A tököm tele van

2011.05.30.

MCCCXCII
no nem az emberiség szaporításához szükséges anyaggal, hanem azzal ami a Főtaxi, és a BA párosnál zajlik.
Először: A személyes szabadság korlátozásának tartom, ha én mint utas nem választhatom meg, hogy melyik taxi társaság kocsijával szeretnék utazni. Mellesleg kíváncsi lennék arra, hogy milyen reagálás lenne arra, hogyha a BA bevezetné, hogy csak a Malév gépeivel lehet elutazni a Liszt Ferihegyi Repülőtérről (nem véletlen az elírás).

Másodszor: Egy taxis is csak ember valahol, — még ha nem is tekintik sokan annak őket, — és vannak ismerősei, rokonai akik nem biztos, hogy a Főtaxi Fekete flottájával szeretne bejönni a repülőtérről. Ezért vérlázítónak tartom, hogy teljesen ellehetetlenítették még az ismerőseim behozatalát is a repülőtérről. (Két családról beszélek összesen, akik velem utaznának. A többi „ruppótlan” transzferéhes utasra úgysem vagyok kíváncsi.)
Bár erre pillanatnyilag van egy megoldás, és a többi taxis kollégának tanácsolom. Megnéztem a videót, és azt láttam rajta, hogy a kolléga a rendelt fuvarját, melyet táblázva megtalált, gyalogosan a csomagokat cipelve bukdácsoltak át a prérin a puffer parkolóban álló kocsihoz.
Nos a megoldás a következő:
Ha meg van az utas, aki rendelte a kocsit, akkor be kell szállni az első Főtaxiba, és lemenni a parkolóba a kocsihoz. Jó tudom ez kicsit kényelmetlen, mert át kell szállni egy másik kocsiba, sőt még esetleg pénzbe is kerül, de sokkal olcsóbb, mint a fizető parkoló.
No, meg a látvány is megér annyit, amilyen pofát fog vágni a Főtaxis, hogy egy ekkora fuvarja kerekedett cirka két órás várakozás után. Ha pedig tiltakozik a fuvar teljesítése ellen, akkor az 1998-as taxis rendeletre lehet hivatkozni, és nyugodtan fel lehet jelenteni fuvarmegtagadás miatt.
Továbbá a Főtaxis is jól jár, hiszen van egy fuvarja, amiből nem kell leadnia 1000 forintot.

Harmadszor: Amióta átjött hozzánk a „fekete flotta”, azóta mindent elkövetnek azért, hogy nekik bőség kosara legyen. Első ötletük az volt, hogy minden fuvarra, amelyik a reptérre megy csak Ők nyomhassanak elsőnek. Persze ezzel nem is volna baj, ha a többi fuvarra Ők meg akkor nyomhatnának, ha nincs általuk „városi” taxisnak nevezett jelentkező. De ők ezt nem így képzelték el, hanem Ők mindenre nyomhatnak mert Ők többet fizetnek. Ugyan miből? A tagdíj ugyan akkora. Ha pedig bevállalta a magasabb tagdíjat a 250 forinttal kevesebb fuvaronkénti leadó miatt, akkor ez az Ő baja nem az enyém.
Mivel ez a tervet nem nagyon sikerült keresztülvinni, ezért minden kocsit, amit csak lehetett, a szemlénél besoroltak „B” kategóriába.
Ez még nem is volna baj, de az utóbbi időben történő forgalmazást hallgatva, szinte minden fuvarra csak „A” kategóriás autót kérnek. Valószínűleg az utasok igényei növekedtek meg.

