika, akkor ő már a fizikát is megtudja hazudtolni, ő már közel áll a jóistenhez. Aki 120 forintból fizetést ad, gépkocsit szervizeltet, üzemanyagot vesz és becsületesen bejelenti a dolgozóját, hát gratulálok.
- Ő nem így képzeli. Ő fix díjért adja ki az autóját.
- Én csak gratulálok neki, ha ez sikerül és csak egy kérdésem lenne: Hogy néz reggel a tükörbe?

 

 

  • Megkérdeztük, mi a véleményük a Mini Mobil Taxiról
  • Megkérdeztük Dudás Zoltánt, a Buda Kft szakmai vezetőjét
  • Megkérdeztük Surányi Attilát, a 6x6 Taxi tulajdonosát
  • Megkérdeztük Pásztor Györgyöt, a Buda Kft tulajdonosát
  • Megkérdeztük Polinger Sándort
  • Megkérdeztük Lengyel Sándort a 6x6 Taxi üzletág vezetőjét
  • Megkérdeztük Sipeki Józsefet, a BKIK. Taxis Szakmai Kollégiumának Elnökét
  • Megkérdeztük Szenci Szabó Jánost a Taxi 2000 tulajdonosát
  • Megkérdeztük Hrumó Miklóst, a Budapest Taxi tulajdonosát
  • Megkérdeztük Garamszegi Miklóst, a Főtaxi Vezérigazgatóját
  • Megkérdeztük Pásztor Gábort, a Taxi 4 tulajdonosát
  • Megkérdeztük Tamás Miklóst, a City Taxi Elnökét
  •  

    tomajer@hallotaxi.hu