A Suzuki áll az élen: Csökkent az új gépkocsik vásárlása

2006.01.20.

Motorgyár vezeti a mezőnyt
A gépkocsi-kereskedések tavaly Magyarországon 199 ezer 68 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 4,3 százalékkal kevesebbet, mint 2004-ben - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki értékesítette tavaly.

 

Kipróbálásra érdemes termék 

Összesen 39 ezer 120 járművet adott el, ami 15,6 százalékos növekedés 2004-hez képest. A Suzuki piaci részesedése a tavalyi értékesítési adatok alapján 19,7 százalék, míg 2004-ben 16,3 százalék volt.

A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró-forgalmazó az Opel volt, 24 ezer 92 jármű értékesítésével, ami 0,2 százalékos csökkenés 2004-hez viszonyítva. Az Opel piaci részesedése tavaly 12,1 százalék volt, egy évvel korábban 11,6 százalékot tett ki.

A harmadik helyen a Skoda végzett tavaly 17 ezer 928 eladott személygépkocsival és terepjáróval. Ez 4,9 százalékos növekedés 2004-hez viszonyítva, a piaci részesedése 9 százalékra nőtt a 2004-es 8,2 százalékról.

A negyedik legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Ford értékesítette. Tavaly összesen 17 ezer 451 járművet adtak el, ez 23,8 százalékos növekedés 2004-hez viszonyítva. A Ford piaci részesedése így a 2004-es 6,8 százalékról 8,8 százalékra emelkedett tavaly.

Megháromszorozta tavaly eladott járműveinek számát a Dacia, amelyből 2005-ben 2 ezer 874-et adtak el, ezzel a piaci részesedése a 2004-es 0,5 százalékról tavaly 1,4 százalékra nőtt. Tavaly 15 ezer 315 új Volkswagen személygépkocsit és terepjárót adtak el, ami 2,2 százalékos visszaesés 2004-hez képest. A VW piaci részesedése 2005-ben 7,7 százalék volt, míg egy évvel korábban 7,5 százalékot tett ki.

2005-ben összesen 202 új Subaru személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, míg egy évvel korábban mindössze 81 darabot adtak el.

Tavaly 38,1, illetve 30,8 százalékkal esett vissza az új, eladott Renault és Peugeot járművek száma. Renault-ból 2005-ben 12 ezer 14-et adtak el, Peugeot-ból pedig 9 ezer 474 darabot. Míg a Renault piaci részesedése tavaly 6 százalékra esett az egy évvel korábbi 9,3 százalékról, addig a Peugeot a 2004-es 6,6 százalékos szintről 4,8 százalékra esett vissza.

Tavaly összesen 10 ezer 102 új motorkerékpárt adtak el, míg egy évvel korábban 10 ezer 386 darabot értékesítettek. A motorkerékpárok esetében is a Suzukiból adták el a legtöbb új járművet, összesen 3 ezer 555 darabot, ami viszont 17,2 százalékos visszaesés a 2004-es adatokhoz képest. A Suzuki részesedése így a motorkerékpárok piacán a 2004-es 41,3 százalékról 35,2 százalékra esett. A motorok között a második helyen a Honda áll 2 ezer 963 új jármű értékesítésével, ez 9,8 százalékos növekedés 2004-hez viszonyítva.

A legjelentősebb növekedést tavaly az eladott motorkerékpárok között a Piaggio érte el: 22,7 százalékkal több új járművet értékesített, mint egy évvel korábban, összesen 1 ezer 139-et.

Telepress Hírügynökség