Negyedszer: Ez már nekem régi szívfájdalmam, hogy vásárolunk egy szolgáltatást, mert végül is a tagdíj valahol az, mert befizetek egy összeget annak reményében, hogy állítólag nekem „szerveznek” fuvarokat.
Vagyis van esélyem fuvarhoz jutni.
De nem ez történik, hanem az, hogy egyre több fuvarból zárnak ki.
Mit lehet ez ellen tenni?
Látszólag semmit.
Mert lehet panaszkodni az illetékes minisztériumnál a diszkriminatív megkülönböztetés miatt. De szerintem ez nem olyan horderejű probléma a számukra, hogy az üggyel érdemben foglalkozzanak. Bár ki tudja.
Egyik megoldás az lenne, ha a tagdíj az „A” kategóriást alapul véve, ami 100%, akkor a „B” kategóriás ennek a 75%-a, a „C” kategória pedig az 50%-a lenne.
Ez egy békésebb megoldás.
A másik, ha az összes társaságnál bevezetnék a fuvaronkénti fizetést. Mondjuk a mindenkori alapdíj 75%-t kellene fuvaronként befizetni.
Most ne jöjjön nekem senki azzal a dumával, hogy ezt azért nem lehet bevezetni, mert az APEH, új nevén NAV sikeresen fog tudni ellenőrizni, és egy adu ászt teszünk a kezébe. Ha akar, akkor most is tudna ellenőrizni, és sokunkat meg tudna mogyorózni.
Ez is egy békésebb megoldás lenne.
De van egy harmadik verzió.
Ez pedig a kezünkben lévő URH készülék.
Biztosan van a rendszernek egy „gyenge” pontja. Mégpedig az, ha egy címre többen nyomnak, akkor nem ír ki értékelhető kódot. Vagyis nincs kinek kiadni a címet. Nem kell mást tenni, mint minden címre nyomni. Még akkor is ha nem vagy a közelben. A lényeg, hogy sok kód menjen be, és „lehessen” válogatni. Hiszen ugyan annyit fizetsz te is, vagyis megvásároltad a jogot a címekre való jelentkezésre.
Miért mondom ezt?
Azért mert az utasok 99%-a azt sem tudja, hogy mi az a „B”, vagy „A”, vagy „C” kategória. Ő csak utazni szeretne „A” pontból „B” pontba.

De vissza térve a Liszt Ferihegyi Reptér témához.

Ötödször: Nem kell semmi mást tenni, mint messzemenően betartani kifelé menet a KRESZ szabályait. Vagyis a kihelyezett táblák által maximálisan engedélyezett sebességet be kell tartani. Most ne azzal foglalkozzunk, hogy az utas lekési a gépét. Korábban kell elindulnia, vagy nem kell a kocsit ingyen várakoztatnia 10-15 percig, és máris időben van.
Szóval, mindenki ment kifelé a reptérre. Az Üllői út torkolatánál, a sorompó után van egy 50 km-es tábla az út szélén. Itt nincs jelölve, hogy melyik sávra vonatkozik, tehát mind a három sávra érvényes. Már csak azért is, mert az első körforgalom felett átívelő híd elején megismétlik a 70 km-es táblát. De felesleges felgyorsítani, mert a következő oszlopon ott a Vecsés tábla, ami a lakott területet jelzi, ahol megint csak 50 km a megengedett sebesség. Tudhatod, hiszen előszeretettel mérnek ezen a szakaszon. Tehát lehetőleg maximálisan 50 km-es sebességgel haladjál. Sőt ha lehetőséged van rá, akkor csak 45 km-el vagy alatta egy picivel. Az forgalmából adódóan garantált az egész napos dugó. Sőt a lámpás kereszteződés utáni szakaszhatár tábláig se növeld a sebességet csak akkor, ha a 100 km-es táblát elhagytad. Ott is csak finom gázadással, mert legyünk azért környezetkímélők is egyúttal. A „kövér” gázadásnál elég sok káros anyagot bocsát ki a gépkocsi motorja. Némelyik autón ez igen látványosan látszik.
Azután a reptérre vezető úton ott van a 60 km-es, majd a 40 km-es tábla. Tartsuk be ezt is szigorúan. Majd jön az új 50 km-es tábla, mert sajnos levették a 30 km-es táblákat, pedig az nagyon jó volt. (Én kipróbáltam többször. Egyszer egy csíkos autó jött utánam, aki nehezményezte, hogy lassan megyek. Elmagyaráztam neki, hogy nem én tettem ki ezeket a táblákat. A feje piros volt, de nem tudott velem mit kezdeni.)
Persze azért nem kötelező a megengedett sebességgel menni. Csak olyannal, amit „biztonságosnak” ítélünk meg.
Vissza felé ugyan ez a játék mehet.

Most csak ennyi

Üdv. MCCCXCII