MEGKÉRDEZTÜK: Horváth Pált, a Rádió taxi elnökét!

2005.10.23.

Horváth PálUgyanazokat a kérdéseket tettük fel Horváth úrnak, mint az etikásoknak.
Kemény válaszokat kaptunk!!!



- Mit szólsz hozzá, hogy az etikásoknak is át kell esni a szemlén?

- Én nagyon örülök neki, ez a cégvezetés tisztaságát mutatja. Nagyon- nagyon szeretném hogyha, minden taxis, aki azt gondolta, hogy az etikások egyenlők az egyenlőtlenek között, az most kiderült, hogy ők ugyanolyan taxisok, amikor taxiznak, mint ők, e mellett egy dicséretes társadalmi, illetve félig fizetős munkát végeznek és ezért a taxisoktól is és a vezetéstől is köszönet jár érte számukra.

- Mi kell ahhoz, hogy valaki etikás lehessen?

- Hát először is fedhetetlen taxis múlt kell, azon kívül legalább a Rádió taxinál eltöltött 4-5 év. Szép autóval, tehát kiemelt A-s kollega, hogy menjen a dolog, ingben, nyakkendőben, öltönyben tudjon dolgozni, hiszen egy etikásnak az utasokkal és az egyéb megrendelőkkel a vitás eseteknél kommunikálni kell, ebben a kommunikációban neki olyan komolyan kell megjelennie, hogy a cég érdekében jól tudjon eljárni.

- Azok a pénzek, amik a kollégák letiltásának megváltásából folynak be, mire fordítódnak?

- Hát ezek, vagy segély dolgokra mennek el, vagy pedig azoknak az etikásoknak, akiket kiveszünk munkaidőből, és a drosztok felügyeletére van, és az úgynevezett beülős utasoknál, akiket mi ültetünk be kamu fuvarra, azoknak a fuvardíjait is ebből fizetjük. Csali fuvarok, meg ilyesmik.

- Miért nem a taxisok választják maguk közül az etikást?

- Tulajdonképpen így működött, az elején is így működött, hogy feltettünk kérdést a csatornán, ki az, aki elvállalja, hogy etikás legyen. Majd itt megnéztük a múltját, megnéztük a habitusát, betettük őt a mélyvízbe, aztán jöttek a visszajelzések. Ez ezért nem jó, az azért nem jó, amaz azért nem jó, és sajnos abból az ötből, akit megtettünk, senkit nem fogadott el a taxis társadalom, magyarul olyan etikást nem tudunk fenntartani, olyan taxist nem tudunk kinevezni etikásnak, akire a taxisoknál nincs fogadókésség. Nem tud fegyelmet tartani, azért mert nem fogadják el a személyét akkor az, minek legyen etikás. Ez így történt. Tehát jelentkeznek, ha üresedés van, jelentkeznek a csatornán, behívjuk, elbeszélgetünk vele, lekáderezzük, megnézzük. Próbaetikás lesz belőle, és a próbaetikásság alatt kiderül, hogy az utca hogy fogadja. Ez ma is így működik. Tehát a személyt nem én jelölöm ki.

- Mi a véleményed arról, hogy töröljük el a kettő perces első címfeldobást, és álljunk át a hárompercesre.

- Én eltörölném az egészet, ha ezt a taxisok nem használnák ki, ugyanis a két perces cím feladás, kiadás, az nem csak a cég gyorsaságát jelenti, hanem az egymással szembeni versenyhelyzetet is. Ugyanis nagyon sok, nagyon nagy pályás játékos van, akik bármire rárepülnek, ha lecsós fuvar, akkor bármire rárepülnek, úgy, hogy 2 percre nyomnak, aztán majd öttel odaérnek. Hát pontosan ezért lettek ezek a 2 perces címek kitalálva, egyébként nekem teljesen mindegy, hogy ez 3, vagy 5, vagy 15, vagy egyáltalán ne legyen, de akkor meg az lesz a baj, már egyszer ezt kipróbáltuk. Tehát amikor eltöröltük a két perces kiállást, akkor 20 perc múlva összedőlt a csatorna, mert mindenki befújt mindenkit, hogy itt állt mellettem, nehogy már ő odaérjen 2 perc alatt stb. stb. Tehát higgyétek el, hogy ez a taxisok védelmében van ez a két perces címfeldobás. Az egymással szembeni védelem miatt.

- Mi a véleményed a más cégeknél bevált azonnali tiltást helyettesítő, pontozásos módszerről?

