Levél Szollár Domokos - Olvasónk küldte

2006.08.28.

Pro és kontra
Jó kérdések, frappáns válaszok, ez jellemzi a következő levélváltást. Hogy hol az igazság…?

Tisztelt Szollár úr!

Gratulálok az ATV-ben leadott nyilatkozatához, melyen a városi taxiscégek képviselői is jelen voltak!

Ön biztosan többször sorba állt, amikor a bőrt osztották az arcára. Így belehazudni a nézők arcába, miközben cinikusan mosolyog, szép teljesítmény. Sokat gyakorlata? Így fogok mosolyogni én is, ha Önt felfüggesztik jelenlegi poziciójából.

Egyik montadtával ütötte a másikat. Aki egy kicsit is ért a dologhoz, az rögtön észrevette. Azt mondta, 5 évesnél fiatalabbak az autók, ez alapkövetelmény volt. Minden 3. gk, legalább 7-8 éves. Még a forgalmit sem kell elővenni, a típusról látszik. Önöknél állítólag 150 db forgalmi másolat van. Lehet, de hogy nem ezekről a kocsikról, az biztos.
Leellenőrizte ezt valaki?

Azt mondta, ellenőrzéseik során, nem tapasztalnak nagy hiányosságokat. Mikor ellenőriznek, hajnal 1/2 3-kor? Akkor biztos nincs probléma. Egy ilyen nagy nyilvánosságú dolognál önöknek a nap 24 órájában kellene ellenőrzniük a működést, hogy nyugodt szívvel felvállalhassák, amit vállaltak és nyilatkoznak.

A sofőrök nemzetbiztonsági vizsgálaton estek át. Én úgy tudom, még a sima fehér belépőhöz is legalább egy hét kell a hatóságoknak. A taxisokat 1 óra alatt átvilágították? Egy újjonnan jelenkező 1 óra alatt munkába állhat, mivel nincs meg az előírt létszám. Ön mondta, kevésnek bizonyult az "állítólagos" 150 db autó, másnapra felvettek plusz 20-at. Hogy lehet, hogy olyan emberek dolgoznak, akiknek olyan sötét a múltjuk, mint az éjszaka? Kulcsár Attila állbróker embere, akit Taxis Gyulának ismernek, pl. De vannak többen, akik soha nem kaphatnának erkölcsi bizonyítványt, pedig ez alapfeltétel a taxiengedélyhez. Ők mások neve alatt dolgoznak. Mivel világították át őket, kimerült elemlámpával?

Woodruf úr egy nyilatkozatában kijelentette, a Touristnak és Veres úrnak semmi köze a Zóna konzorciumhoz. Érdekes, a megnyitó sajtótájékoztatóján egymás mellett álltak. Azóta, csak a Veres Istvánt lehet hallani a médiákban. Sokan ismerik őt, elhíresült botrányairól. Itt is megtette a magáét. Pár éve még annak a Seresnek az embere volt, akit lelőttek. Most már "fehérgalléros" vállakozóként ismert. Tudjuk, messzire elnyúlik a keze, most már a reptér kerítésén túlra is. Mindig a fejétől büdösödik a hal.

A pályázat tanácsadójaként azt az Antal urat kérték fel, aki a kamara elnöke ugyan, de a megválasztásánál is a Veres úr döntő szerepet játszott. Addig nem kezdődött el a közgyűlés, amíg a Touristosok fölényben nem voltak. Könnyű volt nyerni. Antal fia, már akkor a Touristnál dolgozott, jelenleg Zónás.
Erre mondják, kicsi a világ.

Kiváncsi lennék, nem jutott a B.A. Zrt-nél senkinek eszébe, hogy a tulajdonukban lévő Minibuszt, ami szintén privatizáció alatt van, az olcsó taxiárakkal leértékelik? Vagy netán ez is a Veres úr kezébe kerül? Én boritékolom, biztos vagyok benne. Minden esetre csodálkozom, hogy egy ilyen cég, mint a B.A.
Zrt, ezt fel meri vállalni.

További sok sikert a munkájukhoz!

"Zóna István"



Tisztelt Zóna István!

Köszönöm levelét. Talán furcsán hangzik, de minden észrevételnek örülök, mert így mérlegre tudom tenni teljesítményemet. Ha rosszat ír, és igaza van, akkor változtatok, ha rosszat ír, de nincs igaza, úgy megerősödik bennem, hogy jól teszem a dolgom.

Leellenőriztük az autókat. Az első nap megvolt mind a 150, öt évnél fiatalabb. Persze, fenn áll annak a lehetősége is, hogy kevesebb és idősebb gépjárművekkel működik a szolgáltatás, de ez szerződésszegés. Ilyen és ehhez hasonló esetekben nagyon komoly bírságot tudunk kiróni a szolgáltatóra. Megjegyzem: ez minőségi változás az elmúlt 16 évhez képest, hiszen korábban senkinek, semmilyen szabályozó hatalma nem volt a reptéri taxik fölött.

Igen, rendszeresen ellenőrizzük a szolgáltatást, és minden panaszt kivizsgálunk. Engedje meg, hogy két példát hozzak. Csütörtökön két panasz is érkezett a Zóna sofőrök viselkedésével kapcsolatban. Pénteken a Zóna kivizsgálta az eseteket, és a két sofőrt kirúgta. EGY NAP ALATT! Arra kérem, gondolja végig, hogy amikor Önt átvágtak, vagy nem megfelelően viselkedtek Önnel akármelyik boltban, hivatalban, vagy bárhol, történt valami? Lett valami következménye? Az előbbi példa szerintem forradalmi jelentőségű a fogyasztóvédelem területén.

Ezért is biztatok mindenkit, Önt is, hogyha bármilyen észrevétele, panasza, megalapozott panasza van, jelezze, kivizsgáljuk.

Minden sofőrt átvilágítottunk. Minden sofőr megfelelt a szigorú biztonsági feltételeknek. Nincs okunk és jogunk bűnösnek tekinteni olyanokat, akiket a Magyar Köztársaság bíróságai sem ítéltek annak. Ha tud jobb biztonsági módszert, kérem jelezze.

Ne vegye rossz néven, de Woodruff úr nyilatkozataira rosszul emlékszik.

Végül, hogy miért választottuk a Zónát? Egyszerű: a Zóna adta a messze a legalacsonyobb fuvardíjat (amit Ön és én fizetünk a taxinak), és a legmagasabb szolgáltatási színvonalat és olyan fejlesztéseket vállalt, melyek példa nélküliek Magyarországon. Ön hogyan döntött volna?

Mégegyszer köszönöm észrevételeit, bár sajnálom, hogy azokat nevével nem vállalja.

Üdv.:

Szollár Domokos
BA szóvivő