Lebukott a 2010-ben érkező Mercedes E-osztály

2007.08.13.

2009-ben mutatkozhat be
Még legalább 2 év hátra van a bemutatóig, de már most próbálgatják a Mercedes E-osztály következő generációját. A hírek szerint a jelenleg gömbölyű vonalvezetés szögletesebbé válik, az elegancia azonban nem változik.

A Mercedes E-osztály jelenleg piacon lévő generációja egyértelműen a konzervatívabb vásárlókat célozza meg, ám a hírek szerint a modellváltással legalább annyira képes lesz megújulni a gyár, ahogyan azt a C-osztállyal is tette. A tervek szerint az autóra még kb. 2 évet várni kell, de a szakemberek már javában nyúzzák a tesztautókat a világ különböző pontjain, hidegben-melegben egyaránt.

A kémfotók alapján a W212-es kódnevű széria karakterében az S-osztályra fog hasonlítani, a részleteket tekintve viszont bőven lesz egyedi ismertetőjegye. A legszembetűnőbb újdonság egyértelműen az eddig az orrészen található két-két kerek lámpa száműzése lesz, melyeknek a helyét szögletes lámpatestek veszik át, amik szintén két részre lesznek osztva. Az álcázások ellenére kivehető, hogy a hűtőmaszk sűrű rácsozású lesz, ahogyan például a C-oszály Elegance kiviteleinél is láthatjuk. A mostaninál kicsit magasabban húzódik majd az övvonal és a tető is kevésbé meredeken lejt hátrafelé, de azért annyira nem, hogy a CLS kupé felségterületét is veszélyeztesse az újdonság. Az E-osztály műszakilag is igen magas szintet fog képviselni, ami többek között a rengeteg kényelmi és biztonsági felszerelésen is tükröződni fog. Az S-osztályhoz hasonlóan a középkonzolon található monitoron kívül egy kijelző a sofőr előtti műszerfalra is kerülni fog, amin például az éjjellátó kamera képét követhetjük nyomon, valamint kapható lesz Pre-Safe rendszer, adaptív tempomat és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. Négyhengeres motorral kizárólag az alapváltozatban fogunk találkozni, de az is 180 lóerő körül teljesít majd, a paletta nagy része hat- és nyolchengeres erőforrásokból tevődik majd össze. Természetesen lesz AMG kivitel is, de hogy a jelenleg 514 lóerős motor addigra milyen erős lesz, azt egyelőre még nem tudni. Az E-osztály legkorábban a 2009-es Genfi Autószalonon mutatkozhat be, a kombi pedig egy évvel később lehet esedékes.

Fotók: MotorAuthority és Brenda Priddy & Co