- Én eltöröltem egy időben a fizethető büntetést, eltöröltem és olyan balhé lett belőle, ugyanis a taxis elkezdett gondolkodni, hogy ez most belekerülne nekem 800 forintomba, de ezt egy óra alatt, vagy egy fél óra alatt megcsinálom, büntetés nélkül viszont, nem dolgozhatom ezen a napon, ezért aztán inkább jobb lenne kifizetni ezt a 800 forintot, mert kivesznek a munkából, munka nélkül pedig éhen hal a családom, tehát vissza kellett helyeznem. Tehát egyszer 2 hónapra megszüntettük a pénzt. A pontozásos rendszer, én azt gondolom, hogy ez nagyon dedós rendszer, felnőtt emberek vagyunk. Nem szeretek büntetni, nem szeretem azt se ha sokan büntetnek, ha meg valakit megbüntetnek az meg bűnhődjön érte, ha vétkezett, ő maga tudja, hogy vétkezett. Hiszen aki 2 perces címre nyom és 5 perc alatt ér oda, az tudja, hogy bűnhődés jár érte, akkor miért ne kapja meg a büntetését. Tehát én nem értek egyet a pontozásos rendszerrel.

Itt az egyik kérdező felvetette, hogy a belekapásnál van ez, hogy jaj véletlenül belekaptam.

Nincsenek véletlenek, én azt gondolom, hogy nincsenek véletlenek. Ma már a taxisok tudatosan készülnek a kuriózum fuvarok felvételére, és ha véletlenül abban az utcában van egy lecsós fuvar és egy nem lecsós fuvar, tehát egy Mari néni és egy lecsós fuvar, amire ő éheskedik, akkor, ha belenyom a Mari nénibe, akkor ne akarja visszaadni csak azért, mert 5 perc múlva a lecsós fuvar is érkezni fog.

- Mikor lehet egy etikást felmenteni tisztségéből?

- Egyrészt ha nem felel meg a Rádió taxi elvárásának, kettő, ha sok panasz érkezik rá a taxisoktól, hogy a munkáját tisztességtelenül végzi, vagy olyan előnyöket élvez a többi taxissal szemben, vagy olyan előnyöket használ ki a többi taxissal szemben, amely megengedhetetlen egy jól működő cégnél, abban a szent másodpercben eltávolítjuk az etikásoktól. Ha megtudjuk, hogy bármifajta korrupciós, vagy bármifajta olyan ügybe keveredik, ami egy etikástól nem elvárható, abban a szent másodpercben kitesszük őt. Mondom, ha több taxis azzal a kéréssel fordul hozzánk, és ezt bebizonyítja, hogy az általuk felhozott vádak azok ülnek az etikásra, abban a szent másodpercben töröljük az etikások közül.

- A következő kérdést, nem az olvasóink tették fel. Szerkesztőtársam Betyár kérdése a következő: a Rádiótaxi belső etikai szabályzata összhangban van-e a SZEMÉLYTAXISOK ÉS SZEMÉLYGÉPKOCSIS SZEMÉLYSZÁLLÍTÓK SZAKMAI ETIKAI KÓDEXÉVEL?

- Igen. Igen én azt gondolom, hogy igen. Néhány helyi sajátosság van belevéve, ez a cégnek az arculatához hozzátartozik, de teljes mértékben igen. Az az alap Biblia, minden taxiscégnek az alap Bibliája tulajdonképpen, hiszen azt is mi alkottuk. Tehát nem tudom, mennyire tudja a kérdező, de a Kamaránál elkészült Etikai Kódexet, azt az érdekképviseleti vezetők, és a taxi társaság vezetők grémiuma hozta létre.

- A 600 miért nem főetikás már?

- Más irányú elkötelezettsége lett a cégen belül egy átcsoportosításnál. Nem az etikásokat vezeti, hanem Ő, a szervezeti élettel, a taxisokkal foglalkozó ügyeket, az új taxisok beléptetését, illetve azok idehozását és egyáltalán a belső szervezeti élettel foglalkozik. Szervezési igazgató.

- A -nyolcas- helyén ki dolgozik?

- A Bufi helyén három ember dolgozik. A Varga Tamás átvette, visszavette tulajdonképpen az iroda vezetői funkciót és a nappalos etikás Mészáros Zoltán lett a nappalos diszpécsereknek a vezetője, és a Béla pedig az éjszakás diszpécserek vezetője.

- Mikor lesz rend az –éterben-?

- Azt nem tudom, azt meg kell kérdezni a Frekvenciagazdálkodási Intézettől, hogy az úgynevezett mágneses zavarokat mikor tisztítja ki, mi nagyon sok pénzt fizetünk azért, hogy tiszta legyen az éter.

- Miért nem mondja be a diszpécser előre a repteres transzfert?

- Azt nem tudom, azt a diszpécsertől kérdezzétek meg, ez több hete kérve lett, mondva, több hete kérjük őket, egyáltalán nem is nagyon értem, hogy miért nem mondja. A diszpécsernek teljesen mindegy, hogy a taxisnak mondja, vagy nem mondja, neki mindegy neki ki kell adni ezt a címet, nem nagyon értem, én remélem, hogy bemondják, ha nem akkor a következő diszpécser értekezleten ezt is el fogjuk mondani.

Köszönjük!