Hozzászólások száma: 124
Ugrás a hírhez Oldalszám: 7
Témakörök > Hírek fórumai > London Taxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2021.11.13. 19:16:20 / # 352508


tomajer 2015.10.22. 14:42:14 / # 341124

Hibrid kínai taxik lepik el Londont

2015.10.22. 10:032

Londonban a taxiknak több évtizedes hagyománya van, amely most kínai segítséggel folytatódhat. A Geely nagy reményekkel készül és ha minden a tervek szerint halad, akkor 2017-től már ők készítik a legújabb generációt.

Nem véletlenül időzítették október 21-re a TX5 névre keresztelt új londoni taxi bemutatóját, hiszen David Cameron és Xi Jinping, a két ország miniszterelnöke ekkor ült tárgyalóasztalhoz a szigetországban. Ezen is szóba került egy fontos persztízsberuházás, a londoni taxiflotta megújítása.

Az új típus formailag messzemenően követi a hagyományokat, azonban ezen kívül semmi köze a régebbi modellekhez, az alapoktól tervezték újra az egész autót. Nem is akármilyen módon, mivel 2018-tól már csak zéró emissziós taxit szeretnének látni a brit fővárosban, így a TX5 is egy plug-in hibrid jármű lesz.




Forrás: Geely

Összesen 250 millió fontos beruházásról van szó, ebből 50 milliót szánnak egy teljesen új gyár felépítésére, ahol évi 36 ezer autót készíthetnének, akár hét különböző, elektromos hajtású modellt is.

Jelenleg évi 3500 londoni taxira van kereslet, így esélyes, hogy más, utcai autókat is gyárthatnának itt. Egyelőre a TX5 műszaki tartalmáról nem sokat árult el a korábban a Volvót is felvásárló Geely. Annyit tudni, hogy elöl egy négyhengeres benzinmotort helyeztek el, de képes lesz hosszabb távolságot megtenni elektromos üzemmódban is a beépített akkumulátorok segítségével.




Forrás: Geely

Figyelembe vették a taxik egyéb követelményeit, így mozgássérültek is könnyen használhatják majd, figyeltek a csomagtér kapacitására és a kis fordulókörre, valamint összesen hat utast is szállíthat majd az egymással szemben elhelyezett üléseken.

A Geely tervezési vezetője, Peter Horbury elmondta, hogy a TX5 kicsit hosszabb és magasabb a korábbi típusoknál, viszont a szélességét nem növelték, mert a taxisofőrök számára ez fontos szempont. Az autó formatervét a Geely Barcelonában lévő formatervező stúdiója készítette el, persze nem volt egyszerű dolguk, mivel az évtizedes alapformából nehéz radikálisan újat alkotni.


tomajer 2015.05.06. 16:54:32 / # 339156

Konnektoros hibrid taxival próbálkozna a London Taxi

A londoni taxipiac igen nagy méretű, a város vezetése pedig igen erősen ragaszkodik a környezetbarát technológiákhoz. A kettő együtt igen érdekes autókat szül, gondoljunk csak a klasszikus króm hűtőráccsal ellátott, elektromos Nissan NV200-asra, de a London Taxi Company legújabb prototípusa is ebbe a kategóriába tartozik. A jól ismert formájú taxikat gyártó cég pár évvel ezelőtt majdnem csődbe ment, a kínai Geely autógyártó mentette ment a tönk szélére sodródott vállalatot.

A kínaiak pedig komolyan számolnak a jövőben a gyártóval, éppen ezért fejlesztettek ki egy elektromos motorral hajtott, az elektromos energia ellátást benzin motorral ellátó range extender taxit. A TX5 persze akár konnektorról is tölthető, így 100%-ig elektromos hajtással is használható, ez esetben pedig a jármű értelemszerűen zéró emissziós. A modell még 2018 előtt a piacra kerülhet, a Geelynek pedig komoly tervei vannak vele. 381 millió dollár beruházásával egy teljesen új üzemcsoportot építenének a TX5 számára, ahol évi 36 ezer darabot is tudnának gyártani belőle. Ez épp a tízszerese a jelenlegi kapacitásnak. Ehhez persze arra lenne szükség, hogy a TX5 bombasiker legyen az Egyesült Királyságban, de a kínaiak más országokba is szállítanának a hibrid taxiból.

