Felvételizni mentem a Zónataxihoz!

2006.08.02.

De a végén meggondoltam magam.
Reggel felhívtak, hogy tizenegykor toborzógyűlés lesz, az Ecseri úti Burger Kingben. Elmentem meghallgatni, mert kíváncsi voltam mivel tudják meggyőzni a kollegákat arról, hogy érdemes belevágni.

Jó messze parkoltam, nehogy kiderüljön, hogy csak egy Octaviával vagyok, és eltanácsoljanak. Pont időre értem oda. Sok taxit láttam a parkolóban, szinte minden cég képviseltette magát. Reméltem, hogy nem találkozom ismerőssel, mert szerettem volna az inkognitómat megtartani. Bementen, vettem egy kólát, és oda oldalogtam a többiek közé, hátha hallok valamit. A „főnökök” még nem voltak ott, a kollegák olyan feszülten ültek, álltak mintha egy fogorvosi rendelőben lettünk volna.

Egyszercsak ismerős autó jött, aminek nem örültem, Befutott Szakál Józsi, tehát az inkognitómnak fütyültek. Sebaj, ha már itt vagyok végighallgatom.
Józsi bejött, kezet fogott mindenkivel, velem is. Nem jelezte, hogy rossznéven venné részvételemet a szeánszon, tehát letelepedtem és csendesen figyeltem.

A tájékoztatót Veszlényi Gábor és Szakál József tartotta.
Kicsit nyögvenyelősen indult a dolog, de miután többszöri felszólításra sem igazán érkeztek kérdések, Veszlényi ragadta magához a szót, hogy néhány mondatban vázolja az alapokat. Nem idézném összefüggően az egészet, mert kicsit hosszúra sikeredett ahhoz képest, hogy három mondatot ígért.

-"Hogy világos legyen a dolog. Az első fél évben megpróbálunk annyit segíteni amennyit tudunk. Két okból. Az egyik, hogy kialakuljon, egy normális rend, a másik, mert egyesek véleménye szerint túl nyomottak, alacsonyak a reptéri árak. Ezzel én nem értek száz százalékig egyet, mert a mostani fuvarmennyiség mellett elég szépen keresnek a repteresek.
Ennek ellenére különféle trükköket bevetünk azért, hogy segítsünk. Beszerzünk üzemanyagkártyákat, amivel kevesebb lesz a költsége a kollégáknak, alacsonyabb telefonköltségeket fogunk tudni biztosítani, megpróbáljuk a tagdíjat alacsonyan tartani.

Tudnotok kell, hogy ez nem csak a részvénytársaságon múlik, aki megnyerte a tendert, hanem a Budapest Airporton is. Ez egy nagyon szigorú szerződés, rengeteg eleme van, szinte mindent szabályoz, aminek a tevékenységünkhöz köze van. . Minden egyes pontra van egy határidő. Vannak olyan feltételek, amivel Aug. 15-én rendelkeznünk kell, vannak olyan feltételek, amivel egy hónap múlva, vagy két hónap múlva, vannak olyan feltételek, amelyek januártól, illetve a legfontosabb, ami benneteket érdekel, a gépkocsi csere, az jövő év Aug. 15-éig esedékes.

A Budapest Airport három gépkocsitípust fog jóváhagyni. Ebből kettőt már úgy ahogy ismerünk. Ha jól tudom, az egyik a Fordnak az S-Max változata lesz, illetve a Mondeo, a másik, a Volkswagen Passat. A harmadik típuson még problémázgatunk, illetve megpróbálunk alkudni. És hagy mondjam, hogy egy negyedik típust megpróbálunk szerződésen kívül kiharcolni. Ezek az úgynevezett egyterű gépkocsik, hiszen a mozgássérültek szállítására is kell gondolnunk, és a kerekesszék szállítását nem nagyon lehet megoldani a kis autókkal. Tehát, megpróbáljuk plusz típusként benyomni az egyterű gépkocsikat.

-Fel kell szerelnünk a gépkocsikat GPS-el, ennek a határideje a jövő év első fele, és meg kell oldanunk a kártyával való fizetés lehetőségét. Ezt központilag szeretnénk megoldani, pont a ti érdeketekben, tehát a kártyaolvasó berendezéseket a diszpécserpultokhoz fogjuk telepíteni, és aki azzal akar fizetni utazás előtt, vagy kifelé, utazás után ott teheti majd meg.

