Ilyen egy baleset, amikor tudod, hogy meghalsz

2014.01.08.

A reklámban megáll az idő, és a végzetes ütközés előtt kiszáll a két sofőr.

- Haver, sajnálom! Azt hittem lesz időm kifordulni.
- Kitetted az orrát, nincs időm megállni.
- Ugyan haver, ez csak egy apró hiba volt.
- Tudom, ha talán lassabban jövök, de...
- Kérlek! A fiam ott ül hátul!
- ...túl gyors voltam. Sajnálom.


Új-Zélandon egy magasabb szintre emelték mindezt, horrorfilmbe illő jelenet helyett egy baleset drámáját fogták meg. Mi lenne, ha tudnád, mi fog történni? Mi lenne, ha akadna pár perc beszélni a másik autóban ülővel? Ezt a kérdést járja körbe az egyperces videó, és garantáljuk, hogy a végére te is jobban odafigyelsz majd a relatív gyorshajtás okozta veszélyekre.

Egy biztonságos közúti közlekedésre serkentő reklámnak átütő erejűnek kell lenni. Mert különben sohasem fogjuk fel, mi forog kockán, sohasem ér el az agyunkig, hogy nem csak a saját, hanem a mások életével is játszunk. Ez elérhető roncsokkal, halálos esetek bemutatásával, és a sokkhatástól azt remélik a készítők, talán majd átmegy az üzenet.

Szerző:    levél küldés
Dátum: 2014.01.07. 13:00