Hoppál Ferenc, a Taxi 2000 augusztusi tarifacsökkentő akciójáról

2007.08.03.

Nyárvégi akció?
A hónap híre, hogy egyszerre két taxitársaság is tarifacsökkentési akcióban látja a kiutat. A pletykák helyett beszéljen Hoppál Ferenc, a Taxi 2000 irodavezetője.

hallotaxi.hu: Honnan jött az ötlet, hogy árat csökkentsetek?

Hoppál F: Elsősorban láttuk, hogy más társaságok is valamilyen szinten hírverést csináltak maguknak ezeknél a születésnapoknál. A Rádiótaxi is, meg a Taxi4 is. Nekik jól jött még ráadásul az a film is, aminek a címe véletlenül megegyezett a nevükkel. Ezt meglovagolva csináltak egy sikeres születésnapi árcsökkentő akciót. Ezért gondoltuk, hogy mi is megpróbáljuk, elvégre tíz évesek vagyunk.
Egyrészt ez volt az alap, és erre még rásegített, az a két tényező, ami miatt úgy érezzük, hogy csökken a megrendelés számunk, ezáltal a cég imázsa.
Egyrészt a Zóna Taxi hatása, mert addig azért elég sok repteres fuvarunk volt, jók voltak a transzferáraink, sok kolléga volt aki ebből megélt. Sőt, sokan voltak, akik szinte csak a reptérből éltek.
A másik címcsökkentő tényező meg idén tavasszal, a Duna Televízió. A Duna Televízió volt a Taxi 2000 legnagyobb, és legrégebbi megrendelője. Mondhatni, zászlóshajója!
Mióta megalakultunk szerződésünk volt velük, és bizony elég nagy összeget elutaztak, jelentős fuvarszámot biztosítottak a kollégáknak. Ezt most június elsejével elveszítettük. Jó pár kolléga volt, aki ugyanúgy, mint a reptérnél, vagy csak onnan dolgozott, abból élt, vagy a bevételének egy jelentős százalékát ez tette ki. Ezek a kollégák szépen átmentek a Duna Televíziót elnyerő 6x6 Taxi-hoz. Természetesen jöttek is hozzánk, mert van egy megszokott fluktuáció, de sajnos többen voltak, akik elmentek a cégtől, mint akik jöttek.
Tehát, nekünk az az elvárásunk ezzel az akcióval kapcsolatban, hogy új megrendeléseket, szerezzünk.

hallotaxi.hu: Abban nem hiszek, hogy ezzel új utazóközönséget tudtok megfogni.
10 forintos árcsökkentés, egy átlag fuvarban 100 forintot sem jelent. Aki eddig nem taxizott, az ekkora árkülönbség miatt nem fog. Viszont az lehetséges, hogy az eddigi utazóközönség nem a 209.- forintos társaságot fogja hívni, hanem a 189.-est. Ezzel ti jól jártok, de globálisan nem lesz tőle több utas.


Hoppál F: Ebben nem értünk egyet. Lehet, hogy amíg azt látja, hogy 209.-Ft. a legolcsóbb tarifa, addig nem ül taxiba, de látja, hogy már van 189.-es is, akkor már taxiba ül, és akkor nem a másik cégtől vettük el.

hallotaxi.hu: Még ha 100.- forintra vinnéd le a tarifát, akkor sem tudnál új utazóközönséget megfogni. Legalábbis nem komoly nagyságrendet. Persze lehet, hogy van egy réteg, aki billeg a határon, és így már egyszer-egyszer taxiba ül majd, de nem abból élünk. Abból élünk, aki naponta taxizik, annak meg ez a 10.- forint mindegy.
Nekem meggyőződésem, hogy ez a tarifa harc nem hoz új megrendelőket a piacra, csak az árainkat tolja lefelé. Ugyanazt a tortát szeleteljük újra, csak alacsonyabb árszinten.
Elgondolkoztatok-e azon, hogy mi történik, hogyha másik cégek is meglépik ugyanezt?

Hoppál F: Hát mi történhet..? Lehet, hogy mindenki jól fog járni, mindenkinek megnövekszik a címállománya.

hallotaxi.hu: Álmodni lehet:-)

Hoppál F: Én továbbra is azt mondom, hogy van egy vevői réteg, akiknek számit. Egy X összeg fölött nem taxizik, mondjuk 200 forint fölött ő nem fog taxit rendelni, de azt mondja, hogy ha már 190 alatt van valamivel, akkor lehet, hogy fog.
Azt mondtad, hogy szerinted zömében másik cégektől fognak átjönni a megrendelők. Én ebben nem nagyon hiszek, mi inkább új megrendelőkre számítunk, mert ha valaki meg van elégedve egy taxi társasággal, akkor az 10 forintért nem fog váltani.

hallotaxi.hu: Létezik azért az az árérzékeny utas, aki ha van olcsóbb, akkor átmegy, mert ugye senki nem ellensége a saját pénztárcájának.

Hoppál F: Aki törzsutas egy cégnél, az azért nem könnyen. Az pár forint miatt nem fog céget váltani. Tehát én úgy érzem, hogy mi nem a többi társaságtól fogunk elsősorban elvenni utast. Előfordulhat persze, de szerintem ez elenyészően kisebb százalék lesz. Mi úgy gondoljuk, hogy új megrendelőket fogunk ezzel szerezni.

hallotaxi.hu: Van-e valami vészforgatókönyv arra, hogy ha lesz megint egy taxi társaság, amelyik azt mondja, hogy: Ha a Taxi 2000 megy 189.-el, a Rádió Taxi 184.-el, akkor én 179.- forintot fogok kiragasztani, és még nagyobb matricát csináltatok!