-Az összes befelé jövő fuvar nyilván lesz tartva a számítógépben. Ez nem egy APEH nyilvántartás, ez egy helyi nyilvántartás, ami az elszámolás alapját képezi a Budapest Airporttal. Ebbe az elszámolásba a fuvaronkénti 450.- forint tartozik bele, amit minden beülős fuvar után ki kell fizetni. Kivételt képez az előrendelés, és a kifelé menő fuvarok.
Ennek a 450.- forintnak az ÁFA tartalmát az első időben a cég átvállalja, illetve reméljük, hogy olyan jól fog üzemelni a cég, hogy végérvényesen át tudjuk vállalni ezt a költséget.

-Zárt területen fogunk dolgozni. A zárt területen kizárólag átvilágított gépkocsivezetők tartózkodhatnak. Erre a területre a világon senki nem hajthat be azokon kívül, akik ott szerződéssel rendelkeznek. A zárt terület technikai kialakítása még nincs eldöntve, ha szükséges sorompókkal, ha szükséges, akkor a rendőrség kihelyez beton elválasztó-elemeket. Mi ezt az elején nem kértük, pont azért, hogy ki tudjanak lépni a sorból a különleges rendelésre menő autók. De ha bármi probléma van, azonnal letetetjük a köveket. Ott lesz készenlétben a nap 24 órájában egy elszállító autó, hogy ha bármiféle gond lenne.

-Nem titok, hogy a Budapest Airportot üzemeltető cég, a világ 140 repülőterén kívánja ezt a rendszert bevezetni, ez egy etalon lesz, amit be kívánnak mutatni. Ehhez hasonlók már üzemelnek a világban, de ők pontosan ezt az etalont akarják megvalósítani.

- Nem titok, hogy a Budapest Airport kötelezi a céget, hogy helypénzt fizessen. Ezt a helypénzt induláskor a cég átvállalja, de a későbbiek folyamán elképzelhető, hogy havi öt tízezer forintot át kell vállalnotok, de ez is csak egy fél év múlva következik be, ha bekövetkezik. Nem hiszem, hogy ez problémát fog okozni az itteni keresetek mellett.

-Nem titok, hogy ennek a társaságnak a létszáma nem az induló létszám lesz, hanem megközelítőleg Budapest legnagyobb taxitársasága lesz rövidesen és erre keresünk kollegákat biztos megélhetéssel.

- Mint tudjuk a reptér, kötelezően előírt nyelvtudást. Annak, akinek van valamilyen papírja, vagy beszél alapfokon idegen nyelvet, annak most azonnal beírjuk, aki nem, annak köteleznie kell magát, hogy elvégzi a tanfolyamot. Biztosítunk nyelvtanfolyamot. Ez egy-két hónapos relaxációs nyelvtanfolyam. Állítólag ez a leghatásosabb módszer, alkalmanként egy óra és a negyven óra végére az alapszintet el lehet sajátítani. "




Többször átbeszélték, hogy milyen papírokat kell beszerezni, azokat hova kell eljuttatni legkésőbb csütörtökig. ( Jogosítvány, Személyi igazolvány, Taxi-engedély, Droszt-engedély, Forgalmi-engedély, és két fotó)
Felmerült, hogy mit tegyen az, akinek nincs autója, vagy az autója nem felel meg a követelményeknek. Erre az a válasz érkezett, hogy: „Minden út járható” Magyarul, áll rendelkezésre azonnal 50-60 db. bérelhető autó, tehát most rögtön tudnak alkalmazotti rendszerben kollegákat foglalkoztatni. Részletekbe nem bocsátkozott bele, pillanatnyilag az alkalmazottakat, egy alvállalkozó fogja foglalkoztatni. Aug. 15 után, amikor minden más rendeződött, ki fogják dolgozni a feltételeit annak, hogy a konzorcium átvegye őket, és ő legyen a munkáltató.
Kérdésre előkerült az öltözködés is. Annyi már biztos, hogy a cég arculatának megfelelő „egyenruha” viselése lesz kötelező, emellett kell viselni a reptértől kapott fényképes kártyát is. Ennek hiányában a repülőtér területén mozogni tilos. Ehhez tartozik, hogy a reptéren, ha a taxigépkocsival érkezel, semmilyen okból nem lehet megjelenni, csak az Airport által engedélyezett öltözékben. Senkit nem érdekel, hogy dolgozol, nem dolgozol, szabadnapos vagy, vagy a fiadat hoztad ki repülni. A kötelező ruhák áráról még nem tudtak nyilatkozni, de természetesen azt mindenkinek magának kell finanszíroznia.