 

 

Fotó: The London Taxi Company

S.B.

tomajer 2015.02.13. 16:29:58 / # 337888

Már tesztelik az új London taxit

2015.02.13. 11:19 - Andróczi Balázs  

Első pillantásra csak a LED-eket könnyező vetítőlencsés fényszórók alapján lehet megkülönböztetni az új, Metrocab nevű bérkocsikat a régebbiektől, egyébként ugyanolyan nagydarab, formátlan jószág, mint évtizedek óta bármelyik taxi Londonban. A Frazer Nash által fejlesztett autó azonban korszerű elektromos hajtást kapott, a megfelelő hatótáv érdekében benzinmotoros hatótáv-növeléssel.


1 Galéria: Frazer-Nash Metrocab (2 kép)

Egyelőre csak tesztüzemről van szó, de a gyártó célja az, hogy a Metrocab válthassa le a jelenlegi, dízelmotoros flotta nagy részét Londonban. A 4,9 méter hosszú és 1,93 méter magas jármű legfontosabb előnye, hogy működhet tisztán elektromos üzemben is, ugyanis a hajtást egy 68 lóerős és 1400 Nm csúcsnyomatékú villanymotor végzi, amelyet egy 12,2 kWh-s akkumulátor táplál. Ez persze nem lenne elegendő egy egész napra, ezért egy háromhengeres, ezer köbcentis benzinmotort is beépítettek, amely szükség esetén utántölti az akkumulátort, de a gyári adatok szerint így sem fogyaszt többet 5,6 liternél 100 km-en, ami állítólag érezhető csökkenést jelent majd az üzemeltetési költségben.

Azt viszont még nem tudni, hogy a Metrocab mibe kerül majd – ahogy azt sem, hogy a taxisok mekkora támogatást remélhetnek, ha ilyen hibrid taxira váltanak – de jó eséllyel egy luxusautó árát kell majd kifizetni, erre utal legalábbis, hogy az új taxi légrugózással, klímaberendezéssel és üvegezett tetővel érkezik. Az viszont biztosan előnyként jelentkezik majd, hogy a Metrocab akkor is biztosan behajthat majd London belvárosába, ha onnan valóban kitiltják a hagyományos autókat, ahogy a tervekben szerepel. Ráadásul a város levegőjének is jót tehet, ha elkezd terjedni az új típusú taxi, mivel Londonban a levegőbe jutó koromszennyezés mintegy negyedéért a taxik a felelősek.


2 Galéria: Frazer-Nash Metrocab

A londonihoz hasonló tiltásokat egyébként más európai nagyvárosokban is fontolgatnak, így még az sem lehetetlen, hogy a Metrocab nem csak a brit fővárosban csinálhat jó üzletet, bár valószínűbb, hogy ahol megtehetik, a taxisok inkább az olcsóbban beszerezhető, bár kevésbé tágas nagyszériás hibrid modellekre állnak majd át, ha a dízelmotoros járművekkel kiszorulnának a nagyvárosok központjaiból.