Hoppál F: Pillanatnyilag ezen nem gondolkodtunk.

hallotaxi.hu: Kár!
Más: Akkor ezzel most ugye egy szintre került a szerződéses tarifátok, a telefonos tarifával?


Hoppál F: Igen. Volt már erre példa, évekig egy szinten volt.

hallotaxi.hu: Tehát, ha most bárki telefonál, az a szerződéses tarifával fog utazni?

Hoppál F: Ennek megfelelően.
Persze nem kapnak meg minden kedvezményt. Ez csak egy számszerű egybeesés. Tehát nem kapják meg ugyanazokat a kedvezményeket.
A szerződéses partnereinknél nem számítunk fel különleges igények esetén magasabb tarifát. Ha kutyát akar szállítani, kombit kér stb. ez a szerződéses partnereket megilleti.

hallotaxi.hu: A telefonos rendelésnél, nálatok van magasabb tarifára lehetőség ?

Hoppál F: Van, persze. A különleges igényeket, az egyes tarifával szolgáljuk ki.. Oda is van írva, a tarifatáblánkra. Utcai, vendéglátó, különleges igény.
Tehát, ha most valaki a telefonos rendelésen kombit kér, akkor nem 189.- forintért fogjuk vinni.

hallotaxi.hu: Ez örvendetes. Nem tudtam róla.



hallotaxi.hu A matricán nem látok semmiféle utalást arra, hogy ez a tarifa, a telefonos megrendelésre vonatkozik. Hogy gondoljátok megvédeni azt a taxist, akihez utcán beül az utas, és természetes módon szeretné egyes tarifával vinni?
Erre azt mondja, a kedves, hogy: Jöjjön csak ki Uram! Nézze meg mi van az autójára írva!

Hoppál F: Hát igen. Lehet, hogy egy telefon szimbólumot oda lehetett volna tenni, de az sem lett volna 100%-os.
Egy akciót, egy figyelemfelkeltő matricát, nem lehet teljesen részletezni, mert akkor úgy kéne csinálni, mint a telefonos cégek, hogy amikor csinálnak egy akciót, akkor van egy csillag és van hozzá egy kis 5 oldalas alig látható szöveg. Itt nincs részletezve, ez azért van, hogy felhívja a figyelmet.

hallotaxi.hu: Igen, csak ez veszélyt jelenthet az utcán dolgozókra.
Mindegy. Szóval akkor ez a tarifa az utcán beülőkre nem vonatkozik.
Ez lett volna a kérdés lényege, mert nem látom itt, hogy ez csak a telefonos rendelésekre vonatkozna.


Hoppál F: Ez a telefonos megrendelőkre, illetve a törzs utas kártyával rendelkezőkre vonatkozik.

hallotaxi.hu: Van-e egy konkrét határidő, hogy ezt meddig szeretnétek ezt az akciót érvényben tartani?

Hoppál F: Pillanatnyilag nincs megszabva.

hallotaxi.hu: Lehet, hogy hosszútávon így marad?

Hoppál F: Attól függ, mit értünk hosszú távon. Lehet, hogy nem lesz hatása, és akkor egy hónap múlva megszüntetjük. Ha esetleg pozitív hatása lesz, akkor lehet, hogy tényleg hónapokon át ezzel a tarifával dolgozunk. De, az akció szlogenje: "Frissítő árak" sugallja, hogy nem örökre szól.
Mondtam, a célunk az, hogy a Taxi2000-nél lévő negatív tendenciát megállítsuk.

hallotaxi.hu: Nem értem az időpontot. Bár gondolom egyszerűen most jutott eszetekbe. Mert hogy ha ezt a nyár elején, a tanítási szünetben, amikor ugye lecsökken a fuvarozási igény, találjátok ki, és azt mondjátok, hogy szeptemberig marad, abban látok némi logikát.
De te mondtad, hogy kell egy kis idő amíg felfut az akció, beérik a gyümölcs. Viszont logikusan szeptember, október, novemberben ugye felfelé mennek a fuvar igények. Ha magától is felfelé megy, akkor honnan fogjátok lemérni, hogy ez a normális emelkedés, vagy az árcsökkenésnek köszönhető?
És persze, amikor végre emelkedne a fuvarszám, akkor miért nem lehet normális tarifákkal dolgozni?


Hoppál F: Azt te is nagyon jól tudod, hogy a reklámok a hatását, nem nagyon lehet mérni. Azt nem tudhatod soha, hogy most az óriásplakátoktól, a TV reklámoktól, a rádióreklámoktól vagy mitől növekszik, vagy csökken egy üzlet forgalma. Nagyon nehéz a reklámok hatását közvetlenül mérni.

hallotaxi.hu: Jó én tényleg valami olyasmit szerettem volna belőled kihozni, hogy „Természetesen október körül visszatérünk a normális kerékvágásba.”

Hoppál F: El tudom képzelni, de garanciát nem tudok rá mondani, mert most nekünk az a célunk, hogy megállítsuk a negatív folyamatot.


hallotaxi.hu: Köszönjük szépen.


 


 

tomajer@hallotaxi.hu          A cikk fóruma