Aranyláz

2006.07.18.

Meghússzorozódik az iWiW hirdetésbevétele
Az iWiW internetes kapcsolatápoló portál tavalyi 5,5 millió forintos hirdetésbevétele az idén már várhatóan meghaladja a 100 millió forintot - közölte Szabó Márton, az iWiW Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzáfűzte, hogy "nagy potenciál van a kapcsolati rendszert kihasználó, értéknövelt szolgáltatásokban", amelyek egy része fizetős lehet.

A létező barátságokat és kapcsolatokat feltérképező weboldal felhasználói köre elérte az egymilliót. A regisztrált tagok száma 360 ezerrel nőtt azóta, hogy a T-Online Magyarország Zrt. április végén megszerezte a 2002 őszén alapított magáncéget.

Tóthmátyás Tibor, a T-Online Magyarország portáligazgatója beszámolt arról, hogy az iWiW meghatározó tulajdonhányadát vásárolták meg tavasszal egymilliárd forintért. A T-Online a fennmaradó részt is megvette, de annak vételi ára nem nyilvános. Az akvizíció 3-4 év alatt megtérülhet - tette hozzá a portáligazgató, aki elmondta azt is: a rendszer hardverhátterének stabilizálódásával mostantól már a szolgáltatások bővítésére is koncentrálhatnak.

Tóthmátyás Tibor példaként említette, hogy a labdarúgó világbajnokság alatt bevezetett VB-játékhoz hasonló kezdeményezéseken gondolkoznak, és precízebbé kívánják tenni az ismerősök megtalálására szolgáló kereső szolgáltatást. Ezen kívül egységes mederbe terelik majd azokat a felhasználókat, akik nem természetes személyek, hanem különböző cégek, főként éttermek, utazási irodák.

Szabó Márton hozzáfűzte, hogy "nagy potenciál van a kapcsolati rendszert kihasználó, értéknövelt szolgáltatásokban", amelyek egy része fizetős lehet. Az ügyvezető igazgató konkrétumokkal nem szolgált, mert még egyik elképzelésük sincsen még kiforrott állapotban.

Ezáltal az sem tiszta egyelőre, hogy a fizetős szolgáltatásokból származó bevétel mekkora hányadot képviselhet a teljes forgalmon belül - jegyezte meg Szabó Márton. Tóthmátyás Tibor hangsúlyozta, hogy az iWiW az oldal "természetén" semmiképpen nem változtatnak.

A mára a látogatói szám (napi 500 ezer egyedi látogató) alapján harmadik legnagyobb magyarországi honlapnak számító közösségi portálon tavaly novembertől jelentek meg kereskedelmi jellegű hirdetések, előtte döntően csak oktatási, kulturális jellegű reklámokkal foglalkoztak.

hirado.hu/MTI