tomajer 2014.01.18. 10:30:17 / # 52357
[b]Az elektromos taxié a jövő? Boris Johnson, London főpolgármestere négy éven belül olyan taxikat szeretne, amelyek a legszmogosabb belvárosi részeken nulla kibocsátással képesek közlekedni. Ennek megfelelően a héten három tanulmányt is bemutatott három különböző gyártó - mindegyik hatótávnövelő benzinmotorral felszerelt elektromos autó.[/b] A brit Frazer-Nash tanulmányautója, a klasszikus fekete londoni taxit idéző Metrocab áll a legközelebb a sorozatgyártáshoz. Két 50 kilowattos villanymotor hajtja, és 12,2 kilowattórás akkumulátorcsomagjával a gyártó állítása szerint akár 75 mérföldet, azaz 120 kilométert is képes megtenni tisztán elektromosan. Ezután egyliteres, benzines motorját beindítva állítólag egy óra alatt újra fel tudja tölteni magát egy következő 120 kilométeres menetre. Az angliában kitalált, megtervezett és legyártott Metrocabet már mintegy tíz éve fejlesztik, több, mint egymillió tesztkilométer áll mögötte. 1750 kilós önsúlya ellenére 3,77 literes fogyasztást ígérnek vegyes üzemben - ha ez a hivatalos, szabványos európai ciklus szerinti mérés, akkor nem valami ígéretes, ám ha életszerű körülmények között beéri ennyivel, akkor nagy megváltás lehet a város légszennyezésének állítólag 30%-áért felelős dízelmotoros fekete taxik után. A két konkurens, a kínai London Taxi International és a török Karsan kevésbé kidolgozott stádiumban van, de hasonló technikát tartalmaz. A hatótávnövelős elektromos autók jelenlegi fejlettségi szintje és ára mellett a taxizás lehet az egyik legkifizetődőbb használati mód, ráadásul a Londonhoz hasonló dugókkal megáldott nagyvárosokban talán hozzájárulhatnak valamivel a levegőminőség javításához.

alelölülő 2014.01.06. 19:20:13 / # 52356
Ezt nemígykő. Havi 3000 fontos fizetésért keresünk munkavállalókat Londonba. Tanfolyamhoz minden segítséget megadunk. :-)
tomajer 2014.01.06. 19:10:00 / # 52355

666666 2013.09.27. 15:51:11 / # 52353
8.29-nél a taxis szájában lóg a cigi,miközben indul az utasával. :)))

tomajer 2013.09.26. 17:42:37 / # 52354
Elképesztően hangulatos videó 1960-ból. Minden, amit a londoni taxizásról tudni akartál! Történet, járművek, képzés, tényleg minden!

Rita 2013.09.23. 07:29:40 / # 52352
Hiénakutya már tavaly feltöltött a hallo-ra egy rakás olyan fotót a londoni taxikról, amiből kiderült, hogy szó sincs egységes színről. 19
R005 2013.09.22. 23:27:15 / # 52351
avatar
Köszi ,h feltetted Tamás! Íme a példa ,h nem kell egységes szín a szolgáltatás működéséhez! (talán még a melegek ki is veszik ezt a rózsaszínt a sorból!) :D Magyarország a követelmények,szigorítások,szívatások országa sajnos! :(
tomajer 2013.09.20. 16:13:04 / # 52350
London Taxi. A kezdetek. Írta: Kátai Artúr 2013-09-19 08:00:01 [/b]Új sorozatunkban egy londoni barátunk élményeit közöljük, amiben vadiúj munkájáról számol be. Taxis lett Londonban. Móka, kacagás, és sok szívás![/b]

tomajer 2013.07.16. 11:26:13 / # 52349
[b]Tigrisbundát növesztett egy londoni taxi Pedig az ultragusztustalan kígyómintás Merci és a szintén Londonban lencsevégre kapott bársonyos Ferrari után volt egy olyan érzésünk, hogy nekünk már nem lehet újat mutatni, de az élet megint ránk cáfolt. A Dumb és Dumber Opel Komondorára hasonlító tigrismintás Austin FX4 teljesen új szintre emelte az optikai tuning fogalmát azzal, hogy a kocsit valódi bunda borítja. Vagy lehet, hogy nem valódi, de ez a látvány szempontjából mindegy. Magyarázat nincs, csak a megcáfolhatatlan videó, hogy ilyen tényleg van.