Az azonnali fizetnivalók iránt érdeklődők azt a választ kapták, hogy belépéskor nem kell mást fizetni, csak a tagdíjat, ami most még ideiglenesen 35 000.- forint. (Ezt pontosan nem értettem, hogy mit fed, mikortól, és miért fog változni)
Volt, aki rákérdezett a kaucióra. A válasz: „Egyenlőre ilyesmiről nem beszéltünk. Nincs!”
Szóba került még, hogy a reptér meghatározta, hogy egy sofőr napi nyolc óránál többet nem dolgozhat, de a jelenlévők megegyeztek abban, hogy ez így elég tág, hiszen az van meghatározva, hogy nyolc órát vezethet. Ez akkor lesz kritikus, amikor a GPS rendszer életrekel, mert akkor ez már pontosan nyomonkövethető egy gépkocsivezető mozgása. Veszlényi szerint ez nem lesz probléma, mert szerinte senkinek nem lesz szüksége arra, hogy nyolc óránál többet dolgozzon.
Szóba kerültek az autók is. A kérdés az volt, hogy mivel lehet most nekivágni a feladatnak. Nekem kicsit következetlennek tűnt a rugalmasság, mert: „egy nyolc éves merci még átverhető az Airporton, de egy 17 éves autó már nem”  mondta Veszlényi.

Ezzel eljutottunk a jövő évi autócsere feltételeihez:
- "A konzorcium szerződést köt, a típusazonos gépkocsik vásárlásánál a Porshe Hungáriával, a Ford Hungáriával, illetve a leendő harmadik típus forgalmazójával. Ez annyit jelent, mint ahogy az elején már jeleztem, hogy költségkímélő megoldásokat ajánlunk a kollegáknak. Tehát, ami kedvezményt a konzorcium magának ki tud alkudni, az természetesen érvényes lesz a vállalkozóként tevékenykedő gépkocsivezetőkre is."

Itt megkérdezte, hogy ki az aki komolyan gondolja és ki az aki nem, mert aki nem, az elmehet, a többiek meg kezdjék el sorban bediktálni az adataikat, elérhetőségüket.
Meglepetésemre mindenki maradt. Bevallom én sem nyújtózkodtam, hogy nekem ennyi elég volt, de én aljas indokból, mert gondoltam hátha lesz még infó. Nem volt. Amikor tényleg elkezdték felírkálni az adatokat angolosan (milyen stílszerű) távoztam.

Alapvetően megdöbbentett az érdeklődés, hiszen húsz-huszonöt kolléga biztos volt, és mint tudjuk, nem ez volt az egyetlen toborzó gyűlés. Azon is csodálkoztam, hogy senki nem tett fel akadékoskodó kérdéseket, senkit nem izgattak azok a részei az előadásnak, amik a jövőbeni fizetnivalókat tökéletes homályban hagyták. Senki nem firtatta, hogy ezekkel az árakkal miként képzelik a gazdaságos üzemeltetést, és senki nem kérdezte meg, hogy hova lettek az eddigi repteres kollegák.

Reptéri taxisok szeretnének lenni! Ez a vágy minden mást elhomályosít.


Ha nem a kollégáim lennének, akkor én is azt mondanám, (ez már klasszikus) hogy birkák!
Most terelik őket az akolba, és már csak nyírni kell őket.
Alapvetően, aki ezt a szerződést így aláírja, tökéletesen egyoldalúan kötelezi el magát, mert ők elmondták, hogy ezek csak induló összegek, de azt nem mondták, hogy mikor, mitől függően, mennyire fognak változni.

Tehát, én meggondoltam magam! Nem felvételizek a Zona Service Konzorciumhoz!

 

 

tomajer@hallotaxi.hu