tomajer 2012.10.24. 16:14:44 / # 52348
[b]Londoni taxikrach Eltűnhet a forgalomból a London egyik jelképévé vált, hagyományosan fekete színű, limuzin formájú taxi, gyártója, a Manganese Bronze Holdings Plc ugyanis csődvédelmet kért hitelezőivel szemben. Az öt éve veszteséges cég a további működéséhez szükséges 15 millió fontos kölcsönről nem tudott megállapodni a részvényeinek 20 százalékát birtokló Zhejiang Geely kínai autógyárral. Az eredetileg hajópropellereket gyártó vállalat 1948 óta szállítja a jellegzetes autókat a londoni taxivállalatnak, ez idő alatt 130 ezer gépkocsi gördült ki a Coventryben lévő üzeméből. A kínai autógyárral kötött megállapodás keretében 2008 óta Shanghajban is készülnek fekete taxik a szigetországon kívüli piacokra, és alkatrészeket is kapnak onnan a Coventryben összeszerelendő gépkocsikhoz. A londoni taxik 73 százalékát biztosító cégnek nemrég 400 autóját ellenőrzésre vissza is kellett hívnia a kormánymű meghibásodása miatt, amiért kínai partnerét teszi felelőssé, mondván: gyenge alkatrészeket szállított.

R005 2012.10.07. 00:14:56 / # 52347
avatar
Egy TX II-es egy hétre 160 Font körül mozog(120 -ért is találtam)! Tehát cirka 7 olyan fuvarból mint a tiéd volt, kifizeti az egész heti kocsibérlést!!!Az sem ritka ,hogy az első hét bérlés ingyenes,és olyan is van hogy a karácsonyi héten nem kell fizetni!!! Hagyjuk is...
LUD-100 2012.10.06. 16:51:42 / # 52346
avatar
Sziasztok!Tarlós pajtás egy dologgal törődik nagyon megtömni a zsebet.A londoni taxiról meg annyit 4 fonttal indul és mentem kb. 6 km-t és fizettem 20.50 et adtam 22fontot és a nagy bőröndöt bevitte az ajtóig.Ez 1 hete történt.Ennyit az árakról.
tomajer 2012.09.26. 06:50:19 / # 52345
[b]A Sound Taxi együtt lüktet Londonnal Elsőre egy kifordított autóhifi projektnek tűnik, ahol a mélynyomót és a hangszórókat véletlenül fordítva szerelték be, vagy a kisebb-nagyobb hangszórók akár golyónyomoknak is tűnhetnek, mintha megsorozták volna a keresztapa kocsiját. Azért az óriás kürtök jelzik, hogy itt másról lesz szó.[/b]

krapek70 2012.09.08. 10:59:23 / # 52344
avatar
Talán azért nem köteleznek milliós cserékre mert ott "Demokrácia" van és a döntéshozóknak nem érdeke, hogy többezer ember anyagi csődbe menjen mert akkor az államkasszába sem jut bevétel. Gondold el szegény Bözsi néni miből élne akkor?:D
R005 2012.09.08. 01:22:49 / # 52343
avatar
és még annyi, hogy pár éve úgy határozott a város vezetése,hogy aki le tudja cserélni az autóját gazdaságosabb és környezetkímélőbb TX4-re annak elengedik az ÁFÁ-t! A maradványhoz csökkentett kamatozású hitel konstrukciókat kínáltak! NEM KÖTELEZŐEN CSAK AKI AKARJA!!! Londonban valamiért nem érzik úgy ,hogy kötelezhetik a vállalkozókat milliós cserékre!
R005 2012.09.08. 01:06:37 / # 52342
avatar
Londonban (Waterloo station droszt) nem követelmény az egységes szín! Már! Ők eltörlik,Dávidkáék bevezetnék... A képen csak ezüst,fekete,fehér taxi látható,de láttam világos kéket és rózsaszínt is! A típus sincs megszabva, volt merci vito,toyota avensis stb... a korhatár sincs megszabva, láttam egy legalább 30 éves London cab-et is dolgozni vígan! Dolgozhatnak rövid nadrágban és kerek nyakú polóban is! Nem üvölt a kocsikban az urh,nincs késés,nincs időmérés,megfordulhatnak a záróvonalon a kresz szerint,stb... sorolni is nehéz mennyire más egy taxis élete mint Bp-n! A szabad jelző azonos, meg a taxi tábla viselése. Majd Tarlósék megmutatják a fejlett nyugatnak ,hogy Magyarországon tizedannyi bevételből is nagyobb színvonalat lehet csinálni!

Oldalszám: 7